uitgescholden door een vriendin, vriendschap beëindigen?

22-04-2021 20:19 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik zit met een lastige situatie. Al meer dan 20 jaar ben ik goed bevriend met een vriendin. Het is een vrouw die het hart op de tong heeft, maar dat waardeerde ik altijd wel. Wel heeft ze veel en vaak aanvaringen met mensen en kan ze nogal uitvallen als ze zich bedreigt voelt of iets haar niet bevalt.

Nu zat ik in de lastige situatie dat ik van kennissen gehoord heb dat haar vriend vreemd gaat. Ik heb lang getwijfeld wat ik hiermee wilde doen. Enerzijds vond ik dat ik hem niet kon beschuldigen zolang het ok geruchten ging, anderzijds voelde het ook erg ongemakkelijk mijn mond te houden. Toen ik echter concreet bewijs kreeg, heb ik besloten mijn vriendin op een rustige manier in te lichten over wat ik weet. Ze verdient meer en ik kon niet leven met de wetenschap dat ik wist van het vreemdgaan.

nou, dat viel heel erg verkeerd..Ze reageerde enorm boos richting mij. waar ik me in godsnaam mee bemoeide 'k.... ho#r' die ik was. Daarna nog een verwensing dat ik mijn 'bek moest houden te stoken'. ik ben weggegaan, want het voelde echt zo naar. Daarna heb ik niks meer van haar gehoord.
Ik snap dat het echt veel pijn kan doen en dat zoiets kan verwarren als je het hoort. Maar, ik wil me niet zomaar uit laten schelden en voor mij is dit een brug te ver.
wat zouden jullie doen?
JessMariano_1986 schreef:
22-04-2021 20:40
Voor mij zou het ook klaar zijn. Dat iemand enigzins gepikeerd is, of verdrietig en daardoor boos is prima. Maar überhaupt die woorden in je mond nemen - nee, dan was het afgelopen.
Dit. Boos, verdrietig, snap ik. Maar uitschelden en dan nog met dat soort woorden, nee.
Alle reacties Link kopieren
Leuk hè die recht voor hun raap tactloze types. Die lopen met gemak over mensen heen voelen zich daar gewoon prima bij over het algemeen. En dat heeft ze nu ook gedaan. Bij jou.
Los van zo'n fijne vriendin.. ook al heb je haar al twintig jaar in je leven..
Geen excuses voor haar gedrag maken, er zijn heel veel mensen die hun vriendin geen k...hoer noemen als er slecht nieuws wordt gebracht. Wat een tokkie.

Maar haar hart zal gebroken zijn.
Dus ga zeker nog eens in gesprek en geef dan ook meteen je eigen grenzen goed aan.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou voor mij ook het einde van de relatie zijn. Asociaal gewoon.
Als ze uit zichzelf excuses aanbied zou ik haar nog een kans geven anders is de vriendschap over.

Een 'vriendin' heeft ook een keer iets gezegd wat niet door de beugel kon, heeft nooit excuses aangeboden en ze snapte niet dat ze fout zat.. tja dan is de vriendschap wat mij betreft over. Jammer maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
firedraakje schreef:
22-04-2021 20:24
Als ze uit zichzelf excuses aanbiedt dan zou ik haar nog een kans geven.

Anders einde vriendschap.
Inderdaad.

Jammer maar helaas.
Surebaby schreef:
22-04-2021 20:31
Ik zou een berichtje sturen met de vraag of het wel gaat. Het gaat nu niet om jou, ze schold de verkeerde uit. Dit zegt veel over haar relatie met haar man. Ik denk dat zij afhankelijk van hem is of zich zo voelt en niet tegen hem durft te ageren.
Als ze jou nu ook kwijt is heeft ze niemand meer. Geef het wat tijd.
Je kunt dan altijd nog beslissen of dit een reactie was op een heel extreme situatie of dat ze overall niet netjes met je omgaat.
Ik vind het daar nu te vroeg voor.
Als je echt 20 jaar goed bevriend bent moet je jezelf ook opzij kunnen zetten in zo'n extreme situatie en haar centraal zetten vind ik.
Dit dus, ze is zich rot geschrokken, juist omdat jij het was moet ze het wel serieus nemen, haar leven viel aan diggelen en jij stond erbij. Nee, het is niet leuk dat je er van langs kreeg maar de heftigheid geeft wel heel goed weer hoe zij geschrokken is. Bel haar en vraag wat je voor haar kan doen en dat je het nooit meer aanroert als ze dat niet wil. Je bent pas echt vrienden als je haar beschermt voor haar zwakke punten. Ik vind het ook heel bijzonder dat mensen hier een 20 jaar oude vriendschap zo makkelijk de deur uitgooit, dat doe je met je partner toch ook niet als je snapt dat hij/zij de schok van zijn leven krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Als het de afgelopen twintig jaar geen probleem is geweest dat ze kan schelden als een havenarbeider (geen idee of en hoe die schelden) dan ligt het wel een beetje in de lijn der verwachting als je zo’n bom dropt.

In dat geval zou ik haar even de tijd geven om bij te trekken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Einde vriendschap, absoluut. Ik zou het ook vertellen als ik 100% zeker weet dat de man van mijn beste vriendin vreemdgaat. Als ze dit dan tegen me zou zeggen, ik zou dat niet kunnen vergeven.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja bij zo uitgescholden worden zou het wel klaar zijn hoor.
20 jaar en dan zo flippen? kom op zeg, en eerder is ze nooit zo uit haar panty geschoten?
paney schreef:
22-04-2021 20:49
Leuk hè die recht voor hun raap tactloze types. Die lopen met gemak over mensen heen voelen zich daar gewoon prima bij over het algemeen. En dat heeft ze nu ook gedaan. Bij jou.
Los van zo'n fijne vriendin.. ook al heb je haar al twintig jaar in je leven..
Geen excuses voor haar gedrag maken, er zijn heel veel mensen die hun vriendin geen k...hoer noemen als er slecht nieuws wordt gebracht. Wat een tokkie.

Maar haar hart zal gebroken zijn.
Dus ga zeker nog eens in gesprek en geef dan ook meteen je eigen grenzen goed aan.
Wat meedogenloos klinkt dit, ook tokkies hebben een reden waarom ze zo zijn geworden en het draait vaak om "gemis", je moet ook leren communiceren en jij hebt de mazzel dat je ouders dat ook belangrijk vonden. Die vriendin is een mens met gevoelens en misschien is ze hartstikke gek op haar man. Als ik in eens heel veel paniek, verdriet en wanhoop voel dan duik ik naar binnen maar bij andere mensen komt die energie naar buiten. Het is niet netjes wat ze heeft geschreeuwd maar het is maar een opmerking, die vriendin weet dat TO geen hoer is, ze zocht gewoon een woord om mee te slaan om de confrontatie met haar eigen gevoelens uit te stellen. Ik vind het juist zo sneu dat iedereen het zo anders interpreteert.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
22-04-2021 20:55
Dit dus, ze is zich rot geschrokken, juist omdat jij het was moet ze het wel serieus nemen, haar leven viel aan diggelen en jij stond erbij. Nee, het is niet leuk dat je er van langs kreeg maar de heftigheid geeft wel heel goed weer hoe zij geschrokken is. Bel haar en vraag wat je voor haar kan doen en dat je het nooit meer aanroert als ze dat niet wil. Je bent pas echt vrienden als je haar beschermt voor haar zwakke punten. Ik vind het ook heel bijzonder dat mensen hier een 20 jaar oude vriendschap zo makkelijk de deur uitgooit, dat doe je met je partner toch ook niet als je snapt dat hij/zij de schok van zijn leven krijgt?

Helemaal eens. 20 jaar vriendschap.......

Maar hier op het forum heerst de trend dat je niets moet pikken, niet van je partner en niet van vrienden.

Iedereen maakt fouten en het lijkt me wel heel stil worden om je heen als je fouten van dierbaren niet kunt vergeven.

K*hoer uit de mond van een sowieso grofgebekte zou ik ook best tegen kunnen. Het is wat anders als ze je gemeen op je eigen zwakke plekken gaat pakken en daarmee heel persoonlijk wordt (zo hoorde ik bijvoorbeeld ooit dat een vriendin had afgegeven op een gehandicapt kind) maar een 'standaard' scheldwoord....ach.....
Met dit soort tokkies zou ik niet bevriend willen zijn
blijfgewoonbianca schreef:
22-04-2021 20:41
Ik zou de banden van haar vreemdgaande vent lek steken.
Om mee te beginnen.
Zit je wel met die mensen op hetzelfde niveau
Susan schreef:
22-04-2021 20:36
Ik heb ook vaak zat gehoord van mensen die het hun beste vriend of vriendin niet konden vergeven het niet te hebben verteld, dus wat dit betreft weet je nooit waar je goed aan doet.
Wel vertellen. Als iemand het mij dan kwalijk gaat nemen of me gaat uitschelden, prima. Niet mijn soort vrienden.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
22-04-2021 20:41
Ik zou de banden van haar vreemdgaande vent lek steken.
Om mee te beginnen.
Heel grappig in combi met jou motto... XD
(maar ik zou je met liefde helpen)
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
22-04-2021 21:09
Zit je wel met die mensen op hetzelfde niveau
Ik zal ook wel een tok zijn, dan.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 22-04-2021 21:34
6.90% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
22-04-2021 20:55
Dit dus, ze is zich rot geschrokken, juist omdat jij het was moet ze het wel serieus nemen, haar leven viel aan diggelen en jij stond erbij. Nee, het is niet leuk dat je er van langs kreeg maar de heftigheid geeft wel heel goed weer hoe zij geschrokken is. Bel haar en vraag wat je voor haar kan doen en dat je het nooit meer aanroert als ze dat niet wil. Je bent pas echt vrienden als je haar beschermt voor haar zwakke punten. Ik vind het ook heel bijzonder dat mensen hier een 20 jaar oude vriendschap zo makkelijk de deur uitgooit, dat doe je met je partner toch ook niet als je snapt dat hij/zij de schok van zijn leven krijgt?
Dit.
En alsnog de banden van die lul.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
22-04-2021 20:55
Dit dus, ze is zich rot geschrokken, juist omdat jij het was moet ze het wel serieus nemen, haar leven viel aan diggelen en jij stond erbij. Nee, het is niet leuk dat je er van langs kreeg maar de heftigheid geeft wel heel goed weer hoe zij geschrokken is. Bel haar en vraag wat je voor haar kan doen en dat je het nooit meer aanroert als ze dat niet wil. Je bent pas echt vrienden als je haar beschermt voor haar zwakke punten. Ik vind het ook heel bijzonder dat mensen hier een 20 jaar oude vriendschap zo makkelijk de deur uitgooit, dat doe je met je partner toch ook niet als je snapt dat hij/zij de schok van zijn leven krijgt?
Helemaal dit.
Wat zijn jullie allemaal vreselijk hard voor die vrouw.

Maar goed, vooralsnog hoef je niks want heb je ook niks van haar gehoord.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat het einde vriendschap zou zijn (al weet ik eerlijk gezegd niet of ik zo'n lange vriendschap zou hebben met iemand die heel snel tegen je uitvalt en met wie je zo snel een aanvaring hebt, even los van deze situatie) maar ik zou wel zijn weggegaan en even afstand hebben genomen. Als zij contact opneemt zien we wel weer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Baileyslife schreef:
22-04-2021 20:40
Ik hoop dat mijn vriendinnen ook eerlijk zijn naar mij als zo'n situatie zich voor zou doen, in plaats van doen of hun neus bloed.
Dus ik vind het heel netjes van jou dat toen je het zeker wist, eerlijk bent geweest naar je vriendin.

Boos, gefrustreerd en verdrietig zijn; het mag allemaal.
Maar jou uitschelden?
Sorry dat gaat te ver. Ze kent je al 20 jaar, dus ook zij zou jou inmiddels moeten
kennen. En zo'n goede vriendin na 20 jaar op deze manier behandelen, vind ik niet oké. Voor mij zou de vriendschap over zijn.

Overigens grote kans dat ze zelf de kant van haar vriend kiest en de vriendschap vanuit haar kant ook voorbij is, dus dat jij die keuze niet meer hoeft te maken.
Helemaal dit, to. Ik vind het uitschelden, en zo grof ook, echt een totale dealbreaker, ik vind dat echt niet oké, ook niet onder deze omstandigheden. Ze zou jou inderdaad goed genoeg moeten kennen om je woorden op waarde te schatten.
Maar, mocht ze ooit zelf excuses aanbieden, dan zou ik het gezien de omstandigheden ook als weer goed beschouwen.
Ik vind schelden echt heel erg. Ik scheld niemand uit, en wil zelf ook niet uitgescholden worden, ik vind dat echt ongelofelijk respectloos. Dus ondanks dat je slecht nieuws bracht, dit heb je niet verdiend.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
22-04-2021 20:55
Ik vind het ook heel bijzonder dat mensen hier een 20 jaar oude vriendschap zo makkelijk de deur uitgooit, dat doe je met je partner toch ook niet als je snapt dat hij/zij de schok van zijn leven krijgt?
Ik gooi mijn partner zeer zeker wel de deur uit als hij me k*nkerhoer gaat noemen.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag wat is haar normale taalgebruik, zijn dit woorden die ze vaker gebruikt als ze ergens boos over is, dan kun je je het minder aantrekken namelijk, hoewel ik schelden echt verschrikkelijk vind hoor, daar niet van. Ik denk dat het ook een reactie op het nieuws was en niet tegen jou gericht, alles valt onder je weg als je partner vreemd gaat en als zij nogal emotief is, is een heftige reactie wel te voorspellen. Hoop dat ze inziet dat ze met de "woordkeuze" toch echt te ver is gegaan en als ze straks weer een beetje helder kan denken contact opneemt, jij kunt natuurlijk ook nog even navragen hoe het met haar gaat en dan zien of ze er nog op terugkomt met excuses.
Jufjoke schreef:
22-04-2021 21:46
Ik gooi mijn partner zeer zeker wel de deur uit als hij me k*nkerhoer gaat noemen.
Ja ik ook, dat gaat toch alle perken te buiten.
TO heeft ze je eerder echt uitgescholden?
Geronimo2 schreef:
22-04-2021 21:02
Wat meedogenloos klinkt dit, ook tokkies hebben een reden waarom ze zo zijn geworden en het draait vaak om "gemis", je moet ook leren communiceren en jij hebt de mazzel dat je ouders dat ook belangrijk vonden. Die vriendin is een mens met gevoelens en misschien is ze hartstikke gek op haar man. Als ik in eens heel veel paniek, verdriet en wanhoop voel dan duik ik naar binnen maar bij andere mensen komt die energie naar buiten. Het is niet netjes wat ze heeft geschreeuwd maar het is maar een opmerking, die vriendin weet dat TO geen hoer is, ze zocht gewoon een woord om mee te slaan om de confrontatie met haar eigen gevoelens uit te stellen. Ik vind het juist zo sneu dat iedereen het zo anders interpreteert.

Ik interpreteer het helemaal niet anders, maar ik leen me er niet voor. Hoe zielig ook.
Iedereen heeft wel een reden voor kutgedrag, dat maakt nog niet dat het dan acceptabel is
Alle reacties Link kopieren
To, als eerste; groot gelijk dat je haar dit verteld hebt én gewacht hebt tot je bewijs had.

Haar reactie naar jou toe is vreselijk overtrokken. Dat heb je niet verdiend.
Dat ze het niet wil geloven, dat snap ik. Heb je haar ook dat bewijs laten zien?

Maar iemand uitschelden is beneden pijl. Ik ga er dan van uit dat ze het meent en geen contact meer wil.

Mocht ze ooit excuses aanbieden, dan zou ik dan pas gaan bedenken of ik nog wel zin heb in de vriendschap. Ook gezien haar andere opmerking over dat je zou stoken. Ja, ik zou het persoonlijk nemen.

Sterkte, want het zal niet makkelijk voor je geweest zijn om de keuze te maken om het te vertellen én dat je zo'n misselijke reactie krijgt.
dianaf wijzigde dit bericht op 22-04-2021 21:58
6.93% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven