Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
08-04-2021 12:17
Ook onder een jurk? Penny loafers droeg ik altijd veel, toevallig ben ik toe aan een nieuw paar, maar eigenlijk alleen onder broeken.
Ik wel hoor, onder korte rokjes met een dikkere panty staat dat best leuk en niet al te religieus.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
08-04-2021 11:33
Ik ben ook een millennial (ik gok zo rond dezelfde leeftijd als Phloxx, gezien de timing van de ballerina rage en de LC foto) en ik merk dat ik nu kleding en vooral broeken ook heel lastig vind. Ik ben 30+, moeder van 2, heb een serieuze baan, dus heel veel dingen vind ik niet meer bij me passen, maar ik hoef ook niet in ubertruttige mantelpakjes rond te lopen.

Ik heb nu nog een paar (kortere) skinny's die ik combineer met oversized truien en verder wat paperbag broeken, nette pantalons met bijbehorende blazers (die al ruim een jaar in de kast hangen) en sinds kort wat flared leggings (want: thuiswerken, maar joggingbroek gaat me toch te ver). Overigens heb ik ook een shitload aan bloesjes die veeeel te wijd zijn, maar ook daar heb ik nog niet echt een alternatief voor bedacht. Voorlopig draag ik jurken als ik naar kantoor moet.

Ben momenteel aan het afvallen, zwangerschapskilo's van jongste inmiddels kwijt en nu nog 5 kilo voor de 'mooi'. Als ik op gewicht ben en de winkels weer open gaan, ga ik eens uitgebreid op kledingjacht. Maaaaar: wat zijn nou fijne winkels daarvoor? Ik wil eigenlijk niet meer naar niveautje H&M, maar de echt mooie "grote mensen merken" (denk: Vanilia) zijn dan weer heeeeel duur en ik wil eigenlijk veel verschillende soorten en merken broeken passen.
Ik ben iets jonger zit eind 20, en ik heb geen baan waarvoor ik kleding aanmoet (haha nu klink ik als een prostituee maar ik draag speciale werkkleding). Ik ben momenteel zwanger van de 1e maar wat ik voornamelijk draag is lage converse allstars (of in de winter biker boots, dr martens of enkellaarsjes met hakje), een hoge skinny met de enkels bloot en erop een wijder tshirt of wijdere blouse en dan een jack. Ik ben doool op jacks en heb er bizar veel (ik heb dan weer erg weinig tassen). Oversized mantels, leren bikers, pastel blazers, denim jacks in alle kleuren, you name it I've got it. Ik draag ook graag girlfriend jeans.
Hier kun je me in uittekenen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In de zomer draag ik veel jurkjes met eronder mn low converse (vind andere sneakers al snel te lomp) of bikerboots met bikerjack erop. Ik hou van het contrast
Afbeelding
Als ik wat 'chiquer' ga draag ik jurkjes of jumpsuits of een set van Vanilia of Reiss. Inderdaad wat duurder maar ik vind dat niet erg, ik doe lang met mijn kleding en ben trouw aan mijn smaak
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik draag ook heel graag mijn studio Anneloes met -jawel, daar is ie weer- een jackje.
Afbeelding
phloxx wijzigde dit bericht op 08-04-2021 12:30
9.62% gewijzigd
-
Phloxx schreef:
08-04-2021 12:22
Ik ben iets jonger zit eind 20, en ik heb geen baan waarvoor ik kleding aanmoet (haha nu klink ik als een prostituee maar ik draag speciale werkkleding). Ik ben momenteel zwanger van de 1e maar wat ik voornamelijk draag is lage converse allstars (of in de winter biker boots, dr martens of enkellaarsjes met hakje), een hoge skinny met de enkels bloot en erop een wijder tshirt of wijdere blouse en dan een jack. Ik ben doool op jacks en heb er bizar veel (ik heb dan weer erg weinig tassen). Oversized mantels, leren bikers, pastel blazers, denim jacks in alle kleuren, you name it I've got it. Ik draag ook graag girlfriend jeans.
Hier kun je me in uittekenen:
...
Afbeelding
Deze heb ik en staat echt supervet
Waar is deze van?! Die MOET ik hebben.
FoxtrotAlpha schreef:
08-04-2021 12:26
Waar is deze van?! Die MOET ik hebben.
Ik ooooook :heart:
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
08-04-2021 12:26
Waar is deze van?! Die MOET ik hebben.
Vanilia! Is een top en een broek. Van afgelopen september collectie.
Top valt op maat. broek maatje kleiner nemen!
-
Alle reacties Link kopieren
Jaa Vanilia! Ik heb sommige dingen al 7/8 jaar, echt prima spul
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ff gekeken ophet label: de broek heet de 'ribble loose fit', de top 'the ribble' maar dan eentje met schouders erin.
-
Phloxx schreef:
08-04-2021 12:37
Ik heb ff gekeken ophet label: de broek heet de 'ribble loose fit', de top 'the ribble' maar dan eentje met schouders erin.
Dank! Heb afgelopen jaar niet gewinkeld (vanwege winkels dicht) maar ook omdat ik een paar jaar geleden echt mooie items heb gekocht (oa vanilia) en ik dus nu een vrij solide garderobe heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een volbloed millennial :biggrin: en ondertussen overgestapt op slimfit pantalons en paperbagbroeken. En deze heb ik ook:
Afbeelding

Ik heb ook culottes besteld om te proberen, voor als het wat warmer weer wordt.
Spijkerbroeken draag ik helemaal niet meer, veel te oncomfortabel. Bovendien hou ik niet van bootcut en flared (dat was in toen ik op de middelbare zat) en op skinny ben ik inmiddels uitgekeken. Dus geen jeans meer voor mij.

De enige fysieke winkels waar ik tegenwoordig nog slaag zijn de Sissy Boy, Costes en vintage winkels. & Other Stories is soms ook nog wel leuk qua knitwear. Vanilia vind ik nu te "Scandi" voor mijn smaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie bij Vanilia ook pofbroeken. Is even wennen....
Ik heb ook een paperbag broek maar ik vind die strikken en de plooi lastig met combineren van tops omdat 'ie dan net te lang valt of op de rand van de broek. Lijkt hoe dan ook rommelig.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
08-04-2021 15:37
Ik heb ook een paperbag broek maar ik vind die strikken en de plooi lastig met combineren van tops omdat 'ie dan net te lang valt of op de rand van de broek. Lijkt hoe dan ook rommelig.
16-jarige draagt ze met crop-tops
Ik met strakke shirts die ik in de broek kan dragen, eventueel met een (kort)jasje/blazertje er over
Anders wordt het inderdaad rommelig
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
08-04-2021 15:37
Ik heb ook een paperbag broek maar ik vind die strikken en de plooi lastig met combineren van tops omdat 'ie dan net te lang valt of op de rand van de broek. Lijkt hoe dan ook rommelig.
Ik draag er getailleerde bloezen en enigszins aansluitende truitjes op (niet te strak, want dat vind ik niet mooi staan bij mezelf).
lilalinda schreef:
08-04-2021 15:46
16-jarige draagt ze met crop-tops
Ik met strakke shirts die ik in de broek kan dragen, eventueel met een (kort)jasje/blazertje er over
Anders wordt het inderdaad rommelig
Erin dragen kan natuurlijk ook maar daar ben ik voorzichtig in geworden omdat dat een tijdje ook al niet mocht >:-(
Daveotion schreef:
08-04-2021 15:48
Ik draag er getailleerde bloezen en enigszins aansluitende truitjes op (niet te strak, want dat vind ik niet mooi staan bij mezelf).
Bloezen staan me niet, op een of andere manier lijk ik er streng in en de knoopjes rondom den boezem gaan raar staan :D
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
08-04-2021 16:00
Erin dragen kan natuurlijk ook maar daar ben ik voorzichtig in geworden omdat dat een tijdje ook al niet mocht >:-(
Tegenwoordig móet het er juist in.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
07-04-2021 21:27
De low jeans skinny jeans komt weer terug. Alleen niet bukken dus. 😬

Echt?? Eindelijk! :high5:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-04-2021 00:19
Ben zelf wel fan van de cigarette pants (is hier een Nederlandse term voor?). Beetje baggy, maar wel classy. Gecombineerd met een losjes vallende top en sneakers.

Afbeelding
Dat is dus een wortelbroek.
Daveotion schreef:
08-04-2021 16:03
Tegenwoordig móet het er juist in.
Mooi, dan gaat alles weer in de buutse :D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bepaalde drop crotch jeans heel fijn, maar die zijn moeilijk te vinden:
Afbeelding

Met de disclaimer dat ik zo'n beetje alles aan mag naar kantoor van de baas.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
FoxtrotAlpha schreef:
08-04-2021 12:26
Waar is deze van?! Die MOET ik hebben.
Haha grappig, ik dacht 'wat een vormloze broek'.
mcsteamy schreef:
08-04-2021 16:50
Ik vind bepaalde drop crotch jeans heel fijn, maar die zijn moeilijk te vinden:
Afbeelding

Met de disclaimer dat ik zo'n beetje alles aan mag naar kantoor van de baas.
Echt?? Ik vind dit dus echt niemand goed staan. Echt niemand. Zo’n drollenvanger...
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
07-04-2021 21:35
Dit is toch niet nieuw? De milennials moesten plaatsmaken voor gen-z. Daar hoort gezeur bij over kleding enzo. Zo gaat het al generaties en dat zal ook nog wel even doorgaan. Draag gewoon lekker wat je wil en over een paar jaar draag je ook weer wijde broeken. Neem dat maar aan van deze gen-xer die nooit een Skinny jeans zou gaan dragen, maar na een aantal jaren toch overstag ging. Naar de lowrise ga ik echt niet meer terug, dat is echt onflatteus en oncomfortabel voor de meesten
Ik als vijftiger snap geen woord van wat je zegt.....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Palmbomen-zijn-cool schreef:
08-04-2021 17:23
Echt?? Ik vind dit dus echt niemand goed staan. Echt niemand. Zo’n drollenvanger...
Ja, onder die term ken ik deze broek ook. Drollenvanger! Niet echt een gangbare stijl voor iedereen lijkt me.

Ik had eerlijk gezegd geen idee bij welke generatie ik hoor, maar het blijkt de patatgeneratie te zijn. Eens kijken welke kledingstijl daarbij hoort..
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
08-04-2021 17:23
Echt?? Ik vind dit dus echt niemand goed staan. Echt niemand. Zo’n drollenvanger...
MC Hammer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven