Kind in je uppie, deel 10!

28-04-2021 21:33 832 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 10 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen, PB een van de vaste schrijfsters voor het wachtwoord.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen (Update april 2021):

- AMC (Amsterdam, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf Voorburg
- UMCU (Utrecht; opnamestop)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 1 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899, wachtlijst 1,5 jaar)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- Isala (Zwolle)


Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blikjeredbull29Oriëntatie
-Moon-36MCK/AMC
Summerisnear37Nij Geertgen
Lin0507b36MCK LeiderdorpBuitenlandse donor

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Bijzonderheden
Faith40Nij GeertgenNovember 2020Deense donor
Liz198536MCK Leiderdorpjan 2022
Ja-gen38Nij GeertgenMaart 20222de kindje
Lezervanboeken33UMCMaart 20222de kindje
Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mus9031Nij Barrahûs Juni 2020Mei 2022
Juffie435Nij GeertgenJuni 2021September 2022
Buddy1329Nij GeertgenAugustus 2021Oktober 2022
SammixNij BarrahusNovember 2021Oktober 2022
Sneep36MCK LeiderdorpJanuari 2021



:love: BAMmers die ons voorgingen:
2022: Linda273, Femmelotje
2021: Otta1985, Pat36 (2e kindje)
2020- Eeffie, ja-gen
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 9
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-9/list_me ... #p29703521
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 15-05-2022 08:43
14.56% gewijzigd
Mijn lieve kleine meisje is vorige week donderdag geboren! :love:
De bevalling had een lange aanloop nodig met gebroken vliezen vanaf dinsdagavond; op dinsdagavond en woensdagavond controles in het ziekenhuis en uiteindelijk op donderdagochtend ingeleid in het ziekenhuis en is de bevalling goed verlopen. Na een etmaal in het ziekenhuis mochten we naar huis en sindsdien is het enorm genieten van dat kleine hummeltje. Ze doet het enorm goed, de borstvoeding gaat heel goed en ik laat me verwennen door de zorg van een goede vriendin en kraamzorg. (Gelijk een tip dat iemand in huis die eerste week echt heel fijn is, ik vond het fysiek in het begin echt pittig en dan heb ik niet eens echte complicaties gehad). Ik voel mezelf nu wel iedere dag weer iets beter fysiek en ga het vanaf komend weekend weer zelf doen.

Ik hoop zo dat het jullie allemaal ook gegund is, want het is echt het mooiste wat er is!

Ik duik weer onder in mijn baby bubbel!
Gefeliciteerd Alpaca!! Wat fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen en dat alles goed gaat met jullie :-D geniet maar lekker verder in je baby bubbel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Woehoeeee, Alpaca, wat een fijn bericht! Van harte gefeliciteerd met je kleine meisje, lekker genieten! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Alpaca! Fijn om te horen dat het goed met jullie!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Hey Femmelotje, de eerste wachtweek zit er alweer op toch? Hoe voel je je? Ik ga fanatiek verder voor je duimen de komende week.

@Pat, ik had gisteren idd weer een echo. Alles is in orde, dus ik kan gewoon naar een reguliere verloskundige. Jij had gisteren ook een echo toch? Hoe was ‘t?? Was dat al de termijnecho?
Goedemiddag ik kom hier meeschrijven en meelezen.

Ik ben 29 jaar en wil het ook alleen gaan doen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@alpaca gefeliciteerd met de kleine.
@koolmees wat fijn dat je weer de bevestiging hebt gekregen dat alles goed is.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Koolmees: Klopt, week 1 is om! Ik ben er niet heeeeeel erg mee bezig merk ik, de eerste twee dagen wel hyperbewust dat er Dingen konden gebeuren (Ik voel mijn eisprong, heb ik deze maand geleerd), maar daarna gelukkig ook een beetje los kunnen laten. Valt me tot nu toe mee op het wachtbankje, zit er eigenlijk wel rustig.

Wat fijn dat je echo goed was!

@Blikjeredbull: Welkom! Leuk dat je erbij komt! Ben je al ingeschreven bij een kliniek of ben je nog aan het oriënteren? Zal ik je in de tabel zetten? :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
@Alpaca, gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje! Geniet van die baby bubbel.

@koolmees, fijn dat alles goed is en dat je nu naar de reguliere controles kunt.

@blikjeredbull, welkom!

@femmelotje, succes nog even met wachten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Ik wil ook graag meelezen en meeschrijven! Ga me aankomende week inschrijven bij een kliniek.
Groetjes Moon
Alle reacties Link kopieren Quote
@blikjeredbull, welkom! Wil je wat vertellen over jezelf of waar je staat in het proces?

@koolmees, wat fijn dat alles goed was!! En dus ook met jou en je hart toch?
Ik was vorige week bij de verloskundige en heb aankomende donderdag de officiële termijnecho. Daar ga ik maar van genieten want duurt het weer een tijdje voor ik hem/haar zie!

@femmelotje, wat fijn te lezen dat je het zo los kan laten! Dat vind ik echt heel knap! Net als mensen die niet vroeg testen. Vind ik ook zo knap!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Beetje gek misschien, maar ik vind het al best lastig om dit topic te openen merk ik.

Ik zie dat het voor jullie heel duidelijk is wat jullie graag willen en er helemaal voor willen gaan. Maar ik ben vooral benieuwd hoe je tot die beslissing gekomen bent, hoe heb je je daarin verdiept, welke afwegingen heb je gemaakt, heb je daar met iemand over kunnen praten, zijn er ook professionals met wie je hierover kunt praten (ook de praktische kanten er van)?

Als dat niet binnen dit topic past hoor ik het ook graag. Ik zit gewoon zelf met veel vragen. :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pat: Thanks :) Ik ben sowieso wel vrij nuchter en ik heb ook in mijn hoofd dat het me minimaal 3 pogingen gaat kosten voor het lukt. Dat maakt het ook wat rustiger in mijn hoofd. Wel voor donderdag alvast een afspraak gemaakt met een vriend, want ik denk dat ik dan wel tegen de muur oploop :) Mag van mezelf echt pas vrijdag testen.

@Boekenzijndebom: Ten eerste, ik hou van je nickname <3

De beslissing is natuurlijk niet over een nacht ijs gegaan, maar ik denk dat je dat ook wel had begrepen :)

Ik weet zelf sinds mijn twintigste dat ik hetero-romantisch aseksueel ben (Dat betekent dat ik geen seksuele aantrekkingskracht ervaar, niet naar mannen en ook niet naar vrouwen, maar dat ik me romantisch aangetrokken voel tot mannen). Ik had toen wel een relatie, met een schat van een vent, maar op dat gebied klikten we niet. Hij wilde heel graag seks, ik wilde het absoluut niet en ik voelde ook heel veel druk om wel seks te willen. Note, hij heeft me absoluut nooit ergens toe gedwongen of me onder druk gezet, die druk kwam vooral uit mezelf :) Dus toen onze relatie uiteindelijk uit ging, voelde ik heel veel verdriet om de band en het gezelschap, maar megaveel opluchting omdat de druk van de ketel was.
Sindsdien ben ik er ook achter dat ik me veel gelukkiger voel als ik die druk niet ervaar en de aseksuele mannen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen :)

Daar staat dan wel weer tegenover dat ik ongeveer ben geboren met klapperende eierstokken en eigenlijk al mijn hele leven weet dat ik moeder wil worden, dus dat is best een lastige combinatie. Ik ben me daarna al vrij snel gaan verdiepen in de optie voor alleenstaand moederschap, maar ik vond mezelf toen nog veel te jong. Door de jaren heen heb ik het wel eens bij vrienden laten vallen en die vonden het eigenlijk heel vanzelfsprekend. Zoals de vrouw van een vriendin zo mooi zei: "Femmelotje has the most mom-vibes". Toen het eenmaal zo ver was dat ik echt het traject in wilde, heb ik het ook met mijn ouders besproken (die waren ook niet verbaasd) . Ik ben heel open over het traject en vrijwel iedereen met wie ik het bespreek is er heel positief over, ze vinden het stoer of ze zagen het van mijlenver aankomen (zeker degenen die me langer kennen :)).

Qua professionals: Je kunt het natuurlijk altijd gespreken met de praktijkondersteuner GGZ bij je huisarts, of met een maatschappelijk werkster. Ik heb het zelf met mijn behandelend arts besproken en met een klinisch geneticus (dat was beiden meer praktisch) en ook vanuit de fertiliteitskliniek waar ik bij zit is er mogelijk tot begeleiding door maatschappelijk werk.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren Quote
Boekenzijndebom schreef:
15-05-2021 22:16
Hi,

Beetje gek misschien, maar ik vind het al best lastig om dit topic te openen merk ik.

Ik zie dat het voor jullie heel duidelijk is wat jullie graag willen en er helemaal voor willen gaan. Maar ik ben vooral benieuwd hoe je tot die beslissing gekomen bent, hoe heb je je daarin verdiept, welke afwegingen heb je gemaakt, heb je daar met iemand over kunnen praten, zijn er ook professionals met wie je hierover kunt praten (ook de praktische kanten er van)?

Als dat niet binnen dit topic past hoor ik het ook graag. Ik zit gewoon zelf met veel vragen. :@@:
Hoi Boekenzijndebom, ik breek heel even in op het forum (ben hier geen vaste meeschrijver, maar wel mede-bam-moeder). Heel logisch en belangrijk dat je voor jou goed wilt afwegen of dit pad ook ‘jouw pad’ is. Als je twijfelt en het voor jezelf helder wilt krijgen: praat erover met iemand die je vertrouwt en ook vragen stelt om voor jou het antwoord te vinden.

Iemand die veel vrouwen begeleidt met deze keuze maken is Barbara Lammerts van Bueren. Zij heeft het boek Alleen met kinderwens geschreven en geeft ook workshops. Op haar site vind je meer informatie https://www.alleenmetkinderwens.nl/

Het boek is trouwens sowieso een aanrader.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Femmelotje voor je uitgebreide reactie, heel erg fijn!

Weija, jij ook dankjewel! Ik ga me eens verdiepen in haar website en het boek.

Hopelijk helpt dat me in beetje in mijn gedachten en om daar duidelijkheid in te krijgen. Erover praten met iemand die ik vertrouw en die mij ook vragen stelt om het antwoord te vinden, dat vind ik tot nu toe lastig. Ik merk dat de paar mensen met wie ik dit tot nu toe gedeeld heb, het mij of ontzettend gunnen en ook emotioneel betrokken zijn bij mij. Dat is fijn, maar leidt niet altijd tot een open gesprek. Daarnaast merk ik dat veel mensen er toch ook een mening over hebben, en ik ben niet op zoek naar de mening van anderen maar wil juist uitvinden wat ik hier zelf in wil of bij voel.
@Femmelotje: Ik ben nog niet ingeschreven (helaas), wel wat aan het oriënteren. Net verhuisd naar een eengezinswoning i.p.v. appartementje, nieuwe huisarts gevonden en daar eens navraag doen.

Mijn verhaal, ik heb het mijn familie wel vertelt dat ik dit graag in mijn uppie wil gaan doen.
Helaas vind mijn familie mij nogal jong, maar het is en blijft mijn keuze.

Ik heb door de jaren heen nogal gemerkt dat ik liever alleen ben, dan met een partner. Om het zo maar kort uit te leggen. De reden dat ik de stap verder ook nog niet gemaakt heb is omdat ik erg bang ben dat ik niet zwanger kan worden. Waarbij de ene vrouw nog maar aangekeken word en zwanger word zo is dat bij mij nog nooit gebeurd. Altijd weer het verdriet van weer een negatieve zwangerschapstest. Nu ben ik dus alweer een poos alleen, en dat wil ik graag zo houden. Ik werk met gezinnen met gescheiden ouders, ziet de pijn en het verdriet zo van dichtbij dat ik dat mijn kind nooit zou willen aan doen en daarom er liever alleen voor ga.
Alle reacties Link kopieren Quote
@boekenzijndebom, voor mij was het zo dat ik al een hele tijd alleen was en steeds ouder werd. Met mijn ex was het nooit gelukt om kinderen te krijgen, ik heb pcos, dus ik wist dat het sowieso een lang traject zou zijn. Mijn gedachte was vooral, er zit een houdbaarheidsdatum op mijn eierstokken, niet op het krijgen van een relatie. Dus uiteindelijk stap voor stap het traject in gegaan. In het umc is het zo, dat je ook nog een gesprek krijgt met een maatschappelijk werker, voordat er beoordeeld wordt of je door mag gaan. Was daar erg zenuwachtig voor, maar viel erg mee.
Reacties en meningen van anderen krijg je helaas altijd. Mijn vader was/is heel erg tegen dit traject. Dat maakt het niet makkelijker. Maar ik kon hem wel vragen waarom, zodat ik misschien van hem dingen kon horen die ik zelf nog niet bedacht had. Misschien helpt het, om het maar met een paar mensen te bespreken, en pas als je echt besloten hebt het verder te delen. Omdat je dan zelf al een keus hebt, word je misschien minder beïnvloed? En dan de mensen die je het verteld, ook te vragen wat zij denken dat nadelen kunnen zijn. Al kun je die hier natuurlijk ook horen. Er zijn hier meerdere mensen die al een kind hebben, zoals ik, dus die ook eerlijk kunnen zijn over de niet leuke dingen.

@blikjeredbull, goed dat je je eigen weg kiest. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Heb je misschien wel gezegd, ben het even vergeten.
Ik snap ergens je familie wel, want het standaard ideaal beeld wat mensen hebben is toch man vrouw kind. Het is dan altijd even wennen als iemand buiten de standaard gaat.
Ik zou als ik jou was, in ieder geval eens gaan praten met de huisarts. En dan je laten doorverwijzen. Op veel plekken zijn wachttijden (ook afhankelijk van of je een Deense of Nederlandse donor wil) en voordat het lukt kan ook best nog even duren. Eerste stap is toch huisarts.
Heb je een reden waarom je denkt dat je niet zwanger zou kunnen worden of is dat gewoon een angst? Blijf vooral vertrouwen houden, er is tegenwoordig echt heel veel mogelijk! En soms duurt het lang, maar geef niet op zolang er geen medische/financiële/psychische reden voor is. Ik heb pcos, ben al over de 40 en heb 2 miskramen gehad, maar ben nu 10 weken zwanger van mijn 12de poging in bijna 2 jaar tijd (door Corona). En ik ben blij dat ik heb doorgezet.

Zo, voel me net dr Phil, hahaha!!
Fijne zondag allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
@blikjeredbull, zie nu dat je 29 bent. Wist dat ik het ergens had gezien! Ik denk dat de goede leeftijd voor iedereen anders is. Ik was 37 en had achteraf spijt dat ik niet eerder had ingeschreven. Met name omdat ik wel graag een Nederlandse donor had gewild, maar daar was nog 2 jaar wachttijd op en die tijd had ik niet.

@moon, welkom! Je was even aan mijn aandacht ontsnapt. Waar ga je inschrijven komende week? Heb je lang nagedacht? Veel succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pat36 gefeliciteerd met jouw zwangerschap!! Hoe voel je je? Benieuwd of jij een donor van Cryos of ESB hebt gekozen?

Ik wil me gaan inschrijven bij het MCK en het AMC. Wil starten met een buitenlandse donor, maar stel dat het een lang traject wordt, wil ik de mogelijkheid hebben om over te stappen op een NL donor. Ik weet niet zeker of dat kan... (in 2 klinieken bedoel ik) Heeft iemand een idee?

Het idee om BAM te worden zit al lang in m’n hoofd, maar heb eigenlijk pas sinds een paar weken de knoop doorgehakt dat ik er NU voor ga.
Het liefst had ik een leuke man.. maar stel dat ik nu iemand zou ontmoeten, gaat er weer een tijd overheen voor je zeker weet dat hij ‘het is’. En wat ik absoluut niet wil is dat het kind dan in een co ouderschap zit. Duszzzz duidelijk :))
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha! Ik was jullie een beetje uit het oog verloren door dit nieuwe topic. Hier inmiddels 18 weken zwanger en begin al een aardig buikje te kruigen. Het is een meisje :flirting:

Wat fijn dat alles vooralsnog goed gaat Koolmees en Pat. Ik vond het ná 12 weken pas leuk worden eigenlijk. Na de goede termijnecho. En toen ik ook voor de buitenwereld zwanger was.

Gefeliciteerd Alpaca! Geniet ervan! Klopt het dat als de kraamhulp in huis is er niemand anders mag zijn? (Behalve partner, maarja) Of mag jouw vriendin wel aanwezig blijven?

@boekenzijndebom; ik heb ook veel gehad aan het boek 'Alleen met kinderwens'. Juist om voor mezelf duidelijk te krijgen wil ik dit, kan ik dit, mag ik dit? Al die vragen komen in het boek aan bod. En heb ook bij Annette Lammers een begeleiding via e-mail gehad. Vooral over het stukje 'is dit dan wat ik wil?'. Daardoor vooral er achter gekomen dat ik ook zonder kind gelukkig zou worden en dat beide keuzes (wel of geen kind) uiteindelijk 'goed' zouden zijn voor mij.
Oh, en deel 1 van Kind in je Uppie helemaal doorgelezen! Daarin komen ook veel dilemma's aan bod.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nogmaals dank voor jullie reacties!
Ik vind het heel fijn, en heb er ook echt wat aan. Ik ga me er verder in verdiepen, proberen mijn gedachten en gevoelens hierover een beetje te ordenen en wellicht kom ik hier dan over een tijdje weer eens terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisteren toch maar eens gemaild met Nij Geertgen om te vragen of de wachttijd nog veranderd is tijdens Corona. Werd ik vanmorgen gebeld: het is goed dat je contact gezocht hebt want we hebben je in september al gemaild dat we een match gevonden hebben! Euhm... Okee... dus ik kan gewoon meteen starten! Spannend hoor! Nu op zoek naar ovulatie testen, ff kijken hoeveel ik nodig heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
@juffie4, wat goed!! Spannend zeg!!!

@femmelotje, hoe gaat het?!! Ik duim nog!!

@moon, ik voel me prima. Alleen pijn aan mijn borsten, maar dat komt omdat ik er steeds op duw om te kijken of ze nog pijn doen. Ik heb een donor van Cryos. Ik kan me eigenlijk helemaal niet herinneren dat ik toen een keus had tussen cryos en esb, dus het is niet een bewust iets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juffie4 schreef:
20-05-2021 20:09
Ik heb gisteren toch maar eens gemaild met Nij Geertgen om te vragen of de wachttijd nog veranderd is tijdens Corona. Werd ik vanmorgen gebeld: het is goed dat je contact gezocht hebt want we hebben je in september al gemaild dat we een match gevonden hebben! Euhm... Okee... dus ik kan gewoon meteen starten! Spannend hoor! Nu op zoek naar ovulatie testen, ff kijken hoeveel ik nodig heb.
Haha oeps!!
Maar super dat je van start kan!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh juffie, wat spannend!

Ik word HELEMAAL GEK. Twee weken lang echt heel rustig geweest, wel bij ieder steekje of whatever gedacht ZOU HET....Sinds vanmiddag een lichte bloeding, maar totaaaaaaaaal anders dan hoe normaal gesproken mijn menstruatie begint en nu gaat mijn hoofd de hele tijd van: Het is niet gelukt, ik ben gewoon een dag te vroeg ongesteld naar MAAR HET ZOU OOK EEN INNESTELINGSBLOEDING KUNNEN ZIJN WANT DIT IS ANDERS DAN ANDERS.

Aaaaaaaaaaaaargh. Ik had mezelf nog ZO gezegd dat we hier rustig mee om gingen :whip:
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven