Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccinatiegroep 1982-1991

27-05-2021 12:18 1285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de vaccinaties op dit moment lekker vlot gaan, ook een topic voor de mensen geboren tussen 1982 en 1991. Kunnen wij ook eindelijk aftellen :cheer2:

Telefoonnummer om afspraken te maken: 08007070
kruimeltaart wijzigde dit bericht op 03-06-2021 12:49
13.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij ook, 1983, kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
1984 hier en het voelt bijna een beetje onwerkelijk dat het vaccin er toch echt aan zit te komen. Mijn partner zit in de risicogroep en heeft zijn eerste vaccin al gehad :yes:
Alle reacties Link kopieren
1984 hier en ik hoop voor de zomervakantie beide prikken gehad te hebben! Eind juli willen we op vakantie binnen Europa.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa 1989 hier. Ik ga het hier goed in de gaten houden haha
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
27-05-2021 12:49
Ik kom even illegaal spieken (1973, dus mag sinds vandaag een afspraak maken). Als ze dit tempo volhouden zijn jullie eind volgende week aan de beurt. Ik duim voor jullie dat het heel snel gaat!

Ik spiek hier ook hoor. ;-D Leuk om mee te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-05-2021 12:58
Hier 1971.
Ik heb gisteren online een afspraak kunnen maken en ik wens dat jullie ook snel aan de beurt mogen zijn.

Kijk eventueel naar een andere postcode, in Assen kon ik 8 dagen eerder terecht dan in Groningen.

Succes met aftellen!!

Ik denk dat Assen ondertussen wel volgeboekt zit door jou. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
27-05-2021 21:32
Ik denk dat Assen ondertussen wel volgeboekt zit door jou. :rofl:
Gelukkig dan maar dat ik niet naar Assen wil :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
‘85 meld zich. Ik zit er nu wel echt op te wachten 👏
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
27-05-2021 21:36
Gelukkig dan maar dat ik niet naar Assen wil :P

:D
Alle reacties Link kopieren
menmo schreef:
27-05-2021 12:29
1988 hier én 27 weken zwanger! Ik wil heel graag gevaccineerd worden. Heb de wetenschappelijke onderzoeken gelezen van het type vaccin (mRNA) en daarvan komt het vaccin zelf niet bij de placenta, maar de antistoffen die je lichaam aan maakt wel. Net als de kinkhoest/22 weken prik dus. Las wel advies om niet binnen 4 weken voor beoogde bevalling te vaccineren dus hoop dat ik op tijd opgeroepen wordt 🤞🏻Huisarts kan helaas niet zorgen voor eerdere indicatie..
Yes! 1986 en 28 weken zwanger.
Ben nog bezig met de huisarts maar denk niet dat het helpt.

Iemand enig idee hoeveel tijd er moet zitten tussen de 22 weken / kinkhoest prik en de vaccinatie covid?
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
27-05-2021 21:42
:D
Ik hoop dat ik tzt wel iets in de buurt kan vinden, zonder dat ik een maand moet wachten, bij gebrek aan auto en energie. Al wil ik Utrecht of Amsterdam ook nog wel doen, zolang het buiten de spits is :P

Maargoed ik heb nog 14 jaar om me daar druk over te maken :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht nog even tot het vaccin uit de testfase is. Normaal duurt het 5 jaar voordat het vaccin door de test fase geen is. Dus nog een jaar of 4 te gaan.
Las pas wel dat ze nu bezig zijn met het testen van de langetermijn gevolgen, dus ze zijn al lekker bezig.
Succes iedereen die er nu al voor kiest!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
27-05-2021 22:20
Ik wacht nog even tot het vaccin uit de testfase is. Normaal duurt het 5 jaar voordat het vaccin door de test fase geen is. Dus nog een jaar of 4 te gaan.
Las pas wel dat ze nu bezig zijn met het testen van de langetermijn gevolgen, dus ze zijn al lekker bezig.
Succes iedereen die er nu al voor kiest!

Dit soort gedachtegangen volg ik echt niet. 'Normaal' wordt niet door de hele wereld onderzoek gedaan en getest. Het voldoet aan alle voorwaarden, en de voorwaarden die aan vaccins worden gesteld zijn echt niet soepel.

Maar goed, daar is dit topic niet voor. Ik wacht met smart tot ik een afspraak kan maken. Aantal mensen met long-covid om me heen, een goede vriendin aan de beademing op de IC, mijn ex (midden 30) die een jaar na besmetting nog steeds binnen twee tellen buiten adem is. I'll pass!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
JessMariano_1986 schreef:
27-05-2021 21:45
Yes! 1986 en 28 weken zwanger.
Ben nog bezig met de huisarts maar denk niet dat het helpt.

Iemand enig idee hoeveel tijd er moet zitten tussen de 22 weken / kinkhoest prik en de vaccinatie covid?
1 week had ik gelezen.
Alle reacties Link kopieren
1985 meld zich!! Laat maar komen die prik. Werk in de mondzorg. Hele coronatijd waren wij een belangrijk beroep in de zorg wat door moest gaan, maar eerder een prik vanwege risicovol beroep zit er helaas niet in. We wachten dus netjes af maar kan niet wachten. Gaat gelukkig wel snel nu!
Alle reacties Link kopieren
1979 hier, wat verwachten jullie wanneer ik aan de beurt ben om een afspraak te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uit '91 en ik heb de eerste prik er al bijna een week inzitten :yes: medische indicatie wegens complicaties bij een longontsteking.

Ik heb zeker nog een (derde) kinderwens, maar ik heb hem zonder twijfels laten zetten.

En inderdaad, als je de afspraak mag maken, kijk dan naar andere postcode gebieden, zeker als je een auto hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat het lekker snel nu hè! Met het huidige tempo verwacht ik binnen 2 weken een afspraak te kunnen maken.
Zodra het kan ga ik dat direct doen maar ik moet toch eerlijk zeggen dat ik toch een beetje angstig ben voor de zeldzame Janssen bijwerking. Ik kan voor mijzelf heel goed beargumenteren waarom ik het vaccin wel graag wil krijgen maar toch heb ik ergens die angst. Maar ik heb dan ook vliegangst gehad, rationeel weet je dat je niet neerstort maar je zal maar net die 1 op de miljoen zijn..
Ja het gaat lekker vlot nu zeg, 1982 hier. Ik had net gelezen dat 1971 aan de beurt was, is de volgende ochtend 1973 ook al aan de beurt. Als dat zo doorgaat kunnen we dan volgende week al een afspraak inplannen?

Ik houd het nu maar iedere dag in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Yes! Ik en man zijn dan ook bijna aan de beurt.
Hoe sneller, hoe beter.
.
Bubblegum1 schreef:
27-05-2021 22:41
1979 hier, wat verwachten jullie wanneer ik aan de beurt ben om een afspraak te maken?
We zijn nu bij 1973. Als dit tempo wordt volgehouden: eind volgende week.

De meest recente informatie voor de jaren 1972 tm 1981 houden we hier in de gaten: coronavirus-covid-19/vaccinatieoproep-1 ... ges/477938
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me trouwens wel afvraag: hoe wordt bepaald welk vaccin wordt toegediend? Dat gebeurt nu op geboortejaar dacht ik, en wordt er nu vooral Janssen geprikt.
Maar.. als ik m’n oproep krijg, neem ik aan dat ik moet bellen om de afspraak in te plannen zodat ze kunnen registreren dat ik zwanger ben? En dan dus een mRNA vaccin moet krijgen? Janssen wordt volgens mij vooralsnog niet gegeven aan zwangeren of heb ik dat mis?
Klopt Menmo! Jansen wordt niet geprikt aan zwangeren. Bij het maken van je afspraak/ voor aanvang van je prik vul je een vragenlijst in. Een van die vragen is of je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Leiden is het echt lopende band werk. Er zat van alles zeg maar iedere laag van de samenleving, ik zag heel wat mensen van boven de 65 (denk 2e) jongeren ws met indicatie of zorg werk, mensen met flink overgewicht... het was echt rete druk moet ik zeggen. Maar ik stond in 20 minuten weer buiten, dat wel.
Hoop dat jullie snel aan de beurt komen, dan wordt mijn vriend ook opgeroepen!
Alle reacties Link kopieren
1984!

Ik ben i.v.m. werk de afgelopen 1,5 jaar in Duitsland gebleven, maar zal dus naar Nederland moeten voor mijn vaccinatie. Ben al een paar dagen aan het puzzelen hoe ik dat precies binnen de nu geldende richtlijnen moet gaan doen. De dag ervoor een PCR test, 's ochtends een sneltest voor ik in de trein stap en dan een paar uur later (ná de vaccinatie) weer een sneltest voor de treinreis terug. Wat een gedoe... Ik mag ook niet langer dan 12 uur in Nederland verblijven, dus ik kan niet eens écht naar huis. Hup, snel over de grens, daar prikken en weer terug.

Dus was mij betreft mag het Johnson zijn, hoef ik dat hele circus niet nog een keer.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven