Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
eva-luna schreef:
10-04-2021 22:13
Maar de mode in de jaren 70 was ook echt mooier dan in de jaren 80. Evenals de muziek trouwens.
Dus 70’s-revival:ja. 80’s-revival qua kleding: neuh.. ik sla een trend over :P
Ik ben inderdaad altijd dol op 70s mode, maar dat zijn weinigen met me eens volgens mij. Ik vind de mode van de jaren 90 dan weer veel erger dan de jaren 80.
Alle reacties Link kopieren
De jaren 90 zijn nu echt gaande, vind het super leuk.
Alle reacties Link kopieren
Jaren 90 mode vind ik wel leuk maar dan alleen bij echt jonge meiden. Uiteraard ga ik daar zelf niet meer in lopen. In de jaren 90 was ik student.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
10-04-2021 22:16
Ik ben inderdaad altijd dol op 70s mode, maar dat zijn weinigen met me eens volgens mij. Ik vind de mode van de jaren 90 dan weer veel erger dan de jaren 80.
Ik vind 70s geweldig. Niet voor mezelf, want ik houd van Scandinavisch minimalisme maar mijn beste vriendin draagt veel 70s en het staat haar geweldig. Als ik haar kleren draag voel ik me alsof ik in een verkleedkist heb gedoken. Het past gewoon niet bij mij.
Lady_Day schreef:
11-04-2021 08:43
Jaren 90 mode vind ik wel leuk maar dan alleen bij echt jonge meiden. Uiteraard ga ik daar zelf niet meer in lopen. In de jaren 90 was ik student.
Ik vind de 90s mode nu ook heel leuk, maar sla inderdaad voor mezelf veel over.
Alle reacties Link kopieren
Jaren 2000 komen er ook aan qua mode. Benieuwd wat dat met de wenkbrauwen gaat doen.. Zouden de polyester trainingspakken uit de jaren 80, in felle kleuren, ooit ook weer terug komen?
Sjulia schreef:
11-04-2021 09:33
Jaren 2000 komen er ook aan qua mode. Benieuwd wat dat met de wenkbrauwen gaat doen.. Zouden de polyester trainingspakken uit de jaren 80, in felle kleuren, ooit ook weer terug komen?
Van de 00’s mode herinner ik me vooral:
- bootcut of rechte broeken met hele lage kruizen met daarboven strings
- heel veel studs
- strakke kleding en synthetische stoffen
- overal merklogo’s
- metalen riemen met heel veel bling
- legerprint
Alle reacties Link kopieren
https://www.cosmopolitan.com/style-beau ... aesthetic/
Alle reacties Link kopieren
Die hele kleine handtasjes vind ik ook weer leuk. Heb ik er deze week een paar van gekocht.
Sjulia schreef:
11-04-2021 09:51
Die hele kleine handtasjes vind ik ook weer leuk. Heb ik er deze week een paar van gekocht.
Een paar? Meervoud dus? :mrgreen: vertel!
Het komt allemaal terug nu bij me, haha! De bustiers inderdaad.. met die balijnen langs je middel. Daar ging ik gewoon in op stap :proud: en dan gecombineerd met een super low waist broek.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die kleine tasjes en baguette bags. Ik heb er nog steeds een paar vanuit die tijd van Louis Vuitton (afschuwelijk trashy merk) en Prada.

Ik was dol op Prada en vooral Miu Miu.
Palmbomen-zijn-cool schreef:
11-04-2021 09:47
Van de 00’s mode herinner ik me vooral:
- bootcut of rechte broeken met hele lage kruizen met daarboven strings
- heel veel studs
- strakke kleding en synthetische stoffen
- overal merklogo’s
- metalen riemen met heel veel bling
- legerprint
En lowrise.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
11-04-2021 10:18
En lowrise.
Verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-04-2021 09:33
Jaren 2000 komen er ook aan qua mode. Benieuwd wat dat met de wenkbrauwen gaat doen.. Zouden de polyester trainingspakken uit de jaren 80, in felle kleuren, ooit ook weer terug komen?
Ben ik ook benieuwd naar en ook hoe die modemeisjes met getatoeëerde rupsen dat gaan doen :lol:
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
11-04-2021 10:18
En lowrise.
Oh dat vind ik juist zo leuk!! Ik heb een hele platte buik dus dan komt dat mooi uit. Ik denk overigens niet dat high waist zal verdwijnen hoor, maar dat beiden een optie gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
11-04-2021 09:53
Een paar? Meervoud dus? :mrgreen: vertel!
Geen Prada of Vuitton hier hoor, gewoon h&m en bershka tasjes :-D
De wenkbrauwen gaan trouwens inderdaad weer dunner worden, dat las ik ergens.

Ik heb ook een platte buik, maar ik denk niet dat ik die nog zal laten zien.
novaviva schreef:
11-04-2021 10:18
En lowrise.
Ja dat bedoelde ik met lage kruizen ;-) lowrise is inderdaad de betere term.

Ik vroeg me ook hetzelfde af over de getatoeëerde wenkbrauwen.

Vroeger hadden wij een juf die al tegen het pensioen aanzat en die in de eerste trendgolf haar wenkbrauwen had laten tatoeëren. Dat was toen al zó gedateerd.

Dit is precies de reden dat ik niet mee doe met trends die permanent zijn.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Zo lelijk.

Die wenkbrauwen dan.
Alle reacties Link kopieren
Lols. Ja dat was geen mode toen ik een tiener was, dat was al voorbij. Maar ik had wel 1 meisje in de klas die nog zulke wenkbrauwen had. En als het geregend had kwam ze altijd naar me toe en vroeg ze; “zijn mijn wenkbrauwen er nog wel?” Of “zijn mijn wenkbrauwen uitgelopen?”
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
11-04-2021 09:47
Van de 00’s mode herinner ik me vooral:
- bootcut of rechte broeken met hele lage kruizen met daarboven strings
- heel veel studs
- strakke kleding en synthetische stoffen
- overal merklogo’s
- metalen riemen met heel veel bling
- legerprint
En de zogenoemde "trampstamp" tattoo. En tong- en navelpiercings.
En zo'n trucker hat. En extreme highlights in het haar. Het was echt heel erg tokkie vooral.

De tweede helft van de 00's vond ik leuker, toen de skinny eenmaal kwam. Maar daarvoor was het vooral gruwelijk...
Alle reacties Link kopieren
De extreme highlights zie je enigszins in de vorm van de money pieces. Heb ik nu ook :-D
Sjulia schreef:
11-04-2021 10:58
Lols. Ja dat was geen mode toen ik een tiener was, dat was al voorbij. Maar ik had wel 1 meisje in de klas die nog zulke wenkbrauwen had. En als het geregend had kwam ze altijd naar me toe en vroeg ze; “zijn mijn wenkbrauwen er nog wel?” Of “zijn mijn wenkbrauwen uitgelopen?”
En het gitzwarte oogpotlood in de waterlijn dat uitliep met huilen en regen. Ik zie nog zo de toiletten van de middelbare school voor me waarbij tig meiden voor de spiegel hun make up stonden bij te werken na een hoosbui.

En de bruine lipliner met nude lipstick herinner ik me nu ook weer.

De veel te lange broeken met omgeslagen pijpen.

Ik ging naar de middelbare school vanaf de eerste helft van 2000.
Daveotion schreef:
11-04-2021 10:59
En de zogenoemde "trampstamp" tattoo. En tong- en navelpiercings.
En zo'n trucker hat. En extreme highlights in het haar. Het was echt heel erg tokkie vooral.

De tweede helft van de 00's vond ik leuker, toen de skinny eenmaal kwam. Maar daarvoor was het vooral gruwelijk...
De helft van mijn vriendinnen van toen had inderdaad een tongpiercing. De wat extremere types een wenkbrauwpiercing.

Bij ons was ook wel een soort hardcore/gabber nasleep met Nike AirMax.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven