Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Dubio: festival of niet?

21-04-2021 10:50 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels twee jaar geleden heb ik met een vriendin van mij een kaartje gekocht voor een festival. Gisteren hoorde ik van haar dat er op Facebook een bericht stond dat het festival begin juli gewoon doorgaat. Ik weet eigenlijk niet of ik daar wel echt op zit te wachten... Ik heb eigenlijk geen zin om besmet te raken, het spontane is er af en ik heb geen idee hoe dit zal gaan plaatsvinden. Mijn vriendin heeft er al heel veel zin in. Ik sta nog niet bepaald te trappelen, maar voel me schuldig als ik het af zou zeggen. Ik denk dat ik het in eerste instantie maar even zal afwachten. Het is natuurlijk nog geen juli. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Als het een groot festival is dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het al doorgaat in juli. Of ze moeten het heel goed geregeld hebben met sneltesten en vaccinatiepaspoorten enzo. Ik zou iig nog een tijdje afwachten als ik jou was..
Alle reacties Link kopieren
In de buitenlucht valt het meestal wel mee met de besmettingen. Als dat niet zo was, dan hadden we vorig jaar tijdens de zomermaanden wel een mega golf gehad.

Ik zou het dus wel aandurven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
begin juli zou iedereen die wil een eerste prik kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
21-04-2021 10:52
In de buitenlucht valt het meestal wel mee met de besmettingen. Als dat niet zo was, dan hadden we vorig jaar tijdens de zomermaanden wel een mega golf gehad.

Ik zou het dus wel aandurven.
Waren er vorig jaar dan grote festivals?
Alle reacties Link kopieren
Kan me bijna niet voorstellen dat een festival in juli door kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je al kaarten heb zou ik het nog even aankijken en begin juni de beslissing nemen. Dan is er vast meer duidelijkheid over hoe en wat en weet je ook hoe je je dan voelt tov de besmettingen op dat moment.
Voor nu gewoon aangeven dat je je nog niet gaat verheugen omdat het onzekere tijden zijn.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
21-04-2021 10:52
begin juli zou iedereen die wil een eerste prik kunnen hebben.
Volgens de planning wel ja. Ik snap dat het lastig kan zijn om het vertrouwen weer terug te krijgen, maar ik denk toch dat we op een gegeven moment weer meer moeten aandurven. Als corona echt onder controle is en de meeste mensen (en ikzelf) gevaccineerd zijn, dan zou ik wel weer naar een festival gaan.

Ik vraag me alleen af of die datum van 1 juli behaald gaat worden, met al die rompslomp de hele tijd.
Alle reacties Link kopieren
Als het doorgaat zou ik gaan.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je twijfelt, ik zou ook niet gaan. Pas als iedereen zo'n beetje is gevaccineerd zou ik het weer doen.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
21-04-2021 10:53
Waren er vorig jaar dan grote festivals?

Nee. Maar wel dierentuinen, pretparken, terrassen en strand. Man en ik fietsen graag en fietspaden en terrassen waren echt overbevolkt. We zijn vanwege mijn schoonmoeders verjaardag naar een dierentuin geweest. Je moest weliswaar reserveren maar op het terras werd gevochten om de laatste vrije stoelen.

Ik heb het gehad. Opgelopen op kantoor. Toen het buiten alweer prutweer was en we allemaal binnen zaten.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Als het doorgaat, betekent dat dat de besmettingen en ziekenhuisopnames onder controle zijn. Anders gaat het gewoon niet door. In 2,5 maand kan er veel gebeuren, dus ik zou gewoon even afwachten.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Als het doorgaat zou ik gaan, omdat het buiten is. Gewoon niet vooraan willen staan (en dus krap op elkaar staan) bij bands, beetje afstand houden bij standjes, lijkt me prima. Ik betwijfel TEN ZEERSTE of het doorgaat, dus ik zou nog even afwachten.
Gewoon afwachten en niet over nadenken. Er kan zoveel gebeuren de komende twee maanden dat nu iets beslissen nergens op slaat.

Misschien is iedereen 1 juli gevaccineerd en zijn er bijna geen mensen meer besmettelijk. Misschien hebben we een nieuwe mutatie in Nederland en zitten we er nog dieper in als nu. In ga in sept naar Krezip op strand Scheveningen, naar theater in carre en naar een concert in Den Haag. Ga ik ook allemaal nog niet over nadenken verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta te popelen om van de zomer weer wat leuks te gaan doen. In de buitenlucht.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Als je het niet vertrouwd, zou ik het bespreken met je vriendin en je kaartje verkopen. Al vraag ik me af of het doorgaat. Veel festivals die ik bezoek gaan namelijk niet door.

Ik wil ook graag wat leuks doen, maar om nu meteen een festival te bezoeken lijkt mij ook wat snel. Zelf ben ik niet bang voor besmetting of ziek zijn, maar heb familie die minder goede gezondheid heeft.
Ik zou nu aangeven dat je het niet ziet zitten. Dan kan je vriendin nog iemand anders zoeken die met haar meegaat.
Alle reacties Link kopieren
Het is pas in olie, en niemand weet nog wat dan de maatregelen zijn.

Kans op besmetting in de buitenlucht is heel erg klein.

Wie weet ben je tegen die tijd gevaccineerd.

Buiten corona kan je ook nog allerlei andere (enge) ziektes oplopen op een festival.

Het is verder niet belangrijk of dat ik of een ander forumlid wel of niet gaat. Die beslissing en afweging moet iedereen maken. Mag het festival doorgaan en je zou een kaartje hebben, dan zal ik gaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze 2 weken geleden besloten het stadsfestival begin juli wel door te laten gaan. Of beter gezegd: met de kaartverkoop te beginnen.

Als de vaccinaties volgens planning gaan verlopen, zou ik het wel aandurven. Denk dat het hele festival daarmee staat of valt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tegen die tijd wel gevaccineerd, aangezien ik kinderverpleegkundige ben. Maar het zit me om de één of andere reden toch nog niet helemaal lekker. Ik denk dat ik het maar eventjes op z'n beloop laat en het volgende maand even afwacht. Ik heb wel zin in een feestje, maar ik weet niet of ik er op deze manier zin in heb...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de situatie dan zal zijn dat het óf veilig door kan gaan óf het niet veilig is en niet door kan gaan. Festivals is echt een van de laatste stappen van wat weer mogelijk is, dat gaan ze niet doen als het een veel te groot risico met zich meebrengt.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
21-04-2021 10:52
begin juli zou iedereen die wil een eerste prik kunnen hebben.
Nee, dat is opgeschoven naar begin oktober.
Ik zou vorig jaar naar een groot evenement gaan wat een paar keer verplaatst is en nu in oktober plaats zou vinden. Heb uiteindelijk mijn geld terug gevraagd want:
- Ik voelde me er niet prettig bij om in oktober al op een groot evenement rond te lopen ook al ben ik gevaccineerd. (Het evenement is grotendeels binnen)
- Had geen zin meer in die onzekerheid mbt kan het wel/niet doorgaan dit keer?
- Ik vroeg me af of ik zo snel alweer kan verwachten dat het evenement gewoon als 'normaal' zou plaats vinden.
-Dat evenement draait ook op veel vrijwilligers en wat kleinere ondernemers/hobbyisten, hoeveel zijn er daar nog van over zodra het door kan gaan? Dus hoeveel activiteiten kunnen dan nog doorgaan?

Kortom ik heb besloten om het dit jaar even aan te kijken en dan wellicht volgend jaar te gaan. Ik denk dus dat je vooral bij jezelf na moet gaan van wat wil ik en wat verwacht ik van het festival en kunnen ze die verwachtingen in deze omstandigheden waar maken?
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 21-04-2021 13:00
11.83% gewijzigd
spuit_111 schreef:
21-04-2021 12:54
Nee, dat is opgeschoven naar begin oktober.
17 UUR GELEDEN
De Jonge herhaalt: begin juli kan iedereen geprikt zijn
Een van journalisten vraagt of de eerder aangekondigde vaccinatieplanning is blijven staan, namelijk dat iedereen begin juli een eerste prik heeft gehad. "Dat is niet veranderd", zegt De Jonge. Wel is er in de volgorde van bepaalde groepen geschoven, voegt hij eraan toe.

De Jonge zegt verder dat de snelheid van het vaccineren wordt bepaald door de hoeveelheid vaccins die beschikbaar is. In dat verband wijst hij erop dat het erop lijkt dat het aantal leveringen alleen maar gaat toenemen.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
21-04-2021 10:52
In de buitenlucht valt het meestal wel mee met de besmettingen. Als dat niet zo was, dan hadden we vorig jaar tijdens de zomermaanden wel een mega golf gehad.

Ik zou het dus wel aandurven.
Er waren dan vorige zomer weliswaar weinig beperkingen maar over het algemeen hielden mensen zich wel veel beter aan de maatregelen zoals afstand houden etc. Ik denk dat de situatie nu totaal anders is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven