Werk & Studie alle pijlers

Salarisonderhandelingen

06-04-2021 21:42 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! De salarisonderhandelingen zijn begonnen met een gat van 800 euro. Welke woorden virtuoos geeft even een voorzet voor een bericht dat ik retour kan sturen?
Er zitten hier mensen met een gouden pen die heel mooi onder woorden kunnen brengen dat ik de centen gewoon waard ben.

Mijn dank is groot alvast!
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Waar wil je op uit komen en wat bieden ze? Is er een CAO? Weet je wat marktconform is? Hoe zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden?

Wat voor soort functie is het en waarom ben je het waard? Iemand die jou niet kent kan hier niet echt een pasklaar antwoord geven volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is een best gat.
Hoe komt dat? Solliciteer je onder je niveau of verwacht jij te veel?

Waarom ben jij het waard?

Geen woordenvirtuoos maakt voor jou een openingszin waarmee je dat gat overbrugt hoor.
Woordenvirtuoos? Als het er voor jou veel te ver vanaf zit, dan moet je aangeven dat je er anders vanaf moet zien. Daar kun je kort en helder over zijn.
Waar zou je wel akkoord mee zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dat zul je vanuit je expertise of kunde moeten onderbouwen. Welke ervaring neem jij mee die 800 euro extra waard is?
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
06-04-2021 22:05
Zo, dat is een best gat.
Hoe komt dat? Solliciteer je onder je niveau of verwacht jij te veel?

Waarom ben jij het waard?

Geen woordenvirtuoos maakt voor jou een openingszin waarmee je dat gat overbrugt hoor.
Het rare is dat ik vanaf het begin helder geweest ben. En er door de ingehuurde headhunter ook aangegeven is dat de top van de schaal hetzelfde is als mijn huidige salaris en dat klopt ook in de CAO. Nu zit ik aan tafel met de werkgever en wordt er afgedaald naar een schaal lager: daar ga ik dus al helemaal niet aan beginnen.

En ik denk wel dat ik het hier inderdaad op laat klappen. Want dit is gewoon best raar.

Ik ben die centen namelijk gewoon waard.
100 er af zou nog kunnen, dat komt dan over een jaar wel goed.
theemetchocolade wijzigde dit bericht op 06-04-2021 22:12
4.29% gewijzigd
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Das wel een groot gat hoor.. hoe komt dat? Jij te hoge verwachtingen of zij onderbetalend?
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
06-04-2021 22:12
Das wel een groot gat hoor.. hoe komt dat? Jij te hoge verwachtingen of zij onderbetalend?
Onderbetalend. Vind ik :proud:
Chocolade, altijd goed!
TheeMetChocolade schreef:
06-04-2021 22:11
Het rare is dat ik vanaf het begin helder geweest ben. En er door de ingehuurde headhunter ook aangegeven is dat de top van de schaal hetzelfde is als mijn huidige salaris en dat klopt ook in de CAO. Nu zit ik aan tafel met de werkgever en wordt er afgedaald naar een schaal lager: daar ga ik dus al helemaal niet aan beginnen.

En ik denk wel dat ik het hier inderdaad op laat klappen. Want dit is gewoon best raar.

Ik ben die centen namelijk gewoon waard.
100 er af zou nog kunnen, dat komt dan over een jaar wel goed.
Geef dit dan gewoon aan
Dit aanbod is niet in verhouding met / past niet bij / komt niet overeen met de werkzaamheden en bijbehorende verantwoordelijkheden.
Ook nooit €100 lager beginnen. Altijd er op zijn minst iets op vooruit gaan.
Alle reacties Link kopieren
neerlandicus schreef:
06-04-2021 22:14
Dit aanbod is niet in verhouding met / past niet bij / komt niet overeen met de werkzaamheden en bijbehorende verantwoordelijkheden.

Waarom denk je dat?
TheeMetChocolade schreef:
06-04-2021 22:11
Het rare is dat ik vanaf het begin helder geweest ben. En er door de ingehuurde headhunter ook aangegeven is dat de top van de schaal hetzelfde is als mijn huidige salaris en dat klopt ook in de CAO. Nu zit ik aan tafel met de werkgever en wordt er afgedaald naar een schaal lager: daar ga ik dus al helemaal niet aan beginnen.

En ik denk wel dat ik het hier inderdaad op laat klappen. Want dit is gewoon best raar.

Ik ben die centen namelijk gewoon waard.
100 er af zou nog kunnen, dat komt dan over een jaar wel goed.
Ik zou dat gewoon zeggen:

Ik ben deze sollicitatieprocedure gestart met de uitgesproken verwachting dat ik in schaal X terecht zou komen, en dit is ook zo gecommuniceerd door de headhunter mevrouw A. Door mij een salarisvoorstel te sturen geven jullie aan met mij in zee te willen, maar gegeven de eerdere uitgesproken verwachtingen en de verwachte salariëring bij vergelijkbare functies ben ik niet bereid om een schaal naar beneden te gaan. Ik zou graag een salarisvoorstel ontvangen dat in lijn is met de eerdere indicaties die headhunter A en ik gegeven hebben. Met vriendelijke groet, TheeMetChoco.
ldp schreef:
06-04-2021 22:18
Waarom denk je dat?
Het gaat er toch niet om waarom ik het denk? TO vraagt om een mooie formulering en ik doe wat suggesties. Aan TO om het al dan niet te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
BO2punt0 schreef:
06-04-2021 22:24
Ik zou dat gewoon zeggen:

Ik ben deze sollicitatieprocedure gestart met de uitgesproken verwachting dat ik in schaal X terecht zou komen, en dit is ook zo gecommuniceerd door de headhunter mevrouw A. Door mij een salarisvoorstel te sturen geven jullie aan met mij in zee te willen, maar gegeven de eerdere uitgesproken verwachtingen en de verwachte salariëring bij vergelijkbare functies ben ik niet bereid om een schaal naar beneden te gaan. Ik zou graag een salarisvoorstel ontvangen dat in lijn is met de eerdere indicaties die headhunter A en ik gegeven hebben. Met vriendelijke groet, TheeMetChoco.
Dank u!
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
neerlandicus schreef:
06-04-2021 22:25
Het gaat er toch niet om waarom ik het denk? TO vraagt om een mooie formulering en ik doe wat suggesties. Aan TO om het al dan niet te gebruiken.
Dank!
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
neerlandicus schreef:
06-04-2021 22:25
Het gaat er toch niet om waarom ik het denk? TO vraagt om een mooie formulering en ik doe wat suggesties. Aan TO om het al dan niet te gebruiken.
Oh, ha, je hebt gelijk, ik las het verkeerd.

Maar goed, die vraag zou de werkgever waarschijnlijk ook stellen. Dus voor TO toch relevant om het antwoord op die vraag te bedenken als ze deze zin gaat gebruiken.
Als je een woordkunstenaar nodig hebt om duidelijk te kunnen maken dat je 800 euro meer waard bent, ben je dat dan wel echt waard?

En 800 op hoeveel? Van 2.000 naar 2.800 is snel een kansloos verhaal. Van 14.200 naar 15.000 zal best lukken als je de droomkandidaat bent.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-04-2021 23:12
Als je een woordkunstenaar nodig hebt om duidelijk te kunnen maken dat je 800 euro meer waard bent, ben je dat dan wel echt waard?

En 800 op hoeveel? Van 2.000 naar 2.800 is snel een kansloos verhaal. Van 14.200 naar 15.000 zal best lukken als je de droomkandidaat bent.
Ik vroeg me hetzelfde af, hoeveel scheelt het procentueel?
Zeg nee zonder nee te zeggen.

“Hartelijk dank voor uw voorstel. Ik wil graag bij u komen werken, maar het spijt me, ik kan niet bij u in dienst treden voor dat salaris.”

Zolang het gat heel groot is, doen argumenten er niet toe.
Alle reacties Link kopieren
BO2punt0 schreef:
06-04-2021 22:24
Ik zou dat gewoon zeggen:

Ik ben deze sollicitatieprocedure gestart met de uitgesproken verwachting dat ik in schaal X terecht zou komen, en dit is ook zo gecommuniceerd door de headhunter mevrouw A. Door mij een salarisvoorstel te sturen geven jullie aan met mij in zee te willen, maar gegeven de eerdere uitgesproken verwachtingen en de verwachte salariëring bij vergelijkbare functies ben ik niet bereid om een schaal naar beneden te gaan. Ik zou graag een salarisvoorstel ontvangen dat in lijn is met de eerdere indicaties die headhunter A en ik gegeven hebben. Met vriendelijke groet, TheeMetChoco.
Ik zou eerst een bladiebla verhaal (lekker beknopt) erin gooien waarom je enthousiast bent over deze baan en waarom jij daar de perfecte kandidaat voor bent, al refererend naar wat voorbeelden die tijdens de procedure ter sprake kwamen, ook evt naar besproken werkervaring.
Daarna je verontschuldigen dat er kennelijk, gezien het salarisvoorstel, zoveel ruis op de lijn zit qua salaris. Daarna geef je aan dat je er op vooruit wil gaan en hoe dat precies in een cao of salarisschalen gevat moeten worden laat je aan hen.

Overigens zou je met een salarisvoorstel dat procentueel fors afwijkt van je verwachting je moeten gaan afvragen of ze je wel willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-04-2021 23:12
Als je een woordkunstenaar nodig hebt om duidelijk te kunnen maken dat je 800 euro meer waard bent, ben je dat dan wel echt waard?
Wat een domme opmerking. Alsof je alleen veel geld waard bent als je goed met woorden bent.

@TO: er zijn een paar goede voorbeelden gegeven. Wat ik nu belangrijk zou vinden, is om nog niet zozeer in te gaan op waarom je die 800 meer waard bent. Het punt dat je wil maken is dat er sprake is van een gat en zolang dat niet opgelost wordt, je de baan niet kunt accepteren.

Laat je ons weten of jullie er samen uitkomen?
Alle reacties Link kopieren
babbeleo schreef:
07-04-2021 03:37
Ik zou eerst een bladiebla verhaal (lekker beknopt) erin gooien waarom je enthousiast bent over deze baan en waarom jij daar de perfecte kandidaat voor bent, al refererend naar wat voorbeelden die tijdens de procedure ter sprake kwamen, ook evt naar besproken werkervaring.
Daarna je verontschuldigen dat er kennelijk, gezien het salarisvoorstel, zoveel ruis op de lijn zit qua salaris. Daarna geef je aan dat je er op vooruit wil gaan en hoe dat precies in een cao of salarisschalen gevat moeten worden laat je aan hen.

Overigens zou je met een salarisvoorstel dat procentueel fors afwijkt van je verwachting je moeten gaan afvragen of ze je wel willen hebben.

Wanneer het een baan "op niveau" is, dan zou ik het bla bla verhaal weglaten. Het gaat om een zakelijke afspraak, hou het dan ook zakelijk. Er is al een gesprek geweest. Ik zou het houden bij het voorstel van BO2punt0.

Het bedrijf heeft een headhunter ingeschakeld, dat kan betekenen dat het invullen van de vacature niet zo makkelijk is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
06-04-2021 23:32
Zeg nee zonder nee te zeggen.

“Hartelijk dank voor uw voorstel. Ik wil graag bij u komen werken, maar het spijt me, ik kan niet bij u in dienst treden voor dat salaris.”

Zolang het gat heel groot is, doen argumenten er niet toe.
Dat ja. Daarnaast waarom wil je dit zo graag?

Je bent dat geld niet waard wanneer je nu in de verdediging gaat.

Ik zou ook duidelijk zijn en dit sturen. Zolang zij niet serieus zijn valt er niets te bespreken.

Dat van B2 is te lang en niet concreet genoeg. Ik zou kort en duidelijk zijn. Zet de headhunter in de cc.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven