Zorgen om veiligheid van kind bij oma.

07-04-2021 17:30 251 berichten
Ik zie er tegenop wanneer mijn kindje gaat kruipen want ze gaat 2 dagen per week naar oma. Dit staat vast en kan niet veranderd worden.

Nou letten ze niet zo op de hygiene en de stofzuiger wordt niet vaak aangeraakt. Maar mijn grote angst is dat ze gaat stikken in iets.

Oma heeft nog 2 andere kleinkids die daar vaak zijn van 6 en 8 jaar en die spelen met poppen (kleine barbieschoentjes je kent ze wel) ze laten van die kleine haribo gummibeertjes of snoepjes op de grond slingeren..

Als mijn kind die in de mond krijgt....

Ook hebben ze een tafel in de woonkamer die helaas erg laag is en waar altijd van alles op ligt. Muntstukken, losse papiertjes, sleuteltjes touwtjes enzovoorts.

Hoe kan ik dit het beste mee omgaan? Ik kan niet tegen die kids zeggen jij mag niet meer spelen met dit of dat. Of snoepjes eten. En ze zijn te jong om alles netjes van de vloer op te ruimen en ze daarop te vertrouwen.

Oma is vaak druk en kan niet elke sec op mijn kind letten.
Jeetje, baby al vanaf 4 weken naar oma gebracht? Dan zitten vrijwel alle vrouwen nog in hun kraamtijd.

Dit klinkt allemaal heel rommelig en niet stabiel. Ik zou toch voor professionele opvang gaan. Dat kun je prima uitleggen omdat je een kind hebt dat behoefte heeft aan rust en voorspelbaarheid.

Ook als student krijg je gewoon kinderopvangtoeslag, dus hoezo is dat te duur?
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:25
Maar het meegaan naar oma lijkt mij de beste optie. Dan heb ik geen stress dat er iets gebeurd en kan mijn vent thuis concentreren. Maar ik moet nog goed denken hoe ik dit ga brengen. Is nogal een omslag naar oma toe.
Echt :facepalm:

Grow Some ball, doe wat aan die vent
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 18:28
3.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:25
Maar het meegaan naar oma lijkt mij de beste optie. Dan heb ik geen stress dat er iets gebeurd en kan mijn vent thuis concentreren. Maar ik moet nog goed denken hoe ik dit ga brengen. Is nogal een omslag naar oma toe.
Waarom is je vriend belangrijker dan jezelf?
Honey, you should see me in a crown
Het wordt steeds ongelooflijker.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals: hij zit tegen een burnout aan. Wat is zijn plan? Heeft hij coaching, therapie, hulp om een echte burnout te voorkomen?

Want het klinkt alsof het plan nu beperkt blijft tot "alles wat lastig is afschuiven en gewoon zo doorgaan".
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:25
Maar het meegaan naar oma lijkt mij de beste optie. Dan heb ik geen stress dat er iets gebeurd en kan mijn vent thuis concentreren. Maar ik moet nog goed denken hoe ik dit ga brengen. Is nogal een omslag naar oma toe.
Bizar dit. Het is echt een rare situatie dit. Ik snap niet dat je dit hele zooitje accepteert. En ja veel te laat uiteraard maar: ik snap echt niet waarom je in deze situatie voor een kind ging.
Maar als jij hbo student bent, krijg je gewoon fulltime kinderopvangtoeslag. Dan lijkt professionele opvang het zeker waard. Als jullie weinig verdienen, kost één of twee dagen niet heel veel - misschien tijdelijk Netflix e.d. opzeggen om het te bekostigen - lijkt me het zeker waard om een burnout te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Dus je gaat 2 dagen per week bij schoonmoeder op de bank zitten en opletten? Wat een lachwekkende oplossing.

Als het blijkbaar zo belangrijk is dat kind naar oma gaat, ga dan met oma in gesprek. Praat met elkaar. Vertel je zorgen en ruim samen op. Als oma zo gek is op kind dan zal ze toch wel meewerken? Lijkt me een heel normaal verzoek.

En zo niet, dan blijft kind gewoon thuis en kan vriend naar zijn moeder. Je doet net of je niets te zeggen hebt. Sta gewoon voor wat je vindt en wilt.

En als je een voltijd, erkende, opleiding doet heb je recht op kinderopvangtoeslag.
laylalala schreef:
07-04-2021 18:30
Nogmaals: hij zit tegen een burnout aan. Wat is zijn plan? Heeft hij coaching, therapie, hulp om een echte burnout te voorkomen?

Want het klinkt alsof het plan nu beperkt blijft tot "alles wat lastig is afschuiven en gewoon zo doorgaan".
Mijn vriend is niet zo van het hulp zoeken dat vindt hij "laf". Ik denk dat de kans groter is dat je door de bliksem wordt geraakt of de loterij wint dan dat hij ooit bij een coach zou gaan zitten. Dat gaat ie echt van zijn levensdagen niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:32
Mijn vriend is niet zo van het hulp zoeken dat vindt hij "laf". Ik denk dat de kans groter is dat je door de bliksem wordt geraakt of de loterij wint dan dat hij ooit bij een coach zou gaan zitten. Dat gaat ie echt van zijn levensdagen niet doen.
Maar nu schuift hij het af op jou en de baby, is dat dan niet laf?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel, als je het laf vindt om hulp te zoeken dan lijkt het me wel zo eerlijk dat je het dan ook helemaal zelf oplost, als de stoere vent die je blijkbaar bent, en niet de lasten bij anderen neerlegt. Dus leuk als hij zich te goed voelt om hulp te zoeken, maar dan moeten anderen er ook geen last van hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:32
Mijn vriend is niet zo van het hulp zoeken dat vindt hij "laf". Ik denk dat de kans groter is dat je door de bliksem wordt geraakt of de loterij wint dan dat hij ooit bij een coach zou gaan zitten. Dat gaat ie echt van zijn levensdagen niet doen.
Wat studeer je eigenlijk?

Heb jij eigenlijk wel wat in te brengen in jullie huis of beslist hij alles?
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:32
Mijn vriend is niet zo van het hulp zoeken dat vindt hij "laf". Ik denk dat de kans groter is dat je door de bliksem wordt geraakt of de loterij wint dan dat hij ooit bij een coach zou gaan zitten. Dat gaat ie echt van zijn levensdagen niet doen.
Hbo zei je? Geloof er geen reet van, dit klinkt te simpel allemaal.
Honey, you should see me in a crown
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:32
Mijn vriend is niet zo van het hulp zoeken dat vindt hij "laf". Ik denk dat de kans groter is dat je door de bliksem wordt geraakt of de loterij wint dan dat hij ooit bij een coach zou gaan zitten. Dat gaat ie echt van zijn levensdagen niet doen.
En met zo’n vent wil jij de rest van je leven zitten? Wat een ongelofelijk kinderachtige houding van een man die vader is. Kind wegsturen zodat je voor je eigen problemen kan weglopen.
Eurus schreef:
07-04-2021 18:36
Hbo zei je? Geloof er geen reet van, dit klinkt te simpel allemaal.
Over 1 kam scheren gesproken :P
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:32
Mijn vriend is niet zo van het hulp zoeken dat vindt hij "laf". Ik denk dat de kans groter is dat je door de bliksem wordt geraakt of de loterij wint dan dat hij ooit bij een coach zou gaan zitten. Dat gaat ie echt van zijn levensdagen niet doen.
Dus vriend weigert hulp te zoeken, en denkt dat alles vanzelf overgaat of zo? Want hoezeer ik ook geloof dat een huilbaby vreselijk is, dat wordt een peuter, een kleuter enz. Met allemaal eigen uitdagingen, die de rust en ruimte voor jezelf ontzettend beperken. Mijn kind is 2, de laatste keer dat ik ook maar alleen naar de wc ben geweest kan ik me nauwelijks herinneren.

Dit is echt een kwestie van tijd voordat het helemaal misgaat. En dan kun je twee dingen doen: afdwingen dat hij hulp zoekt, of vertrekken (nou ja, bij voorkeur hem laten vertrekken, maar dat zal hij ook wel weer ‘niet willen’).
Alle reacties Link kopieren
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:38
Over 1 kam scheren gesproken :P
En dan hier wel op reageren maar op mensen die schrijven dat je gewoon kot kan krijgen als je studeert niet. Typisch.
Honey, you should see me in a crown
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:32
Mijn vriend is niet zo van het hulp zoeken dat vindt hij "laf". Ik denk dat de kans groter is dat je door de bliksem wordt geraakt of de loterij wint dan dat hij ooit bij een coach zou gaan zitten. Dat gaat ie echt van zijn levensdagen niet doen.
Geen hulp zoeken is nog laffer. Je problemen niet op durfen lossen is laf. Je vrouw in zorgen laten zitten omdat dit ‘de enige oplossing is’ is laf.

Oh en to: niet tegen je man durfen ingaan is ook echt laf.
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:38
Over 1 kam scheren gesproken :P
Maar wat haal je dan wel uit de meest gelijkgestemde reacties in dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Overigens is hulp zoeken uiteraard helemaal niet ‘laf’. Dat is juist de moedige optie, want dan moet je erkennen dat er iets mis gaat en er aan werken. Je kop in het zand steken is echt 1000x makkelijker, dat is laf.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit meer een discussie is tussen man en to.
Waarom wordt hij gek van het huilen?

Laat je je misschien overrulen?
Is je man veel thuis of ziek ?
Rosie12 schreef:
07-04-2021 18:32
Mijn vriend is niet zo van het hulp zoeken dat vindt hij "laf". Ik denk dat de kans groter is dat je door de bliksem wordt geraakt of de loterij wint dan dat hij ooit bij een coach zou gaan zitten. Dat gaat ie echt van zijn levensdagen niet doen.
Hoe oud zijn jullie?
Het lijkt me tijd dat jullie kind op 1 komt te staan.
Rosie12 schreef:
07-04-2021 17:37
Ik ben gewoon thuis, dus een kinderopvang is niet nodig. Is ook te duur. Ze gaat twee dagen naar oma omdat ze veel huilt en mijn vriend kan dit niet handelen.

Ik heb hier al heel veel discussies over gevoerd maar ik krijg dit gewoon niet veranderd dus ik wil ook liever niet dat dit topic daarover gaat.

Daarnaast wil mijn vriend dat ze een goeie band opbouwt met oma en vanaf het begin is ze daar al iedere week 2 dagen. Om dan te zeggen we komen niet meer of alleen op visite dan vermoed ik een oorlogje wat gaat komen. Juist omdat het al zo gaat sinds geboorte.

Ik zoek juist manieren hoe ik haar veilig bij oma kan achterlaten🙁
Nou, ja dan zit er niks anders op om je kind op te offeren.
Led-lampje schreef:
07-04-2021 18:41
Hoe oud zijn jullie?
Het komt in ieder geval over als een jong stel twintigers die een baby voor de “leuk” wilden. Terwijl de gehele situatie daar niet naar was en blijkbaar de draagkracht van beiden ouders ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven