Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
iones schreef:
08-04-2021 18:44
Alsof ik ook 1 letter serieus was. Heel grappig.
??????
[/quote]


Tuurlijk was jij serieus toen je meldde dat er mensen zijn die geen katten zouden moeten aanschaffen.
En gelijk had je.
Als je niet voor een dier kunt of wil zorgen moet je het vooral niet proberen. Dat spel kent enkel verliezers.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
08-04-2021 20:16
??????

Tuurlijk was jij serieus toen je meldde dat er mensen zijn die geen katten zouden moeten aanschaffen.
En gelijk had je.
Als je niet voor een dier kunt of wil zorgen moet je het vooral niet proberen. Dat spel kent enkel verliezers.
[/quote]

Ja, iones was wel serieus.

huh? Wat een rare quote..
Mevrouw75 schreef:
08-04-2021 18:49
Bij mij is het dus precies andersom. Maar dat was wel duidelijk.

Tegeltuin en hond. Poeh. Dan mis je een hoop lol hoor.
Ik vind je reactie zo denigrerend.
Wat is de reden dat mensen honden en katten nemen? Doorgaans is dat een combi van gezelligheid, leven in huis, blijdschap wanneer je thuis komt, beweging. Een huisdier kan een gezin compleet maken.
Een enkeling neemt een hond als bijvoorbeeld waakhond, die op een erf verblijft en waar verder weinig naar om gekeken zal worden.
Maar als je dol bent op je hond of kat....zelfs als het een cavia of konijn betreft....dan tovert dat dier een glimlach op je gezicht.
Wat begin jij dan te zeuren over tegeltuin en hond.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
08-04-2021 20:08
Ach honden kunnen best lief zijn.

Tegeltuin en anti-kat. Dán mis je wat.
Best lief? Honden zijn kleine engeltjes. Geen enkel wezen zo genereus als een hond. Daar kunnen mensen nog wat van leren. En katten ook.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
08-04-2021 20:25
Best lief? Honden zijn kleine engeltjes. Geen enkel wezen zo genereus als een hond. Daar kunnen mensen nog wat van leren. En katten ook.
Katten zijn ook weleens engeltjes. Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
08-04-2021 20:23
Ik vind je reactie zo denigrerend.
Wat is de reden dat mensen honden en katten nemen? Doorgaans is dat een combi van gezelligheid, leven in huis, blijdschap wanneer je thuis komt, beweging. Een huisdier kan een gezin compleet maken.
Een enkeling neemt een hond als bijvoorbeeld waakhond, die op een erf verblijft en waar verder weinig naar om gekeken zal worden.
Maar als je dol bent op je hond of kat....zelfs als het een cavia of konijn betreft....dan tovert dat dier een glimlach op je gezicht.
Wat begin jij dan te zeuren over tegeltuin en hond.
jamaar, jij leest gewoon niet zo goed.
Ik maakte die opmerking over dat je om katten te weren een kat moet nemen. Alsof ik daar 1 letter serieus over was.

Die tegeltuin en hond komt ook al ergens vandaan.

Effe chill hoor.
Ja, de quotes willen vandaag kunstzinnig zijn.

We begrijpen elkaar toch wel.

Ik ben in ieder geval dol op mijn keutelaar, waarvan ik elke keutel netjes opraap.
En ik begrijp dat mensen dol zijn op hun kat, binnenkat en buitenkat. Doet niets af aan behoefte van mensen te ventileren over hun ergernis die zij kunnen ervaren wanneer zij voortdurend andermans kattenkeutels scheppen.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
08-04-2021 20:30
Ja, de quotes willen vandaag kunstzinnig zijn.

We begrijpen elkaar toch wel.

Ik ben in ieder geval dol op mijn keutelaar, waarvan ik elke keutel netjes opraap.
En ik begrijp dat mensen dol zijn op hun kat, binnenkat en buitenkat. Doet niets af aan behoefte van mensen te ventileren over hun ergernis die zij kunnen ervaren wanneer zij voortdurend andermans kattenkeutels scheppen.
Ach ja, die ergernis. Daar kan je maar het beste niet te serieus op in gaan. Dat helpt met het ventileren.
Mevrouw75 schreef:
08-04-2021 20:31
Ach ja, die ergernis. Daar kan je maar het beste niet te serieus op in gaan. Dat helpt met het ventileren.
Dat ventileren is een ding. Ramen en deuren zullen ze niet snel openzetten als dat betekend dat er gasten in huis verschijnen. Gaat een warme zomer worden.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
08-04-2021 20:31
Ach ja, die ergernis. Daar kan je maar het beste niet te serieus op in gaan. Dat helpt met het ventileren.
Ik denk dat het eerder de zaak verergert als je er niets op uit doet. Mensen raken dan gefrustreerd. Dan gaan ze katten vangen en afmaken. Dat kan heel goed. Ze komen er mee weg.
Irl zou ik nooit met kattenbezitters in gesprek gaan. Dat levert niets op, men heeft een blinde vlek voor de overlast die ze veroorzaken. Maar als er een kat zoek is, zoek ik zeker niet mee. Ik weet wel altijd precies om welke kat het gaat, want ze komen allebei dagelijks voorbij. Op gezette tijden.

Laatst was er hier eentje zoek. Die bleek later doodgevroren, of misschien hartaanval ofzo. In ieder geval dood gevonden in de kou. Weer eentje minder.

Maar zal vast wel weer ergens een nieuwe buur met katten bij komen.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 20:45
46.70% gewijzigd
iones schreef:
08-04-2021 20:25
Best lief? Honden zijn kleine engeltjes. Geen enkel wezen zo genereus als een hond. Daar kunnen mensen nog wat van leren. En katten ook.
Voor jou is dat zo. Jij zou er zeker wat van kunnen leren. Katten niet. Katten zijn goed zoals ze zijn. Die hoeven zich niet aan te passen.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 20:41
Irl zou ik nooit met kattenbezitters in gesprek gaan. Dat levert niets op, men heeft een blinde vlek voor de overlast die ze veroorzaken. Maar als er een kat zoek is, zoek ik zeker niet mee. Ik weet wel altijd precies om welke kat het gaat, want ze komen allebei dagelijks voorbij. Op gezette tijden.

Laatst was er hier eentje zoek. Die bleek later doodgevroren, of misschien hartaanval ofzo. In ieder geval dood gevonden in de kou. Weer eentje minder.

Maar zal vast wel weer ergens een nieuwe buur met katten bij komen.
Niet in gesprek? Niet eens over koetjes en kalfjes?
Dat je niet over katten wil bomen, nou ja vooruit.
novaviva schreef:
08-04-2021 20:41
Irl zou ik nooit met kattenbezitters in gesprek gaan. Dat levert niets op, men heeft een blinde vlek voor de overlast die ze veroorzaken. Maar als er een kat zoek is, zoek ik zeker niet mee. Ik weet wel altijd precies om welke kat het gaat, want ze komen allebei dagelijks voorbij. Op gezette tijden.

Laatst was er hier eentje zoek. Die bleek later doodgevroren, of misschien hartaanval ofzo. In ieder geval dood gevonden in de kou. Weer eentje minder.

Maar zal vast wel weer ergens een nieuwe buur met katten bij komen.
Dan is er altijd nog de optie om in het land van je moeder te wonen. Dat past beter bij je en voor ons is het weer een dierenhater minder.
miekemv schreef:
08-04-2021 20:44
Voor jou is dat zo. Jij zou er zeker wat van kunnen leren. Katten niet. Katten zijn goed zoals ze zijn. Die hoeven zich niet aan te passen.
Wat een air hebben die katten toch. Zou die uit de hoogte houding wellicht de reden kunnen zijn dat mijn liefde voor de hond zo groot is? En mijn sterkere neiging naar de hondenmens?
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 20:50
2.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als niet - dierenbezitter vraag ik me toch af of mensen niet enorm doorslaan in hun 'dierenliefde'. Van honden kan ik me nog voorstellen dat ze roedeldieren zijn en dus vooral gezellig bij baasje en gezin willen liggen tot ze worden uitgelaten. Katten jagen van nature in een ruim territorium. Die kunnen toch never nooit niet gelukkig zijn opgesloten in huis? Dat is net zoiets als de parkiet in een kooi of de goudvis in een mini aquarium. Je kunt jezelf als baasje wel wijsmaken dat je beestje zo gelukkig is, maar echt....

En katten en honden met autisme? Really? Het zijn dieren. Je kunt ze beperkt trainen, of aan een lijn hangen. Of ze daar zo gelukkig van worden, dat is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
08-04-2021 20:49
Wat een air hebben die katten toch. Zou die uit de hoogte houding wellicht de reden kunnen zijn dat mijn liefde voor de hond zo groot is? En mijn sterkere neiging naar de hondenmens?
Met een beetje zelfliefde is niks mis.
miekemv schreef:
08-04-2021 20:47
Dan is er altijd nog de optie om in het land van je moeder te wonen. Dat past beter bij je en voor ons is het weer een dierenhater minder.
Ik heb totaal geen behoefte om in het land van mijn moeder te gaan wonen. Daar heb ik niets te zoeken, ik woon hier. Dat wil nog niet zeggen dat ik daarom van katten moet houden.
Ttroeteltje schreef:
08-04-2021 20:49
Wat een air hebben die katten toch. Zou die uit de hoogte houding wellicht de reden kunnen zijn dat mijn liefde voor de hond zo groot is? En mijn sterkere neiging naar de hondenmens?
Ik ken alleen een air bij mensen, niet bij dieren.
novaviva schreef:
08-04-2021 20:54
Ik heb totaal geen behoefte om in het land van mijn moeder te gaan wonen. Daar heb ik niets te zoeken, ik woon hier. Dat wil nog niet zeggen dat ik daarom van katten moet houden.
Jammer.
miekemv schreef:
08-04-2021 20:58
Jammer.
Van mij heb je verder totaal geen last. Omgekeerd heb ik wel last van andermans kat.
Mevrouw75 schreef:
08-04-2021 20:52
Met een beetje zelfliefde is niks mis.
Dat is helemaal waar.
novaviva schreef:
08-04-2021 20:59
Van mij heb je verder totaal geen last. Omgekeerd heb ik wel last van andermans kat.
Vervelend voor je.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 20:59
Van mij heb je verder totaal geen last. Omgekeerd heb ik wel last van andermans kat.
Dit en wat een rare bijdehante opmerking over het land van je moeder.
Waar slaat dat op zeg, zorg er gewoon voor dat je huisgenoten niet in andermans tuin schijten.
Surebaby schreef:
08-04-2021 21:18
Dit en wat een rare bijdehante opmerking over het land van je moeder.
Waar slaat dat op zeg, zorg er gewoon voor dat je huisgenoten niet in andermans tuin schijten.
Dat slaat op dat ze dat zelf noemde. Dus zorg er voor dat je een ander niet lastig valt met je eigen gewoontes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven