Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!

24-02-2021 18:33 3041 berichten
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!

Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!

Dus niet dit:
Afbeelding
of dit:
Afbeelding

Maar dit!

Afbeelding
Afbeelding
anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie je foto's hoor C_I als ik op het linkje klik, leuk! :daisy:
I'm sorry, I was thinking about cats again.
Nu al?! De mijne begint nu pas uit te werken, 5 uur later. Ben ook al een beetje misselijk de hele dag maar het zal wel. Ohja mijn lip is ook ineens op gaan blazen dus ik denk dat daar een instrument tegenaan heeft gezeten. :lips:
Daar betalen sommige mensen goud geld voor Moom, voor zo'n opgeblazen lip :P

Ik voelde een paar flinke pijnscheuten door de verdoving heen, maar verder is die inderdaad nog niet uitgewerkt hoor. Tot halverwege mijn onderlip voelt het nog hartstikke gevoelloos. Ik probeerde net water te drinken maar dat liep zo mijn mond uit. Wat een feest dit :nut:
Fijn dames, dat het toch een beetje mee viel bij de tandarts. Ik moet een afspraak maken bij de tandarts, maar vergeet het steeds. Heb een lieve tandarts, dus ik vind het nooit erg om er naar toe te moeten.

Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt bij het tuincentrum, en daar kan ik morgenmiddag naar toe! Lekker een uurtje shoppen. Wat 1-jarig spul halen en nog een klimmer voor de schutting, die naast de winterharde clematis moet komen. Nu al zin in! :cheer:
Zoveel leuke bloemetjes in dit seizoen (en op jullie foto's) ik wordt er hebberig van!

Ik heb nog wat planken vurenhout over, hebben jullie nog inspiratie voor war ik ervan kan maken? (Nog een moestuinbak, andere plantenbak, iets voor aan de muur of toch een tafeltje...)

Ik hoop dat morgen de planten winkel km de hoek open is, klein winkeltje maar het buitengedeelte mag je gewoon rondlopen zonder afspraak. Misschien hebben ze nog iets moois (al weet ik nog niet helemaal wat ik zoek).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Misschien vogelhuisjes of insectenvilla's Neweve?
Ik ga het opgeven om bij te lezen en jullie daarmee in te halen. Ben ergens bij pagina 15 ofzo gebleven. Ik lees wel verder bij als het een keer heel rustig is hier, op een regenachtig weekeinde ofzo :D

Het was in elk geval wel grappig om te lezen over het stukje voorjaar dat we in februari ergens hadden. Jullie helemaal los in de tuin, maar toen wist nog niemand dat we een witte pasen zouden krijgen :fortune:

TG is van haar klachten af heb ik gelezen en met GLF gaat het ook beter, wat een fijn nieuws!
Caaf's kip-die-zo-ziek-geweest-was doet het ook weer helemaal :yes: Edit: oh bah wat naar, ze is juist overleden.. :-( Sorry Caaf.
En Friezinnetje heeft een kat, waarvan de foto's tot waar ik las al verdwenen zijn omdat ze na zoveel dagen vervallen. Uit de reacties begrijp ik dat ze heel schattig is :lol:

En nu ga ik wel gewoon de laatse pagina's bijlezen en het gat even niet. Sorry voor wie ik nu het grote nieuws totaal gemist heb :there:
anoniem_122552 wijzigde dit bericht op 26-04-2021 21:57
4.11% gewijzigd
Ohw, nou lees ik op de laatste bladzijde dat Trui er nou net niet meer is, wat rot Caaf :'(
He en het was net zo fijn dat ze weer opgekrabbeld was na vorig jaar. Grote :hug: voor jou. Slaap zacht Trui :rose:
Mijn vijg lijkt uit te lopen :cheer2:

Vandaag bij dat programma “wordt u al geholpen” mensen die klagen over wateroverlast in hun tegeltuin :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Sterkte CC, pijn aan de kiezen is vreselijk :(
Wat een dappere tandarts-gangers zijn jullie! Ik hoop dat de napijn meevalt. :redrose:

Ik ben vandaag via Marktplaats op pottenjacht geweest en ik ben blij...! In totaal had ik 24 potten, van heel groot (70 cm doorsnee) tot een stel van die minipotjes. Een heel aantal zelfs met planten erin! Voor totaal € 60... hoeraaaa!

Afbeelding
Hier moet allebei wel wat nieuws in. Die olijf is helaas echt heul dood. Een van de twee wordt de courgette.

Afbeelding
Gevuld en al voor € 5!

Afbeelding
Die twee grotere potten zijn ook nieuw, ook al gevuld!

Afbeelding
En dan nog deze drie.

En dan heb ik ook nog twee veel grotere blauwe potten die in de voortuin staan (en waarbij ik op de foto mijn naambordje zag haha! Eeeeeven niet hier). Een met een goeie hortensia en een met een knalroze rododendron, allebei zo goed als nieuw. En dan dus nog een berg kleiners, wat allemaal nog leeg is dus nog niet op de foto.
GroenTuintje schreef:
26-04-2021 22:00

Vandaag bij dat programma “wordt u al geholpen” mensen die klagen over wateroverlast in hun tegeltuin :facepalm:
Goh hoe zou dat nu komen? 🤔

Meerkat, jij kunt even weer vooruit met je potten.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
mama-inge schreef:
26-04-2021 22:03

Jaaaa, die kringloop sla ik voorlopig toch maar even over hoor. :$
@Meerkat, dat ziet er gezellig uit zo :daisy:
mama-inge schreef:
26-04-2021 22:03

Ze hadden zelf geeeeeen idee :bonk:
GroenTuintje schreef:
26-04-2021 22:00

(6) en terecht (die overlast dan)

Ik heb vandaag wat vrouwenmantel en heuchera uit een perk pal in de zon gehaald en er stekken van steenanjer bij gezet. Die doet t daar wel overweldigend goed.
Ondertussen even alle diepe wortels van klaverzuring die ik kon vinden er uit gehaald. Rotspul is dat.
Mijn buren en helaas zelfs bedrijven O_O in de buurt zijn nog van de azijn. En zijn mn buren niet bezig met azijn met dit weer dan zitten ze te roken in de tuin.
Dan heb ik echt liever bbq en houtvuur buren.
Been there, done that, got the T-shirt.
@apatura :mrgreen: idd ;-D

Hier ook rokende buren en van het azijn :pukey:
GroenTuintje schreef:
25-04-2021 17:11
Die bomen staan alleen leuk in het arboretum (bij de Lutte bijv) :-D
Haha, ik zag die foto met die apenboom en dacht 'hee, die zag ik het weekende nog, daar misstond hij niet' - ik heb daar dus echt gisteren gewandeld :)
Wow Meerkat, wat een prachtige potten heb jij gescoord! Vooral die blauwe, ben een beetje jaloers :$
Ongelooflijk dat al dat moois gewoon via Marktplaats te krijgen is. Ik moet toch maar eens mijn rijbewijs halen en een auto aanschaffen geloof ik :proud:

Fijn GT, van je vijg. Ik dacht het ook al hoor, gewoon een beetje laat vanwege de kou waarschijnlijk.

Aaaanne, het is ondoenlijk om hier bij te lezen. Gewoon binnenvallen hoor, ik vind het altijd gezellig je te lezen :)

De napijn was niet te harden toen de verdoving eenmaal was uitgewerkt. Was er flink beroerd van eerder vanavond. Nu twee paracetamol en een ibuprofen genomen en nu gaat het redelijk.
aaaanne schreef:
26-04-2021 22:15
Haha, ik zag die foto met die apenboom en dacht 'hee, die zag ik het weekende nog, daar misstond hij niet' - ik heb daar dus echt gisteren gewandeld :)
Haha! :-D Ik wil daar ook heen binnenkort :)
Rooklucht en azijn is niet prettig maar bbq en vuurkorf/open haarden buren zijn ook echt niet fijn hoor. Ik zit hier tussen twee open haarden in, die worden ook gewoon gestookt als het windstil is (en met nat hout) en mijn directe buren bbq-en 6 dagen per week. Vuurkorf staat ook meerdere keren per week aan. Kotsmisselijk word ik van die meur. Mensen zouden eens wat meer rekening met elkaar moeten houden.
@CC, hier dubbel prijs, en achterburen met stink houtkachel, en buren die roken en azijn gebruiken :pukey:
Vreselijk GT :( Ik vind het echt zó asociaal.
Hier vooral wietlucht en héle sterke knoflook-boemboe. Liefst al om 8.45 uur. Rara waar woon ik? ;-D
Nee dat is ook niks Cc.
Ik steek ook wel graag de bbq aan maar dan wel met kolenstarter dus a.s.a.p. de kolen heet met zo min mogelijk rook.

Hele dagen en dan ook n vuurkorf ook niet fijn..
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven