Het Tegen Tegeltuinen Topic deel 9!
woensdag 24 februari 2021 om 18:33
Alle tuinliefhebbers verzamelen zich hier, om te praten over alle mooie groene (en dan bedoelen we géén kunstgras!) tuinen, waarin we genieten van alle mooie planten, bloemen, bomen, vogels, kippen, konijnen en andere bezoekers.
We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:

of dit:

Maar dit!

We proberen al het beton en 75% tegeltuinen om te toveren tot mooie groene oases . Waar je in de zomer niet de temperatuur verhoogt wordt door de aanwezigheid van te veel beton of tegels. Waar je ook niet je voeten fikt, maar waar je heerlijk relaxed kan zitten genieten!
Wil je meeschrijven en ons helpen in de betonjungle-guerrilla, dan heb je van harte welkom!
Dus niet dit:
of dit:

Maar dit!

anoniem_206443 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 17:25
10.96% gewijzigd
dinsdag 27 april 2021 om 10:10
dinsdag 27 april 2021 om 10:13
Das een luchtplaats van de gevangenisduet schreef: ↑27-04-2021 10:10En ik wil jullie dit juweeltje niet onthouden, weer even gruwelen:
Dan heb je een kavel van 625 vierkante meter en dan betegel je die volledig, zowel voor als achter het huis!?!
Staat er ook nog dit bij:
- Recentelijk geheel opnieuw aangelegde tuin met schuttingen (2020)
TUIN??![]()
Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 27 april 2021 om 10:25
TG, fijn dat je C-test negatief was en je plantjes na, wat klinkt als een megamissie, weer staan te stralen.
Trek je niets aan van mijn gemopper hoor, als jij blij wordt van een bonte mix aan bloemen, lekker doen! Dit topic zou maar flink saai worden als we allemaal van hetzelfde hielden
Duet, hier ook stofwolken en mijn woonkamer staat vol met dozen die ik nog niet kwijt kan in de papiercontainer maar ik laat de boel hier ook gewoon de boel en ga zo lekker de tuin in. Stralend blauwe lucht hier, heerlijk. Mooi verhaal over je oude buurman, kan me goed voorstellen dat je het prettig vindt weer wat privacy in de tuin te hebben.
Mermedina, muurleeuwenbek is toch geen onkruid? Ik heb het op diverse sites gezien als vaste plant dus mensen moeten er gewoon voor betalen
Hier mag het ook overal groeien, ik vind het een heel leuk plantje.
Mooie foto's en je klimrek vind ik ook echt geweldig
Caaf, probeer altijd met de zon in je rug te fotograferen, dan kan er bijna niets misgaan. Of er moet inderdaad iets mis zijn met je beeldscherm- of fototoestelinstellingen.
Vandaag alweer twee jaar geleden dat mijn moeder is overleden. Wat vliegt de tijd toch. Nu eerst nog een bak koffie dan even mijn broer bellen en daarna mijn handen uit mijn mouwen steken buiten. Ik wil morgen even naar Karwei voor rvs spijkers, die kan ik dan in mijn blauwe schutting slaan boven en onder en zo wil ik touw spannen om windes langs te laten groeien. Ik heb ontzettend veel stekken die ik daar neer kan zetten. Lijkt me wel leuk staan. Na napijn is gelukkig goed te doen nu en ik heb ook gewoon goed geslapen vannacht.
Momo, hoe gaat het jou nu?
Trek je niets aan van mijn gemopper hoor, als jij blij wordt van een bonte mix aan bloemen, lekker doen! Dit topic zou maar flink saai worden als we allemaal van hetzelfde hielden
Duet, hier ook stofwolken en mijn woonkamer staat vol met dozen die ik nog niet kwijt kan in de papiercontainer maar ik laat de boel hier ook gewoon de boel en ga zo lekker de tuin in. Stralend blauwe lucht hier, heerlijk. Mooi verhaal over je oude buurman, kan me goed voorstellen dat je het prettig vindt weer wat privacy in de tuin te hebben.
Mermedina, muurleeuwenbek is toch geen onkruid? Ik heb het op diverse sites gezien als vaste plant dus mensen moeten er gewoon voor betalen
Mooie foto's en je klimrek vind ik ook echt geweldig
Caaf, probeer altijd met de zon in je rug te fotograferen, dan kan er bijna niets misgaan. Of er moet inderdaad iets mis zijn met je beeldscherm- of fototoestelinstellingen.
Vandaag alweer twee jaar geleden dat mijn moeder is overleden. Wat vliegt de tijd toch. Nu eerst nog een bak koffie dan even mijn broer bellen en daarna mijn handen uit mijn mouwen steken buiten. Ik wil morgen even naar Karwei voor rvs spijkers, die kan ik dan in mijn blauwe schutting slaan boven en onder en zo wil ik touw spannen om windes langs te laten groeien. Ik heb ontzettend veel stekken die ik daar neer kan zetten. Lijkt me wel leuk staan. Na napijn is gelukkig goed te doen nu en ik heb ook gewoon goed geslapen vannacht.
Momo, hoe gaat het jou nu?
I'm sorry, I was thinking about cats again.
dinsdag 27 april 2021 om 11:07
Mooie foto's weer, gezellig om jullie allemaal te lezen. Bedankt voor alle berichtjes ook
De napijn valt erg mee hier, ik had gisteren paar keer zo'n harde zing in de kies, maar mijn paracetamol spiegel heeft veel geholpen. En de verdoving was echt pas rond 8 uur 's avonds weg, dat scheelt ook veel. Voelt nu vooral beurs, dus zachte dingen eten de komende dagen. Beroerd geslapen vannacht, niet eens vanwege pijn, dus ik doe het nog even rustig aan. Misschien dat ik de bolletjes ga verdelen, de zon schijnt hier ook maar net niet lekker warm.
De napijn valt erg mee hier, ik had gisteren paar keer zo'n harde zing in de kies, maar mijn paracetamol spiegel heeft veel geholpen. En de verdoving was echt pas rond 8 uur 's avonds weg, dat scheelt ook veel. Voelt nu vooral beurs, dus zachte dingen eten de komende dagen. Beroerd geslapen vannacht, niet eens vanwege pijn, dus ik doe het nog even rustig aan. Misschien dat ik de bolletjes ga verdelen, de zon schijnt hier ook maar net niet lekker warm.
dinsdag 27 april 2021 om 11:13
duet schreef: ↑27-04-2021 10:10En ik wil jullie dit juweeltje niet onthouden, weer even gruwelen:
Dan heb je een kavel van 625 vierkante meter en dan betegel je die volledig, zowel voor als achter het huis!?!
Staat er ook nog dit bij:
- Recentelijk geheel opnieuw aangelegde tuin met schuttingen (2020)
TUIN??![]()
Ook dat 'met schuttingen'
Ja verder valt er weinig over te zeggen.
Tjezus, wat vals
dinsdag 27 april 2021 om 11:41
AUW, my eyesight
De horror die luchtplaats.
Ik kwam ´m ook tegen op Funda, Duet. Heb je als filter een minimale perceelgrootte aanstaan, kom je zulke nachtmerries tegen
Mermedina, wat lekker dat slootje achterom. Zie je ook veel beestjes voorbij dobberen?
En wie had nou die werkkamer met uitzicht op de gezellige achtertuin, was dat Meerkat? Die kattenhangout is erg leuk bedacht.
Wat goed, dat geduld Tuingravin , om Ijsheiligen af te wachten. Ik had tegen beter weten in al twee hangingbaskets opgehangen en die hebben het wel moeilijk.
Heb nog een zelfgebouwde trellis gebeitst met een organische beits op basis van schimmels. Moet nog een olielaag overeen en dan gaan de schimmels hun werk doen. Ben benieuwd. Blij als het klaar is in elk geval. Heb een hele mooie klimroos die uitloopt en ik er tegen aan bevestig.
Het is heerlijk weer hier. Ik hoop dat jullie ook allemaal van het zonnetje kunnen genieten!
Ik kwam ´m ook tegen op Funda, Duet. Heb je als filter een minimale perceelgrootte aanstaan, kom je zulke nachtmerries tegen
Mermedina, wat lekker dat slootje achterom. Zie je ook veel beestjes voorbij dobberen?
En wie had nou die werkkamer met uitzicht op de gezellige achtertuin, was dat Meerkat? Die kattenhangout is erg leuk bedacht.
Wat goed, dat geduld Tuingravin , om Ijsheiligen af te wachten. Ik had tegen beter weten in al twee hangingbaskets opgehangen en die hebben het wel moeilijk.
Heb nog een zelfgebouwde trellis gebeitst met een organische beits op basis van schimmels. Moet nog een olielaag overeen en dan gaan de schimmels hun werk doen. Ben benieuwd. Blij als het klaar is in elk geval. Heb een hele mooie klimroos die uitloopt en ik er tegen aan bevestig.
Het is heerlijk weer hier. Ik hoop dat jullie ook allemaal van het zonnetje kunnen genieten!
ga je mee verdwalen...ik weet de weg
dinsdag 27 april 2021 om 11:41
Jemig wat moet je daar nu van zeggen... Ik hoop voor hun echt op een hele hete zomer, ga ik lekker op mijn grasveld in de schaduw van de boom liggen 
Fijn dat de napijn meevalt dames!
Ik wacht ook nog even tot half mei voor ik de potten ga vullen met eenjarigen, 1 jaar een late nachtvorst gehad en voor 70 euro spul naar de bliksem.
Mn grasveld moet ik elke dag nathouden, regenton is leeg, dus ik sjouw me een ongeluk. Ben eerlijk gezegd wel blij met beetje regen donderdag
Fijne Koningsdag allemaal!
Fijn dat de napijn meevalt dames!
Ik wacht ook nog even tot half mei voor ik de potten ga vullen met eenjarigen, 1 jaar een late nachtvorst gehad en voor 70 euro spul naar de bliksem.
Mn grasveld moet ik elke dag nathouden, regenton is leeg, dus ik sjouw me een ongeluk. Ben eerlijk gezegd wel blij met beetje regen donderdag
Fijne Koningsdag allemaal!
Make it one day
dinsdag 27 april 2021 om 12:49
Regen wil ik ook, althans, mijn tuin wil dat.
Bedankt voor de leuke reacties op mijn foto’s
.
Het klimrekje is eigenlijk een perkhekje. Vorige jaren had ik een klimladder van touw en eigen snoeisel-takken maar dat moest ik jaarlijks opnieuw doen. Hopelijk gaat dit langer mee!
Ooit had ik ook zo’n volksbuurt-buurman die over de schutting hing. Als ik een feestje buiten had, gaf ik hem elk uur een biertje aan en zei dan dat hij dat in zijn eigen tuin -zittend- moest opdrinken. Hahaha hij deed het ook nog.
Nu heb ik mazzel met mijn buren, hele beschaafde types allemaal.
Vanmorgen heb ik al mijn ah moestuintjes gezaaid, wie ook? Zo leuk dat ze nu zowel bloemen als groenten hebben gecombineerd.
Ik heb zelfs nog meer zaden online besteld want ik wil oost-indische kers, komkommerkruid en citroenmelisse. En eenjarige stokrozen! Zaaien jullie ook zelf? En wat dan?
Bedankt voor de leuke reacties op mijn foto’s
Het klimrekje is eigenlijk een perkhekje. Vorige jaren had ik een klimladder van touw en eigen snoeisel-takken maar dat moest ik jaarlijks opnieuw doen. Hopelijk gaat dit langer mee!
Ooit had ik ook zo’n volksbuurt-buurman die over de schutting hing. Als ik een feestje buiten had, gaf ik hem elk uur een biertje aan en zei dan dat hij dat in zijn eigen tuin -zittend- moest opdrinken. Hahaha hij deed het ook nog.
Nu heb ik mazzel met mijn buren, hele beschaafde types allemaal.
Vanmorgen heb ik al mijn ah moestuintjes gezaaid, wie ook? Zo leuk dat ze nu zowel bloemen als groenten hebben gecombineerd.
Ik heb zelfs nog meer zaden online besteld want ik wil oost-indische kers, komkommerkruid en citroenmelisse. En eenjarige stokrozen! Zaaien jullie ook zelf? En wat dan?
dinsdag 27 april 2021 om 12:52
Oja de sloot, er dobbert veel leuks voorbij en dan bedoel ik niet de buren
. Heel handig ook want ik pomp het slootwater op om de potten en het groendak mee water te geven. En de tuin, als het lang droog is. Tot het waterschap een sproeiverbod geeft uiteraard, maar ik heb geen regenton nodig. Zou ik best willen maar alle regenpijpen lopen hier inpandig. Helaas. Zo’n regenton heeft iets romantisch.
dinsdag 27 april 2021 om 12:55
Ik wil ook een regenton én ik heb een regenpijp in mijn tuin. Alleen voert die ook het water af van de balkons boven mij, dus dan krijg ik ook al het schrobwater, afgietsel van de aardappel en weet ik wat ze allemaal in die putjes mikken. Jammer!
Qua zaaien: ik heb nu courgette, komkommer, klaproos, kamille, rucola, winde en malva. Oh ja en een zonnebloem. Maar ik ben heel slecht met zaadjes, dus ik ben benieuwd.
Qua zaaien: ik heb nu courgette, komkommer, klaproos, kamille, rucola, winde en malva. Oh ja en een zonnebloem. Maar ik ben heel slecht met zaadjes, dus ik ben benieuwd.
dinsdag 27 april 2021 om 12:58
Jaa ik zaai ook zelf! Lupine zat vorig jaar weer onder de luis, dus gauw weggehaald en de zaadjes uitgezaaid. Die komen nu op 
Eenjarige stokrozen? Mijn stokrozen zijn dan echt stokoud (haha), die staan er al zeker 7 jaar, op 't zelfde plekkie, geïmporteerd uit Kroatië
Verder poog ik wel meer te zaaien, maar ik vergeet altijd waar ik wat heb staan. Verrassingseffect zeg maar..
Mermedina, jou sloot klinkt leuk! En handig ook
Ik heb sinds afgelopen jaar een regenton, er komt dit jaar nog 1. Want ik vind hem te klein, kan net de gieter erin krijgen.. En hij is snel leeg..
Eenjarige stokrozen? Mijn stokrozen zijn dan echt stokoud (haha), die staan er al zeker 7 jaar, op 't zelfde plekkie, geïmporteerd uit Kroatië
Verder poog ik wel meer te zaaien, maar ik vergeet altijd waar ik wat heb staan. Verrassingseffect zeg maar..
Mermedina, jou sloot klinkt leuk! En handig ook
Ik heb sinds afgelopen jaar een regenton, er komt dit jaar nog 1. Want ik vind hem te klein, kan net de gieter erin krijgen.. En hij is snel leeg..
Make it one day
dinsdag 27 april 2021 om 13:10
Hier vooral groenten. Buiten komen de snijsla, wortels en warmoes piepen terwijl binnen de courgette, trostomaten en pompoen klaarstaan om uitgeplant te worden.Mermedina schreef: ↑27-04-2021 12:49...
Enkele weken geleden een brak stuk proper gemaakt en ingezaaid met een bloemenmengsel om bestuivers te lokken en phacelia die ik daarna kan onderwerken als groenbemester. Daarnaast alleen nog een rij Afrikaantjes gezaaid.
Morgen met partner naar tuincentrum omdat een van de clematissen de winter niet overleefd heeft en dan ineens wat eenjarigen kopen voor de vensterbanken. Zou ook nog wat oost-indische kers willen zaaien maar zal dat niet mogen tussen partner haar vaste planten en op het stuk van de kippen blijft er allicht weinig van over.
dinsdag 27 april 2021 om 13:15
Ik heb dit jaar zonnebloemen zaden binnen gezaaid, die kan ik nu al bijna verpoten naar een groter potje. Buiten had ik nog wat extra van die zaden bij de lavendel geduwd omdat ik geen potjes meer had, die komen ook al omhoog (iets langzamer want er zitten continue dikke poezenbillen op zoals jullie al hadden gezien.) Klaproos zaden had ik al uitgestrooid, en ik wacht nog op een bijenmix van V. Ohja en zwarte stokroos, maar daar is het nu nog veel te koud voor.
dinsdag 27 april 2021 om 13:27
Ik heb toevallig gisteren wat gezaaid. Eetbare bloemen, twee soorten basilicum, dille en oregano. Bedacht net dat ik nog winde heb, die wil ik ook nog zaaien.
Verder heb ik komkommerkruid gezaaid, en heb ik nog zaadjes ossentong die ik vorig jaar geoogst heb.
En binnen peper-, paprika- en twee soorten tomatenplantjes, maar ik weet nog niet of dat wat wordt. Zelfde geldt voor mijn AH groentetuintjes. Meestal is de voorpret leuker dan het uiteindelijke resultaat
Verder heb ik komkommerkruid gezaaid, en heb ik nog zaadjes ossentong die ik vorig jaar geoogst heb.
En binnen peper-, paprika- en twee soorten tomatenplantjes, maar ik weet nog niet of dat wat wordt. Zelfde geldt voor mijn AH groentetuintjes. Meestal is de voorpret leuker dan het uiteindelijke resultaat
Tjezus, wat vals
dinsdag 27 april 2021 om 14:52
Jeez wat een horror die luchtplaats. Zou een boete op moeten staan.
Ik heb met 50% extra korting elho hangpotten gescored bij de ah.
10 euro voor 2 dubbele en 3 enkele potten. Leuk voor vrolijke eenjarige aan mn rekken
Die muurleeuwebek heb ik ook tussen de stapelstenen van mn verhoogde borders. Mediterraans gevoel geeft t me.
Ik heb met 50% extra korting elho hangpotten gescored bij de ah.
10 euro voor 2 dubbele en 3 enkele potten. Leuk voor vrolijke eenjarige aan mn rekken
Die muurleeuwebek heb ik ook tussen de stapelstenen van mn verhoogde borders. Mediterraans gevoel geeft t me.
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 27 april 2021 om 15:27
Jee, wat gaat het hard in dit topic!
Caaf, wat verdrietig van Truitje. Heel veel sterkte!
CC en momo: sterkte met het tandenleed. Heb er helaas ook de nodige ervaring mee. Bij mij hebben pasgeleden twee implantaten losgelaten en nu mag het hele implantatenfeest weer (2X) opnieuw.
Zit nu lekker in de tuin en het is warm genoeg om onder de parasol te zitten (vind ik altijd fijner dan met mijn ogen moeten knijpen). Ben de plantjes bemoedigend aan het toespreken om maar snel groter te worden.
En wat is het toch dat er momenteel dagelijks in de buurt wel iemand heel erg lang druk is met een herriemakend apparaat? Nu ook weer: klinkt als een bladblazer en duurt al zeker een uur.
Caaf, wat verdrietig van Truitje. Heel veel sterkte!
CC en momo: sterkte met het tandenleed. Heb er helaas ook de nodige ervaring mee. Bij mij hebben pasgeleden twee implantaten losgelaten en nu mag het hele implantatenfeest weer (2X) opnieuw.
Zit nu lekker in de tuin en het is warm genoeg om onder de parasol te zitten (vind ik altijd fijner dan met mijn ogen moeten knijpen). Ben de plantjes bemoedigend aan het toespreken om maar snel groter te worden.
En wat is het toch dat er momenteel dagelijks in de buurt wel iemand heel erg lang druk is met een herriemakend apparaat? Nu ook weer: klinkt als een bladblazer en duurt al zeker een uur.
dinsdag 27 april 2021 om 16:20
Jeetje Floras, daar had ik echt geen idee van dat implantaten ook weer los kunnen laten
Wat erg voor je dat alles weer opnieuw moet. Sterkte daarmee!
Al die herrie-apparaten buiten zijn zó irritant. Ik heb gisteren voor mijn nieuwe gazon(netje) gewoon een stille handmaaier aangeschaft. Ik maaide altijd elektrisch maar voor zo'n klein stukje vind ik dat echt niet nodig en gelukkig geen geklooi meer met een snoer en een stekker.
Wat erg voor je dat alles weer opnieuw moet. Sterkte daarmee!
Al die herrie-apparaten buiten zijn zó irritant. Ik heb gisteren voor mijn nieuwe gazon(netje) gewoon een stille handmaaier aangeschaft. Ik maaide altijd elektrisch maar voor zo'n klein stukje vind ik dat echt niet nodig en gelukkig geen geklooi meer met een snoer en een stekker.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
dinsdag 27 april 2021 om 16:45
Implantaten schijnen ook maar in 5% van de gevallen weer los te komen en dan eigenlijk nooit twee tegelijk. Het is dus een beetje een mysterie wat hier mis is gegaan. De implantaten zijn van verschillende merken en in verschillende jaren geplaatst, wel tegelijk losgekomen, maar 1 zit boven en de ander beneden aan de andere kant. Er is een bacteriekweek gedaan en daar is niet de bacterie waar ze bang voor waren gevonden, maar van een andere bacterie heb ik wel te veel. Ik krijg daar volgende week antibiotica voor waarmee ik moet beginnen 2 uur voordat de mondhygiëniste de boel gaat schoonmaken. Wat ik lastig vind is dat niet zeker is dat dit het probleem is. De implantatoloog heeft iets van “we doen het gewoon nog een keer”, maar ik zit erover na te denken om een second opinion te laten doen. Ach ja, wat tandenellende betreft mag ik blijkbaar alles meemaken. Ik troost mezelf dat ik verder helemaal niets heb qua gezondheidsperikelen en dat dit dan niet zo heel erg is.
De herriemaker bleek een kozijn van een schuur nogal secuur te schuren. Hij is nu gestopt, maar verderop is nog een andere Bob de Bouwer druk bezig. Ik heb helemaal geen apparaten die geluid maken. Ben ook erg onhandig, dat zou me waarschijnlijk ledematen kosten...
De herriemaker bleek een kozijn van een schuur nogal secuur te schuren. Hij is nu gestopt, maar verderop is nog een andere Bob de Bouwer druk bezig. Ik heb helemaal geen apparaten die geluid maken. Ben ook erg onhandig, dat zou me waarschijnlijk ledematen kosten...
dinsdag 27 april 2021 om 16:57
En in leuk tuinengedoe: eind van de week nog een bestellinkje halen bij Esveld: Parottia Persica Persian Spire (wordt uiteindelijk een hele smalle boom); viburnum Tinus Anvi/Spirit (heb er al een, is echt een supergoede lange doorbloeier: begint in oktober en is nu pas een beetje klaar met bloeien); Rhododendron Crater Lake (met blauwe bloemen), compacte Marjolein en dan natuurlijk nog een rondje over de kwekerij
In de voortuin heb ik nu als experiment gebroken hartjes tussen de geranium azure rush gezet. Ik vind de grond in het voorjaar te lang kaal voordat de geranium het weer opvult. Heb er eerder al cyclamen tussen gezet, dus ik hoop vanaf volgend jaar een opeenvolging van: cyclamen, gebroken hartje, geranium. Is vooral spannend omdat de cyclamen en gebroken hartje toch vooral schaduwplanten zijn.
In de voortuin heb ik nu als experiment gebroken hartjes tussen de geranium azure rush gezet. Ik vind de grond in het voorjaar te lang kaal voordat de geranium het weer opvult. Heb er eerder al cyclamen tussen gezet, dus ik hoop vanaf volgend jaar een opeenvolging van: cyclamen, gebroken hartje, geranium. Is vooral spannend omdat de cyclamen en gebroken hartje toch vooral schaduwplanten zijn.
dinsdag 27 april 2021 om 17:24
Ik heb met de zaagtafel gespeeld
, maar wel in de schuur met de deur dicht. En het waren maar vier zaagsnedes. Mijn kippenhok staat op een vlonder op hoge palen, en daar heb ik nu een gedeelte van dichtgemaakt met groen geschilderde planken. Er komt nog een venster in van het oude dakraam waarvan ik vorig jaar het glas heb vervangen. Nu heeft wat nog over is van mijn toom (
) ook bij guur weer een lekker zandbadderplekje. En het scheelt ook onkruid.
Het giert nu in mijn tuin van het fluitenkruid. Eigenlijk onkruid want het staat op de gekste plaatsen en is allemaal aan komen waaien, maar ik vind het zo mooi als het bloeit
.
Het giert nu in mijn tuin van het fluitenkruid. Eigenlijk onkruid want het staat op de gekste plaatsen en is allemaal aan komen waaien, maar ik vind het zo mooi als het bloeit
Ik vind hier dingen van.
dinsdag 27 april 2021 om 17:35
hallo!
Ik heb lekker ingekocht in het tuincentrum!
3 zilverkaarsen
2 oranje papaver
1 clematis donkerrose
1 clematis paars
en allemaal 1-jarig zodat de eerste potten ook weer vol zitten.
En nog paar kleine kamerplantjes.
Alles staat al in de tuin, morgen nog even gras maaien en dan wat kunstmest de tuin ingooien. donderdag gaat het regenen, dus mooi op tijd
Ik heb lekker ingekocht in het tuincentrum!
3 zilverkaarsen
2 oranje papaver
1 clematis donkerrose
1 clematis paars
en allemaal 1-jarig zodat de eerste potten ook weer vol zitten.
En nog paar kleine kamerplantjes.
Alles staat al in de tuin, morgen nog even gras maaien en dan wat kunstmest de tuin ingooien. donderdag gaat het regenen, dus mooi op tijd
dinsdag 27 april 2021 om 18:04
Ik wilde even zeggen dat ik een hosta in een pot heb in de volle zon! Gewoon goed vochtig houden, dan loopt het meestal wel los. En zo niet, verplaats je ze weer. Dat vind ik nog wel het fijnste aan de tuin, het veranderlijke.