Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het absoluut niet goed te praten, en kan me niet voorstellen, dat dit een leuke vent is.

Ik zou verwachten, dat hij in de ochtend zelf het gesprek aangaat
En vooral dat hij niet zich zelf laat wegkomen, met dat het wel goed zou zitten.

En al die dingen, zou ik vandaag met hem bespreken, WTF er gebeurd is, en hoe hij denkt dat goed te maken en te voorkomen
Palmbomen-zijn-cool schreef:
02-05-2021 15:13
Verkrachters zijn niet alleen maar mannen in steegjes.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 16:08
Reden: provoceren
24.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toch weer in gesprek gaan. Het was niet oke, het is niet oke. Hij heeft vannacht iets stuk gemaakt in jullie relatie. Daar MOET je over praten, doe je het niet, dan gaat het onderhuids bij jou verder woekeren. Hij had dit nooit mogen doen. Een sorry alleen is niet genoeg. Heeft hij wel écht beseft wat hij heeft gedaan? Dat is niet met een excuus goed te maken. Praat!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:07
Nou ja, ze hebben wel een baby he, daar moet je ook aan denken!

Een serieus gesprek en eventueel hulp, maar meteen de handdoek in de ring gooien gaat niet als je een baby hebt samen.
Nou ik kan minder ergere redenen bedenken .
Je kan hulp zoeken om eruit te komen, dat zou ik misschien doen.
PizzaVreter schreef:
02-05-2021 15:10
Juist daarom, zodat het kind niet denkt dat grensoverschrijdend gedraag normaal is. Verkrachting is verkrachting. Ik zou persoonlijk uit deze relatie stappen ipv proberen uit te praten, maar dat ben ik.
Alsof ze dan van hem af is. Ze hebben een baby.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:14
[...]
Poeh. Ik weet het niet hoor. Maar hij heeft haar gedwongen tot seks, hoe is er dan nog een “samen” ? Die heeft hij juist opzij geschoven. Het ging om hem. Ik wil absoluut niet beweren dat TO meteen weg moet bij haar man hoor, maar absoluut is het een optie. En dat is dan niet (zo tactloos van je) “zomaar” opgeven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 16:09
Reden: quote verwijderd
10.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
02-05-2021 15:12
Uiteraard is dit absoluut niet goed te praten. Maar, kijk uit voor de hysterica's hier op het forum. Er lopen er een aantal rond die alleen maar kunnen roepen dat iedereen direct zijn relatie moet verbreken.
Je bent een hysterica als je iemand adviseert om niet met een misdadiger te blijven (want dat is hij namelijk), ok....
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:14
[...]
Dit is geen zomaar opgeven hoor. Ik vind verkrachting namelijk ook nooit een optie, hoe weinig seks je ook krijgt. Toch koos hij daarvoor.

Verkrachting vind ik wel degelijk een reden om een einde te maken aan welke verhouding dan ook.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 17:54
Reden: quote verwijderd
12.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:14
[...]
dat ben ik vaak met je eens, maar in dit geval, is hij wel heel erg fout geweest
Heel erg fout

En dan moet hij met een heel strak plan komen, waaruit blijkt, dat het nooit meer zal gebeuren, anders is het echt einde relatie
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 17:55
Reden: quote verwijderd
13.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
02-05-2021 15:18
Dit is geen zomaar opgeven hoor. Ik vind verkrachting namelijk ook nooit een optie, hoe weinig seks je ook krijgt. Toch koos hij daarvoor.

Verkrachting vind ik wel degelijk een reden om een einde te maken aan welke verhouding dan ook.
Nou, helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Midnight-Blue schreef:
02-05-2021 15:17
Alsof ze dan van hem af is. Ze hebben een baby.

Moet ze dan maar blijven met een verkrachter?
PizzaVreter schreef:
02-05-2021 15:18
Je bent een hysterica als je iemand adviseert om niet met een misdadiger te blijven (want dat is hij namelijk), ok....

Echt, overdrijven is een vak.
Alle reacties Link kopieren
[...]
[/quote]
Zij geeft niks op. Hij had daar misschien aan moeten denken voordat hij zijn partner, oftewel de moeder van zijn kind, verkrachtte. Hij brengt niet alleen zijn partner een trauma toe, hij ontneemt zijn kind ook een veilige gezinssituatie/structuur.

Echt, wat TO ook besluit, het is alleen de man die hier fout zit. Ik vind jouw reacties eerlijk gezegd nogal jaren '50 en ook nogal vrouwonvriendelijk.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 17:59
Reden: quote verwijderd
15.97% gewijzigd
lilalinda schreef:
02-05-2021 15:19
dat ben ik vaak met je eens, maar in dit geval, is hij wel heel erg fout geweest
Heel erg fout

En dan moet hij met een heel strak plan komen, waaruit blijkt, dat het nooit meer zal gebeuren, anders is het echt einde relatie
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 18:00
Reden: Victim blaming
19.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:19
Echt, overdrijven is een vak.
Waar overdrijf, verkrachting is toch een misdaad?
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:19
Echt, overdrijven is een vak.
Prima als jij in een relatie blijft zitten met iemand die jou ‘nee’ niet serieus neemt. Ik zou dat voor mezelf niet willen en adviseer anderen dat ook niet te doen. Dat maakt me nog niet hysterisch.

Ik heb bepaalde normen en waarden die ik terug willen zien in mijn relatie en een man die dit doet zou ik nooit meer vertrouwen.
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:14
[...]
Ja hoor, jij spoort echt niet.


En verder hoop ik maar dat dit ook niet waar is en iemand zit verveeld. Wat eigenlijk heel erg is als je dan dit soort topics aanmaakt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 18:01
Reden: quote verwijderd
15.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:19
Echt, overdrijven is een vak.
Als ze aangifte doet zou hij wel degelijk straf krijgen. Dus ja, wat dat betreft.. Ik vind het zo tragisch dat verkrachting binnen een relatie of huwelijk door veel vrouwen als minder ernstig gezien wordt.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:21
[...]
mogen mannen intimiteit opeisen dan?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 18:05
Reden: quote verwijderd
38.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To, je hebt al professionele hulp. Ik zou deze week een afspraak maken en het daar bespreken.

Ik zou voorlopig apart slapen en iets voor de deur zetten zoals een stoel.

Ik zou voor jezelf wat tijd nemen om e.a. helder te krijgen en met je therapeut bespreken hoe je hier verder mee om kan gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lilalinda schreef:
02-05-2021 15:22
mogen mannen intimiteit opeisen dan?
Ja dat staat in het trouwboekje toch? ;-)
lilalinda schreef:
02-05-2021 15:22
mogen mannen intimiteit opeisen dan?
Ik geloof echt niet meer dat LA een girl is.
lilalinda schreef:
02-05-2021 15:22
mogen mannen intimiteit opeisen dan?

Nee.
Maar je trouwt niet om geen seks te hebben, toch? Dat geldt voor mannen net zo als voor vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind persoonlijk, iemand die opgegroeid is met geweld en ander grensoverschrijdend gedrag. Vind het heel eng om te lezen hoe verkrachting hier gebagatiliseerd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven