Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kleuter besmet, allemaal in quarantaine

17-04-2021 22:21 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover, we zijn in quarantaine.
We zijn het afgelopen jaar zo voorzichtig geweest, maar nu is kleuter toch besmet geraakt helaas. Kleuter heeft vooralsnog gelukkig geen klachten. We hebben ook nog een jonger kind, tussen 1 - 1,5 jaar.
Ik zie op tegen de tijd die komen gaat en vind de onzekerheid die er nu is best wel lastig. Gaan de kinderen klachten krijgen? Gaan wij klachten krijgen? En hoe gaan we dan de hele dag voor de kinderen zorgen? Het zijn vragen waar niemand een antwoord op kan geven, maar ik merk dat ik me er toch wel druk over maak.
De quarantaine gaat langer duren dan ik dacht en ik zie op tegen het binnen hangen. Eindelijk wordt het wat mooier weer en ik verlang zó naar iets meer vrijheid.
Wat is het toch ellendig allemaal, ben het echt spuugzat!
Zo, dat is er even uit.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer worden jullie getest? Hoe lang zou Q duren als jullie negatief zijn?
Alle reacties Link kopieren
Klote! Hopelijk krijgt kleuter geen klachten en raken jullie verder niet besmet, dan hoeft het allemaal niet lang te duren!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dit laatst aan de hand. Je mag na 5 dagen toch testen en als je negatief bent zonder klachten naar buiten?
Ik weet niet hoe ruim je woont maar kun je niet met je partner eentje met kind in quarantaine in huis en eentje met andere kind op andere etage? Dan kan er bij negatief testen in ieder geval 1 iemand naar buiten voor boodschappen etc.
Alle reacties Link kopieren
Als kleuter geen klachten krijgt, mag zij as donderdag uit quarantaine. Voor ons start dan de quarantaine van 10 dagen, of testen op dag 5. Jongste laten testen gaat niet lukken, dus voor haar sowieso 10 dagen. Eigenlijk ga ik er vanuit dat het langer gaat duren, want ik kan me bijna niet voorstellen dat niemand klachten gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
17-04-2021 22:27
Wij hadden dit laatst aan de hand. Je mag na 5 dagen toch testen en als je negatief bent zonder klachten naar buiten?
Ik weet niet hoe ruim je woont maar kun je niet met je partner eentje met kind in quarantaine in huis en eentje met andere kind op andere etage? Dan kan er bij negatief testen in ieder geval 1 iemand naar buiten voor boodschappen etc.
of direct testen, ben je positief weet je het meteen en gaat dan je quarantaine in. als je over 5 dagen positief test gaat dan pas de quarantaine in.
(als je jongste makkelijk langer thuis kan houden kan je er voor kiezen om die niet te laten testen)
Alle reacties Link kopieren
Gekkootje schreef:
17-04-2021 22:27
Als kleuter geen klachten krijgt, mag zij as donderdag uit quarantaine. Voor ons start dan de quarantaine van 10 dagen, of testen op dag 5. Jongste laten testen gaat niet lukken, dus voor haar sowieso 10 dagen. Eigenlijk ga ik er vanuit dat het langer gaat duren, want ik kan me bijna niet voorstellen dat niemand klachten gaat krijgen.
Waarom gaat jongste testen niet lukken?
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
17-04-2021 22:27
Wij hadden dit laatst aan de hand. Je mag na 5 dagen toch testen en als je negatief bent zonder klachten naar buiten?
Ik weet niet hoe ruim je woont maar kun je niet met je partner eentje met kind in quarantaine in huis en eentje met andere kind op andere etage? Dan kan er bij negatief testen in ieder geval 1 iemand naar buiten voor boodschappen etc.
We wonen best ruim, maar ik ga echt niet met 1 kind op de bovenverdieping zitten de hele tijd. Boodschappen worden gelukkig bezorgd en er wordt aan alle kanten hulp aangeboden. Dat is heel fijn én lief!
Heb je geen eigen buitenruimte? In eigen tuin of op balkon zitten mag gewoon hoor.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Madelein schreef:
17-04-2021 22:28
of direct testen, ben je positief weet je het meteen en gaat dan je quarantaine in. als je over 5 dagen positief test gaat dan pas de quarantaine in.
(als je jongste makkelijk langer thuis kan houden kan je er voor kiezen om die niet te laten testen)
Ik heb me samen met kleuter laten testen, gewoon om te weten of ik iemand heb kunnen besmetten. Uitslag was negatief.
Kleuter is op zaterdag in contact geweest met iemand die besmet bleek en op vrijdag zijn wij beide getest.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
17-04-2021 22:29
Waarom gaat jongste testen niet lukken?
Nou, als het de huisarts niet eens lukt om in haar keel te kijken met zo’n stokje, dan gaat het een ggd medewerker al helemaal niet lukken om met dat wattenstaafje een paar seconden in haar keel en neus rond te draaien.
Het is een pittige :proud:
gekkootje wijzigde dit bericht op 17-04-2021 22:36
5.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
17-04-2021 22:30
Heb je geen eigen buitenruimte? In eigen tuin of op balkon zitten mag gewoon hoor.

Sterkte!
Dankje!
Ja gelukkig wel een tuin, thank god!
Gekkootje schreef:
17-04-2021 22:33
Dankje!
Ja gelukkig wel een tuin, thank god!
Fijn!

Sterkte ermee, niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend to! Hopelijk valt het mee..
Ik zou een kind van 1,5 uberhaupt niet laten testen mits de test inmiddels wat kindvriendelijker is
Alle reacties Link kopieren
Gekkootje schreef:
17-04-2021 22:32
Nou, als het de huisarts niet eens lukt om in haar keel te kijken met zo’n stokje, dan gaat het een ggd medewerker al helemaal niet lukken om met dat wattenstaafje een paar seconden in haar keel rond te draaien.
Het is niet zo akelig als het klinkt, maar het ‘voordeel’ is dat ze eerst de neus kunnen doen. Dat is lastig maar bij niemand onmogelijk als jij je kind vasthoudt. En daarvan gaan ze misschien huilen en dan kunnen ze snel de keel doen. Overigens is mijn ervaring met testen van hele jonge kinderen dat ze niet zo diep doen als bij ons en echt heel snel.

Ik heb mijn destijds ruim 1,5 jarige omgekocht met een koekje als ze klaar was. Van tevoren duidelijk uitgelegd wat er ging gebeuren, en ze vond het prima. Inmiddels is ze een jaar ouder en toevallig recent weer getest, ze vond het niet leuk, maar zo gepiept. Mijn baby (bijna 1) vond het vreselijk, maar ook dat is zo gelukt, terwijl t echt het meest eenkennige kind ooit is, die echt niet wil dat iemand aan haar neus of wat dan ook komt. Kwestie van als ouders rustig blijven en uitleggen en belonen. T is echt letterlijk 5 seconden in totaal natuurlijk..
Gekkootje schreef:
17-04-2021 22:32
Nou, als het de huisarts niet eens lukt om in haar keel te kijken met zo’n stokje, dan gaat het een ggd medewerker al helemaal niet lukken om met dat wattenstaafje een paar seconden in haar keel en neus rond te draaien.
Heb deze week die van mij van 14 maanden laten testen. Ze gaan niet zo diep als bij volwassenen en hij ging op het stokje bijten. Daardoor kwam er toch wat speeksel op wat voldoende was volgens de ggder. Je kunt het altijd proberen toch?
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
17-04-2021 22:37
Het is niet zo akelig als het klinkt, maar het ‘voordeel’ is dat ze eerst de neus kunnen doen. Dat is lastig maar bij niemand onmogelijk als jij je kind vasthoudt. En daarvan gaan ze misschien huilen en dan kunnen ze snel de keel doen. Overigens is mijn ervaring met testen van hele jonge kinderen dat ze niet zo diep doen als bij ons en echt heel snel.

Ik heb mijn destijds ruim 1,5 jarige omgekocht met een koekje als ze klaar was. Van tevoren duidelijk uitgelegd wat er ging gebeuren, en ze vond het prima. Inmiddels is ze een jaar ouder en toevallig recent weer getest, ze vond het niet leuk, maar zo gepiept. Mijn baby (bijna 1) vond het vreselijk, maar ook dat is zo gelukt, terwijl t echt het meest eenkennige kind ooit is, die echt niet wil dat iemand aan haar neus of wat dan ook komt. Kwestie van als ouders rustig blijven en uitleggen en belonen. T is echt letterlijk 5 seconden in totaal natuurlijk..
Maar uiteindelijk is het jullie keuze. Als die quarantaine nog 5 dagen extra geen probleem is, kun je dat gewoon doen natuurlijk!
lilyfairy schreef:
17-04-2021 22:35
Wat vervelend to! Hopelijk valt het mee..
Ik zou een kind van 1,5 uberhaupt niet laten testen mits de test inmiddels wat kindvriendelijker is
Je bedoelt niet mits maar tenzij.
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
17-04-2021 22:37
Het is niet zo akelig als het klinkt, maar het ‘voordeel’ is dat ze eerst de neus kunnen doen. Dat is lastig maar bij niemand onmogelijk als jij je kind vasthoudt. En daarvan gaan ze misschien huilen en dan kunnen ze snel de keel doen. Overigens is mijn ervaring met testen van hele jonge kinderen dat ze niet zo diep doen als bij ons en echt heel snel.

Ik heb mijn destijds ruim 1,5 jarige omgekocht met een koekje als ze klaar was. Van tevoren duidelijk uitgelegd wat er ging gebeuren, en ze vond het prima. Inmiddels is ze een jaar ouder en toevallig recent weer getest, ze vond het niet leuk, maar zo gepiept. Mijn baby (bijna 1) vond het vreselijk, maar ook dat is zo gelukt, terwijl t echt het meest eenkennige kind ooit is, die echt niet wil dat iemand aan haar neus of wat dan ook komt. Kwestie van als ouders rustig blijven en uitleggen en belonen. T is echt letterlijk 5 seconden in totaal natuurlijk..
Ik ben zelf al meerdere malen getest en heb bij kleuter gezien dat het niets voorstelde hoor. Maar bij de huisarts, die in haar keel wilde kijken, beet ze op het stokje waardoor hij niet eens kon zien of haar keel rood was.
Ze is nog niet op een leeftijd dat ze het snapt als ik haar een beloning aanbied helaas..
Minik schreef:
17-04-2021 22:37
Het is niet zo akelig als het klinkt, maar het ‘voordeel’ is dat ze eerst de neus kunnen doen. Dat is lastig maar bij niemand onmogelijk als jij je kind vasthoudt. En daarvan gaan ze misschien huilen en dan kunnen ze snel de keel doen.
Bij kinderen doen ze tegenwoordig alleen de keel.
Gekkootje schreef:
17-04-2021 22:40
Ik ben zelf al meerdere malen getest en heb bij kleuter gezien dat het niets voorstelde hoor. Maar bij de huisarts, die in haar keel wilde kijken, beet ze op het stokje waardoor hij niet eens kon zien of haar keel rood was.
Ze is nog niet op een leeftijd dat ze het snapt als ik haar een beloning aanbied helaas..
En met zo’n ‘lolly’ test?
Melofkim schreef:
17-04-2021 22:40
Bij kinderen doen ze tegenwoordig alleen de keel.
Gisteren nog neus en keel bij mijn kinderen. Misschien locatie afhankelijk?
Alle reacties Link kopieren
Reflectione schreef:
17-04-2021 22:38
Heb deze week die van mij van 14 maanden laten testen. Ze gaan niet zo diep als bij volwassenen en hij ging op het stokje bijten. Daardoor kwam er toch wat speeksel op wat voldoende was volgens de ggder. Je kunt het altijd proberen toch?
Ik had niet gedacht dat dat voldoende zou zijn. Maar goed, desondanks denk ik toch dat we ervoor kiezen om het niet te doen hoor. Ze heeft haar longen uit het lijf geschreeuwd bij de huisarts. Ook bij het cb en bij de kapper overigens :-|
Reflectione schreef:
17-04-2021 22:42
Gisteren nog neus en keel bij mijn kinderen. Misschien locatie afhankelijk?
Sinds 4 april is alleen keel landelijk beleid.
anoniem_404070 wijzigde dit bericht op 17-04-2021 22:51
Reden: Even in de war
5.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier bij kleuter ook keel en neus. Gek dat daar verschil in zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven