Panini pesto/kaas in airfryer?

04-05-2021 14:07 42 berichten
Mijn bakpapier is op en vanwege quarantaine kan ik niet naar de supermarkt. AH komt morgen leveren en ik wilde vanavond soep eten met een panini broodje met pesto en kaas. Maar dat wordt een grote bende in de oven zonder bakpapier.
Ik heb een airfryer maar gebruik die alleen voor af en toe een kroket of frikandel; kan ik daar ook een paninibroodje met pesto en kaas in afbakken? Dat wordt vast ook rotzooi (gesmolten kaas), maar kan zo de vaatwasser in ;-)
anoniem_403941 wijzigde dit bericht op 04-05-2021 14:13
0.55% gewijzigd
Star3 schreef:
04-05-2021 14:32
Jouw oven was 660 graden?

Since the ignition temperature of the aluminum foil is 1,220 degrees Fahrenheit (660 degrees Celsius)
mmmm nu ga ik twijfelen. Was het dan bakpapier? Er heeft echt iets gefikt een paar jaar geleden.
LīlyRose schreef:
04-05-2021 14:33
Vaak is het vet of eten wat brandt.
Dat zou ook kunnen inderdaad; ik heb het verdrongen. Man was nogal in paniek toen haha
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
04-05-2021 14:40
mmmm nu ga ik twijfelen. Was het dan bakpapier? Er heeft echt iets gefikt een paar jaar geleden.
Bakpapier kan inderdaad in de fik vliegen. Meestal veroorzaakt door hergebruik van bakpapier. Volgens de brandweer is dat een van de mogelijke oorzaken van een keukenbrand. Ik stook mijn oven weleens heel hoog op om bijvoorbeeld brood of pizza te bakken, het bakpapier wordt dan aardig bruin en krokant.
Ja dat kan makkelijk. Ik doe alles was in de airfryer past en wat normaal in de oven moet in de airfryer. Het is wel aan te raden om hem wat korter erin te doen of de temperatuur wat lager.

Ik heb wel eens bakpapier in de airfryer gebruikt maar dat had ik echt precies op maat geknipt van het ding wat in de aurfryer ging zodat het niet tegen het verwarmingselement aan kon vliegen.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 04-05-2021 15:10
33.92% gewijzigd
Nog een optie: gewoon in de oven en direct na afloop een doekje door je oven halen. Die paar druppels kaas ben je mee klaar lijkt me om schoon te maken.
Dahlia74 schreef:
04-05-2021 14:49
Bakpapier kan inderdaad in de fik vliegen. Meestal veroorzaakt door hergebruik van bakpapier. Volgens de brandweer is dat een van de mogelijke oorzaken van een keukenbrand. Ik stook mijn oven weleens heel hoog op om bijvoorbeeld brood of pizza te bakken, het bakpapier wordt dan aardig bruin en krokant.

Klopt. Als ik iets echt heet moet bakken gebruik ik dus alufolie i.p.v. bakpapier. Inderdaad donkerbruin en krokant. En stinken....
Alle reacties Link kopieren
Je airfryer is gewoon een heteluchtoventje, dus dat kan prima. Waarom zou je een hele oven opwarmen als je alleen een broodje maakt? :)

Maar nu heb ik wel zin in een panini met pesto en kaas... Zal even kijken of vriend al een plan voor eten heeft, anders eet ik dat vanavond.
Eva19777 schreef:
04-05-2021 14:13
haha. En een bord lijkt me ook niet...dat gaat barsten toch?
Welnee.

Ik gooi mijn ovenfriet ook altijd op een bord in de oven.
herfstappeltaart schreef:
04-05-2021 15:17
Klopt. Als ik iets echt heet moet bakken gebruik ik dus alufolie i.p.v. bakpapier. Inderdaad donkerbruin en krokant. En stinken....
Ja precies. Heel vervelend spul dat bakpapier.
Alle reacties Link kopieren
Wel een prikkertje inderdaad, bij gewone sneetjes brood vliegen ze door de airfryer bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
04-05-2021 14:12
in een ovenschaal is een goed idee! Dank! Aluminiumfolie heb ik , maar gaat dat niet fikken? Maar aifryer kan blijkbaar ook; ik heb nog keuze dus ;-)
In de magnetron gaat het fikken, maar in de oven kan het prima.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
gewoon in een koekenpan met een klein beetje boter/olie/margarine. Eventueel een deksel erop doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alles dat in de oven kan, kan ook in de Airfryer. Heb ooit een stelregel op internet gevonden dat je dan 20 graden van de temperatuur af doet en 1/3 van de tijd eraf. Werkt bij mij tot nu toe altijd prima.
Heb de panini's in een ovenschaal gedaan zoals hier geopperd werd. Ging prima! dank!
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
04-05-2021 17:55
Alles dat in de oven kan, kan ook in de Airfryer. Heb ooit een stelregel op internet gevonden dat je dan 20 graden van de temperatuur af doet en 1/3 van de tijd eraf. Werkt bij mij tot nu toe altijd prima.
Taco’s niet, die gaan vliegen in de airfryer. :proud: Maar verder snap ik niet waarom je voor een broodje überhaupt je hele oven zou opwarmen als je een airfryer hebt?
Drackie schreef:
11-05-2021 20:05
Taco’s niet, die gaan vliegen in de airfryer. :proud: Maar verder snap ik niet waarom je voor een broodje überhaupt je hele oven zou opwarmen als je een airfryer hebt?
Ik vindt de airfryer best een groot ding op het aanrecht, dus ik berg heb altijd zsm weer op. De oven is voor mij dus sneller klaar voor gebruik.

De airfryer moet je toch ook regelmatig schoonmaken. Een ovenplaat van een nieuw stukje alufolie voorzien gaat sneller dan de airfryer schoonmaken
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
12-05-2021 00:02
Ik vindt de airfryer best een groot ding op het aanrecht, dus ik berg heb altijd zsm weer op. De oven is voor mij dus sneller klaar voor gebruik.

De airfryer moet je toch ook regelmatig schoonmaken. Een ovenplaat van een nieuw stukje alufolie voorzien gaat sneller dan de airfryer schoonmaken
Maar de oven kost wel veel meer stroom. Ik snap trouwens niet hoe de oven sneller klaar kan zijn voor gebruik dan een airfryer die je niet hoeft voor te warmen. Zelfs als je de airfryer nog moet pakken is dat toch veel sneller?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven