Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte laten doen door adviseur, niet zichtbaar?

07-04-2021 21:17 15 berichten
Als ondernemer heb ik mijn belastingadviseur aangifte inkomstenbelasting laten doen. We hebben het uitgebreid besproken en hij heeft het ingediend.
Maar als ik nu naar "mijn belastingdienst" ga, dan zie ik dat de aangifte nog op "te doen" staat.

Is dit normaal? Ik vind het maar raar, als ik zelf andere jaren (voor ik ondernemer was, nog in loondienst) aangifte deed stond het er gelijk allemaal prima in.
Met een boekhouder gaat het via een andere programma/ aangiftesysteem. Daar kan het aan liggen.
gizzmo-returns schreef:
07-04-2021 21:23
Met een boekhouder gaat het via een andere programma/ aangiftesysteem. Daar kan het aan liggen.
Aha, duidelijk. Dan zal het wel goed gegaan zijn.
Dit is nieuw voor mij.
Alle reacties Link kopieren
(Assistent) accountancy speaking; wij doen de aangiftes via een eigen aangifteprogramma en dan wordt de aangifte helaas niet zichtbaar in jouw “mijn belastingdienst”. Zover is de belastingdienst nog niet met het aan elkaar koppelen van systemen, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan altijd zien wat mijn boekhouder doet op MijnBelastingdienst m.b.t aangifte, suppletie aanvragen etc. Hij doet dat namelijk via MijnBelastingdienst. Het is gebruikelijk dat je je boekhouder daarvoor een machtiging geeft via de BD
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Als op MijnBD staat dat je aangifte nog niet is ingeleverd. Dan is hij ook niet ingeleverd. Ook niet via de boekhouder.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
08-04-2021 00:54
Ik kan altijd zien wat mijn boekhouder doet op MijnBelastingdienst m.b.t aangifte, suppletie aanvragen etc. Hij doet dat namelijk via MijnBelastingdienst. Het is gebruikelijk dat je je boekhouder daarvoor een machtiging geeft via de BD
Dat is niet gebruikelijk. Veel boekhouders maken gebruik van professionele software, dan geen machtiging nodig en die dienen de aangifte dus niet in via MijnBelastingdienst.
esther55 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 01:14
6.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DeSlager schreef:
08-04-2021 00:55
Als op MijnBD staat dat je aangifte nog niet is ingeleverd. Dan is hij ook niet ingeleverd. Ook niet via de boekhouder.
Dit is niet waar. Zie post van koffiepot.
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
08-04-2021 01:12
Dat is niet gebruikelijk. Veel boekhouders maken gebruik van professionele software, dan geen machtiging nodig en die dienen de aangifte dus niet in via MijnBelastingdienst.
Dat kan wel wezen maar als een aangifte is ingediend zie je dat echt zelf in MijnBD.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Als ik voor een klant een aangifte omzetbelasting of loonbelasting indien via ons eigen systeem, dan komt deze als ingediend te staan op het oude portaal voor ondernemers.

Ik durf niet te zeggen hoe dit bij de inkomstenbelasting gaat, aangezien ik hier nooit naar hoefde te kijken. Over het algemeen als ik onze aangifte IB heb ingediend, dan staat hij bij mijn partner ook als ingediend.
Bel anders even de Belastingtelefoon.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dan vraag je je boekhouder toch even om een bewijsje dat hij ingediend is? Niet dat je hem niet vertrouwt, maar je wil gewoon controle houden op je eigen aangiftes.
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
08-04-2021 08:51
dan vraag je je boekhouder toch even om een bewijsje dat hij ingediend is? Niet dat je hem niet vertrouwt, maar je wil gewoon controle houden op je eigen aangiftes.
Idd. Je krijgt in het systeem ergens de melding dat het indienen gelukt is. Dus printscreen -> klaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal. Ik schrok me dood toen ik zag dat ik vanaf 2018 nog mijn aangifte moest indienen!! Aaargh. Maar dat was natuurlijk al lang gebeurd, want ik had gewoon al betaald. Maar omdat ik een accountant heb komt dat dus niet in mijn eigen omgeving.
Dank jullie wel voor alle input.

Ik dacht, ik kijk even in het systeem waar ik alle documenten moest uploaden en daar zie ik inderdaad ook dat de aangifte is ingediend.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
08-04-2021 09:39
Klopt helemaal. Ik schrok me dood toen ik zag dat ik vanaf 2018 nog mijn aangifte moest indienen!! Aaargh. Maar dat was natuurlijk al lang gebeurd, want ik had gewoon al betaald. Maar omdat ik een accountant heb komt dat dus niet in mijn eigen omgeving.
Partner had vorig jaar in eens in zijn omgeving staan dat hij zijn aangifte nog in moest dienen. Terwijl wij dat al lang gedaan hadden. Foutje in het systeem.

To, fijn dat je het gevonden hebt!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven