Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nu naar zuid Europa, kan dat?

04-05-2021 23:31 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege familie omstandigheden moet ik een paar dagen naar een zuid Europees land, het is belangrijk, maar ik probeer het nu al maanden uit te stellen omdat ik bang ben om te reizen met het vliegtuig.

Afgelopen zomer wel een paar dagen geweest, nadat Rutte dus had gezegd dat het veilig was om te vliegen, durf ik nu niet meer, je zat gewoon dicht op vreemden, voor je naast je en achter je en het vliegtuig zat hartstikke vol.

Familie probeert me onder druk te zetten, maar ik wil liever niet. Zou jij gaan?
Alle reacties Link kopieren
Imazigen schreef:
04-05-2021 23:46
Zo'n stuk heb ik nog nooit alleen gereden, lijkt me heel vermoeiend.
Dan trek je er een paar dagen voor uit.

Ik heb collega's die voor een weekendje skiën naar Oostenrijk rijden. Donderdagavond na het werk vertrekken. Maandagavond weer thuis. Knettergek, maar dat moeten zij weten.

Mijn man doet München in twee dagen. Een Duitser met een fatsoenlijke auto doet het vanaf Leer in vijf, zes uur.

Ik kan zelf ook niet lang rijden. Boeit me niet, daarvoor heeft McDonald's lekkere koffie uitgevonden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik overigens wel nog zou overwegen is om met iemand extra (familie of een vriendin) met een rijbewijs te gaan rijden.

Afhankelijk van de afstand in 2 of 3 dagen en zodanig dat je kan afwisselen qua rijden / op de route letten.


Tenzij je naar Zuid-Spanje of Zuid-Italië moet.
Daar zou ik niet aan beginnen.
(1000 km is behapbaar met 2.
Aan 3000 km enkel zou ik niet beginnen.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
05-05-2021 00:01
Het enige wat ik overigens wel nog zou overwegen is om met iemand extra (familie of een vriendin) met een rijbewijs te gaan rijden.

Afhankelijk van de afstand in 2 of 3 dagen en zodanig dat je kan afwisselen qua rijden / op de route letten.


Tenzij je naar Zuid-Spanje of Zuid-Italië moet.
Daar zou ik niet aan beginnen.

Ja daar moet ik dus naar toe, veel te ver rijden, qua gezondheid ook niet te doen, zolang in de auto.
Imazigen schreef:
04-05-2021 23:56
Ik ben alleen, normaal gesproken rij ik daar niet alleen naar toe, verder ben ik ook niet zo'n held, ik bedoel om zo'n stuk alleen te rijden.

Je zou het als een uitdaging kunnen zien. Ik snap dat je met een chronische ziekte niet in trein of vliegtuig wil zitten, maar dan is eigenlijk alleen de auto een optie. Of - als wat je moet regelen / doen kan wachten - niet toegeven aan je familie en wachten.
Imazigen schreef:
05-05-2021 00:06
Ja daar moet ik dus naar toe, veel te ver rijden, qua gezondheid ook niet te doen, zolang in de auto.

Kan wat je moet doen / regelen wachten of niet?
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
05-05-2021 00:06
Je zou het als een uitdaging kunnen zien. Ik snap dat je met een chronische ziekte niet in trein of vliegtuig wil zitten, maar dan is eigenlijk alleen de auto een optie. Of - als wat je moet regelen / doen kan wachten - niet toegeven aan je familie en wachten.

Tja... die zeggen dat ik gewoon veilig kan vliegen omdat iedereen die vliegt getest is..
Alle reacties Link kopieren
Imazigen schreef:
04-05-2021 23:59
Ik twijfel omdat ik onder druk wordt gezet. Ik ga liever niet, vraag me af of dat raar is.
Nee natuurlijk niet. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij op dit moment wel of niet wil reizen. Trouwens, ook op andere momenten, maar nu helemaal.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
05-05-2021 00:17
Nee natuurlijk niet. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij op dit moment wel of niet wil reizen. Trouwens, ook op andere momenten, maar nu helemaal.
Dank je! Ga nu slapen, ga er nog even over nadenken
Alle reacties Link kopieren
Als je niet wilt, dan ga je niet.

Kun je niet iemand dáár machtigen om namens jou een handtekening te zetten, of de documenten gemaild krijgen, scannen met je handtekening erop en die scan terugmailen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Imazigen schreef:
05-05-2021 00:11
Tja... die zeggen dat ik gewoon veilig kan vliegen omdat iedereen die vliegt getest is..

Dan zeg je dat jij daar anders in staat en (nog) niet gaat vliegen.
Ik zou niet gaan als je je niet veilig voelt in het vliegtuig. Laat je niks aanpraten door familie. Als ze echt zo graag willen dat je komt kunnen ze ook nog aanbieden om je op te halen met de auto (zou ik ook niet doen maar goed het kan).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds maart 2020 niet verder dan 80 kilometer van huis geweest. Mijn puber gaat de oproeping voor vaccinatie blijkbaar eind juni pas krijgen, dus we gaan er maar van uit dat we weer niet naar Zuidfrankrijk gaan. Of een andere zonnige plek.

Ik begrijp op zich wel dat TO liever niet op reis gaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je wil niet gaan. Ga dan gewoon niet. Het is jouw leven en jij bepaalt. Je bent chronisch ziek en durft het niet aan. Genoeg redenen en al waren ze er niet, jij bepaalt. Geef dat ook gewoon aan bij anderen. Geef bijvoorbeeld aan dat je pas gaat als je volledig gevaccineerd bent.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-05-2021 00:23
Als je niet wilt, dan ga je niet.

Kun je niet iemand dáár machtigen om namens jou een handtekening te zetten, of de documenten gemaild krijgen, scannen met je handtekening erop en die scan terugmailen.

Dit.
Desnoods via een beveiligde site. En tijdens het gesprek via zoom/facetime o.i.d. erbij aanwezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Imazigen schreef:
05-05-2021 00:11
Tja... die zeggen dat ik gewoon veilig kan vliegen omdat iedereen die vliegt getest is..
Vanuit sommige landen hoef je op dit moment niet te testen om terug naar Nederland te mogen vliegen. Als dat voor jouw bestemming ook geldt, dan zou je dat (i.c.m. je chronisch ziek-zijn) bij je familie als argument neer kunnen leggen.

Ik vlieg zelf zonder problemen momenteel, maar kan me goed voorstellen dat mensen er een naar gevoel bij hebben. Stond zelf ook wel even bedenkelijk te kijken toen ik uit het vliegtuig kwam en we, nadat we keurig verspreid door het vliegtuig hadden gezeten en continu herinnerd waren aan afstand houden, als vee een bus in werden gedreven om naar de aankomsthal gereden te worden. Als sardientjes in een blik.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Je wilt niet gaan, maar je wordt onder druk gezet. Dat is gewoon geen goede reden om toch te gaan! Jij beslist zelf en jij vindt dit niet veilig genoeg.

Zoek naar andere methoden om ze een beetje te helpen voor de komende maanden en ga pas na vaccinatie. Het is al mei. Over 2 maanden moeten we allemaal (wie wil) gevaccineerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Imazigen schreef:
04-05-2021 23:59
Ik twijfel omdat ik onder druk wordt gezet. Ik ga liever niet, vraag me af of dat raar is.
Nee, het is niet raar. Ik verbaas me steeds meer dat mensen schijnbaar vergeten dat we momenteel toch echt in een crisis leven. Daardoor gaan de dingen nu eenmaal even niet zo makkelijk als voorheen...
Alle reacties Link kopieren
Stel je gaat en blijkt bij thuiskomst Corona te hebben. Kan je die consequentie dan accepteren? Zo niet, niet nu die hele reis gaan ondernemen.

Als je ivm je ziekte in de risicogroep valt ben je bijna aan de beurt om gevaccineerd te worden. In dat geval zou ik sowieso je vaccinatie afwachten. En anders eigenlijk ook, als het enigszins kan.
Alle reacties Link kopieren
Imazigen schreef:
04-05-2021 23:59
Ik twijfel omdat ik onder druk wordt gezet. Ik ga liever niet, vraag me af of dat raar is.

Waarom laat je je zo piepelen door je familie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
.
sakamanga wijzigde dit bericht op 07-05-2021 07:28
99.55% gewijzigd
Als ik in een risicogroep zou vallen dan zou ik niet gaan.

Als mensen me onder druk zetten zou ik ook niet gaan.

Kun je niet iemand machtigen?
Alle reacties Link kopieren
Familie zet je onder druk maar jij wil liever niet.
Dat is het enige wat telt. Niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties, doet me goed
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan. Als je al zo lang zit te wachten kunnen die paar maanden er ook nog wel bij. Moet er niet aan denken om nu in een vliegtuig te stappen met mensen die 'getest' zijn. Ik wil de trein of bus tegenwoordig al niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
05-05-2021 07:29
Waarom laat je je zo piepelen door je familie?

Er zijn gevallen waarin ik de familie zou kunnen begrijpen. Stel: er is een groot huis van een alleenstaande oudtante ge-erft dat verkocht moet worden en familie zit erg op de verkoop te wachten (om zelf te kunnen verhuizen of doordat ze met dit huis nu veel extra werk of kosten hebben) .

In zo’n geval zou ik contact opnemen met een notaris of zo om te overleggen of dit ook online mogelijk is. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat niet kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven