Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1399 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb inmiddels ook aflevering 1 gekeken. Heel leuk.
Voor mij is Sven verdachte nummer 1 :D.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit ook op Sven.
Hij probeerde wel heel snel over het antwoord van Lennart zijn bijbaantje bij het IJspaleis heen te praten.
Stel dat hij de Mol is, dan weet hij natuurlijk welke vraag hij krijgt en dus deed hij zo net alsof hij dat niet gehoord had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afstandbediening schreef:
25-03-2021 19:12
Ik zit ook op Sven.
Hij probeerde wel heel snel over het antwoord van Lennart zijn bijbaantje bij het IJspaleis heen te praten.
Stel dat hij de Mol is, dan weet hij natuurlijk welke vraag hij krijgt en dus deed hij zo net alsof hij dat niet gehoord had.
Yes vond ik ook verdacht.
In hetzelfde rijtje: Kevin die snel het onderwerp wil veranderen ('maar het gaat over mijn vriend') als Katrien vraagt welke dino er op z'n arm staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
25-03-2021 19:28
Yes vond ik ook verdacht.
In hetzelfde rijtje: Kevin die snel het onderwerp wil veranderen ('maar het gaat over mijn vriend') als Katrien vraagt welke dino er op z'n arm staat.
Ja, maar ik zou ook denken dat de vraag over zijn vriend zou gaan dus die vond ik minder opvallend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afstandbediening schreef:
25-03-2021 19:51
Ja, maar ik zou ook denken dat de vraag over zijn vriend zou gaan dus die vond ik minder opvallend.
Dat is waar.
Katrien lijkt me in ieder geval onverdacht want een mol vraagt uberhaupt niet welke dino dat is, ook al had ze het uiteindelijk fout.

Maar goed, ik had Renee op eenzelfde actie afgeschreven (in het museum) dus misschien niet meer doen :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sven vond ik er veel te dik op liggen. Maar misschien is dat juist een stoere mol-strategie. Zo van "ik doe extra verdacht" dan schrijft iedereen me nu al af.
Katrien die niets weet te vertellen over haar OK werk is ook wel sus.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
26-03-2021 11:16
Sven vond ik er veel te dik op liggen. Maar misschien is dat juist een stoere mol-strategie. Zo van "ik doe extra verdacht" dan schrijft iedereen me nu al af.
Katrien die niets weet te vertellen over haar OK werk is ook wel sus.
Dat gevoel had ik ook bij Sven. Ook in die klokkenwinkel, dat hij alleen maar aan het lachen was en niet z’n best deed om te kijken wat er op de klokken stond.

Je zou maar werken in die winkel trouwens. Ik zou na één dag al knettergek worden denk ik @(.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo wat een spannende aflevering.
Leuke twist wel.
Ik vind Philip verdacht.
flashy wijzigde dit bericht op 26-03-2021 23:03
2.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
25-03-2021 20:09
Dat is waar.
Katrien lijkt me in ieder geval onverdacht want een mol vraagt uberhaupt niet welke dino dat is, ook al had ze het uiteindelijk fout.

Maar goed, ik had Renee op eenzelfde actie afgeschreven (in het museum) dus misschien niet meer doen :proud:
Ik vond haar juist opvallend weinig in beeld gebracht bij belangrijke momenten als executies en onverwachte mededelingen. Verdacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
26-03-2021 23:00
Zo wat een spannende aflevering.
Leuke twist wel.
Ik vind Philip verdacht.
Haha Philip is minstens een beetje "raar" op een leuke manier. Maar ik ken zo'n docenten types wel uit mijn eigen opleiding vroeger, dus ja daar heb je rare vogels tussen. Zou je dit sociaal onhandige een beetje kunnen "spelen" denk je ?
Op internet gaat het nu ondertussen over de prominent aanwezige axolotl van Lennart - dit is namelijk een "molsalamander". Maar then again, dan zou je dat natuurijk niet 7x uitgebreid zeggen in aflevering 1. Of toch ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
27-03-2021 12:40
Haha Philip is minstens een beetje "raar" op een leuke manier. Maar ik ken zo'n docenten types wel uit mijn eigen opleiding vroeger, dus ja daar heb je rare vogels tussen. Zou je dit sociaal onhandige een beetje kunnen "spelen" denk je ?
Op internet gaat het nu ondertussen over de prominent aanwezige axolotl van Lennart - dit is namelijk een "molsalamander". Maar then again, dan zou je dat natuurijk niet 7x uitgebreid zeggen in aflevering 1. Of toch ?
Wat ik zo raar vind is dat hij marketing geeft. Daar past dat onhandige toch totaal niet bij.

En idd die salamander is wel prominent aanwezig zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
27-03-2021 12:40
Haha Philip is minstens een beetje "raar" op een leuke manier. Maar ik ken zo'n docenten types wel uit mijn eigen opleiding vroeger, dus ja daar heb je rare vogels tussen. Zou je dit sociaal onhandige een beetje kunnen "spelen" denk je ?
Op internet gaat het nu ondertussen over de prominent aanwezige axolotl van Lennart - dit is namelijk een "molsalamander". Maar then again, dan zou je dat natuurijk niet 7x uitgebreid zeggen in aflevering 1. Of toch ?
Die axelotl zal hij toch niet voor het tv programma hebben gekocht?
Dus als hij de mol is dan is het òf een grappig toevalliheidje òf hij heeft geen axelotl maar dan weet zijn hele omgeving dat het niet waar is.
Geen echte hint dus lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geweldige aflevering weer!


Ik verdenk Philip door z’n opmerking in de bunker over 5000€ euro...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een topaflevering weer 😀

Ik verdenk Annelotte, die liet Kevin in de verkeerde maar oefenen en ook vaak de verkeerde noot aanraken. Dus oefende daarmee ongemerkt veel invloed uit op het begin van de karaoke van de anderen.

En ze liet haar glazen snel vallen.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fantastisch weer!

Ik verdenk Sven: de show stelen door met volle glazen aan te komen maar wel zo hard lopen (kan hij mooi geoefend hebben) dat andere mensen falen.
Perfecte molstrategie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn mol is er al uit :P
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
28-03-2021 23:33
Fantastisch weer!

Ik verdenk Sven: de show stelen door met volle glazen aan te komen maar wel zo hard lopen (kan hij mooi geoefend hebben) dat andere mensen falen.
Perfecte molstrategie.
En voor 't zelfde geld kleefden die glazen bij hem aan de plateau :-D.

Of hadden ze gerommeld met hoe ze de glazen vulden.

En tegelijk kan je in die proef ook "heel toevallig" een glas kwijtspelen zoals bijvoorbeeld Annelotte.

Ik vond Philip het dan weer schitterend doen in die piano-proef voor iemand die tot die ochtend nog nooit een noot piano had gespeeld.


Conclusie: Ik heb teveel verdachten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Katrien weer opvallend weinig in beeld; hoe kwam die tweede groep plotseling op het idee om in opdracht 3 in de doos zelf te kijken? Wordt weer niet in beeld gebracht.

Lennart en Annelotte als reservemollen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hamer schreef:
29-03-2021 08:38
Katrien weer opvallend weinig in beeld; hoe kwam die tweede groep plotseling op het idee om in opdracht 3 in de doos zelf te kijken? Wordt weer niet in beeld gebracht.
Jawel, dat kwam door die laatste omroep van Gilles. Veel raarder was het dat Philip het idee al veel eerder opperde, naar de ruimte met de doos gaat en vervolgens pas op het laatste moment die doos gaat bekijken. En die verspreking van €5000 was natuurlijk toeval. Maar toch...
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo wat spannend!
En Philip ik weet het niet hoor...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb weer bijgekeken. Wat een coole locatie die oude bunker. Je kan dat spel ook elders spelen, maar door de plaats alleen al, hangt er zo'n speciale sfeer. Geweldig dat ze dat elke keer voor mekaar krijgen.
Ik heb zo'n gevoel dat de mol bij de drie overgebleven pianospelers te vinden is... ik weet alleen nog niet welke dan.

Die Jasmien :) Lekker aan de wijn - daarna liggen slapen in de auto en vervolgens keihard zitten liegen aan de telefoon tegen Philip :) Wat een baas.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
In de Belgische Mol zijn ze wel fan van drank volgens mij :P. Vorig jaar ook al een opdracht waarbij ze shotjes moesten drinken.

Ik vond het wel opvallend dat Philip zei dat ze in de doos zelf moesten kijken, maar niemand er vervolgens iets mee deed.

Gevoelsmatig verdenk ik nu Katrien of Annelotte, ook al hebben die beide 1000 euro opgebracht met hun pianospel. Op zich wel een fijne positie als mol, omdat je ook invloed had op de vrachtwagen met die ene toets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoppípolla schreef:
01-04-2021 11:55
In de Belgische Mol zijn ze wel fan van drank volgens mij :P. Vorig jaar ook al een opdracht waarbij ze shotjes moesten drinken.

Ik vond het wel opvallend dat Philip zei dat ze in de doos zelf moesten kijken, maar niemand er vervolgens iets mee deed.

Gevoelsmatig verdenk ik nu Katrien of Annelotte, ook al hebben die beide 1000 euro opgebracht met hun pianospel. Op zich wel een fijne positie als mol, omdat je ook invloed had op de vrachtwagen met die ene toets.
Wat denk je van de museum opdracht in Zuid Afrika :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit op Sven en Annelotte trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
01-04-2021 11:58
Wat denk je van de museum opdracht in Zuid Afrika :rofl:
Dat seizoen heb ik nog niet gezien, maar dit klinkt goed :P. Is dat seizoen 5?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven