Gezondheid alle pijlers

Tinnitus

06-04-2021 19:28 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds zaterdag een soort piep in mijn linkeroor, heel irritant! Soms lijkt het wat minder te zijn. S,morgens als ik wakker word is het stil maar dan ineens is het er weer. Ik dacht eerst dat het door mijn tv kwam, dat die piepte. (Oude tv, dacht bijna aan het einde).

Iemand ervaring hiermee? Ik ga morgen sowieso afspraak maken bij ome dok. Misschien oren uitspuiten? Soms een wat watterig gevoel in mijn oor. Net of er wat in je oor zit, dat hij moet open ploppen zeg maar. Ben ergens wel bang dat dit iets is wat altijd blijft. Ik heb nooit harde muziek aanstaan, geen andere gekke dingen gedaan met harde geluiden. Ook mijn hoofd niet gestoten ofzo. Heb er eigelijk geen verklaring voor.
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft niet Tinnitus te zijn. Even laten checken. Al zullen ze beginnen met oren uitspuiten. Als het dan niet weg gaat zul je onderzoeken krijgen.

Ik heb Tinnitus al jaren. Ook nooit harde muziek of iets dergelijks. Wss gekomen bij mij door stress.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
misspatrice schreef:
06-04-2021 19:36
Het hoeft niet Tinnitus te zijn. Even laten checken. Al zullen ze beginnen met oren uitspuiten. Als het dan niet weg gaat zul je onderzoeken krijgen.

Ik heb Tinnitus al jaren. Ook nooit harde muziek of iets dergelijks. Wss gekomen bij mij door stress.
Oh jeetje, wat hoor jij dan pcies? Een piep, zoemen? Heb je ook dat het soms weg is even? Of hoor je het altijd? Lijkt mij zo heftig?
Ik heb al jaren een lage zoem in m'n oor. Nooit over nagedacht om naar de HA te gaan. Het was er ineens en hoopte dat het wel over ging. Niet dus. Ook geen harde muziek geluisterd of iets. Wel kwam het in een extreem stressvolle periode.
Soms lijkt het weg te zijn, maar als ik in bed lig om te gaan slapen, hoor ik het altijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend TO!
Bij mij is het ook ineens ontstaan, bij mij bleek uiteindelijk de buis van Eustachius niet meer goed te werken die mede de druk in het oor regelt. Oorzaak daarvan is onbekend, KNO arts zei dat het te maken kan hebben met allergieën zoals hooikoorts. Gevolg is wel een piep in dat oor door dat drukverschil/ de dysfunctie waar dat probleem zich voortdoet..

Goed dat je naar de huisarts gaat! Hopelijk heeft deze geruststellende woorden of een oplossing. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
-Sam- schreef:
06-04-2021 19:57
Ik heb al jaren een lage zoem in m'n oor. Nooit over nagedacht om naar de HA te gaan. Het was er ineens en hoopte dat het wel over ging. Niet dus. Ook geen harde muziek geluisterd of iets. Wel kwam het in een extreem stressvolle periode.
Soms lijkt het weg te zijn, maar als ik in bed lig om te gaan slapen, hoor ik het altijd.

In het verleden heb ik een keer in de zoveel tijd mijn oren laten uitspuiten, had dan best veel oorsmeer in mijn oren waardoor ik ook minder hoorde. Heb nu ook het idee dat er een prop zit, daar hoop ik eigelijk wel op, vind het best eng. Het geluid gaat op en af. Soms is de piep luid, daarna zakt het af en dan ineens is het er weer. Voelt ook een beetje alsof ik verkouden moet worden. Heb geen stress.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
06-04-2021 19:41
Oh jeetje, wat hoor jij dan pcies? Een piep, zoemen? Heb je ook dat het soms weg is even? Of hoor je het altijd? Lijkt mij zo heftig?

Hier in beide oren tinnitus, een hoge en schelle piep. Al zo’n 40 jaar, altijd aanwezig. Soms heb ik er meer last van dan anders, maar het is er altijd. Je moet er mee leren leven.

Ik hoop dat het bij jou weer overgaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben allebei tinnitus. Ik heb het al heel lang, en heb er niet echt last van. Bij mijn vriend is het rond de Kerst begonnen, hij is er een tijdje echt heel ontregeld door geweest. Na onderzoek bij de KNO arts kreeg hij te horen dat er niks aan te doen was. Bij hem is het gekomen door stress.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
06-04-2021 19:41
Oh jeetje, wat hoor jij dan pcies? Een piep, zoemen? Heb je ook dat het soms weg is even? Of hoor je het altijd? Lijkt mij zo heftig?
Aan beide kanten hoge pieptoon. Rechts hoor ik 20% minder. Op vakantie of in het vliegtuig wil het wel eens even verdwijnen....
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
"Accepteren", zei de oorarts. En dat doe ik. Maar lollig is het niet
Af en toe lees ik een artikel over hoopvolle methodes. Maar vertrouwen heb ik niet echt
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij afvraag zit zoiets echt in je oor of komt het vanuit je hoofd? Mijn vader heeft er nl ook last van maar dat is na een val van een keukentrap, hij heeft dus iers beschadigt (denken we) nu woont mijn vader in het buitenland en heeft hij dit pas op oudere leeftijd gekregen. Ik spreek hem niet zo vaak en dan hebben we het eigelijk nooit over zulke dingen.

Hebben jullie nooit rust? Horen jullie het geluid altijd? Hebben jullie behandelingen, bijv hoorapparaat, oordoppen of iets dergelijke gehad, of iets wat het verminderd. Het lijkt mij zo verdomd lastig om hiermee te moeten leven? Nooit meer complete stilte ervaren.....dat vind ik juist zo fijn op sommige momenten.

Nou ja ik moet maar niet op de feiten vooruit lopen, misschien is het bij mij idd gewoon een beginnende verkoudheid, proppen in mijn oren.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
06-04-2021 21:13
Wat ik mij afvraag zit zoiets echt in je oor of komt het vanuit je hoofd? Mijn vader heeft er nl ook last van maar dat is na een val van een keukentrap, hij heeft dus iers beschadigt (denken we) nu woont mijn vader in het buitenland en heeft hij dit pas op oudere leeftijd gekregen. Ik spreek hem niet zo vaak en dan hebben we het eigelijk nooit over zulke dingen.

Hebben jullie nooit rust? Horen jullie het geluid altijd? Hebben jullie behandelingen, bijv hoorapparaat, oordoppen of iets dergelijke gehad, of iets wat het verminderd. Het lijkt mij zo verdomd lastig om hiermee te moeten leven? Nooit meer complete stilte ervaren.....dat vind ik juist zo fijn op sommige momenten.

Nou ja ik moet maar niet op de feiten vooruit lopen, misschien is het bij mij idd gewoon een beginnende verkoudheid, proppen in mijn oren.
Je leert ermee leven. Dan komt die rust ook wel weer. Maar stil, is het bij mij dus niet vaak. Ik heb meestal muziek of tv aan staan zodat ik er minder op gefocust ben.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bij beide oren.
Ik heb altijd het geluid alsof er een vliegtuig overvliegd overvliegt
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Hier ook. Continu een luide piep / ruisend geluid op de achtergrond. Voor iemand die van de stilte houdt is het een ramp.
Alle reacties Link kopieren
Het is bij mij nooit stil. Als ik wakker wordt is het (volop) aanwezig. Over het algemeen kan ik het goed negeren, maar soms is het te heftig om in slaap te vallen. Dan neem ik een inslaappil.

En het is erg confronterend en verdrietig als iemand zegt ‘wat is het enorm stil hier!’ 😢
Want dat ken ik dus al zo’n 40 jaar niet meer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde gehad; ook in combinatie met het 'water' in het oor. Er zat bij mij vocht achter het trommelvlies in de buis van Eustachius. Ik heb er via de HA/apotheek een neusspray voor gekregen. Werkte goed. Vooral bij stress, vermoeidheid, verkoudheid en het weer ineens een stuk kouder wordt, komt het weer terug. Dan vraag ik weer een neusspray aan.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
06-04-2021 22:11
Het is bij mij nooit stil. Als ik wakker wordt is het (volop) aanwezig. Over het algemeen kan ik het goed negeren, maar soms is het te heftig om in slaap te vallen. Dan neem ik een inslaappil.

En het is erg confronterend en verdrietig als iemand zegt ‘wat is het enorm stil hier!’ 😢
Want dat ken ik dus al zo’n 40 jaar niet meer.

Wat afschuwelijk om nooit van de stilte te kunnen genieten :hug:
Alle reacties Link kopieren
Verstopte oren kunnen tinnitus veroorzaken. Let wel: Tinnitus is slechts een symptoom, geen aandoening an sich. Dus je kan best even tinnitus hebben wat weer weg gaat als je de bron (ontsteking, verstopping bijvoorbeeld) aan pakt. Mijn tinnitus wordt altijd erger als mijn oor verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook (gehad). Na een paar maanden werd het steeds wat minder. Nu is het er nog wel, maar zo zacht dat het niet storend is, ik ervaar gewoon weer stilte :) het hoeft dus niet voor altijd te zijn, probeer daar voor nu aan vast te houden. Hopelijk trekt het bij jou ook weer weg!
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in de wachtkamer vd huisarts, ben benieuwd wat er uit komt. Word vervolgd dus
Alle reacties Link kopieren
Moet nu twee dagen druppelen met olie, vrijdag worden mijn oren uitgespoten. Zitten in beide oren proppen. Hopen dat dat helpt. Anders gaat huisarts testjes doen.
Alle reacties Link kopieren
Succes Dwarrel! Laten we hopen dat het geen tinnitus is.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
07-04-2021 18:52
Succes Dwarrel! Laten we hopen dat het geen tinnitus is.
Dank je! Dat hoop ik idd ook niet. Wat ik mij nog afvraag, heb je bij tinnitus echt altijd geluid of zijn er ook momenten dat het geluid weg/stil is? Vandaag had ik een paar keer dat het geluid ff weg was. Daarna begon het wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
07-04-2021 18:57
Dank je! Dat hoop ik idd ook niet. Wat ik mij nog afvraag, heb je bij tinnitus echt altijd geluid of zijn er ook momenten dat het geluid weg/stil is? Vandaag had ik een paar keer dat het geluid ff weg was. Daarna begon het wel weer.

Dat verschilt per persoon. Ik heb het altijd, beide oren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu mijn oren gedruppeld met olie. Hoor nu niks, ook niet echt een piep....heel zachtjes. Soms is de piep ff weg. Ik heb het in een oor, links.

@ Himalaya lijkt mij zo heftig als je het altijd hoort. Heel stom, mijn vader heeft het, door een val van een trap, waarschijnlijk iets beschadigt. Echt het leek mij zo,n nachtmerrie om altijd iets te horen en nu overkomt het mijzelf. Hoe heb jij hiermee leren omgaan? Hoop zo dat het uitspuiten bij mij helpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven