Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
Oh....en ik ben er dus echt van overtuigd dat kattenmensen en hondenmensen heel verschillend zijn.
Moeilijk uit te leggen waarom.
iones schreef:
07-04-2021 21:46
Nee, honden zijn niet autistisch. Dat is echt een katteneigenschap


:rofl:
Kattenmensen zijn symphatieker.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
07-04-2021 21:53
Bobbes is een leuke hondennaam. Even tussendoor een compliment.

Feit blijft dat er verschillende meningen zijn en weinig mensen die zich blijkbaar aantrekken wat hun medemens belangrijk vind of rekening houden met hetgeen het samenleven prettiger zou kunnen maken.

Ik wist niet dat Catdefence niet 24 uur per dag gebruikt kan worden. Dacht dat het net zoiets als schrikdraad zou zijn vwb het idee.
Misschien een omheining met daar boven op rollende uiteinden. Zijn dat kat de tuin niet uitkam.
Zou toch allemaal zo easy zijn. Lijkt me veel prettiger om te weten waar kattenbeest uithangt.
Dank je. Ik noemde Bobbes mijn dikke baby, van het begin tot het einde. Een hele gevoelige hond, heel lief en zachtaardig. Behalve als het op katten aan kwam. Mijn ex had een schurft hekel aan katten, hij vond ze verachtelijk. En ik denk dat ze daar gevoelsmatig iets van opgepikt heeft. Dat nam ze over. Het is mij opgevallen dat honden heel snel een gevoel van hun mensen oppikken en dat overnemen.

Ik doe er mijn best voor dat mijn honden anderen niet lastig vallen. Dat lukt me niet altijd, maar ik werk er wel altijd aan. En daarmee kan ik het tot een minimum beperken zonder hun bewegingsvrijheid af te pakken.

Als ik met paardrijden een buitenrit maak, ga ik met mijn paard als ik over straat moet zoveel mogelijk in de berm. Omdat je paard te pas en te onpas kan mesten, en ik weet dat mensen, vooral die op een scootmobiel zich daar aan storen als ze daar dwars doorheen moeten rijden.
Meer kan ik niet doen.

Misschien neem ik ooit nog wel eens een kat (niet als het aan mijn man ligt) maar dat moet dan een ouwe sukkel zijn die bij huis blijft en niet uit de tuin gaat en geen dieren vangt. Want hoewel het hier niet druk is, zitten we net te dicht aan de weg.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond moet aangelijnd. Want ondanks cursussen enzo is hij onvriendelijk tegen andere honden (nadat hij als pup meermaals gebeten is). Mijn kat houd ik op mijn terrein omdat anderen geen last van haar horen te hebben en ik niet wil dat haar iets overkomt. Natuurlijk snap ik de mening over de vrijheden die een dier moet hebben. Dat klopt. Mijn kitten kwam bij mij nadat iemand haar wilde weggooien toen ze zes weken was. En natuurlijk zou ze het elders beter kunnen hebben, bijvoorbeeld op een boerderij of iets. Dat begrijp ik ook wel. Echter ik heb haar bij me genomen, een ren gemaakt in de tuin voor haar. Zo goed mogelijk. Met liefde. Dat is sowieso het belangrijkste, liefde.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-04-2021 21:58
Kattenmensen zijn symphatieker.
Ja, dat blijkt wel uit hun asociale houding als ze hun katten in andermans tuin laten schijten etc.
Ttroeteltje schreef:
07-04-2021 21:56
Oh....en ik ben er dus echt van overtuigd dat kattenmensen en hondenmensen heel verschillend zijn.
Moeilijk uit te leggen waarom.
Ik ken overwegend mensen die allebei hebben en daardoor niet te verdelen zijn onder het een of het ander.
Pinaco schreef:
07-04-2021 21:54
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, je mag gerust een andere mening hebben :)
Als "de maatschappij" besluit dat de mate van overlast zo groot is dat het gereguleerd moet worden vind ik het prima. Maar wat mij betreft hoeft het niet. Ik ruim met liefde en plezier de stront op, in de wetenschap dat de poezen uit de buurt lekker buiten hebben gespeeld :daisy:
Ben je bereid dat voor alle dieren te doen? Of alleen voor katten?
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-04-2021 21:54
Nou moet je het niet omkeren.
omkeren? Ik hoor jou in andere topics altijd zo veel kritiek uiten op mensen die hun hond niet aanlijnen, en dat dat toch echt wel moet omdat dat zo hoort. Maar katten moeten van jou overal maar heen kunnen en overlast bezorgen.
Geef maar toe, jij bent hier degene met een dubbele moraal. Niet ik.
Het stikt hier van de katten en ik vind nooit wat in de tuin.
Ik ken dus alleen mensen met katten of honden of geen dieren.

Ik vind kattenmensen eerlijk gezegd juist helemaal niet sympathieker. Ik wilde het uit mezelf niet schrijven.
Ik merk ook in real life dat ik meer aansluiting vind en voel bij hondenmensen, zonder van meet af aan te weten of iemand een hond heeft of een kat.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
07-04-2021 22:02
Mijn hond moet aangelijnd. Want ondanks cursussen enzo is hij onvriendelijk tegen andere honden (nadat hij als pup meermaals gebeten is). Mijn kat houd ik op mijn terrein omdat anderen geen last van haar horen te hebben en ik niet wil dat haar iets overkomt. Natuurlijk snap ik de mening over de vrijheden die een dier moet hebben. Dat klopt. Mijn kitten kwam bij mij nadat iemand haar wilde weggooien toen ze zes weken was. En natuurlijk zou ze het elders beter kunnen hebben, bijvoorbeeld op een boerderij of iets. Dat begrijp ik ook wel. Echter ik heb haar bij me genomen, een ren gemaakt in de tuin voor haar. Zo goed mogelijk. Met liefde. Dat is sowieso het belangrijkste, liefde.
Heeft een vriendin van mij ook zo gedaan met haar katten. Precies zo. Ook een grote ren, maar ook wel in de tuin, maar alleen als zij zelf buiten was. Net als bij honden moest ze daar in het begin wel een beetje achteraan om er voor te zorgen dat ze op eigen terrein bleven, en dat is haar gelukt. Inmiddels is ze verhuisd naar een boerderij, met grond erom heen. De katten gaan naar binnen als ze weg gaat, maar hier kunnen ze volop naar buiten als ze dat willen. Maar... ze blijven bij huis! En dan bedoel ik dus ook echt op eigen erf. Allemaal omdat ze niet wil dat ze aangereden worden of iets anders.
Een overbuurvrouw van mij idem dito. Ze heeft 1 hond en twee katten. Die hond houdt ze met stroom op eigen erf en de katten moeten ook bij haar blijven. Ze loopt met een rollator, en de katten heeft ze als kitten gevonden en opgevangen. Aan een tuigje met zich meegenomen naar buiten, zittend op de rollator, en binnen los. En nu gaan de katten mee naar binnen en lopen ze niet meer weg. Ook zij is gewoon heel bang dat ze iets overkomt. Zoiets kost wel heel veel tijd. Maar het kan wél.
In die zin zijn katten echt wel trainbaar.
iones schreef:
07-04-2021 22:04
omkeren? Ik hoor jou in andere topics altijd zo veel kritiek uiten op mensen die hun hond niet aanlijnen, en dat dat toch echt wel moet omdat dat zo hoort. Maar katten moeten van jou overal maar heen kunnen en overlast bezorgen.
Geef maar toe, jij bent hier degene met een dubbele moraal. Niet ik.
Nou dat heb je niet (goed) gelezen. Ik heb wel problemen met loslopende honden die anderen aanvallen. Daar klaag ik vaak over dat klopt. Omdat ze zoveel letsel toebrengen aan mensen. Dat is niet te vergelijken met de onschuld van de kat.
Dus zolang dat soort honden het straatbeeld onveilig maken voor mijn hond en mijn katten mogen de laatsten zeker vrij rondlopen.
Ga eens in op je eigen dubbele moraal Iones.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-04-2021 22:11
Ga eens in op je eigen dubbele moraal Iones.
Je ontwijkt. Ik schrijf hier heel duidelijk wat ik vind. En daaruit blijkt niet dat ik een dubbele moraal heb. Ik gun elk dier zijn bewegingsvrijheid, maar niet ten koste van iemand die niet voor dat dier gekozen heeft.
iones schreef:
07-04-2021 22:09
Heeft een vriendin van mij ook zo gedaan met haar katten. Precies zo. Ook een grote ren, maar ook wel in de tuin, maar alleen als zij zelf buiten was. Net als bij honden moest ze daar in het begin wel een beetje achteraan om er voor te zorgen dat ze op eigen terrein bleven, en dat is haar gelukt. Inmiddels is ze verhuisd naar een boerderij, met grond erom heen. De katten gaan naar binnen als ze weg gaat, maar hier kunnen ze volop naar buiten als ze dat willen. Maar... ze blijven bij huis! En dan bedoel ik dus ook echt op eigen erf. Allemaal omdat ze niet wil dat ze aangereden worden of iets anders.
Een overbuurvrouw van mij idem dito. Ze heeft 1 hond en twee katten. Die hond houdt ze met stroom op eigen erf en de katten moeten ook bij haar blijven. Ze loopt met een rollator, en de katten heeft ze als kitten gevonden en opgevangen. Aan een tuigje met zich meegenomen naar buiten, zittend op de rollator, en binnen los. En nu gaan de katten mee naar binnen en lopen ze niet meer weg. Ook zij is gewoon heel bang dat ze iets overkomt. Zoiets kost wel heel veel tijd. Maar het kan wél.
In die zin zijn katten echt wel trainbaar.
Doe jij dan je honden in een kennel.
Ttroeteltje schreef:
07-04-2021 22:06
Ik ken dus alleen mensen met katten of honden of geen dieren.

Ik vind kattenmensen eerlijk gezegd juist helemaal niet sympathieker. Ik wilde het uit mezelf niet schrijven.
Ik merk ook in real life dat ik meer aansluiting vind en voel bij hondenmensen, zonder van meet af aan te weten of iemand een hond heeft of een kat.
Wat moet je dan als je alletwee hebt?
miekemv schreef:
07-04-2021 22:13
Wat moet je dan als je alletwee hebt?

Heel erg in de war raken.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-04-2021 22:03
Ben je bereid dat voor alle dieren te doen? Of alleen voor katten?
Ik neem zelf de moeite om de hond netjes en voldoende uit te laten, inclusief poep opruimen en dat zakje vervolgens in een prullenbak deponeren. Dus ik zou er niet zo content mee zijn als andermans hond (of die van mijzelf) in mijn tuin gaat zitten poepen. Maar onze tuin is afgesloten, dus dat kan en zal niet gebeuren. Welke opties tellen we nog meer mee, als het gaat over alle dieren?
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-04-2021 22:10
Nou dat heb je niet (goed) gelezen. Ik heb wel problemen met loslopende honden die anderen aanvallen. Daar klaag ik vaak over dat klopt. Omdat ze zoveel letsel toebrengen aan mensen. Dat is niet te vergelijken met de onschuld van de kat.
Dus zolang dat soort honden het straatbeeld onveilig maken voor mijn hond en mijn katten mogen de laatsten zeker vrij rondlopen.
Veruit de meeste honden vallen geen anderen aan. En katten zijn niet onschuldig. Ze maken veel kapot, en dat is wat ze ongeliefd maakt bij jagers. Jagers schieten niet op dieren waarvan er te weinig zijn, katten maken ze dan alsnog dood. Dat is ook jammer. En dan ga jij natuurlijk zeggen "niet alle katten maken alles dood". Nee, dat klopt. Net als bij honden. Niet alle honden bijten andere mensen of honden. En de meeste honden bijten trouwens ook geen katten. Ze pesten ze hooguit alleen maar.
miekemv schreef:
07-04-2021 22:12
Doe jij dan je honden in een kennel.
Nee, die blijven in de tuin of op eigen erf, dus dan is het gemakkelijk he.
iones wijzigde dit bericht op 07-04-2021 22:16
9.10% gewijzigd
iones schreef:
07-04-2021 22:12
Je ontwijkt. Ik schrijf hier heel duidelijk wat ik vind. En daaruit blijkt niet dat ik een dubbele moraal heb. Ik gun elk dier zijn bewegingsvrijheid, maar niet ten koste van iemand die niet voor dat dier gekozen heeft.
Nu keer je het al weer om. Je wil dat honden loslopen en katten moeten aan een riempje of in een kennel.
Alle reacties Link kopieren
Pinaco schreef:
07-04-2021 22:14
Ik neem zelf de moeite om de hond netjes en voldoende uit te laten, inclusief poep opruimen en dat zakje vervolgens in een prullenbak deponeren. Dus ik zou er niet zo content mee zijn als andermans hond (of die van mijzelf) in mijn tuin gaat zitten poepen. Maar onze tuin is afgesloten, dus dat kan en zal niet gebeuren. Welke opties tellen we nog meer mee, als het gaat over alle dieren?
Dus van honden vind je het erg om op te ruimen maar van katten niet. Dat is best raar.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-04-2021 22:15
Nu keer je het al weer om. Je wil dat honden loslopen en katten moeten aan een riempje of in een kennel.
Nee, dat zeg ik niet. Ik noem een paar voorbeelden van mensen die hun kat hebben aangeleerd op eigen terrein te blijven. De een met een cattery en ook zelf met de dieren de tuin in te gaan, de ander aan een lijntje. Maar daar begin je alleen maar mee he. Het is een begin. Dat kon je ook lezen. De dieren gaan later wel los in de tuin. Onaangelijnd. Maar onder toezicht, altijd onder toezicht. Omdat ze niet willen dat hun katten het erf af gaan met het gevaar aangereden te worden.
Een hond laat je ook niet gelijk los in het begin. Die moet ook eerst leren dat hij wel bij je moet blijven.

Ik ken trouwens ook mensen die katten en honden hebben, maar ik vind hun typisch katten mensen. Waarom? Omdat ze hun dieren echt NIETS leren. Ook hun honden niet. Je kunt NIETS met hun honden, totaal onopgevoede dieren. De grote hond kan ook echt niet los, dan is hij gelijk weg. En aan de lijn trekt hij als de ziekte. Luisteren doet hij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-04-2021 22:17
Dus van honden vind je het erg om op te ruimen maar van katten niet. Dat is best raar.
Nee, jij vindt dat raar. Dat betekent niet dat het raar is.

Je kent het verschil tussen honden en katten he? De een laat je eenvoudig uit, verplaats je in de auto zonder stress, vindt het leuk om met jou op pad te gaan... de ander is zelfstandig, trekt zijn eigen plan, reageert gemiddeld heel anders op aan een lijntje lopen dan een hond en ervaart gemiddeld veel stress wanneer ze in de auto moeten. Jij doet alsof poep poep is, maar het gaat erom dat deze twee dieren van elkaar verschillen. Daarom reageer ik er anders op. En op basis daarvan schreef ik "Daarover zeuren voelt voor mij hetzelfde als boos zijn op vogels en vogelpoep. Beetje sneu om ze altijd binnen of binnen een piepklein tuintje te houden."
pinaco wijzigde dit bericht op 07-04-2021 22:26
12.01% gewijzigd
iones schreef:
07-04-2021 22:20
Nee, dat zeg ik niet. Ik noem een paar voorbeelden van mensen die hun kat hebben aangeleerd op eigen terrein te blijven. De een met een cattery en ook zelf met de dieren de tuin in te gaan, de ander aan een lijntje. Maar daar begin je alleen maar mee he. Het is een begin. Dat kon je ook lezen. De dieren gaan later wel los in de tuin. Onaangelijnd. Maar onder toezicht, altijd onder toezicht. Omdat ze niet willen dat hun katten het erf af gaan met het gevaar aangereden te worden.
Een hond laat je ook niet gelijk los in het begin. Die moet ook eerst leren dat hij wel bij je moet blijven.

Ik ken trouwens ook mensen die katten en honden hebben, maar ik vind hun typisch katten mensen. Waarom? Omdat ze hun dieren echt NIETS leren. Ook hun honden niet. Je kunt NIETS met hun honden, totaal onopgevoede dieren. De grote hond kan ook echt niet los, dan is hij gelijk weg. En aan de lijn trekt hij als de ziekte. Luisteren doet hij ook niet.
Je eigen katten liepen gewoon vrij rond en toen werd eentje al snel doodgereden en de ander gedumpt en nu wil jij aan anderen vertellen hoe zij het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Pinaco schreef:
07-04-2021 22:24
Nee, jij vindt dat raar. Dat betekent niet dat het raar is.

Je kent het verschil tussen honden en katten he? De een laat je eenvoudig uit, verplaats je in de auto zonder stress, vindt het leuk om met jou op pad te gaan... de ander is zelfstandig, trekt zijn eigen plan, reageert gemiddeld heel anders op aan een lijntje lopen dan een hond en ervaart gemiddeld veel stress wanneer ze in de auto moeten. Jij doet alsof poep poep is, maar het gaat erom dat deze twee dieren van elkaar verschillen. Daarom reageer ik er anders op.
het resultaat is hetzelfde. Poep!
Hetvrijewoord schreef:
07-04-2021 22:14
Heel erg in de war raken.
Dat moet dan wel ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven