Mode & Beauty alle pijlers

donker arm haar

04-04-2021 21:13 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik ben gezegend met een blanke huid en donkere arm haartjes. Met de lente/zomer in het vooruitzicht zou ik ze graag witblond willen bleken zodat ze niet meer of toch veel minder opvallen. Heeft hier iemand ervaring mee? En hoe en met wat ik dit het beste kan doen? dank voor jullie hulp.
Je kunt ze ook epileren, blijven ze langer weg en hoef je je armen niet met chemische middelen te belasten.
Alle reacties Link kopieren
Kale armen lijkt me ook niet echt mooi. Licht het haar niet op door de zon? Ik had vroeger echt lang armhaar en in de zomer kreeg ik een soort witblonde waas over mijn gebruinde huid. Onlangs viel me op dat er nog maar weinig haar zit, kennelijk wordt dat ook dunner als je oud wordt.
Gezegend met een blanke huid? Maar zeker wel bruin willen worden
Alle reacties Link kopieren
Raazz schreef:
04-04-2021 23:55
Gezegend met een blanke huid? Maar zeker wel bruin willen worden
Ik denk dat ze het cynisch bedoelt en dat het op de ongewenste haargroei slaat. Jammer dat je dat niet door hebt...
Alle reacties Link kopieren
Ik haal mijn schouders op. Zwart haar op een nogal lichte huid. Enige dat ik wel doe ik de tondeuse op anderhalve cm eroverheen halen. Armhaar van 3 cm gaat me iets te ver, dat laat ik aan mijn man over.

Ooit gips aan mijn been gehad en toen dat eraf mocht waren de haren daar net geen 4 cm lang..

Echt iedereen heeft haar. En degene die daar moeilijk over doet, kijkt maar lekker de andere kant op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best wel last van overbeharing, ook heel veel haar op mijn armen, dus ik scheer het. Minder regelmatig dan de rest van mijn lichaam, en nee, ik heb geen harde stoppels. De haren op mijn armen zijn ondanks dat ik ze al 20 jaar scheer nog steeds dunner en zachter dan de haren op mijn benen.
Alle reacties Link kopieren
Blondspray misschien? Of zou dit te belastend zijn voor mijn huid,
Alle reacties Link kopieren
Raazz schreef:
04-04-2021 23:55
Gezegend met een blanke huid? Maar zeker wel bruin willen worden
Serieus? Jij mist volgens mij het hele punt van de OP en ziet alleen wat je wilt zien... :facepalm:

@TO, ik heb zelf ook donkere haartjes en haal ze in de zomer weg met ontharingscrème. Scheren doe ik nooit ivm stoppels, en bleken vind ik niet mooi, als je dan bruin wordt door de zon vallen die blonde haren ook op. Als ik ze met creme weghaal komen ze gewoon zacht terug na een paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
05-04-2021 08:32
Serieus? Jij mist volgens mij het hele punt van de OP en ziet alleen wat je wilt zien... :facepalm:

@TO, ik heb zelf ook donkere haartjes en haal ze in de zomer weg met ontharingscrème. Scheren doe ik nooit ivm stoppels, en bleken vind ik niet mooi, als je dan bruin wordt door de zon vallen die blonde haren ook op. Als ik ze met creme weghaal komen ze gewoon zacht terug na een paar weken.
Ok, ik wil het wel eens proberen met een ontharingscrème. Welke zou je me aanraden? Heb ik nooit eerder gebruikt. ;) 8-)
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
05-04-2021 07:00
Ik heb best wel last van overbeharing, ook heel veel haar op mijn armen, dus ik scheer het. Minder regelmatig dan de rest van mijn lichaam, en nee, ik heb geen harde stoppels. De haren op mijn armen zijn ondanks dat ik ze al 20 jaar scheer nog steeds dunner en zachter dan de haren op mijn benen.
Ik heb het ook geschoren in het verleden en inderdaad werd de structuur niet anders.
Afgelopen winter even niet geschoren had er geen zin in en ook geen vriend meer die zegt ieeeeel wat heb jij veel haar op je arm.

Scheren gaat wel het makkelijkst. 1x per week even onder de douche en klaar.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Als je het wil bleken dan raad ik Jolen aan! Werkt bij mij heel goed. Of inderdaad epileren. Je zou het eventueel ook kunnen laseren.
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
05-04-2021 10:56
Als je het wil bleken dan raad ik Jolen aan! Werkt bij mij heel goed. Of inderdaad epileren. Je zou het eventueel ook kunnen laseren.
Heden bestaan er ook toestellen waarmee je thuis zelf kan laseren, weet alleen niet of die echt effectief zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik scheer mijn armen al 20 jaar onder de douche, net zoals de rest. Gewoon even snel met het mesje erover en klaar. Geen stoppels maar een babyvelletje, geen chemie en geen gedoe. Je moet het niet ingewikkelder maken dan het is.
Alle reacties Link kopieren
vitamientje schreef:
05-04-2021 11:00
Heden bestaan er ook toestellen waarmee je thuis zelf kan laseren, weet alleen niet of die echt effectief zijn.
Dat is niet laseren, maar IPL. Ik heb de Philips Lumea, maar heb deze nog nooit op mijn arm gebruikt. Weet wel dat hij prima werkt op benen, oksels en bikinilijn.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
05-04-2021 12:47
Ik scheer mijn armen al 20 jaar onder de douche, net zoals de rest. Gewoon even snel met het mesje erover en klaar. Geen stoppels maar een babyvelletje, geen chemie en geen gedoe. Je moet het niet ingewikkelder maken dan het is.
Hier ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik epileer mijn armen een x in de zes weken in de zomer, in de winter iets minder ivm lange mouwen.
Alle reacties Link kopieren
vitamientje schreef:
05-04-2021 10:39
Ok, ik wil het wel eens proberen met een ontharingscrème. Welke zou je me aanraden? Heb ik nooit eerder gebruikt. ;) 8-)
Ik gebruik die van kruidvat eigen merk voor de gevoelige huid.
Ik zou het sowieso eerst op een klein plekje proberen om te kijken hoe je huid reageert. Deze van kruidvat werkt prima bij mij, maar de gewone van Veet krijg ik uitslag van, dus check het even voordat je beide armen helemaal insmeert ;)
Arequipa schreef:
05-04-2021 13:17
Ik epileer mijn armen een x in de zes weken in de zomer, in de winter iets minder ivm lange mouwen.
Ik ook, fluitje van een cent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven