Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
@AbsoFabso, wat een idioot joh! Bij de meeste van dergelijke figuren denk ik aan een laag intelligentieniveau, maar volgens mij was deze meneer echt geestelijk niet in orde.

@Veranderling, dat waren grote ups en downs gister. Maar echt, houd vertrouwen, hij komt er wel. Soms gaat het al goed, dus het zit er echt wel in. En midden in een trekspelletjes stoppen om te troosten, zegt alles over de hond die hij wordt als hij later groot is. :hug:

De mijne slaapt ook op bed, want dat heb ik in eerste instantie toegestaan omdat hij steun nodig had na zijn asieltrauma. Hij begon netjes op een afstandje met slechts 1 punt van contact, maar ik word nu altijd wakker met de hond strak tegen me aan gedrukt, en soms ook met zijn hoofd op mijn kussen. Het enige wat ik niet toesta is onder de dekens, maar daar toont hij gelukkig ook geen interesse voor.

Om het bed fris te houden, leg ik elke dag een schoon onderlaken als sprei over mijn bed. Omdat ze natuurlijk dunner zijn dan een normaal sprei, is dat makkelijker en sneller met wassen en drogen, en ook niet zo warm in bed.

@schorpioentje, die van ons loopt ook nog wel eens naar boven als er visite is, maar dan eigenlijk alleen om snel een speeltje of bot op te halen. Hij mist liever niet teveel van het feest dat visite heet. Wij zitten vaak in de keuken, en daar is ook onze trap, die met de bovenste helft achter een muurtje zit. Als hij de trap af komt, dan stopt hij altijd halverwege om even achter dat muurtje vandaan de keuken in te kijken, en dat is echt zo’n koddig gezicht. Succes bij de visite verzekerd!
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-05-2021 00:49
Lief, die beddiertjes :-)

De Berner Sennen deed dat vroeger ook, stiekem op bed kruipen, alsof dat niet zou opvallen. Als je dan ‘af’ zei, stak hij zijn kop onder de sprei zo van: ‘Als ik jullie niet kan zien zien jullie mij ook niet’.

Zoon heeft een nieuw bed met zo’n uitschuifbaar onderbed speciaal voor jongedame. Maar als zoon echt diep in slaap is en dus gestopt met woelen, trippelt ze toch door naar zijn bed en vouwt zich achter het hoofdkussen zodat ze allebei met hun hoofd op het kussen liggen.

Ach, ik verstopte vroeger ook de honden in mijn bed. ‘Nee hoor, ze zijn hier niet pap’. En dan zei pa: ‘Koekje?’ en begonnen er drie staarten te wapperen onder dat dekbed :lol:

Mijn vader had vroeger een Doberman die ook niet op bed mocht. Maar als ik er sliep, dan sneakte hij in de ochtend naar binnen en sprong op het bed om me wakker te maken. Toen ik eens 2 weken achter elkaar was geweest, heeft hij dat na mijn vertrek nog een maand volgehouden, en elke keer janken omdat ik er niet meer bleek te zijn. :love:
Alle reacties Link kopieren
Jongens ik heb geen jas meer in huis die niet zeiknat is geregend. Heb er vier uithangen in de garage :-?

Jongedame ziet er nu uit als een suikerspin van al dat nat worden en afdrogen met de turbie towels ;-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hebben jullie deze al gezien?

Moest meteen aan de dames denken die zo’n maatje hebben.

https://youtu.be/U_u9Ome0TIk
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
26-05-2021 17:53
Hebben jullie deze al gezien?

Moest meteen aan de dames denken die zo’n maatje hebben.

https://youtu.be/U_u9Ome0TIk

Wat een schatje! Zo voorzichtig!
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-05-2021 17:45
Jongens ik heb geen jas meer in huis die niet zeiknat is geregend. Heb er vier uithangen in de garage :-?

Jongedame ziet er nu uit als een suikerspin van al dat nat worden en afdrogen met de turbie towels ;-D
Oh jee... dan moet man vanavond maar wandelen, het is niet anders...
Alle reacties Link kopieren
Ik realiseerde me net weer hoe slim en grappig ik honden altijd vind in hun communicatie. De mijne is niet erg vocaal, maar maakt op zijn manier toch duidelijk wat hij nodig heeft. Zo staat zijn eten/drinken in de gang en als zijn water op is, dan gaat hij in de deuropening tussen keuken en gang staan, en kijkt hij je net zolang aan totdat jij hem aankijkt en begrijpt dat hij daar met een boodschap staat. Maar staat hij op hetzelfde punt en heeft hij nog wel water in zijn bakje, dan loopt hij snel door zodra je hem aankijkt.
Alle reacties Link kopieren
Onze puber mag ook niet op bed.... maar : hij sluipt tussen ons in, ligt op zijn rug, met de poten omhoog, en tussen onze kussens in.... en bijna iedereochtend worden we zo wakker. De slaapkamer op slot doen gaat niet, want dant maakt de poes terror....Dus alle beesten gaan mee naar boven, hebben ook allemaal hun mand. Boven, en onze oude lab gaat als iedreen binnen is, voor de voordeur liggen... de rest blijft boven.
Onze hondenman communiceert ook op zijn eigen wijze met ons.

Wanneer hij ‘s middags eten krijgt en erna gaat wandelen......is hij een hartstikke blij ei.
Wanneer we ‘s middags hem zijn tuig omdoen en gaan wandelen (zonder zijn maaltijd vooraf) loopt hij eerst naar voordeur, blijft stokstijf staan. En gaat dan halverwege terug richting keuken en blijft daar wederom stokstijf staan, hals ver uitgestrekt, je recht in je ogen aankijken. Een soort van hypnoseblik.

Als hij poept en er komt een ander langs kijkt hij ongelukkig. Alsof hij zich gestoord voelt in zijn belangrijke boodschap.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook af en toe inbreken? En om tips vragen om die focus buiten te krijgen? :$
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Dat wat de hond van Veranderling doet, dat deed onze Bobbes vroeger ook. Mocht ook niet op bed. Maar als wij 's ochtends wakker werden, lag ze heerlijk tussen ons in! Op een gegeven moment lieten we het maar zo. Als we er doorheen konden slapen, hadden we er ook geen last van. En Sokkie kwam er ook bij.
Ik moet er wel om lachen, die hondenstreken. Ze willen heel graag iets, en dan doen ze het stiekem. Geduldig wachten totdat ze hoort dat baasje en vrouwtje allebei slapen en dan er tussen sluipen.
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
26-05-2021 19:44
Mag ik ook af en toe inbreken? En om tips vragen om die focus buiten te krijgen? :$
Tuurlijk mag dat! Hoe oud is je pup/hond? En wat doe je al voor die focus?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
26-05-2021 20:05
Dat wat de hond van Veranderling doet, dat deed onze Bobbes vroeger ook. Mocht ook niet op bed. Maar als wij 's ochtends wakker werden, lag ze heerlijk tussen ons in! Op een gegeven moment lieten we het maar zo. Als we er doorheen konden slapen, hadden we er ook geen last van. En Sokkie kwam er ook bij.
Ik moet er wel om lachen, die hondenstreken. Ze willen heel graag iets, en dan doen ze het stiekem. Geduldig wachten totdat ze hoort dat baasje en vrouwtje allebei slapen en dan er tussen sluipen.

Ja, leuk is dat hè, dat ze zo stiekem doen. Die van mij begint ook altijd op gepaste afstand, maar meestal al voor ik ga slapen, is hij vrijwel onmerkbaar mijn kant opgeschoven. Echt dat je denkt “huh, hij lag net nog daar :@@:
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 26-05-2021 20:40
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
26-05-2021 19:25
Onze hondenman communiceert ook op zijn eigen wijze met ons.

Wanneer hij ‘s middags eten krijgt en erna gaat wandelen......is hij een hartstikke blij ei.
Wanneer we ‘s middags hem zijn tuig omdoen en gaan wandelen (zonder zijn maaltijd vooraf) loopt hij eerst naar voordeur, blijft stokstijf staan. En gaat dan halverwege terug richting keuken en blijft daar wederom stokstijf staan, hals ver uitgestrekt, je recht in je ogen aankijken. Een soort van hypnoseblik.

Geweldig!

Als hij poept en er komt een ander langs kijkt hij ongelukkig. Alsof hij zich gestoord voelt in zijn belangrijke boodschap.

Dat doen ze volgens mij allemaal! :rolling: Die van mij wil juist dat ik het zie, maar gaat vervolgens heel gedecideerd zitten. En ohwee als er een ander voorbij loopt! Dat is echt niet de bedoeling!
Alle reacties Link kopieren
Veranderling aan dit plaatje moest ik denken bij het verhaal van de scooter. Uiteindelijk wordt dat echt beter met veel oefenen. Afbeelding
...
Alle reacties Link kopieren
Oude bes ging altijd met zijn kont in de struiken zitten voor wat privacy. Kon je weer half door de Bush Bush met je zakje.

Communicatie: jongedame is fan van het oogballen. Ze heeft dan ook twee grote knikkers van oogjes (gezien de rest, 45% van haar gezicht bestaat uit oogjes). Kijkt naar de la met snoepjes, kijkt naar mij. Kijkt weer naar la met snoepjes en naar mij. Als ik de hint dan nog niet snap dan krabbelt ze aan mijn voet en gaat weer oogballen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
26-05-2021 20:37
Ja, leuk is dat hè, dat ze zo stiekem doen. Die van mij begint ook altijd op gepaste afstand, maar meestal al voor ik ga slapen, is hij vrijwel onmerkbaar mijn kant opgeschoven. Echt dat je denkt “huh, hij lag net nog daar :@@:
En ze kruipen achter je aan he. Ga je naar links, kruipen ze mee naar links. :mrgreen:


Ik zit op facebook op de Story of strays. Die hebben twee schattige pups die allebei een voorpoot missen. Een is er geplaatst. De ander, de teef, Loulou zit in een gastgezin. Wat zou ik die graag adopteren! Maar we hebben al drie honden en mijn man zou dit nooit willen.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
26-05-2021 21:46
Veranderling aan dit plaatje moest ik denken bij het verhaal van de scooter. Uiteindelijk wordt dat echt beter met veel oefenen. Afbeelding
Die is leuk :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
25-05-2021 23:05
Ja het is te volgen :-). Was de Herder niet wantrouwig?

Ga je met zo’n type hond nog wel vaker tegenkomen (niet per se de lokale junk/alcoholist). Van die vage figuren die ineens met een tak of balletje verschijnen en ‘ruw’ willen spelen om te kijken of ‘ie wel ‘lekker pittig’ is. En dan gaat je herder in crouching tiger positie. Heb wel eens zo’n eikel gezegd: ‘Zie je dat? Die oren? Die nekharen? Zie je hoe ze door haar poten zakt om op ieder moment te kunnen springen als Shaquille O’ Neal ? Ja? Wist je dat Herders gelijk voor de strot gaan? Nee? Daag nog wat meer uit!’


Herder wilde eerst spelen (jaaaaa een stok) en was daarna bang. Ze zullen het nooit toegeven maar we vermoeden dat ze bij vorige eigenaren klappen heeft gehad.

Die reactie van jou ga ik onthouden, mocht ik nog eens zo'n type tegen komen en herder wordt wel boos.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
26-05-2021 21:59
En ze kruipen achter je aan he. Ga je naar links, kruipen ze mee naar links. :mrgreen:


Ik zit op facebook op de Story of strays. Die hebben twee schattige pups die allebei een voorpoot missen. Een is er geplaatst. De ander, de teef, Loulou zit in een gastgezin. Wat zou ik die graag adopteren! Maar we hebben al drie honden en mijn man zou dit nooit willen.

Soms zie je zulke leuke honden langs komen. Ik volg al sinds ik kind ben een Duits tv programma over asieldieren. Daar werd laatst een Roemeense zwerfhond voorgesteld. Ze was beroemd in het dorp omdat ze de aanvoerder was van de roedel zwerfhonden. Toch wordt ze maar niet geadopteerd. Haar naam is captain. Ze is een heel stabiele teef. Ik wilde al reageren, maar ze kan helaas niet met katten.
...
Iones,
Loulou en broertje beiden gevonden met afgehakt pootje. Wat voor zieke geest doet dat????

En op de site zelf staat ook een hondje met een verhaal:
Buzz, ons grootste zorgenkind ♡

Buzz is eindelijk zover dat ook hij op zoek mag naar een eigen huisje, als kleine pup is Buzz ernstig mishandeld, daarom heeft hij een oog verloren en is zijn kaak niet in verhouding, alles was zo goed als gebroken, daarom is zijn snuit korter, en heeft hij niet al zijn tanden meer, Buzz kan wel gewoon eten en drinken.

Ze hebben allen een verhaal.

Jeetje. Ik zit hier nu met kippenvel, een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.

Je weet me wel in the mood voor een gezellige avond te brengen zeg. :O
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
26-05-2021 22:07
Soms zie je zulke leuke honden langs komen. Ik volg al sinds ik kind ben een Duits tv programma over asieldieren. Daar werd laatst een Roemeense zwerfhond voorgesteld. Ze was beroemd in het dorp omdat ze de aanvoerder was van de roedel zwerfhonden. Toch wordt ze maar niet geadopteerd. Haar naam is captain. Ze is een heel stabiele teef. Ik wilde al reageren, maar ze kan helaas niet met katten.
Er is altijd een reden dat je niet kunt adopteren. De reden maakt niet uit. En dat is balen.

Maar ja, je kunt de wereld niet redden. Ik zal altijd honden zien die ik wil adopteren, maar Loulou springt er een beetje uit.
Ttroeteltje schreef:
26-05-2021 22:08
Iones,
Loulou en broertje beiden gevonden met afgehakt pootje. Wat voor zieke geest doet dat????

En op de site zelf staat ook een hondje met een verhaal:
Buzz, ons grootste zorgenkind ♡

Buzz is eindelijk zover dat ook hij op zoek mag naar een eigen huisje, als kleine pup is Buzz ernstig mishandeld, daarom heeft hij een oog verloren en is zijn kaak niet in verhouding, alles was zo goed als gebroken, daarom is zijn snuit korter, en heeft hij niet al zijn tanden meer, Buzz kan wel gewoon eten en drinken.

Ze hebben allen een verhaal.

Jeetje. Ik zit hier nu met kippenvel, een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.

Je weet me wel in the mood voor een gezellige avond te brengen zeg. :O
Ja, een psychopaat doet dat. Die dingen gebeuren in oostbloklanden zoals Roemenie en Bulgarije. En ik zou Loulou heel graag willen adopteren. Het is mijn type hond en ze zou hier gelukkig worden. Ik snap ook niet dat die dingen gebeuren. Ik was dit bericht al veel eerder tegengekomen en nu ik weet dat het goed gaat met die honden, gaat het weer. Maar ik heb dat echt moeten verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
26-05-2021 20:35
Tuurlijk mag dat! Hoe oud is je pup/hond? En wat doe je al voor die focus?
De jongste is alweer 7 maand, ik gebruik een clicker/beloning, voor de oh een duif, ekster, blaadje, persoon in de tuin, auto, etc werkt dat prima om te herstellen, maar de focus wat meer vasthouden of krijgen als er een andere hond is... Begintijd vond ze andere honden eng onderweg en moest ze er niks van hebben, nu is elke hond een potentieel speelmaatje.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ja Iones, jij hebt een hart van goud voor je hondenvriendjes.
BuZz is het grote formaat. Die zou de rest van jouw bende qua formaat laten ondersneeuwen. Loulou is volgens mij een kleiner modelletje.
Alle reacties Link kopieren
Wooo, zit dr even een turbo in dit nieuwe topic. Even een late tvp ;-D .
Lach hard, duik diep, kom terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven