Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-04-2021 22:25
Je eigen katten liepen gewoon vrij rond en toen werd eentje al snel doodgereden en de ander gedumpt en nu wil jij aan anderen vertellen hoe zij het moeten doen.
Je ontwijkt weer.
En heel veel van wat ik zeg negeer jij, waarschijnlijk om te kunnen blijven ontwijken.
Ik heb het verschil tussen leven buitenaf en in de bebouwde kom aangegeven, en ik heb gezegd dat ik hier in de buurt ook geen aanstoot neem van katten. Is ook nergens voor nodig.
Als ik mijn katten absoluut had willen beschermen, had ik hetzelfde moeten doen als mijn vriendin en mijn overbuurvrouw. Dat heb ik niet gedaan omdat ik met hen niet dezelfde band had als met mij honden. Maar ik vond het wél erg toen die ene werd doodgereden.
Alle reacties Link kopieren
@iones: dus jij staat ook de vogeltjes te vervloeken?
iones schreef:
07-04-2021 22:20
Nee, dat zeg ik niet. Ik noem een paar voorbeelden van mensen die hun kat hebben aangeleerd op eigen terrein te blijven. De een met een cattery en ook zelf met de dieren de tuin in te gaan, de ander aan een lijntje. Maar daar begin je alleen maar mee he. Het is een begin. Dat kon je ook lezen. De dieren gaan later wel los in de tuin. Onaangelijnd. Maar onder toezicht, altijd onder toezicht. Omdat ze niet willen dat hun katten het erf af gaan met het gevaar aangereden te worden.
Een hond laat je ook niet gelijk los in het begin. Die moet ook eerst leren dat hij wel bij je moet blijven.

Ik ken trouwens ook mensen die katten en honden hebben, maar ik vind hun typisch katten mensen. Waarom? Omdat ze hun dieren echt NIETS leren. Ook hun honden niet. Je kunt NIETS met hun honden, totaal onopgevoede dieren. De grote hond kan ook echt niet los, dan is hij gelijk weg. En aan de lijn trekt hij als de ziekte. Luisteren doet hij ook niet.
Hier is het normaal dat katten gewon naar buiten gaan.
iones schreef:
07-04-2021 22:27
Je ontwijkt weer.
En heel veel van wat ik zeg negeer jij, waarschijnlijk om te kunnen blijven ontwijken.
Ik heb het verschil tussen leven buitenaf en in de bebouwde kom aangegeven, en ik heb gezegd dat ik hier in de buurt ook geen aanstoot neem van katten. Is ook nergens voor nodig.
Als ik mijn katten absoluut had willen beschermen, had ik hetzelfde moeten doen als mijn vriendin en mijn overbuurvrouw. Dat heb ik niet gedaan omdat ik met hen niet dezelfde band had als met mij honden. Maar ik vond het wél erg toen die ene werd doodgereden.
Dus omdat je te weinig band had heb je weinig voorzorgsmaatregelen genomen?
Alle reacties Link kopieren
Pinaco schreef:
07-04-2021 22:27
@iones: dus jij staat ook de vogeltjes te vervloeken?
Nou, er zijn zeker momenten dat ik dat wel doe ja. De zwaluwen in de stal die in de zomer de voerbakken van mijn paarden onderschijten. Nu leg ik er voortaan plastic zakken in en die haal ik weg als ik de paarden wil voeren. En ik baal ook als ze het raam onderschijten.
Toch verwelkom ik ze elk jaar weer. Ze vangen vliegen. Ik haat vliegen, hoe erg, dat kan ik je niet uitleggen.
Maar zoals ik al zei, katten worden hier niet geweerd. Als er hier een kat loopt, heb ik daar geen bezwaar tegen. Ik heb door de jaren heen al een stuk of 10 kittens (stoppelkatjes) aangetroffen en opgevangen.
Ik heb hier ruimte he!
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-04-2021 22:30
Dus omdat je te weinig band had heb je weinig voorzorgsmaatregelen genomen?
Ja. dan had ik er veel meer tijd in moeten steken.
iones schreef:
07-04-2021 22:32
Ja. dan had ik er veel meer tijd in moeten steken.

Met een hoop leed als gevolg.
Maar je denkbeeld is verkeerd. Jij denkt ik ben een hondenmens dus met katten kan ik niks. En je denkt kattenmensen kunnen niks met een hond. Sterker nog, het is onmogelijk dat zij uberhaupt een hond kunnen opvoeden want dat is hetzelfde als dat jij niks met katten kan.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-04-2021 22:31
Nou, er zijn zeker momenten dat ik dat wel doe ja.
Wat zonde. Lijkt me heel frustrerend om met zoveel poep moeite te hebben.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-04-2021 22:36
Met een hoop leed als gevolg.
Maar je denkbeeld is verkeerd. Jij denkt ik ben een hondenmens dus met katten kan ik niks. En je denkt kattenmensen kunnen niks met een hond. Sterker nog, het is onmogelijk dat zij uberhaupt een hond kunnen opvoeden want dat is hetzelfde als dat jij niks met katten kan.
Nou, jij kan je katten toch ook niet opvoeden als je ze niet op eigen erf kunt laten blijven?
Maar goed, ik zeg niet dat die mensen niet kúnnen opvoeden. Ze doen het gewoon niet. Klaar. De meeste kattenmensen zijn zo.
Ik zou misschien best iets met katten kunnen, maar dat kost veel meer tijd en moeite dan ik er voorheen ingestoken hebt. Het behelst veel meer dan alleen eten geven en een beetje aaien. Maar dat is met honden ook zo.
Als er een volgende keer komt, moet het anders.
Alle reacties Link kopieren
Pinaco schreef:
07-04-2021 22:39
Wat zonde. Lijkt me heel frustrerend om met zoveel poep moeite te hebben.
Het lijkt me gewoon niet gezond voor mijn paarden om die vogelpoep op te likken. Snap je dat?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het schadelijk is. Wij gebruiken voerbakken die je op kan hangen en als ze leeg zijn ook weer meeneemt. Dan heb je het hele probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Pinaco schreef:
07-04-2021 22:44
Geen idee of het schadelijk is. Wij gebruiken voerbakken die je op kan hangen en als ze leeg zijn ook weer meeneemt. Dan heb je het hele probleem niet.
Die van ons zitten gewoon vast in de stal. Dat is meestal zo.
iones schreef:
07-04-2021 22:42
Nou, jij kan je katten toch ook niet opvoeden als je ze niet op eigen erf kunt laten blijven?
Maar goed, ik zeg niet dat die mensen niet kúnnen opvoeden. Ze doen het gewoon niet. Klaar. De meeste kattenmensen zijn zo.
Ik zou misschien best iets met katten kunnen, maar dat kost veel meer tijd en moeite dan ik er voorheen ingestoken hebt. Het behelst veel meer dan alleen eten geven en een beetje aaien. Maar dat is met honden ook zo.
Als er een volgende keer komt, moet het anders.
Zoals ik zei het is normaal dat de katten gewoon naar buiten gaan. Voor katten hoef ik geen moeite te doen voor wat betreft opvoeding dat is met mijn hond wel anders. Maar iedereen vindt haar leuk vanwege haar uiterlijk en haar gedrag door opvoeding. Ze heeft zelfs geleerd om zelf fietsers, hardlopers en tegemoetkomende autos te signaleren en dan gaat ze uit zichzelf liggen in de berm. Dat heeft ze geleerd van iemand die ook katten heeft.
miekemv schreef:
07-04-2021 22:05
Het stikt hier van de katten en ik vind nooit wat in de tuin.
Omdat je zelf katten hebt.
novaviva schreef:
07-04-2021 22:54
Omdat je zelf katten hebt.
Iedereen heeft hier katten.
miekemv schreef:
07-04-2021 21:26
Nee dat vindt ze ook niks, waar ze vandaan komt daar eten ze hond. Of het is een land waar mensen de andere kant opkijken als een dier crepeert. En dan klagen over hoe het bij ons geregeld is.
In het land waar m’n moeder vandaan komt heeft vrijwel iedereen een hond, mensen zijn er dol op honden. Maar gewoon niet zo op katten.

Ik klaag ook zeer zeker niet over hoe het hier geregeld is. Ik heb alleen een hekel aan katten. Kan toch.
Correctie mijn buurman rechts heeft ze niet. Maar hij heeft stinkwietplanten in de tuin, altijd een stuk of 10. Dus mochten ze daar in poepen het is toch verboden om ze te hebben. En mijn katten hebben kattenbakken en het meeste komt daarin terecht.
miekemv schreef:
07-04-2021 22:55
Iedereen heeft hier katten.
Katten komen het liefst in tuinen waar geen katten “wonen”. Daarom heb je zonder kat altijd meer last van andermans kat.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-04-2021 21:46
Nee, honden zijn niet autistisch. Dat is echt een katteneigenschap
Als autist zie ik zeker wel kenmerken hoor. Genoeg honden voor wie routine heilig is en die compleet uit hun stekker gaan bij de kleinste verandering/plotseling geluid/iets dat vreemd is in de omgeving/aanvaring met een andere hond. Blaffen, schreeuwen, dikke meltdowns, zo totaal in zichzelf en hun emotie gekeerd op zo'n moment dat hun baasje niet meer bestaat voor ze... :P

Want je weet dat autisme een informatieverwerkingsstoornis is, en niets met "dingen niet snappen" te maken heeft, toch?
novaviva schreef:
07-04-2021 23:02
Katten komen het liefst in tuinen waar geen katten “wonen”. Daarom heb je zonder kat altijd meer last van andermans kat.
De buurkatten zitten ook gewoon in mijn tuin. In mijn voortuin slaapt altijd wat, wat niet van mij is.
Wojak schreef:
07-04-2021 23:05
Als autist zie ik zeker wel kenmerken hoor. Genoeg honden voor wie routine heilig is en die compleet uit hun stekker gaan bij de kleinste verandering/plotseling geluid/iets dat vreemd is in de omgeving/aanvaring met een andere hond. Blaffen, schreeuwen, dikke meltdowns, zo totaal in zichzelf en hun emotie gekeerd op zo'n moment dat hun baasje niet meer bestaat voor ze... :P

Want je weet dat autisme een informatieverwerkingsstoornis is, en niets met "dingen niet snappen" te maken heeft, toch?

Als ik het zo lees, vrees ik van niet...
novaviva schreef:
07-04-2021 23:02
Katten komen het liefst in tuinen waar geen katten “wonen”. Daarom heb je zonder kat altijd meer last van andermans kat.

Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-04-2021 23:07
De buurkatten zitten ook gewoon in mijn tuin. In mijn voortuin slaapt altijd wat, wat niet van mij is.
Dat lijkt me nou echt gezellig weet je dat? :heart:
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-04-2021 22:53
Zoals ik zei het is normaal dat de katten gewoon naar buiten gaan. Voor katten hoef ik geen moeite te doen voor wat betreft opvoeding dat is met mijn hond wel anders. Maar iedereen vindt haar leuk vanwege haar uiterlijk en haar gedrag door opvoeding. Ze heeft zelfs geleerd om zelf fietsers, hardlopers en tegemoetkomende autos te signaleren en dan gaat ze uit zichzelf liggen in de berm. Dat heeft ze geleerd van iemand die ook katten heeft.
Tsja, als jij je katten niet opvoedt en leert bij je te blijven, kun je mij moeilijk verwijten dat ik dat ook niet doe he? Alleen woon ik niet in de bebouwde kom, hier val ik er niemand mee lastig.
iones schreef:
07-04-2021 23:18
Tsja, als jij je katten niet opvoedt en leert bij je te blijven, kun je mij moeilijk verwijten dat ik dat ook niet doe he? Alleen woon ik niet in de bebouwde kom, hier val ik er niemand mee lastig.
Zoals ik al aangaf, hier is het normaal dat de katten vrij rondlopen. Dus je hoeft je niet in allerlei krampachtige bewegingen te manouvreren om denkbeeldige mensen met denkbeeldige problemen tevreden te stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven