Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
God ja de curryworst :hihi:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ahh de curryworst. Wie zal die ooit vergeten :rofl:
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Die hele plastic mode is langs me heen gegaan. En van een curryworst weet ik ook al niks.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
26-04-2021 11:27
Die hele plastic mode is langs me heen gegaan. En van een curryworst weet ik ook al niks.
Soms is dat beter...echt :-D
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
25-04-2021 10:55
Ik vraag me bij sommige trends ook af of ik er nog aan mee kan doen met mijn 34 jaar. Zoals korte topjes, of zo'n geverfde voorkant van het haar (geen idee hoe dat officieel heet, maar ij bedoel wat Roxeanne Hazes ook heeft) Ook heb ik een tuinbroek in mijn kast en denk ik: kan dit nog? Misschien leuk als je 25 bent.
Ik heb dat ook, dat ik me soms afvraag of het nog wel bij mijn leeftijd (dertiger) past. Maar over het algemeen kan ik het wel inschatten als ik het aanheb. Omdat ik tenger ben, staat het tegenwoordig raar om kleren aan te trekken die een heel jeugdige/nonchalante/kijk-mij-eens-cool-zijn uitstraling hebben. Het staat dan al snel kinderachtig, of het laat mijn gezicht juist ouder lijken.
Dus ik zou vooral kijken welk effect deze kledingstukken op je hebben en of dat het effect is dat je wilt.
Mevrouw75 schreef:
26-04-2021 11:27
Die hele plastic mode is langs me heen gegaan. En van een curryworst weet ik ook al niks.
idem.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
26-04-2021 12:02
Soms is dat beter...echt :-D
Het prittstiftdopje was ook zo’n voorbeeld :HA:
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
26-04-2021 13:03
Het prittstiftdopje was ook zo’n voorbeeld :HA:
Oh die ken ik dan weer niet...vast uit dezelfde categorie.

Effe terug on topic:
Een 3 maten te grote combatbroek van de Dumpshop met van die bruine Timberland schuiten eronder.
Daarop een strak topje (wit) en het haar in vlechtjes. Check :$
Was rond 1996 - 97.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
26-04-2021 10:40
Ahh de curryworst. Wie zal die ooit vergeten :rofl:
Moet ik dan hier aan denken bij een curryworst? https://www.youtube.com/watch?v=G5vIt3s8JEo
Alle reacties Link kopieren
Ultieme 90s party-outfit:

Afbeelding

Het plastic jurkje met vlechtjes én boa (die was ook in herinner ik me; ik had er een voor naar schoolfeesten).
Alle reacties Link kopieren
Och die boa. Die droeg ik graag als peuter. Lekker dramatisch om naar school. :-D Mensen, ik ben heel benieuwd naar het curryverhaal verhaal. Pls?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik allemaal aan mij voorbij laten gaan, curry en plastic. Ja, plastic om eten in te bewaren, dat had ik wel.....
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
26-04-2021 21:37
Och die boa. Die droeg ik graag als peuter. Lekker dramatisch om naar school. :-D Mensen, ik ben heel benieuwd naar het curryverhaal verhaal. Pls?
In de Fancy stond altijd zo’n vragenrubriek met de meest bizarre vragen (waarvan ik destijds als 14-jarige al dacht: ‘Dit verzinnen ze zelf, zo debiel is niemand’). Één van die vragen was bijvoorbeeld: ‘Ik heb een potlood in mijn fluit gestopt, ben ik nog maagd?! Help!’*

De curryworst was... juist, de variant op de wortel/komkommer die als dildo wordt ingezet en dan afbreekt. Allemaal ‘prut in haar kut’*. En wat ze nu moest doen. En dan vertelde fancy weer dat je moest uitkijken met etenswaren. Week erop zo’n ‘help ik duwde een prittstift in mijn doos en nu zit de dop er nog in!’ verhaal waarna Fancy dan weer herhaalde uit te kijken met dit soort ‘attributen’.

De meesten lazen het gewoon omdat het te ranzig voor woorden was.



*quotes, niet mijn eigen definities
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Plastic en opblaasbaar was volgens mij de overtreffende trap van die trend. Met plastic opblaasbare poefjes maar ook van die soort ‘luchtbed’ handtassen met allemaal bubbels in transparant felroze ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
26-04-2021 23:40
Plastic en opblaasbaar was volgens mij de overtreffende trap van die trend. Met plastic opblaasbare poefjes maar ook van die soort ‘luchtbed’ handtassen met allemaal bubbels in transparant felroze ofzo.
Oja, toen ik op mezelf ging had ik een opblaasbare bank. Zat voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rages in de 90's. Ik ben van 87, dus wel redelijk mee gekregen. Al was ik in de zero's puber. Korte topjes en hele lage heupbroeken waren toen in. En een tijdje zo'n geknoopt touwtje om je nek. En vaak shirtjes en daar overheen topje met spaghettibandjes. Of beha's met plastic zgn. doorzichtige bandjes. Of een spijkerbroek met laarzen en daar overheen een jurkje. En ook een tijdje puntschoenen. Broek met wijde pijlen had ik in 2000 ook al, was toen ook in.
Benieuwd hoe we over 20 jaar terugdenken aan wat we nu aan hebben. Wat is typisch nu? Skinny jeans, sneakers (echt die trend mag voor altijd blijven) blazers etc. Nu draag ik veel Zwart dus als ik ooit terugkijk is dat wel redelijk tijdloos.
Maar als ik nu foto's van 2013 kijk, had ik een heel ander kapsel (pony, opgeknipt, laagjes en dan föhnen) nu vind ik dat er echte niet meer uitzien. Maar toen was dat in.

Gek hoe dingen veranderen. En nog gekker dat er überhaupt zoiets als mode bestaat. Wie bepaalt nou wat wij leuk vinden? En waarom gaan we daar allemaal in mee?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is er maar 1 item wat al jaren kan, en dat is een spijkerjasje. Wel in verschillende uitvoeringen/modellen, dat dan weer wel.
mick87 schreef:
27-04-2021 00:10
Eigenlijk is er maar 1 item wat al jaren kan, en dat is een spijkerjasje. Wel in verschillende uitvoeringen/modellen, dat dan weer wel.
Nou, spijkerjasjes zijn zeker ook een tijd “uit” geweest, vooral na die enorme hoeveelheid kortere spijkerjasjes uit begin jaren 2000 zag je even nergens meer spijkerjasjes.
Flomo schreef:
26-04-2021 23:40
Plastic en opblaasbaar was volgens mij de overtreffende trap van die trend. Met plastic opblaasbare poefjes maar ook van die soort ‘luchtbed’ handtassen met allemaal bubbels in transparant felroze ofzo.
Ja ik had zo’n rugzak met van die bubbels in het knalgeel. En een roze opblaasstoel op mijn kamer.

Verder: je haar in een staart en twee plukjes aan de voorkant die uitstaken. Met gel er in.

Kettinkjes met Japanse tekens. Van die choker tattoo kettingen die laatst ook weer terug hip waren.

Shirts met een andere kleur mouwen (was een paar jaar terug ook weer hip)

Tribal tattoo’s en trampstamps, zoals dolfijntjes. En navel- en wenkbrauwpiercings. Een paar gelijke delen uit één wenkbrauw scheren.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
27-04-2021 00:08
Wat een rages in de 90's. Ik ben van 87, dus wel redelijk mee gekregen. Al was ik in de zero's puber. Korte topjes en hele lage heupbroeken waren toen in. En een tijdje zo'n geknoopt touwtje om je nek. En vaak shirtjes en daar overheen topje met spaghettibandjes. Of beha's met plastic zgn. doorzichtige bandjes. Of een spijkerbroek met laarzen en daar overheen een jurkje. En ook een tijdje puntschoenen. Broek met wijde pijlen had ik in 2000 ook al, was toen ook in.
Benieuwd hoe we over 20 jaar terugdenken aan wat we nu aan hebben. Wat is typisch nu? Skinny jeans, sneakers (echt die trend mag voor altijd blijven) blazers etc. Nu draag ik veel Zwart dus als ik ooit terugkijk is dat wel redelijk tijdloos.
Maar als ik nu foto's van 2013 kijk, had ik een heel ander kapsel (pony, opgeknipt, laagjes en dan föhnen) nu vind ik dat er echte niet meer uitzien. Maar toen was dat in.

Gek hoe dingen veranderen. En nog gekker dat er überhaupt zoiets als mode bestaat. Wie bepaalt nou wat wij leuk vinden? En waarom gaan we daar allemaal in mee?
Ik denk dat we over een jaar of 10 met z'n allen gruwelen van de sneakers die nu in zijn. We vinden de sneakers van 10 jaar geleden nu ook al gedateerd. Maar eigenlijk hoop ik dat we helemaal weggaan van de sneakers, want het zijn ongelofelijk vervuilende plastic wegwerpschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
27-04-2021 07:39
Ja ik had zo’n rugzak met van die bubbels in het knalgeel. En een roze opblaasstoel op mijn kamer.

Verder: je haar in een staart en twee plukjes aan de voorkant die uitstaken. Met gel er in.

Kettinkjes met Japanse tekens. Van die choker tattoo kettingen die laatst ook weer terug hip waren.

Shirts met een andere kleur mouwen (was een paar jaar terug ook weer hip)

Tribal tattoo’s en trampstamps, zoals dolfijntjes. En navel- en wenkbrauwpiercings. Een paar gelijke delen uit één wenkbrauw scheren.
Dit zie ik alweer voorbij komen op verschillende websites.
Alle reacties Link kopieren
Naast de Fancy had je ook nog het blad Breakout.
Daar stonden elke week 2 naakt modellen in a la Any body maar dan in kleur met hoofd.

En vergis ik mij of waren die jongens en meiden soms niet eens 18?
Ik had toen een bijbaan in een sigarettenshop en moest vaak giechelende 10 jarigen wegjagen die het blad in de winkel uitgebreid gingen staan " lezen"
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-04-2021 23:06
In de Fancy stond altijd zo’n vragenrubriek met de meest bizarre vragen (waarvan ik destijds als 14-jarige al dacht: ‘Dit verzinnen ze zelf, zo debiel is niemand’). Één van die vragen was bijvoorbeeld: ‘Ik heb een potlood in mijn fluit gestopt, ben ik nog maagd?! Help!’*

De curryworst was... juist, de variant op de wortel/komkommer die als dildo wordt ingezet en dan afbreekt. Allemaal ‘prut in haar kut’*. En wat ze nu moest doen. En dan vertelde fancy weer dat je moest uitkijken met etenswaren. Week erop zo’n ‘help ik duwde een prittstift in mijn doos en nu zit de dop er nog in!’ verhaal waarna Fancy dan weer herhaalde uit te kijken met dit soort ‘attributen’.

De meesten lazen het gewoon omdat het te ranzig voor woorden was.



*quotes, niet mijn eigen definities
Ik geloof er meteen helemaal niks van dat het echte vragen waren van tienermeisjes nee :-D Maffe rubriek hoor.
sprokkelientje schreef:
27-04-2021 09:47
Naast de Fancy had je ook nog het blad Breakout.
Daar stonden elke week 2 naakt modellen in a la Any body maar dan in kleur met hoofd.

En vergis ik mij of waren die jongens en meiden soms niet eens 18?
Ik had toen een bijbaan in een sigarettenshop en moest vaak giechelende 10 jarigen wegjagen die het blad in de winkel uitgebreid gingen staan " lezen"
Later toen de Break Out al naar de hemel was werd bekend dat dat gewoon naaktmodellen uit het Oostblok waren met verzonnen verhaaltjes erbij.

https://www.google.nl/amp/s/www.vice.co ... -break-out
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
27-04-2021 00:08
[..]

Gek hoe dingen veranderen. En nog gekker dat er überhaupt zoiets als mode bestaat. Wie bepaalt nou wat wij leuk vinden? En waarom gaan we daar allemaal in mee?
Het schijnt dat als je iets vaak ziet, je het mooier gaat vinden. Dit geldt ook voor gezichten. Ik denk dat dat ermee te maken heeft.
Vaak denk je in het begin bij een nieuwe trend: dat zal ik noooit dragen, om 6 maanden later toch zelf Uggs aan te schaffen bijvoorbeeld.

Wat betreft sneakers, ik draag sneakers die ik al droeg toen ik klein was. Sommige modellen zijn klassiek en zullen (nog?) heel lang blijven.
All stars bijvoorbeeld, of de Nike Air Force 1 Low.
Grappig vind ik trouwens, dat wij het hier All stars of Converse noemen, terwijl ze in Amerika in de volksmond 'Chuck Taylors' genoemd worden. :)
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven