Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Vlaginvaas schreef:
10-05-2021 20:12
Echt dat vaccineren...nu lees ik dat van de hoog risico mensen (die van 18-60) die voor mochten, slechts 1/3 een afspraak heeft gemaakt....kwam volgens de GGD misschien door de meivakantie...vaccins zijn er genoeg maar de prikhal was leeg...echt schiet mij maar lek. Dan kun je toch niet wachten tot je mag......of zal het allemaal wel meevallen met die onderliggende redenen? Ik ken ook werkelijk iemand die daarvoor in aanmerking komt. Schiet toch eens op met de 50 plussers....1963 krijgt vanaf begin volgende week een brief...dan is het al 17 mei hè.....en alleen nog maar een brief. Hoop dat er mogen bij de persconferentie eens flink wordt doorgevraagd over de vaccinatie ellende
Mijn man is risico-patiënt en heeft eind vorige week pas een oproep gekregen hoor. Meteen een afspraak gemaakt en hij kan pas over twee weken terecht. Dus begrijp dit verhaal niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
10-05-2021 21:46
Helemaal met je eens
We zitten verdorie al ruim een jaar in een wereldwijde pandemie
Je excuus moet wel echt HEEL, HEEL goed zijn wil jij geen tijd kunnen maken om die prik te gaan halen. Dat is gewoon je plicht
En dat is precies wat er mis is met dat belachelijke afsprakensysteem. We maken ons afhankelijk van de mensen die een oproep krijgen.
Komen ze niet? Jeetje dan zitten we opeens met lege vaccinatiestraten..... goh
Roep gewoon meerdere jaartallen op. Wat nou : 1962 heeft een brief? Zeg gewoon dat 1960 tm 1965 kunnen gaan bellen.
Als er echt zoveel niet komen vul je dat gat dus mooi op met de mensen uit die andere jaren die wel willen komen.

Ik vind het om te huilen....
En dan staat er op de RIVM site dat mensen van 1971 tm 2003 vanaf half juni aan de beurt zijn??
Hoe dan? Dus dan kunnen we opeens 35 jaren tegelijk gaan vaccineren ofzo?
"Vanaf half juni".

Ik gok dat ze dan alsnog beginnen met eerst alles van 1971 tot 1975 aan te schrijven.
Vervolgens alles van 1976 tot 1980.

Etcetera.

Tegen dat 2003 effectief aan de beurt is, is het waarschijnlijk augustus of september.
En komt de helft niet opdagen / maakt geen afspraak omdat ze in een zwemshort aan een Spaanse costa liggen te bakken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen, er is een wel/niet/wanneer/hoelaat/enz priktoppic toch?
Vlaginvaas schreef:
10-05-2021 20:56
Tuurlijk zullen er mensen zijn met een prima reden, maar slechts een de4e betekent dat meer dan 60% niet op de brief reageert...ik vind dat belachelijk veel. En die dubbelingen zouden idd met een betere administratie niet voor mogen komen. Maar als je weer dat die er zijn, kun je evengoed ook met de gewone jaargangen door en had dan bv 1963, 2964 en 1965 uitgenodigd indezelfde week.
Het zou mij niet verbazen als nog niet iedereen die brief heeft ontvangen. Wij kregen hem pas afgelopen donderdag/vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
10-05-2021 18:12
@Springinhetveld: wat goed opgelost! Maar ik snap dat dit echt geen doen is.
Ik snap dat 18:00 ook niet....had het op zijn minst 19:00 gemaakt, maar ja...is natuurlijk weer expres gedaan om te voorkomen dat mensen blijven eten.
Oehhhh stel je voor dat je na je biertje ook nog een kipsate op het terras op eet...levensgevaarlijk natuurlijk ... :-?
Ja begint aardig op treiteren te lijken.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
10-05-2021 17:40
Je hebt dan makkelijk praten. Als niemand om je heen besmet is dan is er ook niet veel reden tot zorg. Ik weet niet wat er van je nuchterheid overblijft als het echt op de proef wordt gesteld.
Diverse mensen die besmet zijn geweest, de een iets zieker geweest dan de ander.
Bij geen een heb ik me zorgen gemaakt, was ook geen enkele reden toe.
Nuchter? misschien, kan, geen idee. Ben er gewoon ook niet zo bang voor, niet voor mezelf en niet voor mijn omgeving, waarmee ik niet zeg dat ik het op zoek of wat dan ook, doe ik namelijk ook niet wanneer iemand verkouden is of een ander griepje heeft.

De wereld zit al ruim een jaar in een paniekgreep, hou toch eens op.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
11-05-2021 00:04
Het zou mij niet verbazen als nog niet iedereen die brief heeft ontvangen. Wij kregen hem pas afgelopen donderdag/vrijdag.
De brieven werden/worden in etappes verzonden, om te voorkomen dat er ineens 1,5 miljoen mensen tegelijk gaan bellen. Ik sta ook op de lijst, maar heb m nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Pyjamaheldin schreef:
09-05-2021 10:24
Oh bah. Dat is echt heel frustrerend.
Ik heb ook een niet testbaar kind. Heeft laatst ook een week thuis gezeten :-| .

Ik voel er voorlopig niets voor om de kinderen te laten vaccineren. Sowiesozijn er nog geen vaccins voor kinderen.
Lees nu dat kinderen vanaf 12 in Duitsland gevaccineerd gaan worden voordat het nieuwe schooljaar begint. Dus zal hier ook wel gaan gebeuren. Dan wordt het straks nog kiezen ook om je kinderen naar het VO te laten gaan, of vaccin of test.
Vlaginvaas schreef:
10-05-2021 20:12
Echt dat vaccineren...nu lees ik dat van de hoog risico mensen (die van 18-60) die voor mochten, slechts 1/3 een afspraak heeft gemaakt....kwam volgens de GGD misschien door de meivakantie...vaccins zijn er genoeg maar de prikhal was leeg...echt schiet mij maar lek. Dan kun je toch niet wachten tot je mag......of zal het allemaal wel meevallen met die onderliggende redenen? Ik ken ook werkelijk iemand die daarvoor in aanmerking komt. Schiet toch eens op met de 50 plussers....1963 krijgt vanaf begin volgende week een brief...dan is het al 17 mei hè.....en alleen nog maar een brief. Hoop dat er mogen bij de persconferentie eens flink wordt doorgevraagd over de vaccinatie ellende


Misschien iets minder snel oordelen?

Ik behoor tot deze risicogroep en heb zojuist wederom mijn huisarts gebeld of ik überhaupt wel op de lijst met een medische indicatie sta? De brieven moeten dus nog verstuurd worden en mijn huisartsenpraktijk zal heus niet de enige zijn.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
11-05-2021 14:16
Misschien iets minder snel oordelen?

Ik behoor tot deze risicogroep en heb zojuist wederom mijn huisarts gebeld of ik überhaupt wel op de lijst met een medische indicatie sta? De brieven moeten dus nog verstuurd worden en mijn huisartsenpraktijk zal heus niet de enige zijn.

Ik behoor tot de risicogroep vanwege diabetes en heb vandaag mijn brief gehad. Dinsdag krijg ik de eerste prik.
Het komt goed!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
BellatrixVanDetta schreef:
11-05-2021 16:04
Ik behoor tot de risicogroep vanwege diabetes en heb vandaag mijn brief gehad. Dinsdag krijg ik de eerste prik.
Het komt goed!


Wat fijn!

Ik maak me er verder ook geen zorgen om gelukkig, komt zeker goed.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
11-05-2021 14:16
Misschien iets minder snel oordelen?

Ik behoor tot deze risicogroep en heb zojuist wederom mijn huisarts gebeld of ik überhaupt wel op de lijst met een medische indicatie sta? De brieven moeten dus nog verstuurd worden en mijn huisartsenpraktijk zal heus niet de enige zijn.
Ik gister ook mijn huisarts gebeld. Die heeft 2 weken geleden de lijst naar de ggd gestuurd welke patiënten een uitnodiging moeten krijgen omdat ze in de risicogroep vallen.
Die brief moet nog komen.

Bepaalde groep overige zorgverleners zijn afgevallen voor voorrang. Zzp'ers die ambulante ggz hulp bieden onder gecontracteerde wmo zorg vallen nu af.
Doen ze hetzelfde werk op een pgb basis krijgen ze wel een uitnodigingsbrief.

Gister was ik ter ondersteuning mee met iemand voor de vaccinatie.
Veel mensen komen samen; de man moet dan vandaag geprikt worden in plaats A en diens partner bijvoorbeeld dag erop of zelfde dag met ander tijdstip in plaats B.

Ik vond ze daar zeer vriendelijk en flexibel omgaan met de mensen. Ga u vrouw maar halen meneer, dan kan ze vandaag geprikt worden hier.
Dat soort dingen..
Alle reacties Link kopieren
Gommers verwacht in het najaar weer veel besmettingen en overvolle ic’s.

Ik wil er nietsssss meer over horen!!!! 🤬🤬🤬🤬
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
11-05-2021 17:28
Gommers verwacht in het najaar weer veel besmettingen en overvolle ic’s.

Ik wil er nietsssss meer over horen!!!! 🤬🤬🤬🤬
Maar hoe dan???? dan zijn de ouderen en kwetsbaren toch allemaal ingeënt?? Ik snap er werkelijk niks meer van!
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/l ... ~a995cf74/
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Eva19777 schreef:
11-05-2021 17:30
Maar hoe dan???? dan zijn de ouderen en kwetsbaren toch allemaal ingeënt?? Ik snap er werkelijk niks meer van!
Het keert terug als verkoudheidsvirus en daardoor belanden er alsnog mensen in het ziekenhuis. Dus net zoals met de griep, is altijd al zo geweest. Ik denk dat de kop totaal niet goed weergeeft hoe hij het bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-05-2021 17:28
Gommers verwacht in het najaar weer veel besmettingen en overvolle ic’s.

Ik wil er nietsssss meer over horen!!!! 🤬🤬🤬🤬
Het lijkt wel alsof Gommers en ook Kuipers trouwens het maar continu over allerlei doemscenario's willen hebben.
Ik kan daar ook niet meer tegen.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
11-05-2021 17:47
Het lijkt wel alsof Gommers en ook Kuipers trouwens het maar continu over allerlei doemscenario's willen hebben.
Ik kan daar ook niet meer tegen.
Het zit me nu echt tot HIER!!! Hou toch je kop, Gommers c.s!!!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
11-05-2021 17:42
Het keert terug als verkoudheidsvirus en daardoor belanden er alsnog mensen in het ziekenhuis. Dus net zoals met de griep, is altijd al zo geweest. Ik denk dat de kop totaal niet goed weergeeft hoe hij het bedoelt.
Die sensatiebeluste kop van het artikel slaat inderdaad hélemaal nergens op. Wat is dat toch een nare, irritante tendens, iedere keer weer alles zo negatief mogelijk uit zijn verband rukken >:-( Mensen lezen alleen die kop en schieten weer helemaal in de stress en paniek voor niks. Afgezien daarvan zouden Gommers en Kuipers ook wel eens een weekje ofzo hun kop kunnen houden inderdaad.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
BellatrixVanDetta schreef:
11-05-2021 16:04
Ik behoor tot de risicogroep vanwege diabetes en heb vandaag mijn brief gehad. Dinsdag krijg ik de eerste prik.
Het komt goed!
Mijn vriend is uit 1964 en heeft net de brief gekregen, wordt donderdag geprikt. Ben zo blij!
Ik ben zelf vandaag voor het eerst weer in de trein geweest (sinds een half jaar, ik ben 2 keer gevaccineerd) maar schrok toch hoeveel mensen hun mondkapje in de trein slecht of niet ophebben. En ook geen anderhalve meter afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
11-05-2021 17:58
Die sensatiebeluste kop van het artikel slaat inderdaad hélemaal nergens op. Wat is dat toch een nare, irritante tendens, iedere keer weer alles zo negatief mogelijk uit zijn verband rukken >:-( Mensen lezen alleen die kop en schieten weer helemaal in de stress en paniek voor niks. Afgezien daarvan zouden Gommers en Kuipers ook wel eens een weekje ofzo hun kop kunnen houden inderdaad.
Mee eens. Afgelopen jaar waren er overvolle ic’s mét maatregelen (dus ik zou niet willen weten hoe het was zonder maatregelen, een ramp). Maar er zijn wel vaker overvolle ic’s geweest zonder maatregelen. Door o.a. verkoudheidsvirussen. Dus ja, er kunnen zeker nog steeds (veel) mensen op de ic liggen in het najaar. Maar dit wordt gebracht alsof we voor de vierde keer in een lockdown zullen moeten, alsof dat de voorspelling van Gommers is. En dat is volgens mij helemaal niet zo. Hij is erg optimistisch wat betreft vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Is er al iets bekend over de zonnestudio's? Of moeten die nog gesloten blijven?
Ps ik weet dat de zonnebank slecht is.
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
11-05-2021 18:06
Is er al iets bekend over de zonnestudio's? Of moeten die nog gesloten blijven?
Ps ik weet dat de zonnebank slecht is.
Zou ook weer open mogen begreep ik.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-05-2021 18:11
Zou ook weer open mogen begreep ik.
Oh dat zou fijn zijn! Desnoods desinfecteer ik dat hele ding zelf als ik klaar ben :-D
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
11-05-2021 17:58
Die sensatiebeluste kop van het artikel slaat inderdaad hélemaal nergens op. Wat is dat toch een nare, irritante tendens, iedere keer weer alles zo negatief mogelijk uit zijn verband rukken >:-( Mensen lezen alleen die kop en schieten weer helemaal in de stress en paniek voor niks. Afgezien daarvan zouden Gommers en Kuipers ook wel eens een weekje ofzo hun kop kunnen houden inderdaad.
Het wordt een gewoonte Juul, maar ik ben het wederom met je eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven