Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1357 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk meestal zonder dat ik me bezig houd met wie de Mol zou kunnen zijn en waarom, maar iedere vezel in mijn lijf schreeuwt nu juist Philippe.

En als hij het daadwerkelijk is, blijkt hij waarschijnlijk in het dagelijks leven echt super georganiseerd en gestructureerd te zijn.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
27-04-2021 14:54
Ik kijk meestal zonder dat ik me bezig houd met wie de Mol zou kunnen zijn en waarom, maar iedere vezel in mijn lijf schreeuwt nu juist Philippe.

En als hij het daadwerkelijk is, blijkt hij waarschijnlijk in het dagelijks leven echt super georganiseerd en gestructureerd te zijn.
Dit werd ook geopperd op Trust Nobody, zou ik wel geniaal vinden.

Sowieso, iedereen die er nu nog in zit zou ik een leuke mol vinden. En ze zouden het ook allemaal nog kunnen zijn :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
die vliegertjes van philip vlogen wel verdacht veel in moeilijkheden :) ik heb echt geen idee meer nu ... Jasmien was duidelijk ook verkeerd aan het gokken
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
27-04-2021 14:54
Ik kijk meestal zonder dat ik me bezig houd met wie de Mol zou kunnen zijn en waarom, maar iedere vezel in mijn lijf schreeuwt nu juist Philippe.

En als hij het daadwerkelijk is, blijkt hij waarschijnlijk in het dagelijks leven echt super georganiseerd en gestructureerd te zijn.

Maar dat is ie sowieso, ik twijfel daar echt helemaal niet over.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
30-04-2021 18:58
Maar dat is ie sowieso, ik twijfel daar echt helemaal niet over.

Én hij gaat heel berekend te werk. Maar is dat om te winnen of om te mollen?
Vind dat de Belgen heel goed zijn in het maken van een psychologisch profiel van mensen en het selecteren van kandidaten. Maakt het heerlijk spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit vanaf aflevering 1 in een tunnel maar het zal toch niet... Meestal blijkt mijn mol de winnaar te zijn.
Ben zo benieuwd!
Ik vind het echt een bijzondere groep hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een geweldige opdrachten weer!!

Ik blijf lekker in mijn Annelottetunnel.

Hoewel ik nu ook Lennart begin te verdenken, handig zo vlak voor de finale 🙈
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow! Wat een einde van deze aflevering! Ik blijf bij Sven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had hetzelfde "wat?????" gevoel als de kandidaten geloof ik. Dit jaar is volledig onnavolgbaar. Er zijn zoveel tegenstrijdigheden dat ik de uitleg van elk van de kandidaten straks wel nodig heb en niet alleen die van de mol :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Fantastische aflevering! Ik blijf bij Lennart, die leek mij ook het minst verbaast met het vertrek deze week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben van Philip naar AnneLotte gegaan en nu weet ik het echt niet meer....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had Annelotte compleet weggestreept. Tot ik Philip hoorde zeggen: "ik ben in de mol zijn val getrapt". Wat zou wijzen op een mannelijke mol. Maar aangezien dat zinnetje wel in de montage is gekomen, verdenk ik de makers er nu van dat ze deze verspreking express erin gezet hebben om Annelotte uit de wind te laten. Dit is vast hoe paranoia voelt :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
03-05-2021 15:03
Ik had Annelotte compleet weggestreept. Tot ik Philip hoorde zeggen: "ik ben in de mol zijn val getrapt". Wat zou wijzen op een mannelijke mol. Maar aangezien dat zinnetje wel in de montage is gekomen, verdenk ik de makers er nu van dat ze deze verspreking express erin gezet hebben om Annelotte uit de wind te laten. Dit is vast hoe paranoia voelt :)

Dat zegt niets wat mij betreft. Er wordt ook continu 'mannen' gezegd (waar wij in Nederland 'jongens' zeggen en daarbij ook zowel mannen als vrouwen mee bedoelen).

Ik weet het oprecht niet, maar dat is de hele serie al. Als ik echt zou moeten kiezen, dan zeg ik Sven.
Heb overigens genoten van de opdrachten. Zitten gniffelen om de 'spook-acties' in het huis. En Sven op rolschaatsen in bruidsjurk. Geniale televisie dit. :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Sven noemde alle termen voor onderbroek behalve slipje. String tang ondergoed boxer en ik vergeet er vast nog een paar. En commode voor het nachtkastje. Vond ik verdacht :)
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
03-05-2021 15:03
Ik had Annelotte compleet weggestreept. Tot ik Philip hoorde zeggen: "ik ben in de mol zijn val getrapt". Wat zou wijzen op een mannelijke mol. Maar aangezien dat zinnetje wel in de montage is gekomen, verdenk ik de makers er nu van dat ze deze verspreking express erin gezet hebben om Annelotte uit de wind te laten. Dit is vast hoe paranoia voelt :)
Ik geloof dat dat eerder met de Vlaamse taal te maken heeft. Dat "Mol" mannelijk is en het daarom altijd "zijn" is.
Maar ik dit is puur een vermoeden hoor... Ik ben zelf niet Vlaams, maar 10 km van waar ik ben opgegroeid waren ze dat wel ;)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou Sven de hoepeltegenstander zijn? Postuur komt overeen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maki15 schreef:
03-05-2021 13:15
Fantastische aflevering! Ik blijf bij Lennart, die leek mij ook het minst verbaast met het vertrek deze week.
Dit vond ik dus heel erg bij Sven, die kreeg pas die 'verbaasde' blik nadat hij naar Lennart en Annelotte had gekeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
03-05-2021 22:34
Zou Sven de hoepeltegenstander zijn? Postuur komt overeen.
Of Jens :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Als iedereen 100% op Philippe gestemd heeft (behalve Philippe dan) en er alsnog in zit, dan kan het toch haast niet anders dan dat Sven de Mol is?
Hij heeft in verhouding de meeste opdrachten samen met Philippe gedaan. Sowieso alles in de laatste aflevering. Daardoor zouden ze dan per toeval veel vragen over de opdrachten toch juist hebben beantwoord.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
04-05-2021 09:31
Als iedereen 100% op Philippe gestemd heeft (behalve Philippe dan) en er alsnog in zit, dan kan het toch haast niet anders dan dat Sven de Mol is?
Hij heeft in verhouding de meeste opdrachten samen met Philippe gedaan. Sowieso alles in de laatste aflevering. Daardoor zouden ze dan per toeval veel vragen over de opdrachten toch juist hebben beantwoord.
Hoeft niet per se, zolang Philip ook niet op de juiste mol zat kan iedereen het nog zijn.
Zeker zonder pasvraag.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
04-05-2021 09:31
Als iedereen 100% op Philippe gestemd heeft (behalve Philippe dan) en er alsnog in zit, dan kan het toch haast niet anders dan dat Sven de Mol is?
Hij heeft in verhouding de meeste opdrachten samen met Philippe gedaan. Sowieso alles in de laatste aflevering. Daardoor zouden ze dan per toeval veel vragen over de opdrachten toch juist hebben beantwoord.
Mij lijkt het dat de mol een man is en dat Philip dus op Annelotte zat. Dan heeft hij dus bij de vraag “man of vrouw” al een fout en de laatste vraag wie de mol is ook. Maar het gaat ook nog op tijd natuurlijk. Wie weet was Philip gewoon traag met invullen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
04-05-2021 09:39
Mij lijkt het dat de mol een man is en dat Philip dus op Annelotte zat. Dan heeft hij dus bij de vraag “man of vrouw” al een fout en de laatste vraag wie de mol is ook. Maar het gaat ook nog op tijd natuurlijk. Wie weet was Philip gewoon traag met invullen :mrgreen:
De vraag man/vrouw zit er volgens mij niet altijd in.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
04-05-2021 09:42
De vraag man/vrouw zit er volgens mij niet altijd in.
Ow oke :mrgreen: ik dacht dat dat een standaardvraag was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
04-05-2021 09:43
Ow oke :mrgreen: ik dacht dat dat een standaardvraag was.
In Nederland in ieder geval niet, daar verandert het steeds en wordt het steeds moeilijker.
In België weet ik het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
04-05-2021 09:45
In Nederland in ieder geval niet, daar verandert het steeds en wordt het steeds moeilijker.
In België weet ik het niet.
Ik hou dat allemaal niet bij. Geen idee ook hoe je dat zou moeten weten, want je ziet niet alle vragen op tv :huh: ik volg verder online niks eigenlijk over de mol Nederland en België.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven