Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Tief op met je “pauzeknop”. 🤬
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nou ik denk dat hij niet meer terug kan krabbelen nu.
Maar dus weer niks over de zonnebank, is heb het idee dat ze die gewoon zijn vergeten.
Tattooshops en nagelstylistes zijn wel open, zonnebank lijkt me minder risico op Corona!
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-05-2021 17:28
Gommers verwacht in het najaar weer veel besmettingen en overvolle ic’s.

Ik wil er nietsssss meer over horen!!!! 🤬🤬🤬🤬

Godsamme, er word toch niet voor jan l. gevaccineerd. Meneer is zeker bang om in de vergetelheid te raken en begint maar weer te doemdenken.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
11-05-2021 19:24
Nou ik denk dat hij niet meer terug kan krabbelen nu.
Maar dus weer niks over de zonnebank, is heb het idee dat ze die gewoon zijn vergeten.
Tattooshops en nagelstylistes zijn wel open, zonnebank lijkt me minder risico op Corona!
Denk dat ze wel open gaan. Sekswerkers mogen ook weer.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast heel naief geweest, maar ik dacht dat de maximale groepsgrote in binnenruimtes bepaald werd door het aantal vierkante meters zoals het stappenplan aangaf. Nu hebben ze het weer over max 30.

Dan kan ik straks weer niet langer in de sportschool blijven dan 60 tot 90 minuten. Hoe lang blijft dit gezeik eigenlijk?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
11-05-2021 19:28
Ik ben vast heel naief geweest, maar ik dacht dat de maximale groepsgrote in binnenruimtes bepaald werd door het aantal vierkante meters zoals het stappenplan aangaf. Nu hebben ze het weer over max 30.

Dan kan ik straks weer niet langer in de sportschool blijven dan 60 tot 90 minuten. Hoe lang blijft dit gezeik eigenlijk?
Niemand snapt er nog wat van. Je mag dus wel naar fitness, met steeds 1 toestel er tussen, maar niet met zn 4en binnen dubbelen met tennis.
Als je een grote sportschool hebt waarom dan met 30? En kleedkamers en douches ook nog dicht pff. Is de wc wel open? Bij ons op tennis niet, moet dus waarsch. dichtblijven terwijl je in Blijdorp/Efteling volgende week wel naar de vieze wc's mag.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-05-2021 19:27
Denk dat ze wel open gaan. Sekswerkers mogen ook weer.
Ja misschien wel. Of pas als de sauna's opengaan. Of zijn die al open met mondkap? Pfff het is zo verwarrend.
Alle reacties Link kopieren
Sauna is ook niet over gerept.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
11-05-2021 19:28
Ik ben vast heel naief geweest, maar ik dacht dat de maximale groepsgrote in binnenruimtes bepaald werd door het aantal vierkante meters zoals het stappenplan aangaf. Nu hebben ze het weer over max 30.

Dan kan ik straks weer niet langer in de sportschool blijven dan 60 tot 90 minuten. Hoe lang blijft dit gezeik eigenlijk?
En dat betekent dus nog stééééds geen groepslessen, godsamme. Dus dat "binnensporten", daar heb ik dus ook weer eens geen zak aan.
Daar baal ik echt gigantisch van.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
11-05-2021 18:15
Het wordt een gewoonte Juul, maar ik ben het wederom met je eens.
:high5:
leuk toch!
Nothing happens for a reason
Potverdikkeme.. kunnen we eindelijk weer een klein dinee’tje serveren, maar kan t nog steeds alleen in de regen (oke, of de zon, maar regen past meer bij dit topic ;-D).
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
11-05-2021 19:28
Ik ben vast heel naief geweest, maar ik dacht dat de maximale groepsgrote in binnenruimtes bepaald werd door het aantal vierkante meters zoals het stappenplan aangaf. Nu hebben ze het weer over max 30.

Dan kan ik straks weer niet langer in de sportschool blijven dan 60 tot 90 minuten. Hoe lang blijft dit gezeik eigenlijk?
Voor altijd.
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
11-05-2021 19:24
Nou ik denk dat hij niet meer terug kan krabbelen nu.
Maar dus weer niks over de zonnebank, is heb het idee dat ze die gewoon zijn vergeten.
Tattooshops en nagelstylistes zijn wel open, zonnebank lijkt me minder risico op Corona!
Schijnt een doorstroomlocatie te zijn. En daar word pas 1 juni over beslist. Dus dat word klooien met zelfbruiner voor de witte benen. Zucht.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-05-2021 17:28
Gommers verwacht in het najaar weer veel besmettingen en overvolle ic’s.

Ik wil er nietsssss meer over horen!!!! 🤬🤬🤬🤬

Soms snap ik die complot denkers wel.... het lijkt toch ook echt wel alsof ze elke keer iets nieuws verzinnen waardoor je vooral niet mag denken dat we er nu toch eindelijk wel zijn...
Op basis waarvan gaan we nu weer angst lopen zaaien over overvolle IC's dan?? Als we allemaal gevaccineerd zijn?
Of zijn dat dan de vaccin weigeraars die zogenaamd massaal op de IC belanden.
Nou als we daar de samenleving voor stil gaan leggen dan kom ik echt in opstand. .... die mensen kiezen er zelf voor om een risico voor zichzelf en anderen te blijven. Daar hoef je wat mij betreft geen rekening meer mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
11-05-2021 20:50
Schijnt een doorstroomlocatie te zijn. En daar word pas 1 juni over beslist. Dus dat word klooien met zelfbruiner voor de witte benen. Zucht.
Ohh pff en dan vanaf 1 juni zeker alleen met een negatieve test naar binnen, net als bij de bios en bibliotheek...
Alle reacties Link kopieren
Joh koekoek. Moet ik straks eerst negatieve test hebben voordat ik naar de bieb kan waar ik een kwartier binnen ben ? :bonk: helemaal getikt zeg.
Dan zeg ik mijn abonnement wel op, of ga alleen afhalen wat ik dan maar moet reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Gaan ze nou op 1 juni beslissen of doorstroomlocaties open gaan? Iemand meegekregen dat wanneer deze open gaan dit de week daarop ingaat? Op 9 juni dus?
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
11-05-2021 22:33
Gaan ze nou op 1 juni beslissen of doorstroomlocaties open gaan? Iemand meegekregen dat wanneer deze open gaan dit de week daarop ingaat? Op 9 juni dus?
Op rijksoverheid.nl lees ik dit:
De 3e stap in het openingsplan staat nu op z’n vroegst op 9 juni gepland. Dan wordt bijvoorbeeld het thuisbezoekadvies verhoogd naar 4 personen. En kan de horeca binnen open voor etentjes. Op 1 juni horen wordt bekend gemaakt of deze 3e stap gezet kan worden.
Maar daar wordt weer met geen woord gerept over de doorstroomlocaties. Het rare is dat ik het complete openingsplan nergens meer kan vinden, op die hele rijksoverheidsite niet. Bizar. Maar elders lees ik inderdaad dat doorstroomlocaties binnen, zoals bibliotheken enzo, vanaf stap 3 weer open kunnen. En dat zou dus 9 juni zijn. Wat is dat toch achterlijk, dat je al je informatie zo moeizaam zelf maar bij elkaar moet sprokkelen zeg. Vind je het gek dat er zoveel onduidelijk is.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
11-05-2021 23:13
Op rijksoverheid.nl lees ik dit:
De 3e stap in het openingsplan staat nu op z’n vroegst op 9 juni gepland. Dan wordt bijvoorbeeld het thuisbezoekadvies verhoogd naar 4 personen. En kan de horeca binnen open voor etentjes. Op 1 juni horen wordt bekend gemaakt of deze 3e stap gezet kan worden.
Maar daar wordt weer met geen woord gerept over de doorstroomlocaties. Het rare is dat ik het complete openingsplan nergens meer kan vinden, op die hele rijksoverheidsite niet. Bizar. Maar elders lees ik inderdaad dat doorstroomlocaties binnen, zoals bibliotheken enzo, vanaf stap 3 weer open kunnen. En dat zou dus 9 juni zijn. Wat is dat toch achterlijk, dat je al je informatie zo moeizaam zelf maar bij elkaar moet sprokkelen zeg. Vind je het gek dat er zoveel onduidelijk is.
Bedankt Juul! Jij kunt in ieder geval beter zoeken dan ik. Ik heb al een paar keer op Rijksoverheid gekeken, maar ik kon het niet vinden.
Diorstroomlocaties zitten inderdaad in stap 3. Deze zou op 26 mei ingaan, maar wordt verschoven. Ik verstond toen alleen "daar gaan we op 1 juni naar kijken".
Ik moet het weten voor mijn werk. Bedankt voor de info Juliet!
Pfff er zijn zoveel tegenstrijdigheden in de regels dat niemand het meer snapt.

Sekswerkers mogen weer werken maae motorrijles moet nog steeds 1 op 1 gegeven worden? Dat is echt iets wat niet te begrijpen is voor mij.

Ik vraag me af of degenen die de regels maken en verzinnen ook echt met elkaar om de tafel zitten of dat de ministeries niet met elkaar communiceren. Want het lijkt een beetje op dat laatste.
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
11-05-2021 20:57
Soms snap ik die complot denkers wel.... het lijkt toch ook echt wel alsof ze elke keer iets nieuws verzinnen waardoor je vooral niet mag denken dat we er nu toch eindelijk wel zijn...
Op basis waarvan gaan we nu weer angst lopen zaaien over overvolle IC's dan?? Als we allemaal gevaccineerd zijn?
Of zijn dat dan de vaccin weigeraars die zogenaamd massaal op de IC belanden.
Nou als we daar de samenleving voor stil gaan leggen dan kom ik echt in opstand. .... die mensen kiezen er zelf voor om een risico voor zichzelf en anderen te blijven. Daar hoef je wat mij betreft geen rekening meer mee te houden.

Hear hear.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Het Outbreak Management Team (OMT) heeft het kabinet geadviseerd uitermate voorzichtig te zijn met het versoepelen van coronamaatregelen. Te snel de teugels laten vieren, kan leiden tot een zomer met meer beperkingen en op den duur een toename van het aantal gevallen van long covid, oftewel personen die na een besmetting langdurig klachten houden.


Ik begrijp dit soort berichten gewoon niet....
Eigenlijk zeggen ze hier dus dat vaccineren nul effect heeft ofzo?
Als straks het overgrote merendeel gevaccineerd is, hoezo hebben we dan een zomer met meer beperkingen???? >:-(
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
11-05-2021 23:37
Bedankt Juul! Jij kunt in ieder geval beter zoeken dan ik. Ik heb al een paar keer op Rijksoverheid gekeken, maar ik kon het niet vinden.
Diorstroomlocaties zitten inderdaad in stap 3. Deze zou op 26 mei ingaan, maar wordt verschoven. Ik verstond toen alleen "daar gaan we op 1 juni naar kijken".
Ik moet het weten voor mijn werk. Bedankt voor de info Juliet!
You're very welcome :-D !
Wat ik trouwens niet begrijp van die van die verschuivingen van data naar achteren, dat als er eenmaal één datum is uitgesteld (dus van 11 mei naar 18 mei nu), dat dan blijkbaar automatisch ook lijkt te gelden voor de daarop volgende stappen. Stap 3 stond immers voor 26 mei gepland maar ze weten nu al dat dat dus wordt uitgesteld naar "op zijn vroegst" 9 juni. Ik dacht dat alles per week bekeken zou worden? Het zou toch ook kunnen dat we opeens zo'n inhaalslag maken met vaccineren en dat de cijfers er zo goed uitzien dat stap 3 gewoon op de oorspronkelijke datum in kan gaan?
Heel raar dit. Blijkbaar betekent "per week bekijken" alleen maar dat het later kan worden, niet eerder.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
12-05-2021 09:18
Het Outbreak Management Team (OMT) heeft het kabinet geadviseerd uitermate voorzichtig te zijn met het versoepelen van coronamaatregelen. Te snel de teugels laten vieren, kan leiden tot een zomer met meer beperkingen en op den duur een toename van het aantal gevallen van long covid, oftewel personen die na een besmetting langdurig klachten houden.


Ik begrijp dit soort berichten gewoon niet....
Eigenlijk zeggen ze hier dus dat vaccineren nul effect heeft ofzo?
Als straks het overgrote merendeel gevaccineerd is, hoezo hebben we dan een zomer met meer beperkingen???? >:-(
Ah, ik dacht al, waar blijven ze :facepalm:
Dat begint ook een voorspelbaar patroon te worden he? Er is nog niet iets aangekondigd qua versoepelingen of daar hebben we het OMT weer met hel en verdoemenis.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
12-05-2021 10:01


Ah, ik dacht al, waar blijven ze :facepalm:
Dat begint ook een voorspelbaar patroon te worden he? Er is nog niet iets aangekondigd qua versoepelingen of daar hebben we het OMT weer met hel en verdoemenis.
🤬🤬🤬🤬🤬
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven