Artikelen Lees ook

02-04-2021 16:22 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

We lezen geregeld in verschillende topics commentaren en reacties op de artikelen van de Leesook. Dat mag uiteraard, maar om te zorgen dat we dit wat meer gestructureerd kunnen doorgeven aan de redactie, hebben wij bedacht om hier een speciaal topic voor te openen.
Even voor de volledigheid: Wij moderators hebben geen invloed op de inhoud of op de plaatjes die gebruikt worden.

Dus, staan er fouten in een artikel, laat het hier weten. Klagen over de Leesook mag uiteraard ook, maar verwacht niet dat ie daardoor zal verdwijnen.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam

p.s. voor wat ontspanning, voor de gein (er gebeurt namelijk niks mee) en omdat het kan, een polletje en plaatje:

Afbeelding

De Leesook is:

Totaal aantal stemmen: 145

leuk! (4%)
niet leuk (48%)
voor vieze oude mannetjes (39%)
goed voor de groenteboer (3%)
slecht voor de fruitteler (3%)
handig als je spoilers wil lezen (3%)
verdient een blom Geen stemmen
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Laat ik het kort houden:
Verspilde tijd, geld en energie die daar ingestoken wordt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd naar de bezoekersaantallen van de Lees ook. En of die mensen nog terug komen.
Gestemd op "niet leuk". Soms zit er wel iets tussen wat ik lees (kitscherige jaren 80 taart is terug) maar waar ik me wel aan erger zijn de artikelen met een seksuele inhoud. Prima dat die er (ook) tussen zitten voor wie dat wil, maar geef dan bijv. de mogelijkheid ze te koppelen aan de pijlers die iemand heeft geblokkeerd. Heb je entertainment geblokkeerd dan krijg je niks over filmsterren, heb je de sekspijler geblokkeerd dan geen vieze verhaaltjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het naast de vieze dingen ook vaak gewoon simpelweg domme dingen. "De ballerina maakt een comeback: zo draag je de schoen anno 2021" goh lekker boeiend. Zo stereotyperend 'domme vrouwenpraat'.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
02-04-2021 16:26
Laat ik het kort houden:
Verspilde tijd, geld en energie die daar ingestoken wordt
Dat. Weg met die lees ook.
Alles komt goed, alleen de rest niet
NYC schreef:
02-04-2021 16:35
Prima dat die er (ook) tussen zitten voor wie dat wil, maar geef dan bijv. de mogelijkheid ze te koppelen aan de pijlers die iemand heeft geblokkeerd. Heb je entertainment geblokkeerd dan krijg je niks over filmsterren, heb je de sekspijler geblokkeerd dan geen vieze verhaaltjes.


Dit. Enkele maanden terug had ik alleen maar verhalen over zwangere BN-ers en babydingen, terwijl ik de zwangerpijler heb geblokkeerd.



Goed initiatief mods, hopelijk doet de redactie hier iets mee.
Ik vind het helemaal top. Van mij mag die balk nog wel wat groter.
LaFolie schreef:
02-04-2021 16:38
Ik vind het naast de vieze dingen ook vaak gewoon simpelweg domme dingen. "De ballerina maakt een comeback: zo draag je de schoen anno 2021" goh lekker boeiend. Zo stereotyperend 'domme vrouwenpraat'.
Dit, echt journalistiek van de laagste plank. Snap niet dat je je er voor leent.
Ik zou het jammer vinden als het creatieve fruit verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
02-04-2021 16:38
Ik vind het naast de vieze dingen ook vaak gewoon simpelweg domme dingen. "De ballerina maakt een comeback: zo draag je de schoen anno 2021" goh lekker boeiend. Zo stereotyperend 'domme vrouwenpraat'.
Ik moest lachen, omdat ik dacht dat dit voorbeeld maar een grapje was... :facepalm:
Ya no puede caminar
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
02-04-2021 16:51
Dat. Weg met die lees ook.
Eens maar ik verwacht niet dat dat gaat gebeuren.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
La_Cucaracha schreef:
02-04-2021 17:02
Ik moest lachen, omdat ik dacht dat dit voorbeeld maar een grapje was... :facepalm:
Ik ook 😂
als ik wil weten wie er van de "zogenaamde" BN-ers zwanger is, dan lees ik de Story of Prive wel.
En dan nog alle stukken over de meest domme tv programma's, hoeft van mij ook niet. Als ik dat interessant vind, dan zie ik het programma wel.
Alle reacties Link kopieren
Soms zitten er leuke stukken bij, maar dat is zelden. Ik vind dat degene bij Viva die verantwoordelijk is voor deze stukken zich er echt wat meer in mag verdiepen. Heb ontzettend veel artikelen gezien met foutieve informatie, of die waarschijnlijk door iemand zijn bedacht die het wel beter denkt te weten.
Nu ook weer, “als je deze 6 gezonde gewoontes er op nahoudt, heb je het leven onder de knie”
Ik vind die titel echt zo ontzettend oppervlakkig, en de inhoud van dat artikel roept hier en daar ook vraagtekens op.
Doet me vaak denken aan tijdschriften voor jonge meiden (draag dit en je bent helemaal hip dit seizoen). Leuk als je 13 bent, maar had van Viva iets meer niveau verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag klagen over het bespreken van serieuze zaken zoals rond het Corona-nieuws.
Dat een krant een clickbait-kop plaatst over dat vaccins mogelijk niet meer werken vind ik al stom maar ‘journalisten’ van Viva moeten zich daar echt niet aan wagen.
Hou het lekker op mode en celebrities enz.
Willen de twee zonderlingen die de Lees Ook leuk vinden zich melden? Ik wil hun hoofd open maken om te kijken wat daar in zit.
Ik mis de optie anders:

Namelijk totaal oninteressant en vaak misplaatst en bovenal smakeloos. Ik zie graag dat jullie de Lees ook vervangen door iets dat net zo nutteloos is maar over het algemeen minder aanstootgevend: reclame. Die kan ik tenminste via mijn adblock omzeilen.

En als je geen invloed hebt op de Lees ook, zou het je als mod sieren om daar zelf eens afstand van te nemen. Maar dat vraagt om iets als een moreel kompas, iets waarvan al vaker wordt afgevraagd of jullie daarover beschikken.
anoniem_6429c3ce3cf35 wijzigde dit bericht op 02-04-2021 18:40
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de optie: 'Geen mening, want ik heb een adblocker.'
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij op dat die artikelen altijd vol spelfouten staan, echt, het niveau is om te huilen. De gemiddelde groep 6 leerling schrijft volgens mij nog met minder fouten.
Verder zijn de onderwerpen ook vaak ontzettend infantiel, of juist ontzettend goor.

Ik vraag me bovendien al een tijd af waarom ik de laatste tijd vrijwel dagelijks domme koppen als "deze drie sterrenbeelden houden van seks" of "deze drie sterrenbeelden hebben vandaag geluk" lees. Was het geld voor een hele horoscoop op? En sowieso: horoscopen zijn toch voor tienerblaadjes? Dit forum wordt bevolkt door vrouwen van 40+! :rofl:
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-04-2021 18:37
Willen de twee zonderlingen die de Lees Ook leuk vinden zich melden? Ik wil hun hoofd open maken om te kijken wat daar in zit.
:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
friezinnetje2014 schreef:
02-04-2021 16:26
Laat ik het kort houden:
Verspilde tijd, geld en energie die daar ingestoken wordt
Beter kan ik het niet omschrijven. De optie voor vieze mannetjes komt ook wel in de buurt van mijn mening.
friezinnetje2014 schreef:
02-04-2021 17:11
als ik wil weten wie er van de "zogenaamde" BN-ers zwanger is, dan lees ik de Story of Prive wel.
En dan nog alle stukken over de meest domme tv programma's, hoeft van mij ook niet. Als ik dat interessant vind, dan zie ik het programma wel.
Of je kijkt in het zwanger topic op de entertainment pijler.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opvalt is dat de slechtgeschreven artikeltjes altijd rechtstreeks gekopieerd lijken van andere (Amerkaanse of Britse) sites. Door google translate gehaald en hoppa, plaatsen maar. En de 'schrijfsters' vermelden dan ook nog hun naam met een lollig bedoelde biografie erbij. Ik zou 'Lees ook' niet op mijn CV willen hebben staan. En al helemaal niet mijn persoonlijke insta erbij zetten.
Ik heb geen problemen met evt. seksuele onderwerpen, maar het niveau daarvan ligt op seksuele voorlichting voor vijftienjarigen. Dan denk ik : Werk het uit, zoek uit wat écht vernieuwend is, recente wetenschappelijke informatie of toys die recent op de markt gebracht zijn, zo dat het ook echt wat kan toevoegen voor vrouwen van 30+ die echt wel weten waar Abraham de mosterd haalt.

Maar liever zou ik diepgaandere (ja, ja) artikelen lezen, over spraakmakende vrouwen in politiek of economie, of actuele discussieonderwerpen.

Wat interesseren mij die sterrenbeelden en roddelartikelen nou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven