Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Die broeken die Ugli plaatst vind ik wel mooi qua stofsoort, maar niet qua vorm (onderdaan bij de pijp vind ik ze te smal)
impala schreef:
08-04-2021 09:25
Toen ik een jaar of 17 was, midden jaren 80, droegen we héle strakke Edwin broeken.
Enige was dat die om de enkels iets minder smal waren dan nu omdat er nog geen stretch bestond. Er is ook een periode geweest dat dit werd opgelost met ritsjes onderin de pijp. Superstrak en toch kon je voet erin.
Ja, klopt, de Edwin ken ik zeker! Vooral bij mijn familie in het oosten van het land erg populair. Maar er zijn later in de jaren ‘90 ook ontzettend veel grapjes over Edwins gemaakt.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 09:50
2.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind paperbag broeken echt geweldig, alleen accentueert dat precies mijn probleem gebied. Net als de pantalons en flared jeans, ik draag graag iets wijders over mijn broek heen en dat verpest meteen het silhouet.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-04-2021 09:37
Zulke broeken vind ik heel leuk maar staan mij dus voor geen meter.
Vind dat ook heel leuk maar met smalle heupen en grote buik is het net niks. Dan zit precies die strik waar je geen aandacht wilt leggen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ook heerlijk, pencil rok met oversized trui:

Afbeelding

Super vrouwelijk en m.i. casual sjiek.
Simpele zwarte panty en zwarte laarsjes er onder en gaan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
08-04-2021 09:15
Chino, paperbag, zo kom je wel op dat soort broeken. Ik ben zelf heel fan van zoiets:

Afbeelding

Afbeelding

Met een opvallende bovenkant met strik. Staat vrouwelijker en chiquer dan de gemiddelde mom jeans maar zit als een joggingbroek. :D
ja, die vind ik ook mooi!
draag ze graag, kan alleen heel slecht wennen aan dat randje blote enkel. ik houd erg van lage broekspijpen
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
08-04-2021 09:50
Vind dat ook heel leuk maar met smalle heupen en grote buik is het net niks. Dan zit precies die strik waar je geen aandacht wilt leggen.
hah! ik ben (te) lang en slank en vind het ook ondingen want:
- de strik zit net onder mn natuurlijke taille ipv er op en flatteert dus niet echt;
- de pijpen zijn te kort en blijven daarop op breedste punt van mn kuiten steken ipv bevallig daaronder te blijven;
- de combi kuitblokkade & te korte bovenkant zorgt ervoor dat ik mezelf bij elke stap een wedgie geef.

Dit lijkt me enig als je precies 172 cm bent.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
08-04-2021 09:50
Vind dat ook heel leuk maar met smalle heupen en grote buik is het net niks. Dan zit precies die strik waar je geen aandacht wilt leggen.
Precies ;-)
Ik zat al te denken waarom het niet stond bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
08-04-2021 09:53
Ook heerlijk, pencil rok met oversized trui:

Afbeelding

Super vrouwelijk en m.i. casual sjiek.
Simpele zwarte panty en zwarte laarsjes er onder en gaan.
Enkellaarsjes? En dan id kleur/materiaal van de rok? Ik zie er dan altijd zo schooljuf uit. Vind het vooral mooi met killer pumps, maar dan is er van 'en gaan' geen sprake, meer 'en strompel mooi rond'.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje off-topic maar hoe vind je eigenlijk een broek die goed bij je figuur past? Ik heb echt al jaren geen broeken meer gedragen omdat ik niks flatterends kon vinden. Ik ben klein met een smalle taille maar relatief grote heupen en dijen. Als ik een maattabel bekijk zit mijn taille altijd 2 à 3 maten onder mijn heupen, maar misschien weet iemand een merk of model dat anders valt?
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet heel erg vindt neem ik geen advies aan van de generatie die tide pods opvrat
-
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
08-04-2021 10:03
Misschien een beetje off-topic maar hoe vind je eigenlijk een broek die goed bij je figuur past? Ik heb echt al jaren geen broeken meer gedragen omdat ik niks flatterends kon vinden. Ik ben klein met een smalle taille maar relatief grote heupen en dijen. Als ik een maattabel bekijk zit mijn taille altijd 2 à 3 maten onder mijn heupen, maar misschien weet iemand een merk of model dat anders valt?
Flared kan dan mooi staan hoor, kun je ook goed een flinke hak onder dragen, lijken je benen langer

en omarm dat je heupen hebt, wees er trots op. Dan staat ineens alles mooier!
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
08-04-2021 10:10
Als je het niet heel erg vindt neem ik geen advies aan van de generatie die tide pods opvrat
hoeveel ken je er persoonlijk, die dat gedaan hebben?
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
08-04-2021 10:10
Als je het niet heel erg vindt neem ik geen advies aan van de generatie die tide pods opvrat
Wat voor iets? :confused:

Gegoogled, koekoek :facepalm:


vampierprinsesje schreef:
08-04-2021 10:03
Misschien een beetje off-topic maar hoe vind je eigenlijk een broek die goed bij je figuur past? Ik heb echt al jaren geen broeken meer gedragen omdat ik niks flatterends kon vinden. Ik ben klein met een smalle taille maar relatief grote heupen en dijen. Als ik een maattabel bekijk zit mijn taille altijd 2 à 3 maten onder mijn heupen, maar misschien weet iemand een merk of model dat anders valt?
Welke jeans maat heb je?

En idd flare met een flinke hak werkt altijd.
https://www.g-star.com/nl_nl/shop/dames ... 96-6553-89
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een prachtig zandloperfiguur, maar helaas nadert de overgang en heb ik er ineens een buik bijgekregen. Van voren zie je nog steeds die mooie zandloper, maar van opzij puilt daar ineens een buik uit.

En probeer dan maar eens broeken te vinden die mooi staan. Ik droeg in mijn studententijd (midden jaren 90) al strakke broeken. Ben de naam even kwijt, maar die zaten hoog en hadden een rits aan de zijkant zodat je erin kwam. Tark ofzo? En dat droeg ik dan met een wijde trui of een wijd colbert. En dat waren echt wel skinny's.

Ik probeer regelmatig zo'n paperbag broek uit, of een chino, maar eentje vinden die mijn buik niet accentueert vind ik nog heel lastig. Wijd op wijd is met maat 46 sowieso niet zo charmant vind ik, dan wordt ik echt een groot vierkant blok. Dus ik draag graag wijd van boven en strak van onder. Wordt die broek wijder van onder, dan is een strak shirtje met een korter jasje of vestje meestal wel een optie, maar met al dat thuiswerken opteer ik toch snel voor de yogalegging met wijde bloes/trui.

Maar straks, als ik weer naar kantoor mag, dan ga ik los met nieuwe kleding. En dan zeker op zoek naar mooie wijdere broeken en strakke shirtjes met mooiejkorte jasjes. Zodat die taille zichtbaar is, maar die buik wat minder.

En ik vind het dus fantastisch hoe de jongere generatie eruit ziet. Althans, een deel ervan. Op de school van mijn dochter loopt de overgrote meerderheid toch echt nog gewoon in hetzelfde: skinny, wijde trui of juist een strak truitje en dat haar lijzig met middenscheiding langs het gezicht. Ik mis echt de variatie daar hoor.
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
08-04-2021 10:03
Misschien een beetje off-topic maar hoe vind je eigenlijk een broek die goed bij je figuur past? Ik heb echt al jaren geen broeken meer gedragen omdat ik niks flatterends kon vinden. Ik ben klein met een smalle taille maar relatief grote heupen en dijen. Als ik een maattabel bekijk zit mijn taille altijd 2 à 3 maten onder mijn heupen, maar misschien weet iemand een merk of model dat anders valt?
Met de stretch van tegenwoordig hoeft dat toch geen probleem te zijn? Ik zie zoveel vrouwen met dikke billen en dijen en smalle taille in een goed passende jeans. Ik heb zelf een ander figuur, dus geen concrete tips. Maar het bestaat zeker.
.
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
08-04-2021 08:57
Haha ik weet dat ook nog heel goed, was zo rond 2003-2004. Ik weet nog heel goed welke meiden op school dat voor het eerst aanhadden. Bij de eerste skinny’s waren de pijpen ook wat te lang, zodat dat wat opgemoffeld bij de enkels zat. Iedereen had het erover.
En met ballerinas eronder!
Blaren jongen, blaren die ik heb gehad. Maar cool was ik. :rofl:
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
08-04-2021 10:29
En met ballerinas eronder!
Blaren jongen, blaren die ik heb gehad. Maar cool was ik. :rofl:
Zijn ballerina's met skinny's ooit cool geweest? Oprechte vraag.

Ik ben namelijk zelf 40+ en droeg het als kantooroutfitje op de vrijdag. met een colbertje, sjaal en een cappuccino id hand. Niet bepaald een grensverleggende periode. Zou leuk zijn als ik toen cool was!
Alle reacties Link kopieren
vampierprinsesje schreef:
08-04-2021 10:03
Misschien een beetje off-topic maar hoe vind je eigenlijk een broek die goed bij je figuur past? Ik heb echt al jaren geen broeken meer gedragen omdat ik niks flatterends kon vinden. Ik ben klein met een smalle taille maar relatief grote heupen en dijen. Als ik een maattabel bekijk zit mijn taille altijd 2 à 3 maten onder mijn heupen, maar misschien weet iemand een merk of model dat anders valt?
Je zou kunnen overwegen om de broek bij de kleermaker in de taille in te laten nemen. Hoeft volgens mij niet heel duur te zijn maar dan past het wel perfect!
Phloxx schreef:
08-04-2021 10:29
En met ballerinas eronder!
Blaren jongen, blaren die ik heb gehad. Maar cool was ik. :rofl:
Ja! Ballerina’s! Die zie ik eigk ook nooit meer
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2021 10:15
hoeveel ken je er persoonlijk, die dat gedaan hebben?
Ik heb de tide pods ook moeten googelen. Ik had er nog nooit van gehoord, laat staan dat ik iemand ken die dat gedaan heeft.
.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
08-04-2021 10:33
Zijn ballerina's met skinny's ooit cool geweest? Oprechte vraag.

Ik ben namelijk zelf 40+ en droeg het als kantooroutfitje op de vrijdag. met een colbertje, sjaal en een cappuccino id hand. Niet bepaald een grensverleggende periode. Zou leuk zijn als ik toen cool was!
Ballerina's zijn nooit cool geweest, de tuttigheid ten top. Maar ik zie ze nog wel eens hoor.

Maar goed, collegeschoenen zijn ook supertuttig en die waren wel een tijd cool.
impala wijzigde dit bericht op 08-04-2021 10:38
8.41% gewijzigd
.
vampierprinsesje schreef:
08-04-2021 10:03
Misschien een beetje off-topic maar hoe vind je eigenlijk een broek die goed bij je figuur past? Ik heb echt al jaren geen broeken meer gedragen omdat ik niks flatterends kon vinden. Ik ben klein met een smalle taille maar relatief grote heupen en dijen. Als ik een maattabel bekijk zit mijn taille altijd 2 à 3 maten onder mijn heupen, maar misschien weet iemand een merk of model dat anders valt?
Ga gewoon naar de kleermaker en laat een broek voor een tientje even innemen bij de taille.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2021 10:15
hoeveel ken je er persoonlijk, die dat gedaan hebben?
Ik ken überhaupt geen Gen Z's (ik ben zelf een jonge millenial dus te jong voor kinderen in die fase en te oud om er bevriend mee te zijn) dus ik ken er ook geen die commentaar hebben in levende lijve. Maar ik heb ook internet.
-
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
08-04-2021 10:33
Zijn ballerina's met skinny's ooit cool geweest? Oprechte vraag.

Ik ben namelijk zelf 40+ en droeg het als kantooroutfitje op de vrijdag. met een colbertje, sjaal en een cappuccino id hand. Niet bepaald een grensverleggende periode. Zou leuk zijn als ik toen cool was!
Jaaaa echt wel. De French Sole en London Sole. Mega duur, mega blaren.
Doutzen
Afbeelding
En queen of the millenials Lauren Conrad
Afbeelding
En in dit outfitje kon je me uittekenen toen ik tiener was. Blazer, topje, skinny's en ballerinas, en als je rijk was met DE 00's bag: de Louis Vuitton speedy monogram
Afbeelding
Afbeelding
phloxx wijzigde dit bericht op 08-04-2021 10:52
37.34% gewijzigd
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven