“Normale” dingen die je raar/vies/gek vindt

29-04-2021 21:01 740 berichten
Ik zit een film te kijken en zoals wel vaker een scene waar iemand onwel wordt en over de wc hangt met de kop in de wc pot :sick: Ben ik de enige die dit heel vies vind om te zien? Lekker al die poepbacterieen zo dicht op je lip.

Of van die mensen die de schoenen vastpakken bij de zool wanneer ze die aan willen doen. Blegh.

Wat zijn dingen die normaal (lijken te) zijn voor de meeste mensen maar waar jij niets van snapt?
GreenLadyFern schreef:
10-05-2021 22:50
Voor mij is het juist heel gek dat er zoveel mensen zijn die zich zo druk maken over of iets 'onzichtbaar vies' is of niet.
Toen ik bij een drogist werkte werden grote flessen Dettol van een halve liter voornamelijk verkocht omdat mensen er de vloer mee dweilden.
Geen schoonmaakmiddeldettol, maar wondontsmetting Dettol.
Dat vind ik dan weer gek.

Ik heb niet eens chloor ofzo in huis. Geen antikal, geen ammoniak, alleen groene zeep en azijn en soms een ecotoiletreiniger. Prima schoon hier hoor :) Ik gebruik ook geen wegwerpdoekjes, alles gaat gewoon in de was hier.
Nederland is tot op zekere hoogte een schoon, goed gereguleerd land. Als je kind hier een koekje op de grond laat vallen dan kan ze het meestal gewoon weer opeten. Je komt er hier mee weg door de boel niet te ontsmetten.

Doet ze dat op vakantie in een tropisch oord dan moet je er niet gek van opkijken dat een week later de lintwormen (of erger!) haar billen uit kroelen. Het is in de meeste landen een múst om de vloer in je huis te ontsmetten omdat je zoveel rotzooi van buiten meeneemt.

Hetzelfde met het eten van rauw vlees, of het niet ontsmetten van de keuken nadat je kip hebt bereid. In Nederland kom je er meestal mee weg, onze kip zit vol antibiotica, elders: good luck!
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-05-2021 09:39
Nederland is tot op zekere hoogte een schoon, goed gereguleerd land. Als je kind hier een koekje op de grond laat vallen dan kan ze het meestal gewoon weer opeten. Je komt er hier mee weg door de boel niet te ontsmetten.

Doet ze dat op vakantie in een tropisch oord dan moet je er niet gek van opkijken dat een week later de lintwormen (of erger!) haar billen uit kroelen. Het is in de meeste landen een múst om de vloer in je huis te ontsmetten omdat je zoveel rotzooi van buiten meeneemt.

Hetzelfde met het eten van rauw vlees, of het niet ontsmetten van de keuken nadat je kip hebt bereid. In Nederland kom je er meestal mee weg, onze kip zit vol antibiotica, elders: good luck!
De meeste situaties die hier worden beschreven zijn toch ook gewoon in Nederland?
Ik denk dat bijna iedereen wel weet dat je in tropische gebieden wel wat meer uit moet kijken, geen eten op straat moet kopen etc.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-05-2021 09:29
In een hotel... laat maar :mrgreen:
Ik probeer daar niet over na te denken.....
Schone kussensloop scheelt al
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel vies als ik op een verjaardag ben en er wat op tafel wordt gezet en er dan kinderen zijn die wat pakken terug leggen enzovoorts . Ik heb altijd bij mijn eigen kind ook apart voor de kinderen bakjes gemaakt.
En mensen die kaas in de mosterd doen een hap nemen en dan diezelfde kant nog een keer in de mosterd steken brrrrrrrr
en alles wat met overgeven te maken heeft van mezelf of anderen de lucht het geluid,zelfs de gedachte. Behalve van mijn kleindochter daar heb ik geen moeite mee (is zes maanden)
Alle reacties Link kopieren
cavialover schreef:
11-05-2021 10:38
Ik vind het heel vies als ik op een verjaardag ben en er wat op tafel wordt gezet en er dan kinderen zijn die wat pakken terug leggen enzovoorts . Ik heb altijd bij mijn eigen kind ook apart voor de kinderen bakjes gemaakt.
En mensen die kaas in de mosterd doen een hap nemen en dan diezelfde kant nog een keer in de mosterd steken brrrrrrrr
en alles wat met overgeven te maken heeft van mezelf of anderen de lucht het geluid,zelfs de gedachte. Behalve van mijn kleindochter daar heb ik geen moeite mee (is zes maanden)
Wees een dame of een heer
En doop uw kaas slechts één keer.

Graaiende kinderhandjes in bakjes vind ik ook mega ranzig.
Eigen bakjes inderdaad, ik weet niet beter dan toen ik kind was.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Graaiende handen in bakjes vind ik altijd vies. Of het nou van kinderen of volwassen mensen zijn.

Sowieso heb ik een hekel aan gegraai, ook als er bijvoorbeeld bakken of kraampjes met kleding staan en ik zie mensen verwilderd graaien. Dan sla ik over.
VGM1980 schreef:
11-05-2021 11:18
Graaiende handen in bakjes vind ik altijd vies. Of het nou van kinderen of volwassen mensen zijn.

Sowieso heb ik een hekel aan gegraai, ook als er bijvoorbeeld bakken of kraampjes met kleding staan en ik zie mensen verwilderd graaien. Dan sla ik over.
Nog erger: mijn schoonzus gaat als ik aan het koken ben van de snijplank/uit de pan staan graaien. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Over graaien gesproken; wat ik gek vind is dat directeuren van non-profit organisaties zoals de Hartstichting of het KWF een mega-salaris verdienen.
Ik kan dat gewoon niet begrijpen dat je werkt voor een organisatie om geld in te zamelen voor een goed doel en dat je daar zelf een absurde vergoeding voor krijgt.
Nog gekker vind ik, dat dit normaal wordt gevonden.
DeeDee76 schreef:
11-05-2021 11:26
Over graaien gesproken; wat ik gek vind is dat directeuren van non-profit organisaties zoals de Hartstichting of het KWF een mega-salaris verdienen.
Ik kan dat gewoon niet begrijpen dat je werkt voor een organisatie om geld in te zamelen voor een goed doel en dat je daar zelf een absurde vergoeding voor krijgt.
Nog gekker vind ik, dat dit normaal wordt gevonden.

Volgens mij vindt haast niemand dit normaal, maar kunnen de meeste mensen hier weinig aan doen..?
cavialover schreef:
11-05-2021 10:38
Ik vind het heel vies als ik op een verjaardag ben en er wat op tafel wordt gezet en er dan kinderen zijn die wat pakken terug leggen enzovoorts . Ik heb altijd bij mijn eigen kind ook apart voor de kinderen bakjes gemaakt.
En mensen die kaas in de mosterd doen een hap nemen en dan diezelfde kant nog een keer in de mosterd steken brrrrrrrr
Ja vreselijk. Ik ben daar een keer zo ziek van geworden. Ik was op een verjaardag, had honger, de kinderen graaiden en graaiden in de schaal met chips en ik dacht ‘kadanz, stel je niet aan, eet die chips nou maar, het zal wel loslopen’. Nou, ik heb het geweten, de volgende ochtend hing ik met mijn hoofd in de pot (zie eerder dit topic :mrgreen: ).

En wat dacht je van restaurants die het bakje dipsaus gewoon bijvullen doorschuiven naar de volgende gast? o_o
kadanz schreef:
11-05-2021 11:42
Ja vreselijk. Ik ben daar een keer zo ziek van geworden. Ik was op een verjaardag, had honger, de kinderen graaiden en graaiden in de schaal met chips en ik dacht ‘kadanz, stel je niet aan, eet die chips nou maar, het zal wel loslopen’. Nou, ik heb het geweten, de volgende ochtend hing ik met mijn hoofd in de pot (zie eerder dit topic :mrgreen: ).

En wat dacht je van restaurants die het bakje dipsaus gewoon bijvullen doorschuiven naar de volgende gast? o_o
Dat is niet waar toch? Toch? :sick:
Ctrl_alt_delete schreef:
11-05-2021 12:39
Dat is niet waar toch? Toch? :sick:
Als er een stukje verlepte nacho op de bodem gezonken is, dan weet je dat je niet de eerste bent die erin heeft gedipt!
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
10-05-2021 22:16
Dat je daar überhaupt aan denkt joh. Dan kan in je in feite toch niets in die badkamer neerleggen? Want die poep en plas zit dan ook aan de handdoeken, aan je make-up, je haarborstel, je kleding die je daar ophangt, en ga zo maar door. Maar goed, in dit topic vallen me wel vaker verschillen op qua smetvrezerigheid.
Maar die dingen stop je niet in je mond..
En eigenlijk heb ik in de badkamer alles in gesloten kastjes. Veel makkelijker schoonmaken zonder al die rommeltjes te moeten verplaatsen! Maar ik beweer zeker niet dat ik consequent ben.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-05-2021 11:42
Ja vreselijk. Ik ben daar een keer zo ziek van geworden. Ik was op een verjaardag, had honger, de kinderen graaiden en graaiden in de schaal met chips en ik dacht ‘kadanz, stel je niet aan, eet die chips nou maar, het zal wel loslopen’. Nou, ik heb het geweten, de volgende ochtend hing ik met mijn hoofd in de pot (zie eerder dit topic :mrgreen: ).

En wat dacht je van restaurants die het bakje dipsaus gewoon bijvullen doorschuiven naar de volgende gast? o_o
Is me hier nooit opgevallen. In Sri Lanka zagen we wel dat de rijst en de dahl , die over was op onze tafel, terug in de pan werd geschoven. (koeling was er niet volgens mij) maar heb er niks aan overgehouden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Iets dat ik raar vind over tandenborstels dan. Ik hoorde op de radio in een of andere rubriek 'irritante dingen': als je je tandpasta per ongeluk van de tandenborstel spoelt wanneer je hem nat maakt. Nu was ik in de veronderstelling dat iedereen eerst de tandenborstel afspoelt en er dan pas tandpasta op doet... Maar het kan dus ook andersom. Waarom?
Alle reacties Link kopieren
een tandenborstel hoef je sowieso niet af te spoelen of daarna water op te doen als je er tandpasta op doet.
kadanz schreef:
11-05-2021 12:42
Als er een stukje verlepte nacho op de bodem gezonken is, dan weet je dat je niet de eerste bent die erin heeft gedipt!
Gatverdamme...
VGM1980 schreef:
11-05-2021 13:06
een tandenborstel hoef je sowieso niet af te spoelen of daarna water op te doen als je er tandpasta op doet.
Hoeft niet, maar ik vind het wel fijner poetsen. Anders voelt het te "droog", of zo. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
cavialover schreef:
11-05-2021 10:38
Ik vind het heel vies als ik op een verjaardag ben en er wat op tafel wordt gezet en er dan kinderen zijn die wat pakken terug leggen enzovoorts . Ik heb altijd bij mijn eigen kind ook apart voor de kinderen bakjes gemaakt.
En mensen die kaas in de mosterd doen een hap nemen en dan diezelfde kant nog een keer in de mosterd steken brrrrrrrr
en alles wat met overgeven te maken heeft van mezelf of anderen de lucht het geluid,zelfs de gedachte. Behalve van mijn kleindochter daar heb ik geen moeite mee (is zes maanden)
Dat dubbeldippen vind ik ook zo vies,, brrr, dan heb ik al genoeg mosterd gehad hoor. Sowieso vind ik het vies als mensen aan eten zitten en dat weer terugleggen, ook bij kinderen, die krijgen bij mij ook een apart bakje
Alle reacties Link kopieren
Dat van die navel is zeer herkenbaar,ze hoeven maar te wijzen naar een navel of ik voel al een nare samentrekking in en rond het gebied van mijn navel !

Mensen die samen tanden poetsen en dan tegelijk in dezelfde wasbak het uitspugen :sick:
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Ik*ben*ik schreef:
11-05-2021 13:26
Dat van die navel is zeer herkenbaar,ze hoeven maar te wijzen naar een navel of ik voel al een nare samentrekking in en rond het gebied van mijn navel !

Mensen die samen tanden poetsen en dan tegelijk in dezelfde wasbak het uitspugen :sick:
Tegelijk? En het water spoelt het toch gewoon weg? Het is maar tandpasta..
Ik*ben*ik schreef:
11-05-2021 13:26

Mensen die samen tanden poetsen en dan tegelijk in dezelfde wasbak het uitspugen :sick:

Mijn man vindt dat ook smerig, terwijl ik dat echt totaal niet zie. Hij zou daarentegen best mijn tandenborstel gebruiken als hij die van hem vergeten was, dat zou ik dan dus echt nooit doen haha.
happyface97 schreef:
11-05-2021 13:44
Tegelijk? En het water spoelt het toch gewoon weg? Het is maar tandpasta..
En spuug, kwijl, tandplak, etensresten, soms bloed...

Ik hoef dat ook niet per sé te zien.
Alle reacties Link kopieren
DeeDee76 schreef:
11-05-2021 11:26
Over graaien gesproken; wat ik gek vind is dat directeuren van non-profit organisaties zoals de Hartstichting of het KWF een mega-salaris verdienen.
Ik kan dat gewoon niet begrijpen dat je werkt voor een organisatie om geld in te zamelen voor een goed doel en dat je daar zelf een absurde vergoeding voor krijgt.
Nog gekker vind ik, dat dit normaal wordt gevonden.
Ik denk dat het anders nog wel eens moeilijk kan worden om mensen met de juiste ervaring en kwaliteiten op die plek te krijgen. Een baan met zo'n zwaar profiel en veel verantwoordelijkheden kies je niet als daar niet de juiste vergoeding tegenover staat.
Ik*ben*ik schreef:
11-05-2021 13:26
Mensen die samen tanden poetsen en dan tegelijk in dezelfde wasbak het uitspugen :sick:
Maar wat is daar vies aan dan? Is het niet of minder vies als je het allebei in je eigen bakkie uitspuugt?
haaspaas schreef:
11-05-2021 13:46
Mijn man vindt dat ook smerig, terwijl ik dat echt totaal niet zie. Hij zou daarentegen best mijn tandenborstel gebruiken als hij die van hem vergeten was, dat zou ik dan dus echt nooit doen haha.
Kan ik ook zo doen, als ik mijn tandenborstel niet bij heb. Tja, als je toch ook uitgebreid gaat lopen tongzoenen en meer, waarom dan gruwelen bij het uitwisselen van een tandenborstel?


Ik vind mannen die geen toiletpapier gebruiken na het plassen vies. En ook mannen die druppeltjes urine om de wc-pot heel normaal vinden en dat dus niet opruimen :furious: .
pinaco wijzigde dit bericht op 11-05-2021 13:55
5.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DeeDee76 schreef:
11-05-2021 11:26
Over graaien gesproken; wat ik gek vind is dat directeuren van non-profit organisaties zoals de Hartstichting of het KWF een mega-salaris verdienen.
Ik kan dat gewoon niet begrijpen dat je werkt voor een organisatie om geld in te zamelen voor een goed doel en dat je daar zelf een absurde vergoeding voor krijgt.
Nog gekker vind ik, dat dit normaal wordt gevonden.
Ja, oke, het zijn flinke salarissen, maar dat hoort nou eenmaal bij zo'n functie. Ik heb ook wel eens het idee dat, omdat het een non-profit organisatie betreft, men vindt dat zo'n CEO het dan ook maar voor minder geld moet doen. Lijkt me logisch dat zo iemand gewoon marktconform (dus veel) verdient. Het zijn tenslotte functies met een grote verantwoordelijkheid, gezien het maatschappelijk belang. Je wilt daar toch ook gewoon een gekwalificeerd iemand op die plek?
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven