Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
Vooral de eerste helft van 00 was vreselijk ordinair. Lowrise jeans met tramp stamps en strings die er bovenuit kwamen. Moet je voorstellen dat dat binnenkort echt weer hot is maar dan in combinatie met opgespoten gezichten en neptieten.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
11-04-2021 10:55
Afbeelding

Zo lelijk.

Die wenkbrauwen dan.
De oorringen vind ik ook afschuwelijk. Was ook mode toen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
11-04-2021 11:04
Vooral de eerste helft van 00 was vreselijk ordinair. Lowrise jeans met tramp stamps en strings die er bovenuit kwamen. Moet je voorstellen dat dat binnenkort echt weer hot is maar dan in combinatie met opgespoten gezichten en neptieten.
@(
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
11-04-2021 11:04
Vooral de eerste helft van 00 was vreselijk ordinair. Lowrise jeans met tramp stamps en strings die er bovenuit kwamen. Moet je voorstellen dat dat binnenkort echt weer hot is maar dan in combinatie met opgespoten gezichten en neptieten.
De mode nu is ook best ordinair hoor. Ligt eraan wie en hoe. Croptop kan heel mooi staan maar ook ontzettend ordinair. En die opgespoten lippen geven alles een ordinaire look, hoe mooi je je ook kleedt.
Vergeet de tribal tattoos ook niet! In de nek of om de bovenarm heen.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
11-04-2021 11:04
De helft van mijn vriendinnen van toen had inderdaad een tongpiercing. De wat extremere types een wenkbrauwpiercing.

Bij ons was ook wel een soort hardcore/gabber nasleep met Nike AirMax.
Ik zat op een kakschool dus bij ons liep vrijwel niemand op Nike's (voor zover ik me herinner).
Wat ik nog wel lollig vond was de alternatieve mode in de jaren nul. Dus de skaters en later de emo's. Dat lijkt nu helemaal uitgestorven.
Sjulia schreef:
11-04-2021 11:09
De mode nu is ook best ordinair hoor. Ligt eraan wie en hoe. Croptop kan heel mooi staan maar ook ontzettend ordinair. En die opgespoten lippen geven alles een ordinaire look, hoe mooi je je ook kleedt.
En die vreselijke veel te lange nepwimpers en de slecht uitgevoerde contour. Dat in combinatie met de altijd blijvende trend onder sommigen dat iedere vrouw heel lang haar zou moeten hebben want dat is vrouwelijk. Ook als je dunne slierten hebt.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-04-2021 11:09
De mode nu is ook best ordinair hoor. Ligt eraan wie en hoe. Croptop kan heel mooi staan maar ook ontzettend ordinair. En die opgespoten lippen geven alles een ordinaire look, hoe mooi je je ook kleedt.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen momenteel. Ik zie veel crop tops maar weinig in combinatie met lowrise jeans en blote buiken (met navelpiercing for the extra trashy touch). Het is een optelsom. Ik zie de meeste jonge vrouwen nog steeds in skinnies en sneakers lopen met grote sweaters.
Daveotion schreef:
11-04-2021 11:10
Ik zat op een kakschool dus bij ons liep vrijwel niemand op Nike's (voor zover ik me herinner).
Wat ik nog wel lollig vond was de alternatieve mode in de jaren nul. Dus de skaters en later de emo's. Dat lijkt nu helemaal uitgestorven.
Was het bij jullie dan de tijd van de Polo’s?

Onze school had alle niveaus, want de enige middelbare school in de stad. Wij hadden wel duidelijk de hardcore types, de kakkers, de emo’s, etc. Net als in Mean Girls eigenlijk :proud:
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
11-04-2021 11:11
En die vreselijke veel te lange nepwimpers en de slecht uitgevoerde contour. Dat in combinatie met de altijd blijvende trend onder sommigen dat iedere vrouw heel lang haar zou moeten hebben want dat is vrouwelijk. Ook als je dunne slierten hebt.
Die wimpers ja 😫 En het contouren ben ik ook geen fan van. Vooral wanneer de neusjes super dun moeten lijken.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
11-04-2021 11:12
Was het bij jullie dan de tijd van de Polo’s?

Onze school had alle niveaus, want de enige middelbare school in de stad. Wij hadden wel duidelijk de hardcore types, de kakkers, de emo’s, etc. Net als in Mean Girls eigenlijk :proud:
Ja, en soms zelfs meerdere over elkaar. Uiteraard met het kraagje omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
11-04-2021 11:12
Was het bij jullie dan de tijd van de Polo’s?

Onze school had alle niveaus, want de enige middelbare school in de stad. Wij hadden wel duidelijk de hardcore types, de kakkers, de emo’s, etc. Net als in Mean Girls eigenlijk :proud:
Wij hadden ook clubjes ja. De art freaks :-D De sporters. Hardcore types idd, brrr. Die vond ik het stomste.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
11-04-2021 11:05
De oorringen vind ik ook afschuwelijk. Was ook mode toen.
die vind ik, bij een ander, wel erg mooi
Maar het lijkt me vooral erg onpraktisch en onveilig. Ik blijf altijd al overal met mijn mouw aan hangen
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
11-04-2021 11:16
Ja, en soms zelfs meerdere over elkaar. Uiteraard met het kraagje omhoog.
Ja!
Daveotion schreef:
11-04-2021 11:10
Ik zat op een kakschool dus bij ons liep vrijwel niemand op Nike's (voor zover ik me herinner).
Wat ik nog wel lollig vond was de alternatieve mode in de jaren nul. Dus de skaters en later de emo's. Dat lijkt nu helemaal uitgestorven.
Ik zat ook op een kakschool in het Gooi, dus dat was toch ook een hoop palladiums en Corel-broeken of Dieselspijkerbroeken in de jaren ‘90. Houthakkershemd met een strak shirtje eronder. Of anders skaters en alto’s. Dat ging in de jaren 2000 wel zo’n beetje door in de studententijd. Niemand om me heen had een tramp stamp, maar onze wenkbrauwen waren wel echt een stuk dunner.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 11-04-2021 11:22
1.76% gewijzigd
lilalinda schreef:
11-04-2021 11:18
die vind ik, bij een ander, wel erg mooi
Maar het lijkt me vooral erg onpraktisch en onveilig. Ik blijf altijd al overal met mijn mouw aan hangen
Het was ook erg onpraktisch. Die dingen vielen te pas en te onpas uit :rofl:
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
11-04-2021 11:21
Ik zat ook op een kakschool in het Gooi, dus dat was toch ook een hoop palladiums en Corel-broeken of Dieselspijkerbroeken in de jaren ‘90. Houthakkershemd met een strak shirtje eronder. Of anders skaters en alto’s. Dat ging in de jaren 2000 wel zo’n beetje door in de studententijd. Niemand om me heen had een tramp stamp, maar onze wenkbrauwen waren wel echt een stuk dunner.
De tijd van Alanis Morisette, Amanda Marshall, Melissa Etheridge etc.
Houthakkersbloes met shirt eronder, zo liep ik er ook bij. En de laatste jaren wéér. Bevalt me nog steeds goed. Deze houthakkershemden zijn wat dikker van stof. Fijn nu met die kou. Ik vind het wel een stoere look, dat past bij mij als buitenvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
11-04-2021 11:16
Ja, en soms zelfs meerdere over elkaar. Uiteraard met het kraagje omhoog.
Haha daar dacht ik ook meteen aan. En de vormeloze Ralph Lauren blouses.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
11-04-2021 11:16
Ja, en soms zelfs meerdere over elkaar. Uiteraard met het kraagje omhoog.
Wie herinnert zich nog de peperdure Donaldson truien? Liep je als adolescent met de halve Donald Duck op je lijf. :proud:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
16-04-2021 11:38
Wie herinnert zich nog de peperdure Donaldson truien? Liep je als adolescent met de halve Donald Duck op je lijf. :proud:
Ik heb nog zo'n trui! En ik had er bloesjes van. Maar ik ben ook nog steeds gek van disney figuren.
Alle reacties Link kopieren
oh man ik herinner me ergens begin jaren '00... die low rise skinny jeans. Waar je altijd een bouwvakker decollete mee had..
ik had ook zo'n Mariah Carey jeans zonder broekband.
dus gulp en knoop en dat was het... dat ding was ook zo laag (ze droeg hem in Heartbreaker)

Weet trouwens niet waar ik onder val. Ben geboren in 1981. Volgens mij ben je dan een soort grensgeval.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
16-04-2021 20:31
oh man ik herinner me ergens begin jaren '00... die low rise skinny jeans. Waar je altijd een bouwvakker decollete mee had..
ik had ook zo'n Mariah Carey jeans zonder broekband.
dus gulp en knoop en dat was het... dat ding was ook zo laag (ze droeg hem in Heartbreaker)

Weet trouwens niet waar ik onder val. Ben geboren in 1981. Volgens mij ben je dan een soort grensgeval.
Die herinner ik mij ook nog en gedragen haha ik ben van 82.

Maar eerlijk ik ben de skinny jeans al even zat ik ben niet zo heel lang dus ene kant zijn ze praktisch maar ik krijg er een kleine wortel prop gevoel van.

Ik ben langzaam weer overgestapt naar rechtmodellen en midrise en 2 flare jeans highrise staat toch mooier.

Dus ja ik duik een beetje terug maar niet met alles.
Ik zag gisteren op de site van de Zara van die body’s met drukknoopjes bij het kruis. Niets geks zou je denken, die dingen zijn al een tijdlang in.

Alleen deze waren zo hoog uitgesneden dat het net op de string boven de broek uit leek van de 00’s :rofl:

Als dát toch terugkomt.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gister op Instagram een foto van Bella Hadid met een string boven de low rise broek uitkomen. It’s happening. Deze trend sla ik overigens even over. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja dit is een trend, op Tiktok en Insta komt het veel voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven