In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
:hug: Redcurls geen ervaring hier, maar lijkt me inderdaad heel moeilijk.

:hug: Lila, welkom bij de club...

:hug: Fifty, was je dag vandaag een beetje beter dan de dag van gisteren?
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Poeh heftig lila, wat een moeilijke en dappere keuze. Voel je welkom, je verdriet hier lekker kwijt te kunnen hopelijk helpt het wat
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!

@rescurls ik heb geen idee hoe ik ermee zou omgaan. Hebben jullie een ouderschapsplan en daar iets in gezet of is het allemaal nog vrij vers?

Lijkt mij niet echt goed voor de kinderen om nu al te wennen aan iemand anders in hun leven. Scheiden is al heftig genoeg.
Hoe oud zijn ze?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Lila! :hug:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
lieve, lieve dames. Dank jullie wel voor jullie hartverwarmende reacties mijn kant uit, en verder ook.

ik heb het al eerder gezegd maar het doet me echt goed dit alles te lezen. Te voelen dat ik niet de enige ben. Dat het hier en daar zelfs nog wel meevalt.

@caro: wat een ongelofelijke teringlijer zeg, die vader van je kids! (6) Om zo dwars te liggen, niet te geloven!
Ik heb alleen gezag. Ik heb wel diverse malen gezegd dat we dat moesten regelen voor hem, maar op een gegeven moment niet meer omdat ik al dacht dat het me misschien nog eens van pas zou komen. Dat ik dan, als de nood te hoog werd, kind onder de arm kon pakken en naar Groningen verhuizen.
En, ook niet te vergeten, omdat ik vond dat als hij dat zo graag wilde hij er zelf iets voor moest doen.
Nu doe ik dus alles op eigen houtje. Kind had in 1e instantie ook geen adhd volgens ex. En echt niet dat kind medicijnen mocht!! Nou, zei ik toen, jammer voor jou maar die krijgt hij wel.
Maar hij werkt niet tegen in praktische zin. Hij roept van alles maar doet niks, alleen zijn zzp-schap.

hex, lieve kinderen heb je. En ja je hart breekt. Snap ik. Maar er staat veel tegenover gelukkig bij je kinderen, tegenover het gemis van een goede vader bedoel ik.

redcurls, zeg ik dat goed? Diegene die na de geboorte is verlaten. ook zo hartverscheurend. En dan nu alweer serieus verder...een andere moeder voor mijn kind, ik zou haar de haren uit de kop willen trekken! en dan redelijk moeten blijven...ik wens je kracht.

lotus, ja die adhd. Ik wist het niet. Er vallen veel puzzelstukjes op hun plaats dat wel.

ik vergeet vast mensen. Maar ik leef mee. :hug:

Sandy,
mijn excuses voor wat ik laatst schreef. Ik kan het helemaal niet beoordelen. je zit nu op het absolute dieptepunt en dat is ontzettend eng en moeilijk. Je bent alles kwijt wat je had en waar je aan gewend was, ookal was het vaak slecht. En het nieuwe is nog niet echt begonnen. Klotefase.
Ik hoop dat je heel snel je draai een beetje gaat vinden in je nieuwe huisje. Ook met je kids.
Sterkte!
Lila, had jij vlak voor kerst een topic? Toen je het net ontdekte en dat je toen naar het huis van je ouders ging?
Welkom hier.

Ja mijn dag was stukken beter! Wel moe, maar dat is niet erg. Wel weer sterker.
Alle reacties Link kopieren
O, dat vader geen gezag heeft, ik heb er er spijt van als haren op mijn hoofd dat ik me daar ooit druk om heb gemaakt, dat ie dat zou regelen. Ik zou graag de kinderalimentatie inleveren om dat terug te draaien. En die is flink.
Een nieuwe liefde bij ex was er tegen alle afspraken in, al binnen 2 maanden, fulltime. En wat doe je eraan? Niks. Dus accepteren. Als ze aardig is voor kind, mooi meegenomen en zo niet, ik doe het mijn kind niet aan, dat doet vaders.
Op zijn hoogst werkt het in mijn voordeel, als kind het ooit zat is, hier is er wel alle aandacht voor mijn kind.
Begin van de week heeft kind iets moeten doen wat niet leuk voor kind was, door alle gedoe. Ik doe het mijn kind niet aan, wel weggebracht enz, maar ik heb het hele VT-circus niet aangezwengeld. En later zal ik dat ooit wel eens zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Redcurls schreef:
15-04-2021 21:54
Meiden wat ik mij afvraag, hoe gaan jullie om met nieuwe liefdes van je ex in je kind diens leven? Mijn ex heeft vanavond laten doorschemeren er geen gras over te laten groeien, ik vind gewoon zo'n rot idee een andere vrouw in mijn dochtertje haar leven. Vooral omdat deze vrouw degene is waarom mijn ex heeft bedacht te willen scheiden...
Ben intens verdrietig
Ach Redcurls, wat ontzettend kut. Ja ja, het is ook zijn kind, dat weet ik echt wel. Maar ik zou er ook doodziek van zijn. (Ik was er al doodziek van dat de zoolmeet doodleuk de namen van mijn kinderen gebruikte toen ze zei dat ze niet hun stiefmoeder ging worden. Ik ben zelden zo boos geweest, terwijl ze al lang en nieuwe relatie had. )

Ik stuur je een extra dikke :hug:. En je ex een rotschop. Wat een lul.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat vaders zo snel ging, dat kind nu al enkele jaren na dato nog steeds het liefst wil dat we bij elkaar komen. Ondertussen heeft vader met zoolmeet ook een liefdesbabygirl, dus dan zeg ik dat dat niet aardig is voor babyzusje en haar moeder...
Alle reacties Link kopieren
En @hex en Caro, ik hoop voor anderen dat de mijne het ergst is, hij is wel bijzonder vals. Maar die van Caro vind ik nog minner bezig, mijn ex wil mij raken, ik ben tenminste nog volwassen. Haar ex zorgt dat hun kinderen niet de juiste zorg, of pas na veel gedoe die zorg pas kunnen krijgen. Dat vind ik zo laag.
En Caro, al dat geregel, die hele administratieve zooi, al die extra belasting dat vind ik ook zo’n extra last.
Rot op en laat me mijn leven leven.
Hij heeft 1 afspraak erdoor, omdat ik kind moet rijden en doen, heb ik er 12... alle instanties werken vaders die kwaad willen nog goed in de kaart ook.
Het was tijdens de relatie al zo, ik zou het gewend moeten zijn, de plichten en rechten zijn verdeeld. Ik de plichten en hij de rechten.
Letterlijk zei de hulpverlening toen ik zei dat hij dan misschien ook wel eens wat kon doen, o, dat kan je vragen, nee heb je, ja kun je krijgen. Ik heb nergens de mogelijkheid om nee te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
15-04-2021 22:09
Ik heb dit topic net ondekt en moet nog heel wat pagina's teruglezen. Maar volgens mij zit ik hier wel goed wat betreft een steuntje in de rug en sparren met vrouwen die in hetzelfde schuitje zaten/zitten.

In het kort mijn verhaal (jullie mogen ook loopen).

Ik heb, na 12 jaar met mijn man te zijn geweest, vandaag besloten er een punt achter te zetten. Hij heeft namelijk een paar maanden geleden opgebiecht 3 jaar lang een relatie met een collega te hebben gehad.
Wij hebben een zoontje samen en ik ben nu nog zwanger van een tweede.

Ik hoop hier wat inzichten te krijgen, maar ook tips met omgaan van het verdriet.. Vooral voor oudste kind.

Ik ga dus maar gauw flink wat teruglezen.
Jemig wat erg, Ben je erachter gekomen ? Of heeft hij het opgebiecht ?
Fit speelde dus toen jij zwanger raakte , hoe oud is je oudste ?
Alle reacties Link kopieren
Bloem1970 schreef:
15-04-2021 22:39
Begin van de week heeft kind iets moeten doen wat niet leuk voor kind was, door alle gedoe. Ik doe het mijn kind niet aan, wel weggebracht enz, maar ik heb het hele circus niet aangezwengeld. En later zal ik dat ooit wel eens zeggen.
Herkenbaar Bloem. Hier ook van die momenten dat de kids geconfronteerd worden met zaken die ik niet bij ze weg kan houden. En ze zijn oud genoeg om dat te snappen, maar alsnog ben ik degene die ze moet confronteren, terwijl ík het niet bedacht heb...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
15-04-2021 22:31
Dat ik dan, als de nood te hoog werd, kind onder de arm kon pakken en naar Groningen verhuizen.
Fifty is de nood zo hoog geworden dat je dit gedaan hebt ;-D ?
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Bloem1970 schreef:
15-04-2021 22:50
En @hex en Caro, ik hoop voor anderen dat de mijne het ergst is, hij is wel bijzonder vals. Maar die van Caro vind ik nog minner bezig, mijn ex wil mij raken, ik ben tenminste nog volwassen. Haar ex zorgt dat hun kinderen niet de juiste zorg, of pas na veel gedoe die zorg pas kunnen krijgen. Dat vind ik zo laag.
En Caro, al dat geregel, die hele administratieve zooi, al die extra belasting dat vind ik ook zo’n extra last.
Rot op en laat me mijn leven leven.
Hij heeft 1 afspraak erdoor, omdat ik kind moet rijden en doen, heb ik er 12... alle instanties werken vaders die kwaad willen nog goed in de kaart ook.
Het was tijdens de relatie al zo, ik zou het gewend moeten zijn, de plichten en rechten zijn verdeeld. Ik de plichten en hij de rechten.
Letterlijk zei de hulpverlening toen ik zei dat hij dan misschien ook wel eens wat kon doen, o, dat kan je vragen, nee heb je, ja kun je krijgen. Ik heb nergens de mogelijkheid om nee te zeggen.
Over die hulpmiddelen heb ik genoeg verhalen gehoord. Ze helpen je wel, maar soms ook doodleuk van de wal in de sloot.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Caro, wat een verhaal, zeg. Zo kut dat je niet om hem heen kan. Het kind uit het sportteam van mijn jongste had ook zo'n vader. Toen hij 16 werd kreeg hij keuzevrijheid over zijn medische behandeling. Toen hebben ze zijn vader direct buiten spel gezet.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
15-04-2021 22:31
lieve, lieve dames. Dank jullie wel voor jullie hartverwarmende reacties mijn kant uit, en verder ook.

ik heb het al eerder gezegd maar het doet me echt goed dit allesSandy,


mijn excuses voor wat ik laatst schreef. Ik kan het helemaal niet beoordelen. je zit nu op het absolute dieptepunt en dat is ontzettend eng en moeilijk. Je bent alles kwijt wat je had en waar je aan gewend was, ookal was het vaak slecht. En het nieuwe is nog niet echt begonnen. Klotefase.
Ik hoop dat je heel snel je draai een beetje gaat vinden in je nieuwe huisje. Ook met je kids.
Sterkte!
Thanks, vanochtend stond ik even 30/0 voor , bij mediation gooide ik alles op tafel wat mijn advocaat had uitgezocht,En juridisch onderbouwd ,Had uren briefje uit hoofd geleerd .
Ex kreeg eerst rode vlekken, begon te stamelen , en ging toen huilen !
Ik met rechte rug zonder tranen heel zakelijk mijn eisen op tafel gelegd, hoj was in shock , vond het even zielig , maar hij vond mij afgelopen maanden ook niet zielig als ik mijn kinderen graag wou zien ,
Alle reacties Link kopieren
Mooi! Haha eigen schuld dikke bult!
Wees wel voorbereid op een tegenreactie, het kan nu best gaan verharden.
Hou goed je doel voor ogen, waar kun je wat toegeven en wat is een harde eis/grens voor je?
En hierna kun je in ieder geval blijven hameren op eerlijkheid, eerlijk verdelen, zaken eerlijk en open regelen.
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
15-04-2021 22:59
Caro, wat een verhaal, zeg. Zo kut dat je niet om hem heen kan. Het kind uit het sportteam van mijn jongste had ook zo'n vader. Toen hij 16 werd kreeg hij keuzevrijheid over zijn medische behandeling. Toen hebben ze zijn vader direct buiten spel gezet.
Kind heeft inmiddels keuzevrijheid. Maar de gemeente betaalt de hulp. En in de beschikking die ze daarover sturen staat een standaardzin dat als je het niet eens bent met een beschikking, je bezwaar kan aantekenen. Dat is dan niet medisch maar gewoon algemeen bestuursrecht. Omdat kind nog geen 18 is, is vader belanghebbende in deze, en heeft dus het recht om bezwaar te maken tegen de toewijzing van de hulp door de gemeente, ook wanneer kind van 16 zelf om die hulp gevraagd heeft.
En dus... loopt er een bezwaarprocedure. Helaas blijkt 16 zijn je dus niet volledig te beschermen...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hee Sandy, super gedaan!!! Goed zo!!!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Bloem1970 schreef:
15-04-2021 23:08
Mooi! Haha eigen schuld dikke bult!
Wees wel voorbereid op een tegenreactie, het kan nu best gaan verharden.
Hou goed je doel voor ogen, waar kun je wat toegeven en wat is een harde eis/grens voor je?
En hierna kun je in ieder geval blijven hameren op eerlijkheid, eerlijk verdelen, zaken eerlijk en open regelen.
Kinderen wonen bij hem totdat ik eigen huis had,Dat is zijn grootste troef , Ze bij mij weg houden , hou mijn hart vast
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden, tja als ze niet aardig is... Mijn babytje is 7 maanden, compleet onschuldig en hulpeloos op dat gebied. Ik heb geprobeerd om er in het ouderschapsplan wat afspraken in over te kunnen zetten maar ex heeft me aardig in wat dingen naar beneden geluld. Voel me zo bedonderd niet alleen door hem, vind van die vrouw ook smerig.

Sandy goed bezig! Super dat het zo fijn is verlopen, zal je zelfvertrouwen een goede boost hebben gegeven.
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
15-04-2021 23:13
Kind heeft inmiddels keuzevrijheid. Maar de gemeente betaalt de hulp. En in de beschikking die ze daarover sturen staat een standaardzin dat als je het niet eens bent met een beschikking, je bezwaar kan aantekenen. Dat is dan niet medisch maar gewoon algemeen bestuursrecht. Omdat kind nog geen 18 is, is vader belanghebbende in deze, en heeft dus het recht om bezwaar te maken tegen de toewijzing van de hulp door de gemeente, ook wanneer kind van 16 zelf om die hulp gevraagd heeft.
En dus... loopt er een bezwaarprocedure. Helaas blijkt 16 zijn je dus niet volledig te beschermen...
Wtf? Dat is echt bizar.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
15-04-2021 23:17
Kinderen wonen bij hem totdat ik eigen huis had,Dat is zijn grootste troef , Ze bij mij weg houden , hou mijn hart vast
Blijf voor jezelf opkomen. Je hebt nu laten zien dat je het kan. Trap niet in zijn krokodillentranen!

Kijk naar jezelf nog niet zo lang geleden en kijk naar jezelf nu. Je bent nu al zoveel sterker. En je bent niet alleen. Ook bij alles mbt de kinderen en de toegang tot je eigen huis kan die advocaat je helpen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
15-04-2021 22:52
Jemig wat erg, Ben je erachter gekomen ? Of heeft hij het opgebiecht ?
Fit speelde dus toen jij zwanger raakte , hoe oud is je oudste ?

Naar eigeb zeggen was het toen al afgelopen en wilde hij de focus op onze relatie leggen. Probleem is dat hij haar natuurlijk gewoon nog ziet dus loslaten was/is heel moeilijk.
Hij heeft het zelf opgebiecht.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dames wat een verhalen lees ik en wat hebben sommige van jullie echt l*llen voor exen (nogalzacht uitgedrukt).

Ik snap niet hoe je zo kan handelen ipv in het belang van je kinderen. Ik hoop dat mijn ex zich niet zo zal gedragen.

Ik heb zelf weinig adviezen voor jullie, aangezien ik er zelf nog maar net in zit.
Ik zie wel dat jullie elkaar enorm steunen en daar kan ik gelukkig wel mijn steentje aan bijdragen.

Ik heb zelf momenten gehad dat ik dot wilde weten voordat ik zwanger werd. Klinkt heel naar, omdat dit kindje zo gewild is nu. Maar had ik het toen al geweten, dan was de baby er nooit geweest. Maakt mij best verdrietig zo te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven