Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Mutsje78 schreef:
23-04-2021 21:50
Ik ben even klaar met die 60plussers die het vaccin weigeren omdat ze bang zijn voor de zeer zeldzame bijwerkingen en trombose. Dit nav het artikel op nieuwssites dat veel dossissen AZ moest worden weggegooit omdat veel niet kwamen opdagen.

We gooien om deze groep te beschermen en te redden de hele maatschappij op slot met alle gevolgen van dien. En dan weigeren ze het vaccin? Maar wel blijven doorroken en pijnstillers slikken alsof het snoepjes zijn (een deel van hen).

Is dit de dank aan de jongere generaties die het hele circus straks linksom of rechtsom moeten betalen?

Maar dan wel janken als ze een bed in het ziekenhuis nodig hebben als ze besmet raken, vaccinweigerende boomers, echt.

Zelfs mijn ouders twijfelen of ze de prik willen halen, wegens allerlei vreemde gedachten en onreele angsten mbt nieuwe vaccins. Ze kunnen Pfizer krijgen. Ze moeten het zelf weten, toch maakt het mij boos.
je kan wel boos zijn op die 60 plussers maar het zijn hun kinderen die ze aanraden om die prik niet te gaan halen.
Die beInvloeden de ouders om niet te gaan.
Lekker makkelijk weer katten op 60 plussers.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dus alle 60 plussers slikken pillen en roken?

Newsflash, 90% van de 60 plussers is al heel lang gestopt met roken.

Bah, wat een domme post.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik heb nog nooit gerookt.*nog net geen 60plus dat is het hem natuurlijk*
Zelfs alcohol drink ik niet. Alleen een glaasje advocaat als Yasmijn het aanbied ;-)
Als ik toch oud moet zijn ga ik wel aan de advocaat met slagroom. Of citroentje met suiker.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
25-04-2021 11:22
Ik heb nog nooit gerookt.*nog net geen 60plus dat is het hem natuurlijk*
Zelfs alcohol drink ik niet. Alleen een glaasje advocaat als Yasmijn het aanbied ;-)
Als ik toch oud moet zijn ga ik wel aan de advocaat met slagroom. Of citroentje met suiker.
Hier. Een zondagsbrunchborrel 🍷
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
25-04-2021 11:39
Hier. Een zondagsbrunchborrel 🍷
Toch wel sherry he als "we" al zo oud zijn.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
25-04-2021 11:40
Toch wel sherry he als "we" al zo oud zijn.
Wel een pale dry.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
25-04-2021 11:13
je kan wel boos zijn op die 60 plussers maar het zijn hun kinderen die ze aanraden om die prik niet te gaan halen.
Die beInvloeden de ouders om niet te gaan.
Lekker makkelijk weer katten op 60 plussers.
Je laat je toch niet beïnvloeden door je kinderen. Als je dat wel doet ben je dom en kan je niet voor jezelf denken. En straks wel een IC bed bezet houden omdat je een vaccin weigert. Kan ik ook boos om worden.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
25-04-2021 22:49
Je laat je toch niet beïnvloeden door je kinderen. Als je dat wel doet ben je dom en kan je niet voor jezelf denken. En straks wel een IC bed bezet houden omdat je een vaccin weigert. Kan ik ook boos om worden.
Ik ken iemand die zelfs tegen haar vader gezegd heeft geen contact meer te willen als hij zich zou laten vaccineren. Sommige mensen zijn ver heen hoor.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
25-04-2021 23:03
Ik ken iemand die zelfs tegen haar vader gezegd heeft geen contact meer te willen als hij zich zou laten vaccineren. Sommige mensen zijn ver heen hoor.
Jezus wat ziek.
CharlotteCcc schreef:
25-04-2021 23:03
Ik ken iemand die zelfs tegen haar vader gezegd heeft geen contact meer te willen als hij zich zou laten vaccineren. Sommige mensen zijn ver heen hoor.
Ik ken die ook helaas, maar misschien is de angst om het contact met je kind te verliezen groter dan de angst om corona op te lopen. Ik heb hele goede vrienden waarvan een zoon nogal extreem in de wappie-stand is geraakt. 60-plussers inderdaad.

Ik heb me laten vaccineren, geen enkele moeite met eventuele (latere) bijwerkingen of zogenaamde chips ingespoten (wappie-idioten). Alleen dat vaccin geeft geen enkel bewezen garantie voor de toekomst. Maar dat hoeft ook niet. Voor nu is het het minste dat je kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
25-04-2021 23:03
Ik ken iemand die zelfs tegen haar vader gezegd heeft geen contact meer te willen als hij zich zou laten vaccineren. Sommige mensen zijn ver heen hoor.
Heel wat forummers willen al geen contact meer met mensen die zich niet laten vaccineren. Hebben gebroken met vriendinnen omdat zij de regels niet zo strikt naleven als hun. Want het virus is belangrijker dan een jarenlange vriendschap.
Dat is net zo erg.

Je bent volgens velen hier al een aso en wappie als je met een paar collega's gaat wandelen tijdens de lunch. Letterlijk gelezen op het forum. Want ten eerste wat doe je op kantoor! En je mag maar met 2!! Zo krijg je volle IC's!! Ja van buiten lopen met zn 3en ipv met zn 2en op afstand? Doe normaal zeg.

Op het Corona topic ook: elke vraag van iemand die twijfelt of iets mag volgens de regels wordt helemaal de grond in geboord.
Pfff.
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
26-04-2021 13:43
Heel wat forummers willen al geen contact meer met mensen die zich niet laten vaccineren. Hebben gebroken met vriendinnen omdat zij de regels niet zo strikt naleven als hun. Want het virus is belangrijker dan een jarenlange vriendschap.
Dat is net zo erg.

Je bent volgens velen hier al een aso en wappie als je met een paar collega's gaat wandelen tijdens de lunch. Letterlijk gelezen op het forum. Want ten eerste wat doe je op kantoor! En je mag maar met 2!! Zo krijg je volle IC's!! Ja van buiten lopen met zn 3en ipv met zn 2en op afstand? Doe normaal zeg.

Op het Corona topic ook: elke vraag van iemand die twijfelt of iets mag volgens de regels wordt helemaal de grond in geboord.
Pfff.
Jezus dat is net zo ziek.
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
26-04-2021 13:43
Heel wat forummers willen al geen contact meer met mensen die zich niet laten vaccineren. Hebben gebroken met vriendinnen omdat zij de regels niet zo strikt naleven als hun. Want het virus is belangrijker dan een jarenlange vriendschap.
Dat is net zo erg.

Je bent volgens velen hier al een aso en wappie als je met een paar collega's gaat wandelen tijdens de lunch. Letterlijk gelezen op het forum. Want ten eerste wat doe je op kantoor! En je mag maar met 2!! Zo krijg je volle IC's!! Ja van buiten lopen met zn 3en ipv met zn 2en op afstand? Doe normaal zeg.

Op het Corona topic ook: elke vraag van iemand die twijfelt of iets mag volgens de regels wordt helemaal de grond in geboord.
Pfff.

Ja maar op het forum zijn mensen altijd roomser dan de paus en moraalridders.
Ik weet nooit zo goed wie die mensen in het dagelijks leven zijn, maar ik kom ze niet tegen. Ik zie hier regelmatig mensen wandelen met meer dan 2 op straat en ken ook mensen die toch hun verjaardag met hun broer en ouders vieren.

Ik vind het stuitend dat mensen zelf niet meer nadenken en blind volgen wat de overheid zegt. Vanaf morgen 16:00 mag je weer met vier mensen op bezoek? Oke dan is dat vanaf dan veilig. Uhmm..why?? Omdat Rutte het zegt? De logica in veel regels is compleet weg.
Ik begrijp echt dat er regels moeten zijn, maar het voelt voor mij soms een beetje als "Netjes wachten voor het rode voetgangerslicht om 1 uur 's nachts op een compleet leeg kruispunt".
Op zulke momenten pas ik eigen logica toe en steek ik dus over, omdat er in de verste verte geen verkeer aan komt en ik daar anders dus 2 minuten voor jan lul in het donker op een stoep sta braaf te doen. Net als dat ik op zondagochtend op een lege snelweg lekker 130 rijd. Officieel mag het niet, maar ben ik gevaarlijk op een lege snelweg? nee (plus: na 19:00 's avonds mag het ook dus hoezo is het nu dan gevaarlijk?)

Met de coronaregels is dat ook. Mijn vader is ook zo'n regeltjes neuroot maar de logica is zoek.
Ik moest laatst voor werk drie dagen naar Oostenrijk. Dan moet je dus officieel 10 dagen in quarantaine bij terugkomst.
Maar ik ben zowel voor de heen- als terugweg pcr getest. Dan doe je dus op de terugweg een pcr test en die is negatief. Dan stap je daarna in een vliegtuig dat 80% leeg is en dáarom zou je dan 10 dagen in quarantaine moeten? Maar je komt op Amsterdam CS aan en moet daar verder met een stadsbus, die propvol is en waar je bovenop elkaar staat.
Maar dat kan dan dus wel? Want ja... dan ben je in Nederland...
Dus de mensen die hier iedere dag bovenop elkaar in een bus staan hoeven niet in quarantaine, maar ik die net uit een soort prive-vliegtuig met alle ruimte stap wél, want ik ben in Oostenrijk geweest. Oehhhh en daar hebben ze ook corona. Ja, net als hier...... al een tijdje.
Ik zie het verschil niet met door een Oostenrijkse stad lopen of door Amsterdam lopen.
Plus: IK ben net 2 keer negatief getest. Dat kunnen de meeste mensen in die bus wrs niet zeggen.
Als je nou uit India of Brazilie komt waar rare varianten rondwaren vind ik het alweer een ander verhaal..... maar uit een vrij normaal Europees land vind ik het echt onzinnig.


Het loopt gewoon op zoveel vlakken scheef.
Ik wil rond struinen op rommelmarkten!
Afbeelding
Afbeelding
Joelle1980 schreef:
26-04-2021 13:43

Je bent volgens velen hier al een aso en wappie als je met een paar collega's gaat wandelen tijdens de lunch. Letterlijk gelezen op het forum. Want ten eerste wat doe je op kantoor! En je mag maar met 2!! Zo krijg je volle IC's!! Ja van buiten lopen met zn 3en ipv met zn 2en op afstand? Doe normaal zeg.

Op het Corona topic ook: elke vraag van iemand die twijfelt of iets mag volgens de regels wordt helemaal de grond in geboord.
Pfff.
Die types hier die roomser dan de paus zijn, zijn een beetje wereldvreemd denk ik. Zitten de godganse dag hier op het forum anderen de maat te nemen. Ze zien of spreken kennelijk maar weinig mensen. Hun wereldje is gewoon heel klein, ze hebben niemand die er wat ratio in praat, dan krijg je dat.
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
27-04-2021 08:23
Die types hier die roomser dan de paus zijn, zijn een beetje wereldvreemd denk ik. Zitten de godganse dag hier op het forum anderen de maat te nemen. Ze zien of spreken kennelijk maar weinig mensen. Hun wereldje is gewoon heel klein, ze hebben niemand die er wat ratio in praat, dan krijg je dat.
Ooo, dat precies!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
27-04-2021 08:23
Die types hier die roomser dan de paus zijn, zijn een beetje wereldvreemd denk ik. Zitten de godganse dag hier op het forum anderen de maat te nemen. Ze zien of spreken kennelijk maar weinig mensen. Hun wereldje is gewoon heel klein, ze hebben niemand die er wat ratio in praat, dan krijg je dat.
En bedankt he :rofl:

Maar ik zit dus wel de hele dagen thuis, als in opgesloten in mn lichaam wat al maanden zit te wachten op een operatie van een uurtje en dan zou ik mn gang weer kunnen gaan, denk wel weer ver weg van het forum idd, maarja volgens de berichten in de media gaat dit nog wel ff duren. ZUCHT
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
27-04-2021 08:23
Die types hier die roomser dan de paus zijn, zijn een beetje wereldvreemd denk ik. Zitten de godganse dag hier op het forum anderen de maat te nemen. Ze zien of spreken kennelijk maar weinig mensen. Hun wereldje is gewoon heel klein, ze hebben niemand die er wat ratio in praat, dan krijg je dat.
Ja maar echt, ze zitten alleen maar op het forum, de hele dag te posten en iedereen angst aan te jagen. Sommigen werken in het ziekenhuis/de zorg, posten dat ze de benen uit hun lijf lopen, elke keer overwerken want bijna code zwart in hun ziekenhuis. Hoe kan je dan de he-le dag op het forum aan het posten zijn?!
En continue commentaar geven op mensen die zich niet helemaal 100% aan de regels houden want door die mensen is het code zwart.

Ik ken niemand die zo doet. En niemand die al een jaar binnenzit, nooit meer dan 1 persoon op bezoek heeft gehad of niet met een paar mensen buiten heeft gekletst.

Misschien helpt het dat ik maar 5 mensen ken die Corona hebben gehad en behalve een snotneus/keelpijn geen klachten hebben gehad. Veel forummers hebben kennissen of familie verloren aan Corona, of doodziek in het ziekenhuis.
Maar dan nog waarom besteed je hele dagen op het forum om mensen de les te lezen en de grond in te boren dat het door "mensen zoals jij" komt dat Corona er nog is.

Nou ik hoop maar dat die vaccins echt zo goed werken en dat ze een beetje snel opschieten met prikken, dan zijn we na de zomer van deze ellende af.
En dan lekker in de herfstvakantie naar de zon!!
Zonnebank is ook nogsteeds dicht, belachelijk toch.
joelle1980 wijzigde dit bericht op 27-04-2021 09:20
13.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
27-04-2021 08:36
En bedankt he :rofl:

Maar ik zit dus wel de hele dagen thuis, als in opgesloten in mn lichaam wat al maanden zit te wachten op een operatie van een uurtje en dan zou ik mn gang weer kunnen gaan, denk wel weer ver weg van het forum idd, maarja volgens de berichten in de media gaat dit nog wel ff duren. ZUCHT
Maar voor jou is het noodzaak. Hoop dat je snel aan de beurt bent, kan je weer lekker naar buiten en leuke dingen doen!
:daisy:
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
27-04-2021 09:07
Ja maar echt, ze zitten alleen maar op het forum, de hele dag te posten en iedereen angst aan te jagen. Sommigen werken in het ziekenhuis/de zorg, posten dat ze de benen uit hun lijf lopen, elke keer overwerken want bijna code zwart in hun ziekenhuis. Hoe kan je dan de he-le dag op het forum aan het posten zijn?!
En continue commentaar geven op mensen die zich niet helemaal 100% aan de regels houden want door die mensen is het code zwart.

Ik ken niemand die zo doet. En niemand die al een jaar binnenzit, nooit meer dan 1 persoon op bezoek heeft gehad of niet met een paar mensen buiten heeft gekletst.

Misschien helpt het dat ik maar 5 mensen ken die Corona hebben gehad en behalve een snotneus/keelpijn geen klachten hebben gehad. Veel forummers hebben kennissen of familie verloren aan Corona, of doodziek in het ziekenhuis.
Maar dan nog waarom besteed je hele dagen op het forum om mensen de les te lezen en de grond in te boren dat het door "mensen zoals jij" komt dat Corona er nog is.

Nou ik hoop maar dat die vaccins echt zo goed werken en dat ze een beetje snel opschieten met prikken, dan zijn we na de zomer van deze ellende af.
En dan lekker in de herfstvakantie naar de zon!!
Zonnebank is ook nogsteeds dicht, belachelijk toch.
Men spreekt nu al over hervaccinatie:

https://www.telegraaf.nl/video/14581535 ... vaccinatie

Ik heb me afgelopen weekend zo lopen ergeren aan bepaalde personen op het forum, dat ik overwoog om mn account op te heffen.
Wat een schreeuwerds!
Die hebben echt geen leven!
Alle reacties Link kopieren
Oh. En die registratie van de vaccinaties is ook weer een drama: ten eerste omdat het via div kanalen gaat (huisarts en ggd) en van 3 miljoen prikken weten ze nu niet aan wie die gegeven zijn..

Kan me herinneren dat het bij ons vertraging opliep tov andere landen om te strarten met inenten omdat de systemen eerst goed in orde moesten zijn, hahaha, nou, dat zijn ze nog steeds niet, tis een en al schattingen, gebaseerd op de uitgifte van vaccins en geen idee welke groepen en mensen nu wel en niet ze ook daadwerkelijk gekregen hebben.

Ze weten ook niet hoeveel daarvan maar 1 of al de 2e prik is..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
27-04-2021 08:11
Ik wil rond struinen op rommelmarkten!

noglangnietjarig schreef:
27-04-2021 08:36
En bedankt he :rofl:

Maar ik zit dus wel de hele dagen thuis, als in opgesloten in mn lichaam wat al maanden zit te wachten op een operatie van een uurtje en dan zou ik mn gang weer kunnen gaan, denk wel weer ver weg van het forum idd, maarja volgens de berichten in de media gaat dit nog wel ff duren. ZUCHT
Nou, roomser dan de paus zou ik jou niet willen noemen :devil:

Maar wat rot dat je operatie is uitgesteld. Hopelijk kun je toch snel terecht!
Joelle1980 schreef:
27-04-2021 09:07
Ja maar echt, ze zitten alleen maar op het forum, de hele dag te posten en iedereen angst aan te jagen. Sommigen werken in het ziekenhuis/de zorg, posten dat ze de benen uit hun lijf lopen, elke keer overwerken want bijna code zwart in hun ziekenhuis. Hoe kan je dan de he-le dag op het forum aan het posten zijn?!
En continue commentaar geven op mensen die zich niet helemaal 100% aan de regels houden want door die mensen is het code zwart.
God ja, en als er dan eens een nuchtere zorgmedewerker haar kop boven het forummaaiveld uit durft te steken, dan is het: ‘Weet je werkgever wel hoe jij erover denkt?’ en: ‘Nou jou wil ik niet aan mijn bed hoor’.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
24-04-2021 13:03
Ik wil hem wel hebben hoor. Als het aan een 3-tal ministers lig sta ik namelijk na de meivakantie weer voor volle klassen zonder de mogelijkheid om afstand te houden.
Echt, ik wil mijn studenten echt wel weer naar school hebben. Maar dan wel graag verantwoord voor mijzelf en mijn oudere (55+ collega's)

Nou dat vind ik nou ook! Leerkrachten hup nu in de meivakantie allemaal prikken (die willen natuurlijk) en rap ook. Op naar volledige schooltijden voor alle kinderen en studenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven