Entertainment alle pijlers

Vier handen op een buik 2020

07-01-2020 15:53 1005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond nieuw seizoen van vier handen op een buik.
Wie gaat er kijken?

Het programma Vier Handen Op Eén Buik is weer terug van weggeweest. Nadat het programma in 2018 voor de nodige ophef zorgde, staan enkele bekende moeders weer in de startblokken om aanstaande moeders te helpen.
De makers van het programma zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest met het veranderen van de contracten van de deelnemers. Een belangrijk aspect hiervan is dat de boeteclausules compleet zijn verdwenen, zo vertelde Gerke Nauta van BNNVARA al in 2018 in de NRC. Reden genoeg om een nieuwe en frisse start te maken.
Ook dit keer zijn er verschillende bekende moeders die graag hun ervaringen willen delen met de aanstaande moeders. Zo zullen dit seizoen Nienke Plas, Monica Geuze en Isa Hoes de dames begeleiden tijdens de zwangerschap. Ook Kim Kötter, Bobbi Eden, Tatum Dagelet, Victoria Koblenko en Toprak Yalciner zijn te zien in de nieuwe reeks.
keuken1987 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 15:55
0.11% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
04-05-2021 22:08
Typische rokershuid. Ze hebben ook beide rokerstanden, dan heb je echt flink doorgepaft als je dat al zichtbaar hebt op je 20e.

Simpel stel maar wel veel liefde daar.

ja, en het beetje duffe dopey achtige helpt hen misschien wel. Veel rust in dat gezin ;-D
Alle reacties Link kopieren
Pakjes sigaretten beter dan weed en potten shag wow echt wow
Alle reacties Link kopieren
Waar wonen ze? Schiedam?
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar2 schreef:
04-05-2021 22:11
Pakjes sigaretten beter dan weed en potten shag wow echt wow
Ja, en die Donny is ook geen helder licht hoor. Stoppen met roken lukt duidelijk niet. Verder zijn ze wel schattig samen.
Alle reacties Link kopieren
Wel jammer dat het de hele tijd gaat over stoppen met roken en niet over bijvoorbeeld het krijgen van een baan.

Ze zijn verder wel schattig inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel graag willen weten hoe het met Michelle en Angelo (?) gaat tegenwoordig, die zijn me altijd bijgebleven.

Patty Brard kwam daar, meisje met veel psychische problemen en haar vriend was dakloos. Kindje werd uit huis geplaatst omdat ze er gewoon niet voor konden zorgen ondanks goede wil. Heel sneu.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er gebeurd met eerst een stabiel leven voor jezelf te creëren waarin uiteindelijk je uiteindelijk een kind in kan opvoeden? Heb het idee dat bij dit soort mensen een kind meer een invulling van het leven is omdat ze zelf persoonlijk ergens mee zitten in plaats van een mooie aanvulling in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
04-05-2021 22:51
Wat is er gebeurd met eerst een stabiel leven voor jezelf te creëren waarin uiteindelijk je uiteindelijk een kind in kan opvoeden? Heb het idee dat bij dit soort mensen een kind meer een invulling van het leven is omdat ze zelf persoonlijk ergens mee zitten in plaats van een mooie aanvulling in het leven.
Dat vereist een niveau van rationeel denken en plannen dat niet iedereen gegeven is, buiten de jonge leeftijd waardoor ze de gevolgen van hun daden nog niet helemaal kunnen overzien.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
04-05-2021 22:12
Waar wonen ze? Schiedam?
Dordrecht
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
04-05-2021 22:18
Ik zou wel graag willen weten hoe het met Michelle en Angelo (?) gaat tegenwoordig, die zijn me altijd bijgebleven.

Patty Brard kwam daar, meisje met veel psychische problemen en haar vriend was dakloos. Kindje werd uit huis geplaatst omdat ze er gewoon niet voor konden zorgen ondanks goede wil. Heel sneu.
Bedoel je dat Utrechtse meisje? Was zij niet christelijk?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
05-05-2021 00:39
Bedoel je dat Utrechtse meisje? Was zij niet christelijk?
Klopt, zij inderdaad. Aparte stroming volgde ze ook, meen me iets te herinneren van een gebedskring van haar kerk bij de bevalling. Maar kan het niet staven, de aflevering is niet meer beschikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties zeg schattig samen!

Wat ik zie is een beperkte vrouw die een kind krijgt. De staat van het huis voor de en na de bevalling, toen Saar voor de laatste keer kwam schrok ik nog het meest. Dat kan toch niet! De viezigheid en troep. Niet te vergeten de sigarettenlucht en dat ze zelf weer is begonnen. Die roken gewoon binnen met een baby erbij!

Toen Mia 4 dagen oud waren ze
verbaasd over dat ze niet de hele nacht door bleef slapen. Ze hebben zich totaal niet verdiept in baby's en onrealistische verwachtingen.

Dit kan toch nooit goed gaan, maar blijkbaar ben ik de enige die het zo ziet.
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk wat je ziet. Wat je ook kunt zien is dat ze allebei goed voor het kindje zorgen. Ze steunen elkaar, doen de verzorging samen met liefde en dat is positief om te zien. Of dit blijft is de vraag.

En ja, jonge Mandy die nog een opleiding moet afmaken als jonge moeder, een rommelig huis, dat roken bij het kind, die Donny die liever in een uitkering blijft hangen en geen moeite doet om buitenshuis te gaan werken als vader, het vroege ouderschap met alle verantwoordelijkheden ....... het is idd niet het ideale plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Precies wat fruitjuice zegt. Tuurlijk al die negatieve punten zie ik ook, maar ze zijn ogenschijnlijk wel lief voor elkaar, steunen elkaar, Donny doet zo ver als hij kan zijn best. We zagen ook niks van familie voorbij komen dus je weet ook niet welke voorbeelden ze hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik deel je mening volledig huisvrouw86. Totaal geen idee waar ze aan begonnen deze mensen. Gozer gaat een jaar uitkering trekken om bij zijn vrouw en kind te blijven... Te bizar voor woorden. Dat zou toch niet moeten kunnen..

Om maar niet te beginnen over de smerigheid van het huis en het roken, binnen roken bij een kind van een paar weken..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet waarom er geen instanties bij betrokken zijn . Zou goed zijn als die hun in de gaten houd.

Dit kan allemaal wel, snap het niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gekke hobby Blowen als hobby :facepalm:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Saar hartstikke leuk maar die heeft toch niet veel toegevoegd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
05-05-2021 16:17
Ik vind Saar hartstikke leuk maar die heeft toch niet veel toegevoegd
Nee, maar ze heeft het paartje wel een aantal keer gewezen op het belang om met roken en blowen te stoppen voor de baby. Dat ze erover nadenken en de intentie uitspreken het wel te willen is dan een beetje winst in zo'n situatie.
Die Donny had weinig doorzettingsvermogen om defintief te stoppen. Wel zeggen en uiteindelijk niet doen tot Saar's frustratie. Als dergelijke mensen niet gemotiveerd zijn om echt te stoppen blijft het dweilen met de kraan open........
Ook spoorde ze aan om de rommelkamer op te ruimen en dat is op hun manier gedaan. Meer zit er blijkbaar niet in het vat. Hopelijk niet, maar als passieve Donny over een jaar nog steeds in een uitkering zit zal dit niet verbazen.
Alle reacties Link kopieren
fruityjuice schreef:
05-05-2021 16:57
Nee, maar ze heeft het paartje wel een aantal keer gewezen op het belang om met roken en blowen te stoppen voor de baby. Dat ze erover nadenken en de intentie uitspreken het wel te willen is dan een beetje winst in zo'n situatie.
Die Donny had weinig doorzettingsvermogen om defintief te stoppen. Wel zeggen en uiteindelijk niet doen tot Saar's frustratie. Als dergelijke mensen niet gemotiveerd zijn om echt te stoppen blijft het dweilen met de kraan open........
Ook spoorde ze aan om de rommelkamer op te ruimen en dat is op hun manier gedaan. Meer zit er blijkbaar niet in het vat. Hopelijk niet, maar als passieve Donny over een jaar nog steeds in een uitkering zit zal dit niet verbazen.
In dit geval misschien maar beter, het meisje had zijn steun duidelijk nog hard nodig.
Ik vond ze ook lief samen, maar zij zag er wel slecht uit. Eigenlijk werd ik een beetje verdrietig van de hele situatie. Wat een uitzichtloze toestand...
Ben het nu aan het kijken. En staat die asbak in de keuken nu pal naast het brood?! Bah bah!
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
05-05-2021 06:56
Klopt, zij inderdaad. Aparte stroming volgde ze ook, meen me iets te herinneren van een gebedskring van haar kerk bij de bevalling. Maar kan het niet staven, de aflevering is niet meer beschikbaar.
Ja ik weet wie je bedoelt. Dat meisje woonde op een kamertje ergens in Utrecht. Was die vriend niet veel ouder?
Ik dacht, yes een topic over dit programma, maar ik ga maar niet schrijven hoe ik erover denk, want dat past niet tussen de reacties die hier al staan.
Alle reacties Link kopieren
huisvrouw86 schreef:
05-05-2021 07:21
Wat een reacties zeg schattig samen!

Wat ik zie is een beperkte vrouw die een kind krijgt. De staat van het huis voor de en na de bevalling, toen Saar voor de laatste keer kwam schrok ik nog het meest. Dat kan toch niet! De viezigheid en troep. Niet te vergeten de sigarettenlucht en dat ze zelf weer is begonnen. Die roken gewoon binnen met een baby erbij!

Toen Mia 4 dagen oud waren ze
verbaasd over dat ze niet de hele nacht door bleef slapen. Ze hebben zich totaal niet verdiept in baby's en onrealistische verwachtingen.

Dit kan toch nooit goed gaan, maar blijkbaar ben ik de enige die het zo ziet.
Ben het met je eens hoor, al zie ik ook wel dat ze lief voor elkaar zijn.
Maar dit hele programma is hierop gebaseerd. De meesten hebben niet de meest stabiele jeugd gehad, veel problemen en daarop draait dit programma. Geen van allen heeft een stabiele relatie (logisch, als je zo jong bent) en er zou eigenlijk een hele riedel hulpverleners bij betrokken moeten zijn.

Ik vind het sneu. Je ziet het gebeuren; weer kinderen die (hoogstwaarschijnlijk) in een gebroken gezin opgroeien met precies dezelfde problemen als de generatie voor hen: schulden, werk, gebrek aan stabiliteit, ect.

Met als dieptepunt de ouders van de Limburgse Traylano.
Alle reacties Link kopieren
ik snap dat het programma is gebaseerd op het laten zien van jonge ouders met problemen. Maar ik vind de reacties op hen wel heftig. Tuurlijk lijkt het uitzichtloos en worden er keuzes gemaakt die je zelf niet zou maken. Daarom worden deze stellen gevolgd en 'geholpen'.

(Al weet ik niet in hoeverre Saar / de productie hen heeft geholpen? Die stoppen met roken coach was nogal mosterd na de maaltijd, met 36 weken. Niet gek dat die vader naar een joint snakt na de stress na een bevalling. Het is nogal wat en als dat je manier is om met moeilijke dingen om te gaan, kun je niet opeens een gezondere manier verzinnen.)

Ik vond het wel een hoog gehalte 'apies kijken' en vraag me af of het deze jonge ouders helpt om zo te kijk gezet te worden. En dan nog alle vriendelijke reacties op social media....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven