Reacties omgeving op geslacht kind

03-04-2021 22:17 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kun je zeggen als mensen zeggen:

“Zo spijtig voor je, had dit keer een meisje zo leuk geleken”
“Gaan jullie nu voor een vierde?”
“Drie jongens.. Pff het zal wel drukke boel zijn”
Enz.

Mijn omgeving is zichtbaar teleurgesteld toen het (weer) een jongetje was. Geloven mij niet dat ik net zo blij ben met een jongetje dan met een meisje.

Hij is nu al bijna 1 en toch hoor ik die opmerkingen nog weleens of dat ze me zielig vinden. Pas nog de buurvrouw: “en ga je straks voor een meisje?”
Ja joh, alsof ze op bestelling zijn. En alsof het dan niet welkom is als het een jongen is. Ja tuurlijk ben ik benieuwd hoe het zou zijn om een dochter te hebben. Maar het staat los van hoeveel ik van mijn zoons houdt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het bevestigen maar dan op een hele sarcastische manier.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Gewoon. Ik zou niet anders willen bijvoorbeeld ;-).
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat irritant. Ik zou echt geneigd zijn om dan lekker iets shockerends te zeggen. Iets als 'jaaaa, baal enorm dat het weer een jongen is. Merk ook echt dat ik veel minder van deze hou. Ben nu op weg naar Prenatal voor een roze jurkje, kijken of dat helpt'.

Geen tips hier. Maar snap wel dat het rete irritant is. Vriendin van mij heeft vier meiden. Die wilde graag vier kinderen en was blij dat de 4e weer een meisje was, want als jongen drie oudere zussen hebben, leek haar de hel, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik zou ook geneigd zijn om het sneu te vinden. Maar ik vind meisjes dan ook leuker dan jongens. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar dat zou ik niet zo laten merken.
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
03-04-2021 22:21
Oooh wat irritant. Ik zou echt geneigd zijn om dan lekker iets shockerends te zeggen. Iets als 'jaaaa, baal enorm dat het weer een jongen is. Merk ook echt dat ik veel minder van deze hou. Ben nu op weg naar Prenatal voor een roze jurkje, kijken of dat helpt'.
zoiets als dit dus
Stressed is just desserts spelled backwards
Ben ik de enige die het een lugubere topictitel vindt? Durfde 'm bijna niet te openen :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de bal terug gooien, vind je dat geen rare vraag? Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
03-04-2021 22:21
Ja, ik zou ook geneigd zijn om het sneu te vinden. Maar ik vind meisjes dan ook leuker dan jongens. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar dat zou ik niet zo laten merken.
Maar snap je dat het voor mij niet sneu is? Ik vind mijn eigen drie jongens de allerleukste natuurlijk. Dat het voor jou anders is kan en mag, maar dan is het toch niet sneu voor mij.
Maar goed dat je het niet laat merken :) Voel nu al irritatie haha. Echt hoor, waarom sneu, heb drie prachtige jongens die in mijn ogen fantastisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
Janne-jan schreef:
03-04-2021 22:23
Ben ik de enige die het een lugubere topictitel vindt? Durfde 'm bijna niet te openen :-$
Oh haha! Ja dat snap ik. Ik wilde het even in een zin omvatten, maar dit kan je inderdaad ook anders opvatten. Sorry!!
Alle reacties Link kopieren
jasmijn91 schreef:
03-04-2021 22:24
Maar snap je dat het voor mij niet sneu is? Ik vind mijn eigen drie jongens de allerleukste natuurlijk. Dat het voor jou anders is kan en mag, maar dan is het toch niet sneu voor mij.
Maar goed dat je het niet laat merken :) Voel nu al irritatie haha. Echt hoor, waarom sneu, heb drie prachtige jongens die in mijn ogen fantastisch zijn.
Mensen gaan van zichzelf uit. Voor mij zou zoiets sneu zijn geweest. Gelukkig voor jou niet.
Maar zoals ik al zei, het is dat je er nu naar vraagt en dan zeg ik het. Anders had ik niks laten merken.
Voed je ze gender neutraal op joh is tegenwoordig helemaal hip. Als ze zeggen “weer een jongen”, dan zeg je gewoon “dat weten we nog niet, dat mag hij/zij later lekker zelf bepalen”.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
03-04-2021 22:26
Mensen gaan van zichzelf uit. Voor mij zou zoiets sneu zijn geweest. Gelukkig voor jou niet.
Maar zoals ik al zei, het is dat je er nu naar vraagt en dan zeg ik het. Anders had ik niks laten merken.
Ik snap het! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gehandicapte zoon en soms stellen mensen (die ik amper ken) ook heel onbehoorlijke vragen, die soms best kwetsend zijn. Op een gegeven moment was ik het zat en ging ik ook dingen zeggen als: ja het is als de eerste pannekoek, die mislukt altijd.

Helpt wel moet ik zeggen :idee:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
03-04-2021 22:21
Gewoon. Ik zou niet anders willen bijvoorbeeld ;-).
Paar keer gezegd, wordt je ongelovig aangekeken. “Ja ze kan natuurlijk ook niet anders zeggen..”
Alle reacties Link kopieren
Weet je, voor mannen wordt het ook vaak sneu gevonden als ze alleen maar dochters hebben.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
03-04-2021 22:28
Ik heb een gehandicapte zoon en soms stellen mensen (die ik amper ken) ook heel onbehoorlijke vragen, die soms best kwetsend zijn. Op een gegeven moment was ik het zat en ging ik ook dingen zeggen als: ja het is als de eerste pannekoek, die mislukt altijd.

Helpt wel moet ik zeggen :idee:
Nou geloof het gelijk! Wat denken mensen soms ook wel niet. Laat ze maar schrikken.
Dan zeg je 'Nou erg he, toevallig ga ik volgende week naar de dokter om er een meisje van te maken!' :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat moeders van alleen meisjes vaak enorm bitchy doen tegen jongens moeders, heb ik echt meerdere keren in de omgeving meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
03-04-2021 22:30
Weet je, voor mannen wordt het ook vaak sneu gevonden als ze alleen maar dochters hebben.
Ja dat is ook zo! Een vriend van mijn man heeft echt een duidelijke voorkeur voor een zoontje. Dus dan vind ik het wel “sneu” als het dan alleen maar meiden zijn. En dan gun ik ze ook een zoon. Maar dan hebben ze echt een uitgesproken voorkeur. Ik ga echt niet tegen een man zeggen “joh, jammer weer een meisje, waar blijft die zoon”
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
03-04-2021 22:34
Ik vind wel dat moeders van alleen meisjes vaak enorm bitchy doen tegen jongens moeders, heb ik echt meerdere keren in de omgeving meegemaakt.
Ja, van die opmerkingen als; Jaaaaaa jij bent ECHT een jongensmoeder type. Dat ik denk van, wat wil je hier nou mee zeggen? Dat ik een manwijf ben ofzo :rofl:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
03-04-2021 22:34
Ik vind wel dat moeders van alleen meisjes vaak enorm bitchy doen tegen jongens moeders, heb ik echt meerdere keren in de omgeving meegemaakt.
Vertel? Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die mensen niet eerlijk gezegd. Alsof iemand naar haar éénjarige kind kijkt en na zo’n vraag gaat verzuchten: “Ja onze enige hoop is nu gevestigd op transgender-zijn, kijken of er wat vanaf/erbij geknipt/geplakt kan worden”.

Ik zou denk ik reageren zoals lavalamp11. Op de vragen over mijn enige kind van de strekking ‘Vind je dat niet zielig?/Wil je geen tweede? Als je die van mij zo leuk ziet samenspelen/Hebben jullie problemen met kinderen krijgen?’ reageer ik ook niet altijd even vriendelijk of luchtig.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vragen of zij hem overnemen / adopteren als nummer 4 straks weer een jongen blijkt te zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
03-04-2021 22:35
Ja, van die opmerkingen als; Jaaaaaa jij bent ECHT een jongensmoeder type. Dat ik denk van, wat wil je hier nou mee zeggen? Dat ik een manwijf ben ofzo :rofl:
Ooo vreselijk!!
Hier juist: oh ik vind jou echt een meidenmoeder, lekker tutten enz.
Maarja ik heb alleen maar jongens..
Zijn mn jongens nou zielig? :"-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven