Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook weer. Nog lang niet uitgezeurd.
Suzy65 schreef:
12-04-2021 13:59
Maar hé, de economie groeit hoor (not) :nooo: ik las ergens 3,5 %, is allemaal fakegroei, zolang de overheid er nog wat steun in pompt, maar mensen geloven dit soort berichtgeving en denken dat het wel meevalt allemaal.
Dát er nog zaken overeind zijn is niet door die ielige steunpakketten, (als je die al krijgt), maar te danken aan evt hun eigen zakelijke reserves en privévermogens te zien verdampen.

@(
Ja dit. Bovendien zijn er ook ondernemers die stoppen vóórdat ze echt alles wat ze over hebben in hun onderneming stoppen. Begrijpelijk, want het is super pijnlijk om op deze manier ten onder te gaan. En ja, valt dan best mee met de faillissementen... :-|
Oh jongens, ik heb vandaag zo'n zware dag. Ik kan alleen maar huilen.

Ik heb momenteel echt alleen maar klanten die heel slecht communiceren, loopjes met mij nemen, me dingen beloven en die niet nakomen en zelfs dikke opdrachten die worden geannuleerd omdat ze gewoon niet goed overleggen. Alsof er geen mens achter mijn onderneming zit. Ik ben er ook gewoon boos over maar ik kan niks met die boosheid want ik moet zakelijk blijven.

Ik heb gewoon geen puf meer. Mijn energie is volledig op. Ik heb donderdag planten gehaald voor de tuin en die staan maar in hun doosje te wachten tot ik ze ga planten maar ik kan me er niet toe zetten.

Ik zou een nieuwe website bouwen voor een nieuwe tak van sport binnen mijn bedrijf maar ik krijg het niet voor elkaar. Ben wel begonnen maar het komt nu aan op teksten schrijven en ik krijg gewoon niks leuks, warms, wervends en enthousiasts uit mijn vingers.

Mijn dagen bestaan uit achter dingen aanhobbelen die niks opleveren, mijn online cursus doen (waar ik helemaal geen zin meer in heb) en tv kijken. Ik kom nauwelijks de deur uit, ik zie niemand. En de zorgen over geld worden steeds groter.

En het enige dat ik zie als ik nieuws volg is dat er gewoon niks gebeurt waar ik als ondernemer wat aan ga hebben. Niks. En ook dat maakt me zo boos en ook met die boosheid kan ik niks.

Ik heb het gevoel dat ik stik in mijn eigen boosheid en onmacht. En ik zie vandaag echt even totaal niet hoe ik eruit moet komen. En nee, ik ga niet wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat, ik heb het zo met je te doen. 😙😙😙

Je wanhoop spat van het scherm af :hug:
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
12-04-2021 14:45
Meerkat, ik heb het zo met je te doen. 😙😙😙

Je wanhoop spat van het scherm af :hug:

Ja dat klopt wel. Ik loop vandaag echt enorm tegen de muren op, ik huilde net zo hard dat ik bang was dat de buren zouden komen vragen of het wel goed ging.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 14:46
Ja dat klopt wel. Ik loop vandaag echt enorm tegen de muren op, ik huilde net zo hard dat ik bang was dat de buren zouden komen vragen of het wel goed ging.
Je hebt wel een goede achterban toch? Familie, vrienden?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik post hier niet zo vaak maar lees je wel Meerkat. Ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet, alleen dat ik het vreselijk voor je vind :hug:
Meerkat wat rot. :(
yasmijn schreef:
12-04-2021 14:48
Je hebt wel een goede achterban toch? Familie, vrienden?

Nee ik heb helemaal geen familie. Mijn vader is overleden en met mijn moeder en broer heb ik al jaren geen contact meer. Verder is er geen familie. En dus ook geen familie om eventueel financieel of zo op terug te vallen.

Vrienden heb ik wel een aantal maar die wonen allemaal vrij ver weg (>1 uur rijden) en hebben gezinnen met kinderen en zo. Daar pas ik soms wel even in en die doen allemaal hun best. Maar over het algemeen ben ik alleen.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 14:52
Nee ik heb helemaal geen familie. Mijn vader is overleden en met mijn moeder en broer heb ik al jaren geen contact meer. Verder is er geen familie. En dus ook geen familie om eventueel financieel of zo op terug te vallen.

Vrienden heb ik wel een aantal maar die wonen allemaal vrij ver weg (>1 uur rijden) en hebben gezinnen met kinderen en zo. Daar pas ik soms wel even in en die doen allemaal hun best. Maar over het algemeen ben ik alleen.
Och wat erg. 😢
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Meerkat :hug: :there:
Alle reacties Link kopieren
Ach Meerkat :hug:

Ik wou mijn beklag doen over het feit dat ik niet met mijn kind kan zwemmen terwijl dat heel goed is voor de problemen die hij heeft. Maar net niet erg genoeg om voor therapeutisch zwemmen in aanmerking te komen. Dus we blijven weer achter de feiten aanhobbelen.
Maar als ik het verhaal van Meerkat dan lees, dan denk ik tegen mezelf: zeur niet!
Echt ik vind dat de overheid écht meer oog moet hebben voor alle achterliggende problemen. Ik weet bijna zeker dat de meesten van hen er weinig van merken namelijk, en daardoor denken dat het allemaal wel meevalt.
Ze gaan gewoon in hun auto met privé chauffeur naar het Binnenhof, lunchen lekker uitgebreid in de bedrijfskantine. Overwerken? Dan wordt er weer een feestmaal geserveerd waar je U tegen zegt, en vervolgens allemaal naar huis naar hun villa’s met grote tuinen waarin ze dan nog even een wijntje drinken bij de vuurkorf. Zo stel in het me tenminste voor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind zit in groep 8 en schoolkamp gaat definitief niet door. Die kwam ook wel even binnen...
Ik begrijp het wel maar ik gun het de kinderen zo!
Och wat naar al die schrijnende verhalen. Wat zitten we toch in een kutsituatie. Voor mij valt het allemaal heel erg mee in verhouding tot wat ik hier lees dus ik snap hoe veel erger het moet voelen als je hele inkomen/vermogen nu aan het verdampen is. Hoe naar al dat gebagatelliseer van anderen moet voelen als ik me er zo kut over voel terwijl ik een beetje aan de crisis verdien.

Ik werk vier uur per week extra om wat achterstand bij kinderen weg te werken. Dat voelt ook vreselijk dat er kinderen zijn die zo onder de lockdown lijden dat hun hele ontwikkeling op school in het gedrang is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve Meerkat :hug:
Dit is toch ook om wanhopig van te worden.
Alle reacties Link kopieren
Jee Meerkat wat ontzettend ellendig allemaal. Ook zo naar dat je het allemaal zo in je eentje moet doen, dat is toch onmenselijk?
:redrose: :redrose: :redrose:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 14:52
Nee ik heb helemaal geen familie. Mijn vader is overleden en met mijn moeder en broer heb ik al jaren geen contact meer. Verder is er geen familie. En dus ook geen familie om eventueel financieel of zo op terug te vallen.

Vrienden heb ik wel een aantal maar die wonen allemaal vrij ver weg (>1 uur rijden) en hebben gezinnen met kinderen en zo. Daar pas ik soms wel even in en die doen allemaal hun best. Maar over het algemeen ben ik alleen.
Wat rot! En vrienden die zouden kunnen helpen met boodschappen? Als ik een vriend/vriendin zou hebben in jouw situatie zou ze altijd mee mogen eten of weekje logeren.

Ik wilde klagen over een hangerige dreumes die weer niet naar de opvang mag (en een dat extra) en man die ziek in bed ligt. Maar alles is relatief.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
12-04-2021 13:32
Oké. De regels zijn er, versoepelingen uitgesteld tot nader orde. Das is vreselijk balen. Zelf trek ik het nog wel. Het is wat het is.

Maar mijn hart gaat uit naar de winkeliers, andere ondernemers en horeca die zo hard getroffen zijn. En de giganten spinnen overal garen bij.
En dan lees je in een ander coronatopic dat daar een helder licht zegt: O wat heerlijk zo! Lekker rustig in de winkels!

Niet aan de ondernemers van die winkels denken die het water aan de lippen staat.

Woest word ik daarvan! 😡
Ja, dit.
Ik las ook ergens "ach, een weekje meer of minder, dat steekt toch niet zo nauw" of zoiets.
Nou, voor sommigen wel dus. Als je dan begin vorige week nog op het journaal zag hoe restauranthouders al de champagne ontkurkten (ja, oke, voorbarig en ja, oke, daar is de media ook schuldig aan) - hoe moeten die zich nu wel niet voelen?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Verdomme Meerkat, wat een ellende lieverd :hug:

Klote dat ik alweer bijna hele dagen moet werken anders was ik naar je toe gekomen om een arm om je heen te slaan en je te helpen met je plantjes. Ik denk eerlijk gezegd dat jij even naar de huisarts moet gaan, daar kan je misschien je hart luchten en een plan maken om je op de rails te houden. Ben in gedachten bij je al helpt het je dan geen sier :hug: :hug: :hug:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Echt ongelofelijk naar voor je, Meerkat!


Ik heb een veel kleinere irritatie vandaag; steeds wordt er in het nieuws gezegd dat alles een week verlengd wordt en dat ze gaan kijken wat er mogelijk is voor de meivakantie. Maar onze regio heeft meivakantie vanaf de laatste week van april. Dus die eerste week mogen we sowieso niks. En straks mag er in de tweede week van mei wel wat, hebben ze weer (online) les. Grr.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 14:46
Ja dat klopt wel. Ik loop vandaag echt enorm tegen de muren op, ik huilde net zo hard dat ik bang was dat de buren zouden komen vragen of het wel goed ging.
Welke regio woon je?
Alle reacties Link kopieren
Meerkat.

Een hele dikke vette knuffel. :hug: :hug:

Ik zou zo naar jou toe willen komen.
Al moet ik 2 uur reizen.
Zelf heb ik ook geen ouders meer.

Vrienden wonen ook verder weg.
Maar gelukkig woont een vriendin in de zelfde stad. Ik zie haar af en toe.
Ze heeft 3 kinderen.
Maar ik ben blij dat ik iedere dag naar mijn werk kan.

Ik ben het ook zat.
Ik mis mijn oude leventje.
Voor iedereen een knuffel in deze moeilijke tijd.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
12-04-2021 13:35
En: wat fijn, geen sociale verplichtingen meer.

Daar ben je nog altijd zelf bij. Ook zonder pandemie kun je dat een halt toeroepen.

Ik snap dat soort mensen niet.

Laatst zei ook iemand tegen mij, het is wel lekker zo om niet naar die verplichte verjaardagen te hoeven..
Dat doe je jezelf aan toch .
Ach wat zijn jullie lief allemaal! Nou moest ik weer een zakdoek pakken. :$

Ik heb mezelf toch even de tuin in geschopt en een paar potten met plantjes gevuld. Nu kijk ik tenminste naar bloeiende violen en anemonen als ik binnen zit.

Wester: ik woon redelijk bij je in de buurt, half uurtje vermoed ik. ;-)

En CC: ik had een tijdje therapie (daarom ook dat verbroken contact met de familie) en was dat eind 2019 aan het afbouwen; toen de crisis begon hebben we besloten dat we contact houden zodat ik een kort lijntje had als het weer minder goed zou gaan. Ik heb toevallig morgen voor het eerst sinds een maand weer een afspraak met haar en ga dit dan ook even bespreken. Misschien moeten we de frequentie toch weer even wat opvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 16:56
Ach wat zijn jullie lief allemaal! Nou moest ik weer een zakdoek pakken. :$

Ik heb mezelf toch even de tuin in geschopt en een paar potten met plantjes gevuld. Nu kijk ik tenminste naar bloeiende violen en anemonen als ik binnen zit.

Wester: ik woon redelijk bij je in de buurt, half uurtje vermoed ik. ;-)

En CC: ik had een tijdje therapie (daarom ook dat verbroken contact met de familie) en was dat eind 2019 aan het afbouwen; toen de crisis begon hebben we besloten dat we contact houden zodat ik een kort lijntje had als het weer minder goed zou gaan. Ik heb toevallig morgen voor het eerst sinds een maand weer een afspraak met haar en ga dit dan ook even bespreken. Misschien moeten we de frequentie toch weer even wat opvoeren.
Dan kom ik woensdagochtend even langs met mijn zoon daar fleurt iedereen van op en we hebben beide al corona gehad in februari dus geen zorgen. Ok?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven