Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
27-04-2021 11:26
God ja, en als er dan eens een nuchtere zorgmedewerker haar kop boven het forummaaiveld uit durft te steken, dan is het: ‘Weet je werkgever wel hoe jij erover denkt?’ en: ‘Nou jou wil ik niet aan mijn bed hoor’.

:rofl:
Of "ze zal wel koffiedame zijn of bij een receptie zitten" ook zo denigrerend door uhuh zij die hele dagen kunnen forummen en dus vast een duur betaalde baan hebben uhuh.

Ja ik lees ook weleens mee en mijn haren rijzen ten berge wat een arrogantie niet te geloven. Een staaltje de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Maar ze krijgen allemaal een lolly hoor, lief, braaf en vooral voor het volk en het vaderland uhuh wat zouden we moeten met deze moraalridders.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met Koningsdag lekker tóch een nieuwe tattoo laten zetten

En lekker tóch geknuffeld met de tattoo-artist.

Want heel blij met het resultaat en hij was zo'n lief aaibaar ventje...zalig, zo'n verboden knuffel!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Het voélt al anders, vind ik, dat die avondklok eraf is (ook al is er denk ik vanwege het weer weinig behoefte om op straat te zijn met dit weer en er is niks te beleven 's avonds nog steeds niks open): het is weer een eigen kéuze, dat maakt voor mij mentaal al verschil!

GIsteren kwam mijn zoon hierheen en kon een late trein terugnemen, alleen al daarom vind ik het fijn en weer soort van normaal.

Het voelt ook anders dat terrassen weer neergezet zijn, het overdag open is, winkels weer open zijn en je binnen kunt lopen, je weer meer mensen op straat ziet en mocht je op zoek zijn naar iets gewoon weer in meerdere fysieke winkels kunt rondkijken wat het aanbod is, en dat passen, meteen zien hoe iets staat, ik koop nooit kleren of schoenen online en van de winkels waar ik normaal binnenloop staat hun assortiment ook niet online.

En ook al heb ik niks nodig en ga ik niet winkelen, het is het idee alleen al dat het kán, dat het weer iéts normaler wordt, een béétje meer lijkt op normale dagelijkse reuring.

Zo jammer dat het slechte weer nu eea ook nog eens beperkt en niet wil meewerken.
Ik voorzie een nog groter economisch drama als dit maar voort blijft duren en zo ook nog een langer "griepseizoen" blijft, dus corona niet al te hard zal zakken omdat mensen opnieuw binnenblijven alleen al..

Er moet toch wel een positief effect zijn vanwege dat scholen nu vakantie hebben, zou je zeggen..
Onze contactpersoon bij de school heeft het nu, heb gelukkig geen direct contact gehad, maar voor die persoon wel balen dat dat in de vakantie valt.. ben je al een tijd verschoond gebleven met lesgeven en al, toen de school weer open was, en dan nu blijkbaar vlak voor de vakantie nog ff besmet geraakt.

Wij hebben daar gisteren in de stromende regen afgebouwd, dus ik heb ook ff vakantie.. moet nu serieus nadenken over mijn toekomst (en ik zie dat niet zo rooskleurig in qua -ander- werk en denk serieus dat er een grove recessie aan komt ook nog hierachteraan).

Mensen kijken logischerwijs momenteel vooral uit naar een festival of wat straks weer "mag" en kan aan leuke bezigheden, terwijl de basis nog altijd heel wankel is, ook als er hopelijk meer geld wordt gespendeerd aan (kleinere) ondernemingen die het van consumenten moeten hebben, en die hopelijk weer adem kunnen halen.

Daarmee zijn de gevolgen nog niet te overzien, al zóu komende maanden vanalles weer normaler worden. Er verschuift zoveel achter de schermen zonder dat we daar misschien erg in hebben, daar hoef je geen pessimist voor te zijn, maar hoe kun je je daar nou enigszins op voorbereiden, als je niet weet hoe dit verder gaat verlopen?!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Suzy65 schreef:
30-04-2021 14:34
Het voélt al anders, vind ik, dat die avondklok eraf is (ook al is er denk ik vanwege het weer weinig behoefte om op straat te zijn met dit weer en er is niks te beleven 's avonds nog steeds niks open): het is weer een eigen kéuze, dat maakt voor mij mentaal al verschil!

GIsteren kwam mijn zoon hierheen en kon een late trein terugnemen, alleen al daarom vind ik het fijn en weer soort van normaal.

Het voelt ook anders dat terrassen weer neergezet zijn, het overdag open is, winkels weer open zijn en je binnen kunt lopen, je weer meer mensen op straat ziet en mocht je op zoek zijn naar iets gewoon weer in meerdere fysieke winkels kunt rondkijken wat het aanbod is, en dat passen, meteen zien hoe iets staat, ik koop nooit kleren of schoenen online en van de winkels waar ik normaal binnenloop staat hun assortiment ook niet online.

En ook al heb ik niks nodig en ga ik niet winkelen, het is het idee alleen al dat het kán, dat het weer iéts normaler wordt, een béétje meer lijkt op normale dagelijkse reuring.

Zo jammer dat het slechte weer nu eea ook nog eens beperkt en niet wil meewerken.
Ik voorzie een nog groter economisch drama als dit maar voort blijft duren en zo ook nog een langer "griepseizoen" blijft, dus corona niet al te hard zal zakken omdat mensen opnieuw binnenblijven alleen al..

Er moet toch wel een positief effect zijn vanwege dat scholen nu vakantie hebben, zou je zeggen..
Onze contactpersoon bij de school heeft het nu, heb gelukkig geen direct contact gehad, maar voor die persoon wel balen dat dat in de vakantie valt.. ben je al een tijd verschoond gebleven met lesgeven en al, toen de school weer open was, en dan nu blijkbaar vlak voor de vakantie nog ff besmet geraakt.

Wij hebben daar gisteren in de stromende regen afgebouwd, dus ik heb ook ff vakantie.. moet nu serieus nadenken over mijn toekomst (en ik zie dat niet zo rooskleurig in qua -ander- werk en denk serieus dat er een grove recessie aan komt ook nog hierachteraan).

Mensen kijken logischerwijs momenteel vooral uit naar een festival of wat straks weer "mag" en kan aan leuke bezigheden, terwijl de basis nog altijd heel wankel is, ook als er hopelijk meer geld wordt gespendeerd aan (kleinere) ondernemingen die het van consumenten moeten hebben, en die hopelijk weer adem kunnen halen.

Daarmee zijn de gevolgen nog niet te overzien, al zóu komende maanden vanalles weer normaler worden. Er verschuift zoveel achter de schermen zonder dat we daar misschien erg in hebben, daar hoef je geen pessimist voor te zijn, maar hoe kun je je daar nou enigszins op voorbereiden, als je niet weet hoe dit verder gaat verlopen?!

Dit!
Zo blij gisteren tijdens het klussen, ik miste iets, stapte in de auto, reed naar de GAMMA en half uur later kon ik dóóór.
Zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is fijn dat je meteen terecht kunt als je iets nodig hebt, Andersom!
Voor klussen enzo was het ook iets anders dan "funshoppen" en onnodig onhandig, je zal lekkage hebben oid wat zelf te verhelpen is..

Ik heb zin om te "funshoppen" (voor een skinny spijkerbroek, van de huidige is de rek eruit en omdat ik ook paar kilo kwijt ben geen gezicht). Geen noodzaak want ik heb nog wel andere om aan te trekken, en ik vrees dat met dit weer men in het weekend massaal de winkels in duikt, dus ik sla nog ff over.

Intussen blijft het een puinhoop bij die GGD-en en alles wat met planning en registratie te maken heeft van overheidswege.
Zowel op het gebied van testen als inentingen.
Nu weer technische mankementen aan die websites :|

Dat had eigenlijk achteraf gezien nooit door zo'n (verouderde) instantie gedaan moeten worden, die daar al jaren totaal niet op voorbereid is, de mensen niet heeft, nu met spoed allemaal nieuwe ingehuurde medewerkers heeft moeten inzetten, met ongeschikte systemen moet werken..

Vanalles valt en staat met (in)schattingen, er is geen zicht op, waarom niet 1 centraal meldpunt van "gezette prikken" voor alle betrokken instanties (GGD, huisarts, instellingen, ziekenhuizen) maar is gekozen voor het proberen te verbinden van tig verschillende systemen?

Dan nog, als mensen ervoor kiezen om niet centraal geregistreerd te worden, bedenk dan iets dat dat geanonimiseerd alsnog kan doorgegeven, alleen al om er zicht op te hebben.
En ipv eoa coronapaspoort kun je mensen toch een document/ bewijs (mee)geven of naar "mijn overheid" oid sturen?

Ik weet wel dat we al later gestart zijn vanwege dat "de systemen" eerst op orde gemaakt moesten worden, maar ik krijg de indruk dat dat haastig in elkaar geflanst is, zoals al die noodwetjes en regels, die vaak niet doordacht zijn.

Alsof het idd alleen Rutte en De Jonge (en OMT) zijn die dat samen op een middag op een A4-tje opstellen en niet een hele batterij mensen ter beschikking hebben om mee te denken en te organiseren, hoe wettig, haalbaar en uitvoerbaar (en controleerbaar) plannen en regels zijn.

Nu zul je zien dat we deze week helemaal geen zicht hebben op betrouwbare cijfers, omdat eea niet werkt, en zijzelf ook niet.

En zo blijft het dan nog langer de verantwoordelijkheid van de burger en zgn van diens gedrag afhankelijk..

Laten we hopen dat de lente alsnog snel inzet..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
24-04-2021 10:52
Ik vind het zielig voor het coronavirus. Het krijgt werkelijk overal de schuld van.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er even heel erg klaar mee! Gisteren de hond uitlaten in het park, zie een man met type Lassie hond aakomen, ik denk, ohja, corona, laat ik maar opzij stappen. IK stond schuin, stap naar achteren in een mega diep gat met mijn rechtervoet, vlak naast het pad. Had ik dus niet gezien. Godverdegodver! nu kan ik amper lopen, enkel wat op mijn tenen. En een pijn, niet te zuinig. Leuk, zit ik ws weer weken aan vast. Heb even de pest nu aan dat ruimte maken voor anderen (6)
Suzy65 schreef:
30-04-2021 14:34
...

Het voelt ook anders dat terrassen weer neergezet zijn, het overdag open is, winkels weer open zijn en je binnen kunt lopen, je weer meer mensen op straat ziet en mocht je op zoek zijn naar iets gewoon weer in meerdere fysieke winkels kunt rondkijken wat het aanbod is, en dat passen, meteen zien hoe iets staat, ik koop nooit kleren of schoenen online en van de winkels waar ik normaal binnenloop staat hun assortiment ook niet online.

En ook al heb ik niks nodig en ga ik niet winkelen, het is het idee alleen al dat het kán, dat het weer iéts normaler wordt, een béétje meer lijkt op normale dagelijkse reuring.

...
Ik koop het meeste nog steeds online, zó makkelijk. Ik ben dat veel meer gaan doen en niet van plan dat te veranderen.

Maar nu moet ik iets retourneren en dan is het wel heel handig dat ik nu gewoon weer even naar de bijbehorende winkel kan gaan.
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 03-05-2021 13:17
51.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het juist wel zo handig om kleding even een maat groter of kleiner te kunnen pakken uit een rek, direct kunt zien of het je staat, zo ook schoenen waarvan je niet weet of ze passen, ene merk is het andere niet, tenminste ik kan niet zomaar alles aan met dezelfde schoenmaat.

Daarnaast nog extra bezorgkosten vaak, of veel gedoe met retourneren.
Ook hebben webwinkels van bepaalde kledingzaken niet hetzelfde assortiment als in de winkel. Daar kwam ik zaterdag achter toen ik wel ging winkelen (gericht een paar winkels waar ik meestal snel en goed slaag in een nog "onontdekt" rustig winkelcentrum).

Nee, mevrouw, wat u online gezien heeft van ons (merk) staat los van onze winkels..
Uiteindelijk een paar items gekocht waar ik helemaal niet naar op zoek was, haha, en die ik ook niet van een plaatje zou hebben gekozen om te bestellen en thuis te passen, maar me wonderwel goed bleek te staan.

Gewoon doordat je lekker in die rekken kunt struinen en dan tussen alles wat je niét aanspreekt opeens iets ziet van een merk dat ik niet ken en ook niet online zou hebben bekeken.

Bovendien ben ik dan nóg langer op een beeldscherm bezig, ipv ergens heen te gaan en buiten de deur te komen. Ik vind het juist léuk om even in een andere omgeving dan thuis te zijn en rond te kijken, het aanbod te zién (op mij ipv eoa model), materiaal te voelen enzo.

Net als boeken kopen: tenzij ik al precies weet wat ik zoek, is het snuffelen wát er te koop is al onderdeel van het plezier. Op de achterkant kunnen lezen waarover het gaat ook..

Zo ook verfkleuren (staaltjes) oid, werkelijke maten, hoeveelheden, kwaliteit, gewicht of afmetingen van iets, materialen, terplekke kunnen vergelijken en keuze uit een assortiment hebben.
Van een stoel wil je ook weten hoe het zit en niet alleen hoe het eruit ziet, en zo kan ik nog meer dingen bedenken. Ik weet niet wat voor soort spullen jij dan bestelt en zitten er dan geen extra kosten bij?

Ik bestel zelden iets online, alleen als het niet in fysieke winkels verkrijgbaar is, zoals bepaalde creme die uit het assortiment is (of een parfum).
En dan meteen veel stuks waar ik een tijd mee vooruit kan, als ik toch bezorgkosten moet betalen..

Ik denk dat mensen soms meer bestellen als het boven een bepaald bedrag komt dat ze gratis verzenden, en dus meer kopen dan ze eigenlijk willen?

Nu heb ik ook iets gekocht dus wat ik niet zocht of nodig had, hoewel, ik kon wel wat basics gebruiken, maar heb uiteindelijk dus niet de broek gekocht die ik zocht en wel iets anders ;-D (en laat ik die broek dus maar zitten, het is het een of het ander)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
LoveMalta schreef:
03-05-2021 12:23
Ik ben er even heel erg klaar mee! Gisteren de hond uitlaten in het park, zie een man met type Lassie hond aakomen, ik denk, ohja, corona, laat ik maar opzij stappen. IK stond schuin, stap naar achteren in een mega diep gat met mijn rechtervoet, vlak naast het pad. Had ik dus niet gezien. Godverdegodver! nu kan ik amper lopen, enkel wat op mijn tenen. En een pijn, niet te zuinig. Leuk, zit ik ws weer weken aan vast. Heb even de pest nu aan dat ruimte maken voor anderen (6)
Oh, balen zeg! Sterkte ermee, daar kun je flink last van hebben..
Ik denk dat je buiten niet al te bang hoeft te zijn voor een voorbijganger die je alleen maar heel kort passeert.
De kans dat zo iemand besmettelijk is is al klein (ik neem aan dat mensen met klachten zelf al thuis blijven danwel bij anderen uit de buurt blijven), zelfs als jij in Amsterdam loopt zijn er 300 op duizenden mensen die op een dag positief getest zijn) en pas als je langere tijd dichtbij bent, met elkaar praat, diegene in jouw richting hoest of niest én jij dat inademt of op andere wijze in je mond of neus krijgt.

Mensen worden imo veel te bang gemaakt, die kans is buiten echt heel erg klein.
Zelfs die corona-app (waar je niks meer over hoort) gaat uit van en alarmeert je pas bij minstens een kwartier dichter dan anderhalve meter in iemands buurt zijn geweest.

Buiten met die wind en frisse lucht blijven die virusdeeltjes niet hangen (zie ook dat artikel van een expert vandaag in het AD (premium) over de invloed van het weer en buitenzijn op corona).

https://www.ad.nl/binnenland/hoogleraar ... a2799032d/
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb toch ff gewinkeld afgelopen zaterdag met vriendinnen en daarna op een terras gezeten met rose en bitterballen.
En echt, je zou zo die hele coronashit vergeten, zó gezellig was het.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
03-05-2021 13:17
Oh, balen zeg! Sterkte ermee, daar kun je flink last van hebben..
Ik denk dat je buiten niet al te bang hoeft te zijn voor een voorbijganger die je alleen maar heel kort passeert.
De kans dat zo iemand besmettelijk is is al klein (ik neem aan dat mensen met klachten zelf al thuis blijven danwel bij anderen uit de buurt blijven), zelfs als jij in Amsterdam loopt zijn er 300 op duizenden mensen die op een dag positief getest zijn) en pas als je langere tijd dichtbij bent, met elkaar praat, diegene in jouw richting hoest of niest én jij dat inademt of op andere wijze in je mond of neus krijgt.

Mensen worden imo veel te bang gemaakt, die kans is buiten echt heel erg klein.
Zelfs die corona-app (waar je niks meer over hoort) gaat uit van en alarmeert je pas bij minstens een kwartier dichter dan anderhalve meter in iemands buurt zijn geweest.

Buiten met die wind en frisse lucht blijven die virusdeeltjes niet hangen (zie ook dat artikel van een expert vandaag in het AD (premium) over de invloed van het weer en buitenzijn op corona).

https://www.ad.nl/binnenland/hoogleraar ... a2799032d/
Helemaal mee eens, ik heb het eind maart gehad, maar doe het eigenlijk enkel voor anderen. Mensen kunnen soms heel spastisch reageren, ik wilde dus netjes zijn, en verwond mezelf daar nogal mee :)
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
03-05-2021 14:42
Nou ik heb toch ff gewinkeld afgelopen zaterdag met vriendinnen en daarna op een terras gezeten met rose en bitterballen.
En echt, je zou zo die hele coronashit vergeten, zó gezellig was het.
Idem. Heb er al 3 keer gezeten sinds de heropening. Keurig op afstand. Zalig! Alles leek inderdaad normaal.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
24-04-2021 22:23
Dat vind ik ook lastig: hoe kom je die 2 weken meivakantie door?
Er is niets te doen, niks open.
Wij overwogen een (mid)weekje weg te gaan, maar het weer werkt ook niet mee, veel te koud, in elk geval voor kamperen wat mij betreft. En het vooruitzicht is ook niet echt op een zonnig en warm(er) voorjaar.
En als er verder niets te doen is, niet kunnen zwemmen/activiteiten doen/pretpark-/museum open oid, komt dat bij ons erop neer dat mijn pubers de hele dag op hun telefoon hangen. Nou, dat kan thuis ook wel en hoef ik niet de hoofdprijs voor een huisje voor neer te tellen.

Maar ja, da’s ook niet echt gezellig vooruitzicht.
Oudste heeft wel een bijbaantje maar meer dan 4-6 uur per week is dat ook niet, en jongste nog te jong voor baantje dus hangen en gamen maar..... :nut:
Precies, hier hebben ze zelfs drie weken vakantie, zucht. Ik had gehoopt dat ze die extra vrij dagen tussen de meivakantie en Hemelvaart zouden besluiten toch de school open te gooien, maar helaas.

Verder is het vaccinatie tempo om te huilen. Ik hou me al maanden vast aan de uitspraken dat het van de zomer weer “normaal” zou zijn; voor mij betekent dat ergens lekker rondreizen in het buitenland. Voorlopig durf ik nog steeds niets te boeken, gok dat wij begin jullie gewoon nog steeds niet gevaccineerd zijn. En dan twijfelen ouders en schoonouders, Zegmaar de leeftijdsgroep waar we dit voornamelijk voor doen, of ze het vaccin wel zullen nemen....
Alle reacties Link kopieren
Begrijpt iemand wat we nou proberen te bereiken met die "test vakanties" ??
Mensen in een resort opsluiten waar ze niet uitmogen.
Of mensen een week op Gran Canaria laten rondlopen...
Ehhh ja....en wat leren we daar dan van??
Alsof dat ook het soort vakantie is dat we allemaal ambieren: met een pakketreis van Tui of Kras in zo'n verschrikkelijk resort vol Hollanders gaan zitten. Ehh nee dank u vriendelijk. Mijn idee van een vakantie is toch wat anders...

Ik weet niet hoor, maar ik was vorig jaar al gewoon lekker met auto en tentje door Italie aan het toeren en mocht intercontinentaal vliegen er alsnog niet in zitten dit jaar (wat ik niet helemaal snap, als je straks gevaccineerd bent dan moet je toch gewoon alles weer kunnen doen?? ). dan ga ik iets soortgelijks doen in Europa.
Wat heeft zo'n door de overheid bedacht wazig experiment daar in godsnaam voor een nut voor?
Alle reacties Link kopieren
Nog een ergernis die ik al maanden heb: ieder journaal weer 70 keer van die naalden in beeld die in iemands arm gaan. Ik haat naalden en hoef dat echt niet iedere avond groot in beeld te hebben. ik denk dat we allemaal wel weten hoe een vaccinatie werkt. Volgens mij schrik je mensen alleen maar af door ze iedere dag te bombarderen met naalden en armen en moeilijk kijkende mensen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben we mooie dagen gehad dat het schitterend weer was en iedereen in het park zat, nu zijn de terrassen weer open , en regent en is het guur weer. Zo beroerd voor de horeca. Heb net twee keer een terras kunnen pakken.
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
04-05-2021 17:23
Nog een ergernis die ik al maanden heb: ieder journaal weer 70 keer van die naalden in beeld die in iemands arm gaan. Ik haat naalden en hoef dat echt niet iedere avond groot in beeld te hebben. ik denk dat we allemaal wel weten hoe een vaccinatie werkt. Volgens mij schrik je mensen alleen maar af door ze iedere dag te bombarderen met naalden en armen en moeilijk kijkende mensen.

Daar ben ik ook wel klaar mee, ook met hoeveel er weer besmet zijn, de foto dat iemand op een ic bed ligt,.
Zo ook met Ernst Kuipers,Marc Bonten, Marion Koopmans, Diederik Gommers heb ik het helemaal gehad.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
04-05-2021 19:41
Daar ben ik ook wel klaar mee, ook met hoeveel er weer besmet zijn, de foto dat iemand op een ic bed ligt,.
Zo ook met Ernst Kuipers,Marc Bonten, Marion Koopmans, Diederik Gommers heb ik het helemaal gehad.
Dat is alvast ter voorbereiding op het weer aantrekken van de maatregelen.
Want ohhhhhh gevaarlijk boehoeoe cijfers schieten omhoog, ic bedden tekort, code zwart, paniek paniek paniek.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
04-05-2021 20:18
Dat is alvast ter voorbereiding op het weer aantrekken van de maatregelen.
Want ohhhhhh gevaarlijk boehoeoe cijfers schieten omhoog, ic bedden tekort, code zwart, paniek paniek paniek.
Nou, aantrekken zal wel meevallen. Maar meer versoepelingen zitten er voorlopig niet in, en daar baal ik best wel van.
Een paar weken geleden had ik nog wel het idee dat we een beetje de goeie kant op gingen ,maar voor mijn gevoel kruipt de tijd nu, het schiet maar niet op allemaal.... ik wil zo graag weer naar de sportschool. En uit eten.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Als je nu een hotel boekt om er tussen uit te gaan, dan zit je met een ontbijt en diner op de kamer. Of een vervroegd diner op een terras, moet het weer wel mee zitten.
En volgende week verwacht ik geen versoepelingen, dat er al in de restaurants gegeten kan worden.
Nu laat ik wel thuisbezorgen, maar als je weggaat is het wel leuk om een hapje te eten. Echt het gevoel dat je er tussen uit bent.
Alle reacties Link kopieren
Je wil niet weten hoe druk het is in de hotels in Maastricht, stikt van de Duitsers, Nederlanders en Belgen die er even tussen uit willen en hier in Maastricht op het terras willen zitten en willen shoppen .....veilig? Nee!
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
04-05-2021 20:18
Dat is alvast ter voorbereiding op het weer aantrekken van de maatregelen.
Want ohhhhhh gevaarlijk boehoeoe cijfers schieten omhoog, ic bedden tekort, code zwart, paniek paniek paniek.

En versoepelen we zouden de boel laten versloffen, volgens de Jonge.
Is goed joh, ik werk gewoon nóg een paar weken of maanden langer niet. Vandaag weer een grote opdracht met een jaar verschoven. En dat terwijl we nog steeds niet weten of er na 1 juli uberhaupt nog tozo is.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
04-05-2021 21:31
Als je nu een hotel boekt om er tussen uit te gaan, dan zit je met een ontbijt en diner op de kamer. Of een vervroegd diner op een terras, moet het weer wel mee zitten.
En volgende week verwacht ik geen versoepelingen, dat er al in de restaurants gegeten kan worden.
Nu laat ik wel thuisbezorgen, maar als je weggaat is het wel leuk om een hapje te eten. Echt het gevoel dat je er tussen uit bent.
Ja, precies, daar vind ik dus ook geen reet aan. Dan wacht ik liever tot het weer echt kan, sorry voor de horeca.
Thuisbezorgen/afhalen doen wij ook wel, maar dan eenvoudige dingen als saté of sushi ofzo. Geen complete 5-gangen diners met nog net geen Michelin ster. Kan je zelf alsnog aan de gang met opwarmen, borden opmaken enzo... ik vind zulk luxe eten eigenlijk vooral leuk als het onderdeel is van de hele beleving, dat je niets zelf hoeft te doen, bediend wordt, je mooi hebt aangekleed, nouja, echt een avondje uit dus.
Zullen we nog wel een flinke tijd op moeten wachten ben ik bang :(
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven