Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 9 (ZONDER SPOILERS)

04-01-2021 15:23 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Gezinnen van seizoen 2020:
    - Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun kinderen mee (10-11 stuks)
      - Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 8 kinderen.
        - Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen en negende op komst.

        Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen:
        - Familie Nagelkerke, met moeder Sofie en vader Jan en acht kinderen. Inmiddels over op vloggen.
        - Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en prins Jordy.
        - Familie Adema, het gezin met de vierling en nog twee dochters.
        - Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen.
        - Willy Vink en haar 11 kinderen.
        - Familie Baumgard: bekend van Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
        - Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.

        (linkjes naar alle vorige topics op pagina 1: viewtopic.php?f=11&t=472685&p=32363564&start=#p32363564)
        cookielover wijzigde dit bericht op 11-01-2021 16:01
        8.98% gewijzigd
        Alle reacties Link kopieren
        Idris schreef:
        07-04-2021 11:54
        Weet iemand dat? Als je in Duitsland verzekerd bent (zorgverzekering), mag je dan ook gebruik maken van de ziekenhuizen in Nederland?
        Dat kan en mag alleen niet op eigen initiatief.
        Ben je in het buitenland en er gebeurd onverhoopt iets heb je gewoon dekking, is wereldwijd deze dekking.
        Je mag niet zeggen bv ik ga en wil perse naar Nederland gezien de Duitse Krankenkasse daar zeker moeilijk over zal doen.
        Thaila1978 schreef:
        07-04-2021 11:57
        [...]
        Kom je in de spotlights, dan hebben mensen een mening over je. Ik zou je toezingen: let it goooooooo

        Jij weet van je keuzes. Iedereen maakt zijn keuzes met zijn eigen overwegingen. Wat voor jullie logisch is, hoeft voor een ander niet zo te zijn. UItleggen wil nog wel eens helpen, maar als je zelf 100% achter je keuzes staat, waarom je dan verdedigen. Laat het gaan. Echt.

        In dit topic schrijven mensen die hujn gedachten delen over dingen zie ze bij EHV-families zien. WIl je die gedachtes niet lezen? Blijf hier dan weg.
        moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2021 18:45
        Reden: quote verwijderd
        34.55% gewijzigd
        Thaila1978 schreef:
        07-04-2021 12:02
        Dat kan en mag alleen niet op eigen initiatief.
        Ben je in het buitenland en er gebeurd onverhoopt iets heb je gewoon dekking, is wereldwijd deze dekking.
        Je mag niet zeggen bv ik ga en wil perse naar Nederland gezien de Duitse Krankenkasse daar zeker moeilijk over zal doen.
        Het is ook niet echt nodig. De Duitse gezondheidszorg is uitstekend. Alleen met de Duitse huisartsen was ik minder blij, maar daar kun je ook geluk mee hebben.
        Thaila1978 schreef:
        07-04-2021 12:02
        Dat kan en mag alleen niet op eigen initiatief.
        Ben je in het buitenland en er gebeurd onverhoopt iets heb je gewoon dekking, is wereldwijd deze dekking.
        Je mag niet zeggen bv ik ga en wil perse naar Nederland gezien de Duitse Krankenkasse daar zeker moeilijk over zal doen.
        Waarom zijn jullie dan met Xaviee naar een Nederlands ziekenhuis geweest voor zijn enkel? Of heeft Thaila nog een Nederlandse zorgverzekering waar alle kinderen gratis bij zijn verzekerd?
        Alle reacties Link kopieren
        Idris schreef:
        07-04-2021 12:16
        Waarom zijn jullie dan met Xaviee naar een Nederlands ziekenhuis geweest voor zijn enkel? Of heeft Thaila nog een Nederlandse zorgverzekering waar alle kinderen gratis bij zijn verzekerd?
        Het is in Nederland gebeurt met het opruimen van het huis in Nederland.
        Vandaar dat het event plaatsvond in Nederland waren we naar de Nederlandse huisartsenpost gereden en is de behandeling gedaan door Nederland.
        Deze heeft de Krankenkasse volledig betaald.
        Was het in Duitsland gebeurd was het een ander verhaal en hadden we de kosten naar hun zeggen zelf moeten betalen.
        thaila1978 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 12:24
        Reden: Fout woord
        0.24% gewijzigd
        Thaila1978 schreef:
        07-04-2021 12:22
        Het is in Nederland gebeurt met het opruimen van het huis in Nederland.
        Vandaar dat het event plaatsvond in Nederland is waren we naar de Nederlandse huisartsenpost gereden en is de behandeling gedaan door Nederland.
        Deze heeft de Krankenkasse volledig betaald.
        Was het in Duitsland gebeurd was het een ander verhaal en hadden we de kosten naar hun zeggen zelf moeten betalen.
        Klopt. Wij zijn ook weleens op familiebezoek bij de NL huisarsenpost beland. Je moet daar dan direct afrekenen en dat bedrag vraag je terug aan de Krankenkasse. Hetzelfde als je in het buitenland op vakantie naar een arts moet.

        Controles gingen bij ons dan weer gewoon in Duitsland, wat ook het gemakkelijkst was.
        Thaila1978 schreef:
        07-04-2021 12:22
        Het is in Nederland gebeurt met het opruimen van het huis in Nederland.
        Vandaar dat het event plaatsvond in Nederland waren we naar de Nederlandse huisartsenpost gereden en is de behandeling gedaan door Nederland.
        Deze heeft de Krankenkasse volledig betaald.
        Was het in Duitsland gebeurd was het een ander verhaal en hadden we de kosten naar hun zeggen zelf moeten betalen.
        ah vandaar.
        Alle reacties Link kopieren
        Had ik maar niets gezegd over de buddenbruckjes en de verplichte Corona test in Duitsland o_o

        Rob en Thaila, misschien zouden mijn vingers ook jeuken een reactie hier te typen als er zo over mijn keuzes geoordeeld zou worden. Lastig lijkt me dat: als je bekend bent bemoeit iedereen zich overal mee. Als je zoals jullie je hier probeert te verdedigen of jullie waarheid uit te leggen zullen jullie nooit ‘gelijk’ krijgen. De vraag is ook waarom dat zou moeten? Het wordt er niet anders van. Ik denk dat dit bij iedereen gebeurt, alleen als je bekend bent gebeurt het in het openbaar ipv bijv. de roddels op het schoolplein of app verkeer. Misschien makkelijk gezegd maar ik zou serieus overwegen hier niet meer mee te lezen.
        Alle reacties Link kopieren
        Ik vraag me iets heel anders af. Iedere keer drinkt S. zo'n taken away koffie uit eigen zaak. Zou dat een echte mok zijn, afwassen en weer vullen voor de volgende beurt of een wegwerp?

        Taken away koffie, geweldige uitvinding. Maar neem of je eigen mok mee en krijg korting of verkoop er een mok bij.
        Alle reacties Link kopieren
        Ik geloof dat ze wel een eigen mok heeft maar of die altijd gebruikt wordt betwijfel ik want meestal neemt iemand het voor haar mee.
        Gravinnetje schreef:
        07-04-2021 13:33
        Ik vraag me iets heel anders af. Iedere keer drinkt S. zo'n taken away koffie uit eigen zaak. Zou dat een echte mok zijn, afwassen en weer vullen voor de volgende beurt of een wegwerp?

        Taken away koffie, geweldige uitvinding. Maar neem of je eigen mok mee en krijg korting of verkoop er een mok bij.
        Ze heeft vrijwel elke dag een beker uit de zaak. Kartonnen wegwerp met plastic deksel volgens mij.
        Een paar weken terug liet ze vol trots een nieuwe beker zien, die voor hergebruik was. Maar die heb ik nog maar weinig in gebruik gezien.
        Maar ja, korting is bij hen niet van toepassing natuurlijk.
        Alle reacties Link kopieren
        Korting is niet relevant in haar geval inderdaad maar wel voor al die andere koffiezaken die als paddestoelen uit de grond schieten.
        Vind het een zeer slechte gewoonte die wegwerpbekers. Als je toch altijd haalt of laat halen en het is notabene je eigen zaak koop dan een paar thermobekers, laat ze bedrukken, fotografeer dat ze in de vaatwasser staan en doe dus eens echt wat met je geld en bekendheid. Dat is pas echte reclame.
        Gravinnetje schreef:
        07-04-2021 14:15
        Korting is niet relevant in haar geval inderdaad maar wel voor al die andere koffiezaken die als paddestoelen uit de grond schieten.
        Vind het een zeer slechte gewoonte die wegwerpbekers. Als je toch altijd haalt of laat halen en het is notabene je eigen zaak koop dan een paar thermobekers, laat ze bedrukken, fotografeer dat ze in de vaatwasser staan en doe dus eens echt wat met je geld en bekendheid. Dat is pas echte reclame.
        Absoluut eens.
        Alle reacties Link kopieren
        Of zet zelf een bakkie in je eigen keuken.
        Teva1979 schreef:
        07-04-2021 14:19
        Of zet zelf een bakkie in je eigen keuken.
        Of in je eigen kantoor.

        Maar ik denk dat het "zelf" vooral de moeilijke factor is.
        Alle reacties Link kopieren
        Al die afhaal maaltijden zitten in plastic, de kinderen drinken altijd uit blikjes, het is een en al wegwerpzooi daar.
        Alle reacties Link kopieren
        Idris schreef:
        07-04-2021 09:50
        DIe gaat 2x mee en vindt het dan niet meer leuk/gedoe.
        Ik denk ook dit.Foto en klaar.Maar dat duurt nog ff en het jochie was niet dol op zwemmen, niet gek na een paar "pranks" met water.
        Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
        Alle reacties Link kopieren
        Rosalind schreef:
        07-04-2021 14:08
        Ze heeft vrijwel elke dag een beker uit de zaak. Kartonnen wegwerp met plastic deksel volgens mij.
        Een paar weken terug liet ze vol trots een nieuwe beker zien, die voor hergebruik was. Maar die heb ik nog maar weinig in gebruik gezien.
        Maar ja, korting is bij hen niet van toepassing natuurlijk.
        Ze moet wel reclame maken voor eigen zaak, voor Blond Amsterdam is het minder interessant de roze Blond beker was nieuw, dus moest geschowd worden maar nu terug naar de realiteit.Het is haar werk: marketing op kantoor.
        En bij vriendin in kapsalon; 2 vliegen in 1 klap.
        Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
        Alle reacties Link kopieren
        Haar kantoorlijstje wordt leger en dus heeft ze nu meer tijd voor social media!
        Ze zou ook meer tijd kunnen maken voor.. euh.. haar 8 kinderen? Maar hee wie ben ik om dat te denken.
        Alle reacties Link kopieren
        Ik las het ook idd.. die vrouw is echt niet van plan tijd met haar kinderen door te brengen. Mijn gedachte erbij is direct dat ze merkt dat ze niet zoveel likes en reacties meer krijgen als voorheen, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de fam. Jelies. De oplossing is dan om meer aandacht te besteden aan social media.
        Alle reacties Link kopieren
        Ik denk dat hun materialisme en de leegheid van hun bestaan, zeker in vergelijking met de warmte bij bv de Jelies hiervoor zorgen. Verder waarderen ze hun 'fans' totaal niet, ze reageren echt nooit op Sandra of Sjonnie en tonen alleen interesse in mensen als ze er geld aan kunnen verdienen.
        Inderdaad, dat matrialisme. Pas geleden een nieuw aquarium gekocht en nu alweer een andere. En dan denk je, misschien groter of kleiner. Of een mooiere ombouw. Niets van dat alles, gewoon eentje die bijna gelijk is aan de andere.

        Blog van gisteren waar dat in stond.
        Alle reacties Link kopieren
        Dat met die katten vond ik nog wel het schokkendst. Ineens was ze er klaar mee en waren ze weg.
        Alle reacties Link kopieren
        prada schreef:
        08-04-2021 09:28
        Inderdaad, dat matrialisme. Pas geleden een nieuw aquarium gekocht en nu alweer een andere. En dan denk je, misschien groter of kleiner. Of een mooiere ombouw. Niets van dat alles, gewoon eentje die bijna gelijk is aan de andere.

        Blog van gisteren waar dat in stond.
        die blogs kijk ik niet zo vaak, ik irriteer me dood. Maar wat kopen ze veel spullen en wat zullen ze veel afval hebben door al die blikjes en afhaalmaaltijden. zo ontzettend aso! Iedereen maar zijn best doen met verminderen van verpakkingen (ik kan niet voor anderen spreken natuurlijk maar ik ben daar best bewust mee bezig) en dan zie je daar dat ze er keihard schijt aan hebben.
        Alle reacties Link kopieren
        Mrs-Stanton schreef:
        08-04-2021 09:30
        Dat met die katten vond ik nog wel het schokkendst. Ineens was ze er klaar mee en waren ze weg.
        Dieren zijn blijkbaar ook wegwerp artikelen net zoals een blikje

        Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
        Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

        Terug naar boven