Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie

23-04-2021 12:45 3128 berichten
Ik lees hier veel mensen die het zwalkende beleid en de coronacrisis doodserieus nemen. De een is nog zwaarder in de leer dan de ander. Ik vraag mij af waar zijn de “wappies”? Ik vind het persoonlijk niet zo erg een wappie te zijn. Ik vind mijzelf geen wappie maar ik lig er niet wakker van als mensen dat anders zien. Ik ben tegen de maatregelen op 1 na, als je ziek bent blijf je thuis. Ik ben erg opgevoed met het idee even proberen en dat heeft mij een aantal jaren geleden de kop gekost en oa door corona besef ik mij wel dat we onze gezondheid iets serieuzer mogen nemen.

Dus ja ik geloof dat corona bestaat en nee niet in die maatregelen. Niet in vaccins die in testfasen zitten en zoek mensen die het ook zo zien. Dus behalve als er een leuke vraag bij zit zal ik niet reageren op mensen die voor zijn. Dit is net als uitgerekend in augustus topic een draadje voor mensen die het ook maar vreemd vinden en niet voor mensen die nooit kinderen willen of al 14 jaar ouders zijn.
Pioen00 schreef:
23-04-2021 13:43
Weet jij misschien hoeveel procent capaciteit er al is bij gekomen sinds februari 2020 en wat is de planning hiervan? Ik neem toch aan dat met zo'n nationale crisis hier miljarden voor zijn vrijgemaakt toen?
Er is in fases opgeschaald van 1150 bedden tot 2000 bedden, maar eigenlijk zijn die laatste 100 bedden (boven de 1900) al een 'stretch'. Hiervoor zijn niet voldoende zorgverleners opgeleid. Per zorgverlener, die normaal 2 patienten onder zijn hoede heeft, zijn er nu soms 5 patienten die verzorgd moeten worden.
Ook is er niet genoeg beademingsapparatuur in NL, dat wordt besteld, maar dat kost tonnen. Ook cohortafdelingen (met beschermende kleding, en op de IC veel meetapparatuur) zijn duur. Dus heel veel geld is al besteed. Ik zou de precieze cijfers na moeten zoeken, heb ik niet paraat.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
23-04-2021 13:43
Om zonder maatregelen te kunnen hadden we dan geloof ik 25.000 ic-bedden moeten hebben.
En dat zou nog niet gewerkt hebben, want veel verpleegkundigen en artsen zouden uitvallen door besmetting. Dan valt de zorg alsnog om.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
iroh schreef:
23-04-2021 13:26
Als verpleegkundige maakt dit topic mij verdrietig.
Kan ik mij heel goed voorstellen. Jullie verrichten het harde en moeilijke werk voor ons en in plaats van steun krijg je dit soort idioten die het allemaal niet zo nodig vinden.

Ik zou ook echt voorstellen om ergens een soort wappieland te maken (in Rusland zijn nog wel onbewoonde gebieden) dan kunnen ze daar met zijn allen naartoe en lekker leven zonder maatregelen etc.
Alle reacties Link kopieren
Oh, maar jullie zijn geen echte wappies.
Meer een soort knuffelwappies.

Echte wappies hangen dit soort dingen op:
https://cloud.farside.nl/s/GxnAJMQq53Yfkee
https://cloud.farside.nl/s/PZYt7iMgDQRmrpz
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
iroh schreef:
23-04-2021 13:26
Als verpleegkundige maakt dit topic mij verdrietig.
Mijn man is verpleegkundige. Hij vind nog dat ik mij uiterst voorzichtig uitdruk. Ik werk ook in de zorg. Niet in als verpleegkundige. Maar ik doe wel medische handelingen zoals sondevoeding etc ik vind het vervelend dat je er verdrietig van word maar we vinden beide dat dat nergens op slaat. We moesten beide zonder bescherming werken en sterker nog pas kreeg hij een mail dat hij gewoon moest doorwerken na positieve test als hij zich niet te ziek voelt.
Ik ben er later weer, ik moet aan de bak lieve mensen. Wappies meld u vooral. Ik lees u graag. Ik reageer later weer.
Alle reacties Link kopieren
KooktMetKnoflook schreef:
23-04-2021 13:50
Oh, maar jullie zijn geen echte wappies.
Meer een soort knuffelwappies.

Echte wappies hangen dit soort dingen op:
https://cloud.farside.nl/s/GxnAJMQq53Yfkee
https://cloud.farside.nl/s/PZYt7iMgDQRmrpz
Ja, zulke mensen zou ik dus onmiddellijk uit mijn omgeving bannen. Knettergek. Sorry, maar echt knettergek.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Borrelhap schreef:
23-04-2021 13:29
Ik begrijp niet zo goed wat de inhoud van je topic te maken heeft met "niet voor mensen die nooit kinderen willen of al 14 jaar ouders zijn"?
Heb je gemist dat je volgens de wappies onvruchtbaar wordt van het vaccin?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
23-04-2021 13:46
oooh kom op!!!!!!
je weet toch echt inmiddels wel dat het 5.5 jaar duurt om een IC verpleegkundige op te leiden?
Laat ook maar.
Alle reacties Link kopieren
Bloesem schreef:
23-04-2021 13:07
Precies en wat denk je van Mex griep. Kregen mensen narcolepsie.
Ze kregen het niet Door het vaccin, maar Na het vaccin.
Ook vandaag de dag krijgen mensen narcolepsie, en ze aten gisteren bloemkool!
ik geef mn bek ook maar een douw
nimbus schreef:
23-04-2021 13:52
Heb je gemist dat je volgens de wappies onvruchtbaar wordt van het vaccin?

O dat ja. Was ik even vergeten. Al begrijp ik dan nog steeds niet waarom die mensen niet mee zouden mogen schrijven stel je bent een wappie zonder kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
Bloesem schreef:
23-04-2021 13:50
Mijn man is verpleegkundige. Hij vind nog dat ik mij uiterst voorzichtig uitdruk. Ik werk ook in de zorg. Niet in als verpleegkundige. Maar ik doe wel medische handelingen zoals sondevoeding etc ik vind het vervelend dat je er verdrietig van word maar we vinden beide dat dat nergens op slaat. We moesten beide zonder bescherming werken en sterker nog pas kreeg hij een mail dat hij gewoon moest doorwerken na positieve test als hij zich niet te ziek voelt.
Triest zeg. Ik ben in de tweede golf vorig jaar mijn opa verloren aan corona en moest ook langere tijd werken zonder bescherming. Daarom ben ik enorm blij dat ik nu gevaccineerd ben en een groot deel van mijn collega's en patiënten ook. Sindsdien gelukkig geen zware gevallen of doden meegemaakt. Maar nee hoor, de 'maatregelen werken niet'. My ass.
Alle reacties Link kopieren
Borrelhap schreef:
23-04-2021 14:24
O dat ja. Was ik even vergeten. Al begrijp ik dan nog steeds niet waarom die mensen niet mee zouden mogen schrijven stel je bent een wappie zonder kinderwens.
En dan nog, als je door het vaccin al onvruchtbaar zou kunnen worden, wat doet het virus zelf dan wel niet met de vruchtbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
23-04-2021 13:25
Afbeelding

Dit is een verre neef van de dinosaurus ;)
ik geloof er toch niet in...:-)
Lijkt me wel heerlijk. Alles wat je kut vindt, daarvan gewoon zeggen 'ik geloof er niet in'.

'Ik geloof niet in belasting betalen'

'Ik geloof niet in de tandarts'

'Ik geloof niet in snelheidsboetes'

'Ik geloof niet in sneeuw in april'

Het maakt niet uit wat je 'gelooft'. Je hoeft niet te geloven in feiten, namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook niet in het nut van mondkapjes. Zeker omdat het gewoon openlijk werd gezegd in het begin. Gedrag verandering. Ik vind het tevens een ergenis voor het milieu.

Geen handen en zoenen geven is een goede maatregel buiten je huishoud bubbel. Afstand houden ook. Geen massale evenementen waar mensen dicht op elkaar staan ook.

Vaccinaties zijn 1 groot wereldwijd massa experiment waar er gelukkig miljoenen mij met heel veel liefde voor willen zijn. Achteraf krijgen we ongetwijfeld last van geen herinneringen, voortschrijdend inzicht enz enz.

Ik ben voor mensen in de buitenlucht te laten bewegen en voorlichting voeding en bestrijding obesitas.

Ik vertrouw de overheid voor geen meter, en vind de oversterfte erg, maar niet veel erger dan andere hevige griepjaren. Ik vind de restklachten wel zorgelijk. Vooral bij jongeren.

Ik ben dus een keurig gedragende half wappie die vast wel gaat laten prikken door de groepsdruk en de wens iets weer te mogen. Niet omdat ik denk dat mijn lichaam Corona niet aan zal kunnen. En om alle bange mensen tegemoet te komen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-04-2021 14:54
Lijkt me wel heerlijk. Alles wat je kut vindt, daarvan gewoon zeggen 'ik geloof er niet in'.

'Ik geloof niet in belasting betalen'

'Ik geloof niet in de tandarts'

'Ik geloof niet in snelheidsboetes'

'Ik geloof niet in sneeuw in april'

Het maakt niet uit wat je 'gelooft'. Je hoeft niet te geloven in feiten, namelijk.
Nou, feit is ook dat mondkapjes maar beperkt beschermen. Feit is ook dat vaccinaties nog experimenteel zijn. Maar soit, feit is ook dat het er vooralsnog goed uitziet. Dus een gewogen beslissing van de wereld er mee door te gaan. Twijfels zijn NIET raar.
KooktMetKnoflook schreef:
23-04-2021 12:57
Wat betekent dan 'ik geloof niet in maatregelen' - wil je ze niet, geloof je niet dat ze werken, geloof je dat ze eigenlijk worden opgelegd met een ander doel met Corona als excuus?

En wat bedoel je met 'ik geloof niet in vaccins in de testfase' - wat is voor jou een testfase? Is bekend dat inmiddels vele tientallen miljoenen mensen zijn ingeënt, en het aantal coronagevallen in de ingeënte groepen met 90-99% afneemt?
Is het nieuwe model Skoda dat net 2 maanden op de markt is nog in testfase?
Wanneer is iets een testfase voor jou / wat is volgens jou het eind van een testfase?

ps geweldige topictitel.
Nou dit he. Nieuwe auto's worden vaak nog teruggeroepen omdat er in de praktijk een of ander mankement aan het ligt komt.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
23-04-2021 14:16
Ze kregen het niet Door het vaccin, maar Na het vaccin.
Ook vandaag de dag krijgen mensen narcolepsie, en ze aten gisteren bloemkool!
Lees anders hier even: dat verband is wel degelijk aangetoond!

https://en.wikipedia.org/wiki/Pandemrix

Ontkennen van vaccinatie bijwerkingen (door volksgezondheidsinstanties) genereert nog veel meer wappies. Mensen moeten gewoon weten wat de bijwerkingen zijn.
Bloesem schreef:
23-04-2021 13:50
Mijn man is verpleegkundige. Hij vind nog dat ik mij uiterst voorzichtig uitdruk. Ik werk ook in de zorg. Niet in als verpleegkundige. Maar ik doe wel medische handelingen zoals sondevoeding etc ik vind het vervelend dat je er verdrietig van word maar we vinden beide dat dat nergens op slaat. We moesten beide zonder bescherming werken en sterker nog pas kreeg hij een mail dat hij gewoon moest doorwerken na positieve test als hij zich niet te ziek voelt.
Wat een rare werkgever. Ik moet juist met mondkapjes werken ook al heeft niemand klachten.
Als een wg in de zorg zijn personeel dwingt te werken na een positieve test zou ik melding maken bij de inspectie.
Maar als je nou niet in vaccins gelooft, hoe verklaar je dan de afname in besmettingen in landen waar ze al verder zijn met vaccineren?
Alle reacties Link kopieren
Bloesem schreef:
23-04-2021 13:32
Ik geloof best dat ze werken en ik geloof ook niet in complotten. Ik denk niet dat 5g ons overneemt of in the great reset. Ik zeg alleen dat ze nog tekort op de markt zijn en het risico dat ik dood ga aan corona is te klein om het risico te willen lopen op een lange termijn van een vaccin wat een nieuwe techniek heeft.

Ik wil ook gewoon niet elk jaar mij laten prikken. De griepprik wil ik ook niet. Ik kom ervoor in aanmerking door mijn astma maar ik wil dat niet. Ik leef best gezond en neem zo min mogelijk medicatie. Ik voel mij daar prettig bij en ik vind het prima als andere het wel willen. Mijn vader en ex willen het wel. Prima. Echt ik vind niemand schaap of wappie. Al geloof je in de meest maffe therorie ik laat je nog. Ik geloof niet in god en als ik er wat over lees voel ik zoveel verwondering. Maar ik veroordeel niemand erom. Zo zie ik dit ook.
Het is ook niet dat jij dood hoeft te gaan aan corona, maar dat anderen dood kunnen gaan omdat jij corona krijgt en evt, op de IC terecht komt en zo onnodig een reguliere-zorg ic-bed afneemt.
Je zegt samen met je man in de zorg te werken ,maar overduidelijk niet in het ziekenhuis. Loop een dagje met me mee zou ik zeggen. Wat mij betreft mag je dat t-shirt of een stempel met 'jesuiswappie' op je voorhoofd hebben, zodat ik mijn handen van je af kan halen als je voorbij komt op mijn werk, zodat ik ook weer eens een keer aan vakantie toekom. Wel zo fair toch?!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen wappie maar ik vind dat de"lockdown" niet werkt. Het aantal besmettingen daalt niet en voor de ondernemers is het funest.

Ik persoonlijk vind het onzin dat de winkels (tot 28 april), de eethoreca, sportscholen, zwembaden, wellness, dierentuinen, pretparken, musea, bioscopen en theaters volledig op slot moeten.

Het zou beter zijn als dat weer open kan met op maat afgestemde maatregelen per sector/branche en 25m2.

En die stomme mondkapjes die vlg. Van Dissel niets toevoegen maar toch op moeten.

Ik snap wel dat massaevenementen, volle stadions, natte horeca en de sexindustrie dicht moeten blijven.

En verder prikken, prikken, prikken.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
eef-- schreef:
23-04-2021 13:18
Maar wat ik me dan afvraag (oprechte vraag, geen verwijd): Hoe zou je het voor je zien zonder de maatregelen? Zouden dan alle mensen met andere ziektes dan corona pech hebben en het ziekenhuis puur moeten draaien op coronapatiënten behandelen? Of zouden maar een max. aantal coronapatiënten opgenomen mogen worden en de rest heeft pech? Lijkt me beide niet wenselijk.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Bloesem schreef:
23-04-2021 12:45
Ik lees hier veel mensen die het zwalkende beleid en de coronacrisis doodserieus nemen.
Voortschrijdend inzicht is wat anders dan zwalken. En als je beleid moet maken op basis van minimale informatie zal je dat regelmatig moeten bijstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven