Gezondheid alle pijlers

Ervaringen spijkermat gevraagd.

09-05-2021 22:09 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor en lees best wel wat positieve reacties over het gebruik van een spijkermat.

Wie heeft er eentje en wil zijn/haar ervaring hier delen?

Is het echt even doorbijten en daarna heerlijk ontspannen? Hoe lang lig je er dan op? En hoe vaak? Heeft het geholpen bij bepaalde klachten? Zo ja, welke?

Ik ben heel benieuwd.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
ik heb er ook eentje besteld. ga hem morgen testen.
Grappig, kwam dit topic tegen en ben eens gaan googelen naar reviews de afgelopen dagen en heb er gister ook een besteld. Bij flowee.
Vanmiddag gelijk getest voor mijn rug en schouder/nek. Deed eigenlijk geen pijn vond het juist wel fijn, hou er zelf ook van als ik jeuk heb bijvoorbeeld om hard te krabben dus deze prikkels voelden fijn.
Na een tijdje begon het inderdaad te tintelen en heb nu de hele middag al een ontspannen rug en schouders.
Hoop dat dit zo blijft wanneer ik dit dagelijks doe, want loop al jaren met erge rugklachten!
Alle reacties Link kopieren
Matje is vanmiddag bezorgd. Moet zeggen dat ik niet bijster onder de indruk was van de uitvoering.

De aanschafprijs was niet al te hoog (35 euro) en dus waag je dan de gok. Maar als ik nu kijk naar wat je er voor krijgt..., stukje dun schuimrubber met een hoes er omheen. Met op die hoes dan dus al die spikes van hard plastic. Qua materiaal schat ik hooguit 5 euro. Maar goed.. als het helpt.

Had helaas niet heel veel tijd maar was te benieuwd om tot vanavond te wachten.

De adviezen ter harte genomen en matje op bed gelegd en T-shirt aan gehouden want het eerste contact zou best pijnlijk kunnen zijn. Ik voelde he-le-maal niks. Matje zakte volledig weg in het matras.

Ben uiteindelijk op de grond beland. En toen het shirt ook maar uit. Toen kon ik zeggen dat ik wat voelde. Maar pijnlijk? Neuh.. hoogstens wat oncomfortabel. Wel voelde ik direct dat mijn rug warm werd en begon te gloeien. Na een paar minuten was het oncomfortabele gevoel weg en was het eigenlijk wel lekker. Snap dat mensen er op in slaap kunnen vallen. Ik voelde me ook eventjes licht in mijn hoofd.

Ik heb er daarna niet lang meer op gelegen (moest weer door) maar mijn rug was vuurrood. Voelde wel ontspannen.

Ben van plan het in te voeren als afsluiter na het sporten en als laatste oefening van mijn yogasessie. Lijkt me heerlijk om er dan 20 minuten op te liggen.

Dus, voorzichtige conclusie: uitvoering is matig. Maar het effect is vooralsnog positief. Nodigt in ieder geval uit om verder te proberen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Jammer Vera, dat de kwaliteit niet geweldig is, maar wel fijn dat je voorzichtig positief bent. Waren de reviews van je mat goed?

Hebben jullie een met kussen? Want die zie ik ook. Lijkt op zich wel fijn, of is het juist niet fijn voor je hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Welke had je besteld Vera?
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
11-05-2021 14:49
Nu wij lief en leed delen over de spijkermat, zijn wij dan nu spijkermatties?

:P
Alle reacties Link kopieren
Mius schreef:
11-05-2021 17:30
Grappig, kwam dit topic tegen en ben eens gaan googelen naar reviews de afgelopen dagen en heb er gister ook een besteld. Bij flowee.
Vanmiddag gelijk getest voor mijn rug en schouder/nek. Deed eigenlijk geen pijn vond het juist wel fijn, hou er zelf ook van als ik jeuk heb bijvoorbeeld om hard te krabben dus deze prikkels voelden fijn.
Na een tijdje begon het inderdaad te tintelen en heb nu de hele middag al een ontspannen rug en schouders.
Hoop dat dit zo blijft wanneer ik dit dagelijks doe, want loop al jaren met erge rugklachten!

Welke had jij besteld? Hoor graag jullie reviews. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er idd voor die 35 euro ook een kussen bij. Allemaal heel minimalistisch in de uitvoering.

De reviews waren wel ok. Met opzet niet voor de allergoedkoopste versie gekozen want daar las ik in de reviews idd dat het allemaal maar goedkope materialen waren.

Maar goed, het gaat erom dat het helpt. Je ligt op de spikes en dan maakt het feitelijk niet zoveel uit op wat voor matje die geplakt zitten.

Wel vraag ik me nog af of er verschil zit in die spikes. Zijn er uitvoeringen met langere spikes die meer uit elkaar staan bijvoorbeeld. En daardoor meer effect geven? Zoals gezegd vind ik de spijkers op mijn matje niet echt pijnlijk. Al moet ik er wel bij zeggen dat het erop drukken met mijn hand wel zeer onaangenaam is. ;-D

Ik had door alle verhalen eigenlijk meer pijn verwacht. En aangezien ik zelf er meer in sta vanuit het principe “no pain, no gain” had ik iets meer pijn en ongemakkelijkheid wel prettig gevonden. Maar hé, misschien heb ik een superhoge pijngrens (op mijn rug dan) en is het effect desondanks gewoon wel aanwezig. Want ik merkte dus wel degelijk dat mijn huid enorm warm werd en nadien vuurrood was. Toen had ik hooguit 4 minuutjes er op gelegen.
En ik merkte dus ook even een gevoel alsof ik in slaap zou vallen/licht in het hoofd.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Vera8 schreef:
11-05-2021 20:41
Ik heb er idd voor die 35 euro ook een kussen bij.

Wil je zeggen welk merk precies? Mag ook in een PB. :)
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
11-05-2021 20:30
Welke had je besteld Vera?
Ik heb er eentje van Pura Vida. Was 29,95 zie ik nu. Ik heb kennelijk een ander matje besteld dan ik oorspronkelijk in gedachten had. Zie door de matten het bos niet meer. :@@:

Nou ja, dan is het misschien ook mijn eigen schuld.

Het matje is ok. Maar wil je een degelijker uitvoering dan wellicht een duurder/ander exemplaar kiezen.

Spijkermatties :biggrin:
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik heb er ook eentje besteld. Komt morgen binnen. :biggrin:
C⨀urage schreef:
11-05-2021 20:32
Welke had jij besteld? Hoor graag jullie reviews. :)
Ik heb er een van Flowee besteld. De grote mat van 32 euro volgens mij. Niet de eco versie met kokusvulling die ze ook aanbieden op hun website. Vind de kwaliteit wel goed ogen. En ze geven daarbij op hun website ook uitleg over deze kwaliteit. Zo hebben ze 6hoeken qua vormpjes in plaats van rondjes met spikes, waardoor er nog meer spikes met drukpunten ontstaan. Verder is het plastic van een materiaal wat geen schadelijke stoffen afgeeft voor de huid. Ik zal over een weekje mn ervaring wel weer delen. Wil hem elke dag even gaan proberen.
Het ligt ook aan je pijntolerantie en gewicht. Ik vind het niet pijnlijk maar weeg ook maar 50 kilo. Man weegt 75 en vindt het wel pijnlijk..
Ha spijkermatties! :cheer2:

Die van mij is ook binnen! Heb er eentje van Flowee, incl kussen 55 euro. Wel wat duurder dan die van jullie zie ik, maar ziet er kwalitatief goed uit. Dikte van kussentje is bijv ook aanpasbaar, dat ga ik wel doen wat hij is nu best dik.

Vanmiddag uitgeprobeerd, zonder kleding.
Ik moet zeggen dat ik het toch best pijnlijk vond. Vooral op bepaalde plekken drukten de puntjes erg scherp in mijn huid en had ik steeds de neiging om te gaan verliggen. Ik dacht altijd een vrij hoge pijngrens te hebben, maar dit viel me toch een beetje tegen.. Het is nu zo'n 6 uur later en ik voel nog steeds irritatie op een paar plekjes op mijn rug.
Had het eigenlijk nog even voor het slapen willen uitproberen, maar denk dat ik daar nog maar een dagje mee wacht.
Heb ook een poosje gezeten met blote voeten op de mat, dat was wel fijn, kreeg er lekker warme voeten van en het leek mijn benen ook wat te ontspannen.

Al met al nog geen echt yay-gevoel, maar het was ook nog maar de eerste keer. Er staat ook niet voor niks dat je het moet opbouwen ;-D
Ik vertelde mijn man over dit topic en nu heeft ie een spijkermat besteld :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Borrelhap schreef:
11-05-2021 21:45
Ik vertelde mijn man over dit topic en nu heeft ie een spijkermat besteld :rofl:
:D ik ga commissie vragen bij Bol
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Een keer is wel genoeg.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Hahahah nog nooit zoveel matten besteld in een week.

Ik ben nu nog meer benieuwd naar mijn mat. Ik weer wel meer dan 75 kilo. Hoop niet dat die mat mij zal spiesen als veel sateetjes. Als het goed is kan ik morgen meepraten.
Alle reacties Link kopieren
Manlief vond het ook maar een lullig matje. (Had kennelijk iets verwacht met draadnagels van een centimetertje of vijf) Maar hij heeft er nog niet op gelegen met zijn 100+ kg dus vooralsnog neem ik zijn mening maar niet al te serieus.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Bladiebladiebla2016 schreef:
11-05-2021 22:04
Hahahah nog nooit zoveel matten besteld in een week.

Ik ben nu nog meer benieuwd naar mijn mat. Ik weer wel meer dan 75 kilo. Hoop niet dat die mat mij zal spiesen als veel sateetjes. Als het goed is kan ik morgen meepraten.

Je zou eerst kunnen beginnen om een t-shirt aan te houden en rustig op te bouwen.
De mijne komt morgen waarschijnlijk ook binnen. Ben heel benieuwd.
Vera8 schreef:
11-05-2021 21:52
:D ik ga commissie vragen bij Bol

:rofl:
Ik vind het echt niet pijnlijk en ik weeg ook wat meer dan 75 kilo. Anders gaan liggen voelt dan weer niet prettig, maar dat is vrij logisch. Als ik eenmaal goed lig is het zo ontzettend comfortabel, die warme sensatie en ben ik me er amper bewust van dat ik op iets scherps lig.

Mijn matje was overigens maar 25 euro en nee, het matje zelf zal kwalitatief niet iets zijn om over naar huis te schrijven, maar de puntjes (ook geen rondjes maar hoekjes) doen duidelijk hun werk.
Alle reacties Link kopieren
Jeuj, ik heb er ook een besteld! Ben heel benieuwd:)

Ik heb voor Flowee gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Abejoha schreef:
12-05-2021 09:46
Jeuj, ik heb er ook een besteld! Ben heel benieuwd:)

Ik heb voor Flowee gekozen.
Ha! Wel even posten hier hoe het je is bevallen hè?

Ik heb er vanmorgen nog weer even op gelegen. Nu met mijn benen op een verhoging (wat door één van jullie hier ook al werd geadviseerd geloof ik) hierdoor drukt het nog wat meer op mijn onderrug, daar waar ik de meeste klachten heb. Ook het kussen gebruikt. Dat was in het begin wel echt onplezierig. Maar na een paar minuten is dat gevoel weg.

Nu een klein uurtje verder en ik beeld me in dat ik nog steeds die pinnetjes in mijn rug voel :rolling:
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic. Heb al een mat voorgesteld aan mijn man. Hij vroeg eerst of ik gek geworden was, maar hij wil er nu idd ook een :biggrin: .

Hij heeft vaak last van zijn rug en nek, en we zitten nu aan het begin van een fikse verbouwing. Dus hopelijk helpt dit hem om de boel een beetje soepel te houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven