Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Phloxx schreef:
27-04-2021 09:58
Het schijnt dat als je iets vaak ziet, je het mooier gaat vinden. Dit geldt ook voor gezichten. Ik denk dat dat ermee te maken heeft.
Vaak denk je in het begin bij een nieuwe trend: dat zal ik noooit dragen, om 6 maanden later toch zelf Uggs aan te schaffen bijvoorbeeld.

Wat betreft sneakers, ik draag sneakers die ik al droeg toen ik klein was. Sommige modellen zijn klassiek en zullen (nog?) heel lang blijven.
All stars bijvoorbeeld, of de Nike Air Force 1 Low.
Grappig vind ik trouwens, dat wij het hier All stars of Converse noemen, terwijl ze in Amerika in de volksmond 'Chuck Taylors' genoemd worden. :)

Heeft dat niet te maken met het model? Het merk is converse, de soort all star en de variant/model Chuck Taylor toch?
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
27-04-2021 09:54
Later toen de Break Out al naar de hemel was werd bekend dat dat gewoon naaktmodellen uit het Oostblok waren met verzonnen verhaaltjes erbij.

https://www.google.nl/amp/s/www.vice.co ... -break-out
Net gelezen... :|
Jeetje....zo kort geleden maar wat een andere tijd was het toen.
Was ook de tijd dat ik rookte op het werk en kinderen gewoon sigaretten mochten kopen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
27-04-2021 10:00
Heeft dat niet te maken met het model? Het merk is converse, de soort all star en de variant/model Chuck Taylor toch?
Het model heet officieel inderdaad iets van Converse Chuck Taylor All Star.
Maar wij noemen het dus All Stars, en zij Chuck Taylors :D
Afbeelding

Nu ik erover nadenk is het model wel veranderd trouwens, ik heb kleuterfoto's dat ik op de originele high top liep, toen ik 13 werd kreeg ik leren hoge variant, en nu draag ik altijd de platform low. Voor onze kleine heb ik ze ook al klaar liggen, in het zuurstokroze.
Grappig he, ik blijf het zo leuk vinden, oude foto's met duidelijke mode uit een bepaalde tijd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn al zo'n 60 jaar populair, dus zie ze niet snel verdwijnen.
Afbeelding
-
Ik had ze als baby inderdaad ook al, ook knalroze. Mijn volgende paar was toen ik een jaar of 14-15 was en je had ook nog een soortgelijke schoen van een of andere tattoo artist.. maar dan zonder veters. Even de naam kwijt. Inmiddels heb ik (1988) ze alweer jaren, zo sinds 2014, in de kast staan, zowel de lage als hoge variant.

De platforms heb ik ook naar gekeken maar lees dat ze niet fijn lopen. Wat kun jij daarover zeggen Phloxx? En hoe valt de maat daarbij? Gewoon hetzelfde?
Alle reacties Link kopieren
Wij noemden ze 'chucks'. Ik heb heel wat verschillende gehad. Creme, zwart, groen, rood, bordeaux, navy. Ik heb nu nog 1 paar, een soort vergrijsd groen, lage.
Daveotion schreef:
27-04-2021 09:38
Ik denk dat we over een jaar of 10 met z'n allen gruwelen van de sneakers die nu in zijn. We vinden de sneakers van 10 jaar geleden nu ook al gedateerd. Maar eigenlijk hoop ik dat we helemaal weggaan van de sneakers, want het zijn ongelofelijk vervuilende plastic wegwerpschoenen.

Er zijn echt superleuke duurzame sneakers!
Perlala_Gadeon schreef:
27-04-2021 10:19
Er zijn echt superleuke duurzame sneakers!
Dit. Converse en Vaja zijn helemaal niet zo plastic en wegwerp toch?

Sowieso gaat de mode steeds meer richting milieubewust en duurzaam. Een goede ontwikkeling wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
27-04-2021 10:19
Er zijn echt superleuke duurzame sneakers!
Nou, schoenen die niet bij de schoenmaker gerepareerd/verzoold kunnen worden, of ze nou van plastic, rubber, kurk of nog iets anders gemaakt zijn, noem ik niet duurzaam.
Daveotion schreef:
27-04-2021 10:23
Nou, schoenen die niet bij de schoenmaker gerepareerd/verzoold kunnen worden, of ze nou van plastic, rubber, kurk of nog iets anders gemaakt zijn, noem ik niet duurzaam.
Dat doe ik dus met leren laarsjes/schoenen ook vrijwel nooit. Shoot me, maar de keer dat ik bij de schoenmaker stond met 3 paar laarsjes voor nieuwe zolen kostte dat me meer dan 2 paar gloedjenieuwe leren schoenen. Dan koop ik liever nieuwe die er echt helemaal puntgaaf uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Over de plukjes haar aan de voorkant: wij deden er dus wax in en draaiden ze om een potlood en föhn erop. En heel veel knotten, met zo’n boeren zakdoek er omheen. Wel makkelijk eigenlijk. Dat de flaired broeken zijn teruggekomen, vind ik eigenlijk wel leuk. Heb er nog 1 in mn kast liggen die past, maar die is low waisted dus voor nu “net niet”. Stiekem vind ik high waisted -zeker nu, 25 jaar later- ook lekkerder zitten. Ook een leuke trend die ik bij mijn dochter weer terug zie, truitjes van doorschijnende stof. Die kan ik zeker niet meer aan want ook nog eens eindigend boven de navel. Heb nog (spijker)giletje, hoop dat die trend terug komt! Dan kan ik er misschien nog wel een doorschijnend truitje onder :-D
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel fan van de schoenmaker. Het is alweer even geleden maar de laatste keer dat ik nieuwe zolen/hakken onder laarzen liet zetten was het volgens mij 40 euro. Vervolgens kunnen die dingen weer jaren mee.
MonkeyTown schreef:
27-04-2021 10:36
Over de plukjes haar aan de voorkant: wij deden er dus wax in en draaiden ze om een potlood en föhn erop. En heel veel knotten, met zo’n boeren zakdoek er omheen. Wel makkelijk eigenlijk. Dat de flaired broeken zijn teruggekomen, vind ik eigenlijk wel leuk. Heb er nog 1 in mn kast liggen die past, maar die is low waisted dus voor nu “net niet”. Stiekem vind ik high waisted -zeker nu, 25 jaar later- ook lekkerder zitten. Ook een leuke trend die ik bij mijn dochter weer terug zie, truitjes van doorschijnende stof. Die kan ik zeker niet meer aan want ook nog eens eindigend boven de navel. Heb nog (spijker)giletje, hoop dat die trend terug komt! Dan kan ik er misschien nog wel een doorschijnend truitje onder :-D

Gilletjes waren inderdaad ook in! Ik ging op stap met alleen zo’n gilet aan of een shirt/hemdje met een gilet erover. Liefst met ruitjes.
Lady_Day schreef:
27-04-2021 10:37
Ik ben wel fan van de schoenmaker. Het is alweer even geleden maar de laatste keer dat ik nieuwe zolen/hakken onder laarzen liet zetten was het volgens mij 40 euro. Vervolgens kunnen die dingen weer jaren mee.
Dat vind ik niet super duur maar ook weer niet heel goedkoop. In de sale heb je al leren laarzen voor dit bedrag of pakweg €20 meer.
Daveotion schreef:
27-04-2021 10:23
Nou, schoenen die niet bij de schoenmaker gerepareerd/verzoold kunnen worden, of ze nou van plastic, rubber, kurk of nog iets anders gemaakt zijn, noem ik niet duurzaam.

Oké, duurzamer is dan een beter woord.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
27-04-2021 10:13
Ik had ze als baby inderdaad ook al, ook knalroze. Mijn volgende paar was toen ik een jaar of 14-15 was en je had ook nog een soortgelijke schoen van een of andere tattoo artist.. maar dan zonder veters. Even de naam kwijt. Inmiddels heb ik (1988) ze alweer jaren, zo sinds 2014, in de kast staan, zowel de lage als hoge variant.

De platforms heb ik ook naar gekeken maar lees dat ze niet fijn lopen. Wat kun jij daarover zeggen Phloxx? En hoe valt de maat daarbij? Gewoon hetzelfde?
Je moet ze even inlopen, maar dan lopen ze heerlijk. Van de gewone kreeg ik na lang lopen last van mijn rug, deze geven veel meer steun.
Ze vallen groot, ik ben normaal een 38,5 en heb van deze maat 37,5.
-
Palmbomen-zijn-cool schreef:
27-04-2021 10:27
Dat doe ik dus met leren laarsjes/schoenen ook vrijwel nooit. Shoot me, maar de keer dat ik bij de schoenmaker stond met 3 paar laarsjes voor nieuwe zolen kostte dat me meer dan 2 paar gloedjenieuwe leren schoenen. Dan koop ik liever nieuwe die er echt helemaal puntgaaf uitzien.
Tja, ik geef zo €300-€500 uit aan een paar schoenen of laarzen, dan is het wel de moeite. Ik ga graag naar de scioenmaker. Niets fijner dan je mooie schoenen fijn opgeknapt terug te krijgen. Dat betekent helaas niet dat ik niet ook nog eens nieuwe schoenen koop...
Palmbomen-zijn-cool schreef:
27-04-2021 10:00
Heeft dat niet te maken met het model? Het merk is converse, de soort all star en de variant/model Chuck Taylor toch?
Ja, maar wij kennen hier dus voornamelijk de Chuck Taylor en die noemen we meestal toch AllStars/Converse.
Phloxx schreef:
27-04-2021 12:44
Je moet ze even inlopen, maar dan lopen ze heerlijk. Van de gewone kreeg ik na lang lopen last van mijn rug, deze geven veel meer steun.
Ze vallen groot, ik ben normaal een 38,5 en heb van deze maat 37,5.
Thnx! Misschien maar eens gaan passen nu de winkels weer open gaan.
novaviva schreef:
27-04-2021 12:48
Ja, maar wij kennen hier dus voornamelijk de Chuck Taylor en die noemen we meestal toch AllStars/Converse.
Ja dat klopt. Ik zit me alleen te bedenken dat dit ook het enige model is wat wij in Europa echt mainstream kennen van converse toch?
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
27-04-2021 10:57
Dat vind ik niet super duur maar ook weer niet heel goedkoop. In de sale heb je al leren laarzen voor dit bedrag of pakweg €20 meer.
Ik vrees dat ik een iets duurdere smaak heb. Is niet erg maar voor een duur paar laarzen loont het echt om er mee naar de schoenmaker te gaan. Sterker nog, bij sommige laarzen ga ik al naar de schoenmaker voordat ik ze draag. Ik houd niet van leren zolen bijvoorbeeld.
Lady_Day schreef:
27-04-2021 14:58
Ik vrees dat ik een iets duurdere smaak heb. Is niet erg maar voor een duur paar laarzen loont het echt om er mee naar de schoenmaker te gaan. Sterker nog, bij sommige laarzen ga ik al naar de schoenmaker voordat ik ze draag. Ik houd niet van leren zolen bijvoorbeeld.
Zou kunnen hoor! Mijn schoenen variëren van €120-€200 gemiddeld. Soms hoger en soms lager. Ik heb er veel dus draag ze afwisselend en dan slijten ze ook niet zo. Maar een standaard paar zwarte enkellaarsjes wil ik wel vaker pakken dan de wat bijzonderdere modellen en koop ik dus ook wel wat vaker nieuw. Omdat ik dan weer een wat meer cowboymodel wil en dan weer een Chelsea boot.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
27-04-2021 10:07
Het model heet officieel inderdaad iets van Converse Chuck Taylor All Star.
Maar wij noemen het dus All Stars, en zij Chuck Taylors :D
Afbeelding

Nu ik erover nadenk is het model wel veranderd trouwens, ik heb kleuterfoto's dat ik op de originele high top liep, toen ik 13 werd kreeg ik leren hoge variant, en nu draag ik altijd de platform low. Voor onze kleine heb ik ze ook al klaar liggen, in het zuurstokroze.
Grappig he, ik blijf het zo leuk vinden, oude foto's met duidelijke mode uit een bepaalde tijd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn al zo'n 60 jaar populair, dus zie ze niet snel verdwijnen.
Afbeelding
Oh die witte heb ik ook liggen! En zwarte Vans.met dikke zool deze blijven wel ja
Even terug op de fancy en de break out.

De rubrieken in de BO waren echt over de top en heel erg over platte seks in mijn herinnering. In de fancy stond het middenkatern met vragen over seks, maar ook over bijv zoenen en menstruatie. Een beetje een opvolger van de vragen in de Tina. Ik vond ze bij de fancy heel informatief, daar heb ik zeker veel van geleerd. Mijn ouders vonden het ook juist goed dat we de fancy lazen om dat soort dingen te lezen. De BO waren ze dan een stuk minder fan van...

Maar wie weet moest de fancy ook steeds extremer worden en ging dat bergafwaarts. Dat weet ik niet.
Ik heb heel lang een abonnement op de Fancy gehad en vond het ook wel echt geschikt voor pubers. Die vragen spelen nu eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
27-04-2021 09:58
Het schijnt dat als je iets vaak ziet, je het mooier gaat vinden. Dit geldt ook voor gezichten. Ik denk dat dat ermee te maken heeft.
Vaak denk je in het begin bij een nieuwe trend: dat zal ik noooit dragen, om 6 maanden later toch zelf Uggs aan te schaffen bijvoorbeeld.
Er zijn inderdaad wel dingen die ik op mij in moet laten werken. Maar dat hobbezakkerige van de jaren 80 vond ik toen niet mooi en nu ook niet. Andere dingen die ik toen ook mooi vond, vind ik nu weer mooi. Ik ben eigenlijk vrij standvastig in wat ik mooi vind. Ik was als kind al gek van paars en blauw. Nu nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven