Wonen in Oegstgeest?

04-05-2021 13:52 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij overwegen om naar Oegstgeest te verhuizen.
Hebben jullie ervaringen, hoe is het hier om te wonen? Qua mensen, en welke buurten zijn geschikt?

En ook erg belangrijk: hebben jullie ervaring hier met basisscholen? Tips?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
04-05-2021 15:11
Nieuw Rhijngeest en Poelgeest zijn grote nieuwbouwwijken in Oegstgeest die aangenaam wonen zijn. Poelgeest is af dus daar heb je geen overlast van bouwen meer, de basisschool in de wijk obs de Vogels is een school waar de meeste kinderen makkelijk integreren. Er is nu idd 1 weg de wijk in maar ervan in de komende (2?) jaren wordt er een verbinding met Leiden aangelegd. In nieuw Rhijngeest gaat er komende jaren nog een grote woontoren voor studenten/sociale huur gebouwd worden dus daar zal nog regelmatig Bouwverkeer zijn. Die laatste wijk grenst aan een nieuwbouwwijk in Valkenburg, ik zou die dan ook meenemen in het kijken.

De wijk tussen Warmond en LOHC (hockeyclub) is ook leuk, veel oude bungalows die nu opgeknapt worden, wel vrij aan de prijs. Min of meer om de hoek zit daar een Jenaplan school en een Montessori, met name over de Jenaplan school hoor ik wel positieve geluiden.

Haaswijk en bloemenbuurt (achter winkelcentrum Lange Voort) vind ik persoonlijk niks, lelijke huizen en rommelig.

Oud Oegstgeest, zegmaar tussen de hockeyclub en aan het andere uiterste het Wilhelminapark staan oudere huizen, ook leuk wonen maar prijzig voor wat je ervoor krijgt. Ik hoor via ouders van de voetbalvereniging dat er op de Gevers Deutz school in die wijk wel wat issues zijn met buiten sluiten van kinderen.
Dit klopt helemaal. Dan heb je ook nog de populaire vogelwijk, wat oudere huizen, wel leuk, maar erg duur.
en binnen "oud oegstgeest" heb je ook nog verschillende wijkjes, waar aanzienlijk prijsverschil in kan zitten.
Ook heb je nog een wijk langs de oprit van de A44, ook daar veel verschillende woningtypes en verschillende prijzen, wel ook weer wat opknappertjes.

Wat ik je aan zou raden hangt erg van je budget af, zit je rond de 5 ton of meer richting de 8?
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
04-05-2021 15:57
Dit klopt helemaal. Dan heb je ook nog de populaire vogelwijk, wat oudere huizen, wel leuk, maar erg duur.
en binnen "oud oegstgeest" heb je ook nog verschillende wijkjes, waar aanzienlijk prijsverschil in kan zitten.
Ook heb je nog een wijk langs de oprit van de A44, ook daar veel verschillende woningtypes en verschillende prijzen, wel ook weer wat opknappertjes.

Wat ik je aan zou raden hangt erg van je budget af, zit je rond de 5 ton of meer richting de 8?
Bedoel je dat wijkje langs de Klinkenbergerplas? Helemaal vergeten inderdaad, ik denk dat de “goedkoopste” huizen daar beginnen bij 8-9 ton ofzo....De ligging is leuk zo vlak bij het water. Wat ik met kinderen wel een punt zou vinden is de drukke weg er langs en het kruispunt met de Warmonderweg waar je altijd over zult moeten steken.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
04-05-2021 16:01
Bedoel je dat wijkje langs de Klinkenbergerplas? Helemaal vergeten inderdaad, ik denk dat de “goedkoopste” huizen daar beginnen bij 8-9 ton ofzo....De ligging is leuk zo vlak bij het water. Wat ik met kinderen wel een punt zou vinden is de drukke weg er langs en het kruispunt met de Warmonderweg waar je altijd over zult moeten steken.
Nee, die heb je ook nog idd, ik bedoelde die in de wijk waar het Rijnlands Lyceum zit. Daar aan de Rijnsburgerweg liggen grote twee onder één kap woningen, meer in de wijk zijn het rijtjeshuizen, waar je er nog wel eens één rond de 5 ton te koop ziet staan.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
04-05-2021 16:01
Bedoel je dat wijkje langs de Klinkenbergerplas? Helemaal vergeten inderdaad, ik denk dat de “goedkoopste” huizen daar beginnen bij 8-9 ton ofzo....De ligging is leuk zo vlak bij het water. Wat ik met kinderen wel een punt zou vinden is de drukke weg er langs en het kruispunt met de Warmonderweg waar je altijd over zult moeten steken.
Of aan de Leidse kant gaan wonen, Raadsherenbuurt, Houtkwartier. Veel scholen en een groot park in die wijk(en).
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
MarvelousMrsMaisel schreef:
04-05-2021 15:28
De commotie nu is niet over óf ze komen, maar dat de gemeente heeft bepaald dat ze een bepaalde looproute moeten volgen, zodat ze niet door de straat met alle villa's naar het winkelcentrum gaan.
Dat heeft de gemeente helemaal niet bepaald.
Alle reacties Link kopieren
TO, er is ook een leuk nieuwbouwproject in Leiden. Weet alleen jullie budget niet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
*Sally* schreef:
04-05-2021 17:07
Dat heeft de gemeente helemaal niet bepaald.
Kan wettelijk gezien ook helemaal niet. Staat volgens mij ook in het artikel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt weer voor alle reacties. Ik ga alle buurten eens opzoeken. Dit weekend gaan we ook even rondjes wandelen due dan proef je denk ik ook wat meer de sfeer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven