Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
leef, lach, loch/verliefd, verloofd, verkleumd en droom, durf, donut
van Vanessa Gerrits. Leuke reeks boeken vond ik het!

Zomerster/wintermaan/lentezon van Wendy Louise.
Leuk genoeg om de reeks af te luisteren maar ik vond de hoofdpersonen vaak wel erg traag van begrip. Werden ook wat vreemde woorden geschreven zoals snolletjes ofzo over andere meisjes/vrouwen.

Toeval bestaat niet/Casa dell Amore/ Loes, Luca en Liz van Saskia Oudshoorn
Ook wel aardig. Zijn vrij korte boeken en wel overzichtelijk. Niet iets wat ik nogmaals zal lezen maar dat doe ik sowieso maar weinig.

Champagne en aardbeien van Elisabeth Mollema
Dit vond ik echt een leuk boek!

Het cupcake café van Jenny Colgan (bekend van de kleine bakkerij serie)
Ook een erg leuk boek, ik hou zo van boeken waarin mensen een nieuwe winkel/bakkerij ofzo beginnen.

Mijn zoete wraak van Jane Fallon
Verrassend fijn boek, aanrader. Je leeft wel echt mee met de hoofdpersonen vond ik

Gegijzeld van Chinouk Thijssen,
Een YA boek van ongeveer 100 pagina's. Uit de niet dik wel spannend reeks.
Het boek greep me wel direct moet ik zeggen. 1 ding wordt niet verklaard en dat is ergens jammer maar aan de andere kant dan kan je er nog lekker over fantaseren.

Droomvakantie van Sarah Morgenthaler
Een luchtig romantisch boek waarin we ook veel lezen vanuit/over het mannelijke hoofdpersoon. Dat werd wel eens tijd

Molly en het katten café en Winter in het katten café van Melissa Daley
Geschreven vanuit het oogpunt van een kat. Had er zo mijn twijfels over maar vrijwel vanaf pagina 1 boeide het mij.
Ik hoop dat er snel een derde deel komt!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu Dingen anders doen en in dat kader stop ik een week met Viva. Eigenlijk mis ik dan alleen dit topic, want dat vind ik altijd erg leuk. Maar het is het proberen waard. En het boek is een aanrader!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Laatste adem, van Robert Bryndza uit. Volgens mij klopt de volgorde van de lijst van zijn boeken niet, want ik heb denk ik ergens een deel gemist.
Kreeg vandaag een melding dat een gereserveerd boek klaarligt op de bieb. Moest echt gaan terugzoeken wat dat voor een boek was. Dat heb je als je titels gaat reserveren die je hier leest of die je op Hebban tegenkomt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net Every Last Breath van Alex Finlay uit. Ik vond het een spannend en goed boek. En opvallend positieve karakters. Vaak zijn de karakters in thrillers a) van karton of b) over the top en maken van alles een probleem. Hier waren de mensen gewoon... Normaal. En aardig voor elkaar (op de bad guys na).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Gisteravond Het meisje in de witte kimono uitgelezen.

Wat een prachtig boek.. het was lang geleden dat een boek me zo wist te raken. Van begin tot eind bijna ademloos gelezen, jammer dat het nu uit is. Had wat mij betreft nog langer mogen zijn, ik mis nog een stuk uit Hajimes leven voor mijn gevoel. Door de prachtige beschrijvingen werd ik zelfs nieuwsgierig naar de omgeving, kon het bijna voor me zien. Een mooie inkijk in een cultuur met prachtige wijsheden, maar ook zijn bijna onwerkelijke gruwelen.
Zoveel kippenvel en tranen in mijn ogen gehad tijdens het lezen van dit boek. Indrukwekkend, prachtig en huiveringwekkend tegelijk. ***** voor mij!

Alleen geen idee wat ik nu moet lezen, zit nog zó in het verhaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
15-03-2021 18:00
Ik heb Laatste adem, van Robert Bryndza uit. Volgens mij klopt de volgorde van de lijst van zijn boeken niet, want ik heb denk ik ergens een deel gemist.
Kreeg vandaag een melding dat een gereserveerd boek klaarligt op de bieb. Moest echt gaan terugzoeken wat dat voor een boek was. Dat heb je als je titels gaat reserveren die je hier leest of die je op Hebban tegenkomt


Meisje in het ijs deel één .
Stalker in de nacht deel twee .
Donker water deel drie.
Laatste adem deel vier
Koud bloed deel vijf
Doodsgeheim deel zes
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
chrisjoh schreef:
19-03-2021 10:22
Meisje in het ijs deel één .
Stalker in de nacht deel twee .
Donker water deel drie.
Laatste adem deel vier
Koud bloed deel vijf
Doodsgeheim deel zes
Bedankt, dan heb ik toch de goede volgorde. Maar er kwamen dingen in voor zoals een ontslag genomen dat ik me niet kon herinneren. maar kan ook aan mijn geheugen liggen hoor
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Lykke- schreef:
19-03-2021 09:15
Gisteravond Het meisje in de witte kimono uitgelezen.

Wat een prachtig boek.. het was lang geleden dat een boek me zo wist te raken. Van begin tot eind bijna ademloos gelezen, jammer dat het nu uit is. Had wat mij betreft nog langer mogen zijn, ik mis nog een stuk uit Hajimes leven voor mijn gevoel. Door de prachtige beschrijvingen werd ik zelfs nieuwsgierig naar de omgeving, kon het bijna voor me zien. Een mooie inkijk in een cultuur met prachtige wijsheden, maar ook zijn bijna onwerkelijke gruwelen.
Zoveel kippenvel en tranen in mijn ogen gehad tijdens het lezen van dit boek. Indrukwekkend, prachtig en huiveringwekkend tegelijk. ***** voor mij!

Alleen geen idee wat ik nu moet lezen, zit nog zó in het verhaal.

Die heb ik via Bookchoice op mijn reader staan, is dus een aanrader?

Ik heb net de Spaanse trilogie van Eva García Sáenz de Urturi uitgelezen.
Goede thrillers, net even anders, sympathieke hoofdpersonen en twists die ik niet zag aankomen (maar dat is bij mij meestal zo :facepalm: ).
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
BellatrixVanDetta schreef:
19-03-2021 16:27
Die heb ik via Bookchoice op mijn reader staan, is dus een aanrader?

Ik heb net de Spaanse trilogie van Eva García Sáenz de Urturi uitgelezen.
Goede thrillers, net even anders, sympathieke hoofdpersonen en twists die ik niet zag aankomen (maar dat is bij mij meestal zo :facepalm: ).
Ja, ik vind van wel.
Een boek dat ik zonder Bookchoice denk ik links had laten liggen. Maar ik vond het echt prachtig!
De eerste drie hoofdstukken moest ik even doorheen en op het laatst vermoedde ik de afloop zo ongeveer, maar ZO prachtig omschreven allemaal. Echt indrukwekkend dus :)
Alle reacties Link kopieren Quote
BellatrixVanDetta schreef:
19-03-2021 16:27
Die heb ik via Bookchoice op mijn reader staan, is dus een aanrader?

Ik heb net de Spaanse trilogie van Eva García Sáenz de Urturi uitgelezen.
Goede thrillers, net even anders, sympathieke hoofdpersonen en twists die ik niet zag aankomen (maar dat is bij mij meestal zo :facepalm: ).
O ja mooie serie he, ik zie dat ze nog een boek geschreven heeft: Aquitanië. Die wil ik ook wel lezen.
Meisje in witte kimono heb ik op mijn wil ik lezen lijstje gezet.
Ik lees nu De twaalf koningen van Sharaki. Fantasy dus met een heleboel delen, dus kan wel even vooruit, want denk dat ik de rest ook wel wil lezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
19-03-2021 16:53
O ja mooie serie he, ik zie dat ze nog een boek geschreven heeft: Aquitanië. Die wil ik ook wel lezen.
Meisje in witte kimono heb ik op mijn wil ik lezen lijstje gezet.
Ik lees nu De twaalf koningen van Sharaki. Fantasy dus met een heleboel delen, dus kan wel even vooruit, want denk dat ik de rest ook wel wil lezen
Ah, daar moet ik ook nog aan beginnen. Vind je het wat?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren Quote
BellatrixVanDetta schreef:
19-03-2021 17:03
Ah, daar moet ik ook nog aan beginnen. Vind je het wat?
Ja tot nu toe vind ik hem wel goed. Maar ik ben nog niet op de helft van deel 1

Vanmiddag tijdens het ind e tuin werken weer een stukje verder gekomen met de Aardbeiendief
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Lykke- schreef:
19-03-2021 09:15


Alleen geen idee wat ik nu moet lezen, zit nog zó in het verhaal.

Dat had ik met 1000 schitterende zonnen van Khaled Hosseini. Ik heb toen nog wéken met dat verhaal in mijn hoofd gezeten. Erg aangrijpend verhaal.


Ben nu net begonnen aan het tweede boek van de Winternight trilogy van Katherine Arden. Vond het eerste al erg goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
FarFarAway schreef:
20-03-2021 12:20
Dat had ik met 1000 schitterende zonnen van Khaled Hosseini. Ik heb toen nog wéken met dat verhaal in mijn hoofd gezeten. Erg aangrijpend verhaal.


Ben nu net begonnen aan het tweede boek van de Winternight trilogy van Katherine Arden. Vond het eerste al erg goed!
1000 schitterende zonnen vond ik ook fantastisch! Eindelijk klaar met de boekbinder. Ik vond het een draak van een boek, maar volgens mij vonden hier veel mensen het wel leuk. Nu even bedenken waar ik voor in de stemming ben. De aardbeiendief lijkt me wel wat, ik werd altijd heel gelukkig van de eerdere boeken in die serie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo de aardbeiendief is klaar. Denk dat ik nu de eerste delen maar ga luisteren, en dan de aardbeiendief echt lezen

Zie nu dat als ik de andere delen wil luistern ik ze zal moeten kopen
nlies wijzigde dit bericht op 22-03-2021 22:48
Reden: aanvulling
23.75% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
The Body: A Guide for Occupants - Bill Bryson
Weer een fijn boek van Brsyon, deze keer over het menselijk lichaam en de geschiedenis van de medische wetenschap. Hij is heel goed in zich verwonderen en vanzelfsprekende dingen interessant maken. Het helpt ook dat hij een neus voor sensatie heeft, en geneeskunde tot de nok gevuld is met schokkende, idiote, immorele, briljante en heldhaftige experimenten en mensen. Sommige anekdotes kwamen me bekend voor uit zijn andere werk, er zit ook wel wat overlap met bijvoorbeeld 'A Short History of Everyting' en met 'At Home'.
Saillant detail: het hoofdstuk over ziektes eindigt met de opmerking dat we tot op heden al lang geen epidemie hebben gehad niet omdat we goed zijn voorbereid, maar omdat we simpelweg geluk hebben gehad (het boek is uit oktober 2019).

Vraagje voor wie ook een Kindle heeft: is er een manier om boeken met drm-beveiliging op mijn e-reader te krijgen? Ik heb Calibre en ADE maar tot nu toe is het niet gelukt mijn epub boek om te zetten naar mobi.
What a nuanced anxiety
Lykke- schreef:
19-03-2021 09:15
Gisteravond Het meisje in de witte kimono uitgelezen.

Wat een prachtig boek.. het was lang geleden dat een boek me zo wist te raken. Van begin tot eind bijna ademloos gelezen, jammer dat het nu uit is. Had wat mij betreft nog langer mogen zijn, ik mis nog een stuk uit Hajimes leven voor mijn gevoel. Door de prachtige beschrijvingen werd ik zelfs nieuwsgierig naar de omgeving, kon het bijna voor me zien. Een mooie inkijk in een cultuur met prachtige wijsheden, maar ook zijn bijna onwerkelijke gruwelen.
Zoveel kippenvel en tranen in mijn ogen gehad tijdens het lezen van dit boek. Indrukwekkend, prachtig en huiveringwekkend tegelijk. ***** voor mij!

Alleen geen idee wat ik nu moet lezen, zit nog zó in het verhaal.
Ik ben deze nu aan het lezen, een mooi boek!
anoniem_387747 wijzigde dit bericht op 27-03-2021 20:16
Reden: Typefout
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ithana gelezen YA boek waarvan ik zeker de volgende delen ga lezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet meer wie het over Melissa Skaye had, maar ik heb Virtuele Tango gelezen, en ik vond het spannend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geloof dat ik het hier neer gezet had. Ik post ook wel eens op andere boeken sites zodoende weet ik het niet zeker .
Heb alle delen gelezen sommige zijn zeer gruwelijk .
Er is ook n serie Mooie Moorden van Tica Morgan .zijn niet zo gruwelijk wel spannend en zeer prettig te lezen. En
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
chrisjoh schreef:
29-03-2021 15:46
Ik geloof dat ik het hier neer gezet had. Ik post ook wel eens op andere boeken sites zodoende weet ik het niet zeker .
Heb alle delen gelezen sommige zijn zeer gruwelijk .
Er is ook n serie Mooie Moorden van Tica Morgan .zijn niet zo gruwelijk wel spannend en zeer prettig te lezen. En
Gruwelijk zeker, misschien die andere serie dan ook maar eens proberen als deze uit is. Even wat simpelere spanning
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vanmorgen begonnen in deel 5 van Robert Bryndza over Erika Foster.
Daarvoor las ik het Cupcake café van Jenny Colgan.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
19-03-2021 16:53
O ja mooie serie he, ik zie dat ze nog een boek geschreven heeft: Aquitanië. Die wil ik ook wel lezen.
Meisje in witte kimono heb ik op mijn wil ik lezen lijstje gezet.
Ik lees nu De twaalf koningen van Sharaki. Fantasy dus met een heleboel delen, dus kan wel even vooruit, want denk dat ik de rest ook wel wil lezen
ik ben nu bezig met deel 2 van die 12 koningen. Zit op 2/3 maar vraag me af of ik het uit krijg. het gaat allemaal zo lang duren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Lykke- schreef:
19-03-2021 09:15
Gisteravond Het meisje in de witte kimono uitgelezen.

Wat een prachtig boek.. het was lang geleden dat een boek me zo wist te raken. Van begin tot eind bijna ademloos gelezen, jammer dat het nu uit is. Had wat mij betreft nog langer mogen zijn, ik mis nog een stuk uit Hajimes leven voor mijn gevoel. Door de prachtige beschrijvingen werd ik zelfs nieuwsgierig naar de omgeving, kon het bijna voor me zien. Een mooie inkijk in een cultuur met prachtige wijsheden, maar ook zijn bijna onwerkelijke gruwelen.
Zoveel kippenvel en tranen in mijn ogen gehad tijdens het lezen van dit boek. Indrukwekkend, prachtig en huiveringwekkend tegelijk. ***** voor mij!

Alleen geen idee wat ik nu moet lezen, zit nog zó in het verhaal.
Kijk eens naar Pachinko. Dat vond ik een prachtig boek
Alle reacties Link kopieren Quote
Lees nu "De Beproeving" van Stephen King.

Wel heel bizar in deze tijd.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven