Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
12-04-2021 16:57
Dan kom ik woensdagochtend even langs met mijn zoon daar fleurt iedereen van op en we hebben beide al corona gehad in februari dus geen zorgen. Ok?
Wat lief!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
12-04-2021 13:46
Meld. Ik ben nog niet uitgezeurd.
#metoo
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Oh jee, Wester dat vind ik wel heel erg lief, maar vind je het goed als ik daar even over nadenk? Klinkt heel onaardig, zo bedoel ik het zeker niet want ik waardeer het enorm! Maar ik ben niet zo heel makkelijk met nieuwe mensen en zeker niet in mijn huis. :$
Alle reacties Link kopieren
Meerkat kunnen we iets voor je doen? Iets praktisch wat je helpt? Ik wil je zo graag helpen. In welke regio woon je?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 16:56

En CC: ik had een tijdje therapie (daarom ook dat verbroken contact met de familie) en was dat eind 2019 aan het afbouwen; toen de crisis begon hebben we besloten dat we contact houden zodat ik een kort lijntje had als het weer minder goed zou gaan. Ik heb toevallig morgen voor het eerst sinds een maand weer een afspraak met haar en ga dit dan ook even bespreken. Misschien moeten we de frequentie toch weer even wat opvoeren.
Wat goed van je dat je het weer oppakt, Meerkat :hug:
tanteslankie schreef:
12-04-2021 17:06
Meerkat kunnen we iets voor je doen? Iets praktisch wat je helpt? Ik wil je zo graag helpen. In welke regio woon je?

Het helpt al erg om hier te kunnen schrijven. Ik moet het meeste toch alleen of zelf doen. Het is simpel: ik moet dit gewoon uitzitten en hopen dat er snel weer dingen kunnen.

Ik ga zo even bellen met een collega/vriend die me gaat helpen met twee lastige klanten en hoe daarop te reageren. Ik ben zelf té boos om genuanceerd te zijn.
Oh en ik ga hem ook vragen of hij me met de website wil helpen. We zitten in andere regio's dus dat bijt elkaar niet. En ik heb even stokken achter de deur nodig.

Door hier te schrijven is het me dus nu gelukt om de tuin even in te gaan, die collega te mobiliseren en te beslissen wat ik morgen met de therapeut ga bespreken dus jullie helpen echt al enorm!
Meerkat :hug: Als je dichter in de buurt had gewoond hadden we elkaar mss wat kunnen opfleuren.
Fijn dat collega/vriend je gaat helpen.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 16:56
Ach wat zijn jullie lief allemaal! Nou moest ik weer een zakdoek pakken. :$

Ik heb mezelf toch even de tuin in geschopt en een paar potten met plantjes gevuld. Nu kijk ik tenminste naar bloeiende violen en anemonen als ik binnen zit.

Wester: ik woon redelijk bij je in de buurt, half uurtje vermoed ik. ;-)

En CC: ik had een tijdje therapie (daarom ook dat verbroken contact met de familie) en was dat eind 2019 aan het afbouwen; toen de crisis begon hebben we besloten dat we contact houden zodat ik een kort lijntje had als het weer minder goed zou gaan. Ik heb toevallig morgen voor het eerst sinds een maand weer een afspraak met haar en ga dit dan ook even bespreken. Misschien moeten we de frequentie toch weer even wat opvoeren.
Goed om te lezen. Lucht je hart bij haar en bespreek je zorgen. En plan wat vaker weer een afspraak in om weer wat handvatten te krijgen. Heb zelf ontzettend veel aan mijn therapeute, zonder haar lag ik allang volledig in de kreukels, hopelijk doet het jou ook weer goed :hug:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat we je toch een beetje kunnen helpen al is het dan op afstand :cat:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 17:04
Oh jee, Wester dat vind ik wel heel erg lief, maar vind je het goed als ik daar even over nadenk? Klinkt heel onaardig, zo bedoel ik het zeker niet want ik waardeer het enorm! Maar ik ben niet zo heel makkelijk met nieuwe mensen en zeker niet in mijn huis. :$
Nee joh niet iedereen is zo makkelijk als ik dat snap ik best maar ik had het niet zozeer op je huis gemunt een speeltuin in de buurt kan ook hoor, Otis is zo vrolijk daar word iedereen blij van. Ik hoort t wel.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
12-04-2021 16:58
Wat lief!
Dank je wel

En dan te bedenken dat sommige forumsters een gloeiende teringhekel aan mij hebben:-)
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 14:43


Ik heb het gevoel dat ik stik in mijn eigen boosheid en onmacht. En ik zie vandaag echt even totaal niet hoe ik eruit moet komen. En nee, ik ga niet wandelen.
:hug:
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 17:11
Oh en ik ga hem ook vragen of hij me met de website wil helpen. We zitten in andere regio's dus dat bijt elkaar niet. En ik heb even stokken achter de deur nodig.

Door hier te schrijven is het me dus nu gelukt om de tuin even in te gaan, die collega te mobiliseren en te beslissen wat ik morgen met de therapeut ga bespreken dus jullie helpen echt al enorm!
Goedzo! Ik wilde ook al zeggen, moet jij niet gewoon professionele hulp gaan zoeken/vragen want dit is echt te zwaar om alleen te doen. Maar gelukkig waren er meer die dat suggereerden en doe je dat ook.
Enne, we wonen vlak bij elkaar, mocht je het leuk vinden om een keer ergens af te spreken voor een wandelingetje ofzo dan geef je maar een gil (en ja dat vind ik eigenlijk ook doodeng want ben ook niet zo'n held met onbekenden :) maar wie weet kan het goed uitpakken)
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
12-04-2021 17:58
Goedzo! Ik wilde ook al zeggen, moet jij niet gewoon professionele hulp gaan zoeken/vragen want dit is echt te zwaar om alleen te doen. Maar gelukkig waren er meer die dat suggereerden en doe je dat ook.
Enne, we wonen vlak bij elkaar, mocht je het leuk vinden om een keer ergens af te spreken voor een wandelingetje ofzo dan geef je maar een gil (en ja dat vind ik eigenlijk ook doodeng want ben ook niet zo'n held met onbekenden :) maar wie weet kan het goed uitpakken)
Ik voel een trio aankomen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ook al ken ik je niet Meerkat maar vindt het vreselijk rot voor je. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Surprise surprise hier in België ...

Wat mijn oude middelbare school al 2 weken zag aankomen en waar zij al geanticipeerd op hadden (tot 1 mei houden zij de boel dicht) ...

De middelbare scholen gaan hier volgende week maar half terug open.
Alles van 14 tot 18 mag maar deeltijds komen.


En dan 3 weken geleden iedereen maar roeptoeteren "dat alle scholen na de paasvakantie écht wel volledig open gingen gaan".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Oh hier zijn jullie... zat nog in het oude topic, ik ga hiernog even bijlezen.
yesss wijzigde dit bericht op 22-04-2021 20:51
89.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tvp
..
Meerkat :hug:
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 17:11
Oh en ik ga hem ook vragen of hij me met de website wil helpen. We zitten in andere regio's dus dat bijt elkaar niet. En ik heb even stokken achter de deur nodig.

Door hier te schrijven is het me dus nu gelukt om de tuin even in te gaan, die collega te mobiliseren en te beslissen wat ik morgen met de therapeut ga bespreken dus jullie helpen echt al enorm!
Ah kijk, dat klinkt goed. Je bent sterk vrouw!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
12-04-2021 18:37
Surprise surprise hier in België ...

...

De middelbare scholen gaan hier volgende week maar half terug open.
Alles van 14 tot 18 mag maar deeltijds komen.
Jullie doen gewoon Nederland na 😉
Hier ook alweer weken deeltijd onderwijs voor mijn kinderen van 12 en 13. En de weken daarvoor alleen online.
Wissewis schreef:
12-04-2021 18:37
Surprise surprise hier in België ...

Wat mijn oude middelbare school al 2 weken zag aankomen en waar zij al geanticipeerd op hadden (tot 1 mei houden zij de boel dicht) ...

De middelbare scholen gaan hier volgende week maar half terug open.
Alles van 14 tot 18 mag maar deeltijds komen.


En dan 3 weken geleden iedereen maar roeptoeteren "dat alle scholen na de paasvakantie écht wel volledig open gingen gaan".
:(

Middelbare scholen zijn in NLr ook maar half open helaas.
Alle reacties Link kopieren
Meerkat schreef:
12-04-2021 17:11
Oh en ik ga hem ook vragen of hij me met de website wil helpen. We zitten in andere regio's dus dat bijt elkaar niet. En ik heb even stokken achter de deur nodig.

Door hier te schrijven is het me dus nu gelukt om de tuin even in te gaan, die collega te mobiliseren en te beslissen wat ik morgen met de therapeut ga bespreken dus jullie helpen echt al enorm!
Goed van je!
Het is lastig om in je eentje zowat álles uit jezelf te moeten halen en jezelf te blijven motiveren, I know..
Zeker bij dingen waar je niet zeker van bent dat er voorlopig iets uitkomt, maar puur en alleen al omdat je toch vooruit moet blijven kijken en denken, dus eerst weer investeren is in energie en tijd, voordat die inspanningen straks lonen.

Ieder succesvol persoon makt gebruik van zijn/haar hulpbronnen, je hoéft niet alles alleen te doen! :couple:
Wens je alle succes, en ook al ben je terecht terughoudend, ik kan je aanraden om toch te overwegen om support en steun of alleen al gezelligheid/ gezelschap die wordt aangeboden toe te laten.

Maar ik snap dat alleen al ventileren hier en sparren met je collega net weer ff genoeg dat zetje kan zijn.
En logisch dat je verder liever je zorgen en mentale bijstand bij je vertrouwde professional bespreekt, hoor, heel verstandig ook.

Succes! :thumbsup: en :hug: :rose:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
En jullie weer gevonden! Maar Meerkat.....Mijn hart huilt met je mee!! En het is al wat ik kan betekenen voor je op dit moment. Alleen maar 'simpele woorden' typen....Maar weet dat ik met je meevloek, en met alle andere ondernemers!!!

Ik probeer corona te negeren, en ja dus ook dit draadje.... gewoonweg omdat ik zo kwaad word, iedere keer weer!! En ja, het is weer persconferentietijd! *#($U#)(*@$ !!!!!

De machteloosheid die ik voel!

Mijn hart huilt en blijft huilen.. Nah, vrijdag maar weer naar de psychologe.......Jottum! Al wel de 2e keer in 4 maanden tijd! Want het kan gewoon niet sneller omdat ze allemaal overbelast zijn door mensen die de coronamaatregelen niet meer trekken. Over nog meer nevenschade gesproken!!! :swear:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven