Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
95 kg... dan zou ik dood zijn :-D.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
27-05-2021 19:37
95 kg... dan zou ik dood zijn :-D.

Ik leef nog, hoor! :yes:

Zolang hij niet op mijn borstkas drukt, is het vol te houden. (En als hij dat wel doet, schuif ik hem subiet opzij, want dan krijg ik geen lucht meer).
AbsoFabso schreef:
27-05-2021 19:25
:high5:
Hebben jij en Lemoos het nou gewoon over hetzelfde veldje ?

Wij ontwijken hondenveldjes ook. Behalve de niet omheinde waar Malimaat naar hartelust de boel kan onderpoepen. Al ken ik ook eigenlijk geen omheinde veldjes hier. Wel losloopgebied op 1 km afstand,
Alle reacties Link kopieren
Weet niet in welke wijk AbsoFabso woont...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
27-05-2021 20:01
Ik leef nog, hoor! :yes:

Zolang hij niet op mijn borstkas drukt, is het vol te houden. (En als hij dat wel doet, schuif ik hem subiet opzij, want dan krijg ik geen lucht meer).
Ik vind het al knap dat je hem kunt verschuiven (of heb je een speciale roltechniek?).

Lijkt mij oprecht lastig voor zo’n formaat hond om te leren wat wel/niet kan knuffeltechnisch. Of aan te leren. Want als puppy is het allemaal nog goed te doen maar dat dier groeit natuurlijk als kool.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
27-05-2021 20:15
Ik vind het al knap dat je hem kunt verschuiven (of heb je een speciale roltechniek?).

Lijkt mij oprecht lastig voor zo’n formaat hond om te leren wat wel/niet kan knuffeltechnisch. Of aan te leren. Want als puppy is het allemaal nog goed te doen maar dat dier groeit natuurlijk als kool.

We hebben inderdaad wat technieken ontwikkeld in de loop der tijd om comfortabel en gezellig samen te hangen, knuffelen en stoeien, en om gevaarlijke situaties in de kiem te smoren. Hij denkt zelf nog altijd dat hij een schoothondje is, dus dat moest ook wel. Ik heb wel regelmatig blauwe plekken omdat er toch nog ergens een poot of elleboog niet helemaal lekker terecht kwam, maar ach, die draag ik met liefde :P
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je voor een reus Nummer*zoveel?
Alle reacties Link kopieren
Baudolino schreef:
27-05-2021 21:15
Wat heb je voor een reus Nummer*zoveel?
Een Nedermastiff (mix Bullmastiff/Engelse Mastiff).
Alle reacties Link kopieren
95 kg O_O ik heb al moeite met de 45 kg van de oudste, respect hoor! Hoe groter hoe kleiner dat ze denken te zijn en vice versa lijkt het vaak.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
@Lemoos, ik woon er niet meer maar ben er geboren en getogen. Mijn hondenveldje ligt meer dan 100 km van jouw hondenveldje ;)
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord over veldjes etiquette. Ik ga het lezen als mijn hoofd wat minder moe is :)
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
27-05-2021 21:53
@Lemoos, ik woon er niet meer maar ben er geboren en getogen. Mijn hondenveldje ligt meer dan 100 km van jouw hondenveldje ;)
Wij zijn terug verhuisd. Kon niet wegblijven :-). Ben opgegroeid in een van de dorpen rondom het Zittesje
Nee heb je, ja kun je krijgen
Thordîs schreef:
27-05-2021 13:17
Dat is superirritant. Dan zit die emmer gewoon de hele tijd vol en dat is ruk. Veel laten kauwen helpt hier dan. Een bot waar hij lang mee bezig is en al z’n eten ingevroren in een kong. Dat ontspant. De likmat heb ik net ontdekt en die doet ook wonderen: lepeltje pindakaas uitsmeren en ik heb er een half uur geen hond meer aan en daarna is ie op
Kong en kauwen wordt hier veelvuldig ingezet. En als ze na de volgende week nog lawaai maken pak ik die vaklui bij kop en kont en laat ik ze verdwijnen in het riool. Komt goed hoor. :A: Alles voor mijn hondje. :daisy:
Nummer*Zoveel schreef:
27-05-2021 20:19
We hebben inderdaad wat technieken ontwikkeld in de loop der tijd om comfortabel en gezellig samen te hangen, knuffelen en stoeien, en om gevaarlijke situaties in de kiem te smoren. Hij denkt zelf nog altijd dat hij een schoothondje is, dus dat moest ook wel. Ik heb wel regelmatig blauwe plekken omdat er toch nog ergens een poot of elleboog niet helemaal lekker terecht kwam, maar ach, die draag ik met liefde :P
Daar smelt je toch van, van dat schoothondje.
Hij lijkt mij enorm, maar ook enorm lief en dan kun je veel hebben en wordt je gewoon creatief. Zo leuk om te lezen.
Ttroeteltje schreef:
27-05-2021 13:26
Op dat veldje, binnen de hekken, honden idd los. Maar in het gebied er omheen dan? Daar loop ik met mijn hond aangelijnd, en dan lopen daar al die honden van mensen die normaliter binnen de omheining zouden staan. Die mensen verzamelen zich en het krioelt daar dan van mens en hond.
Ik zou daar dus ruzie krijgen want dan roeptoeter ik hoe aso ze allemaal zijn :-$ en er is bijna niemand die dit leuk vindt, behalve degene die mij kennen en weten dat de soep niet zo heet opgediend wordt (maar de ballen wel ) en dat ik daarna zelf vlak lig om hun reacties. (6)
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
27-05-2021 21:42
95 kg O_O ik heb al moeite met de 45 kg van de oudste, respect hoor! Hoe groter hoe kleiner dat ze denken te zijn en vice versa lijkt het vaak.
Ja, klopt, maar andersom ook; er zijn een hoop kleine hondjes met een Napoleon-complex.

Grappig eigenlijk! :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
27-05-2021 22:05
Daar smelt je toch van, van dat schoothondje.
Hij lijkt mij enorm, maar ook enorm lief en dan kun je veel hebben en wordt je gewoon creatief. Zo leuk om te lezen.

Ik weet dat hij groot is, maar ik zie echt een puppieduppie als ik naar hem kijk. En dat wordt nog eens versterkt door zijn gedrag. Hij is wat bangig aangelegd en schrikt heel erg snel. (Maar tegelijk is hij ook heel dapper, want zelfs als hij iets eng vindt, dan gaat hij er toch onderzoekend op af).

Maar overall is het vooral een knuffeldier en dat vind ik zelf ook heel gezellig. Er zijn echt elke dag meerdere momenten dat ik smelt van hoe schattig hij is. Net ook weer. We liggen nu op bed, en ik forum nog wat op mijn mobiel. Hij slaapt inmiddels, maar hij schuift dus net in zijn slaap een klein stukje naar achter, zodat we weer contact hebben. Hoe lief is dat? :love:
lemoos2 schreef:
27-05-2021 22:02
Wij zijn terug verhuisd. Kon niet wegblijven :-). Ben opgegroeid in een van de dorpen rondom het Zittesje
Oh ik ben zo benieuwd of wij elkaar kennen, Zitterd is toch altijd maar klein, maar volgens mij ken ik niemand die is weg gegaan en terug gekomen is. En volgens mij heb je kinderen in de basisschoolleeftijd, toch?
Ooh en je was juf? Misschien ben je wel juf op mijn oude basisschool :D
Alle reacties Link kopieren
@nummerzoveel
Ja maar je moet ook tastbaar blijven :-)

Hoe reageert hij eigenlijk op kleine hondjes mèt Napoleoncomplex?
lemoos2 wijzigde dit bericht op 27-05-2021 22:41
5.98% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
27-05-2021 22:39
Oh ik ben zo benieuwd of wij elkaar kennen, Zitterd is toch altijd maar klein, maar volgens mij ken ik niemand die is weg gegaan en terug gekomen is. En volgens mij heb je kinderen in de basisschoolleeftijd, toch?
Ooh en je was juf? Misschien ben je wel juf op mijn oude basisschool :D
Oh nee, geen basisonderwijs :-D. Van welk bouwjaar ben je?
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
27-05-2021 22:40
Oh nee, geen basisonderwijs :-D. Van welk bouwjaar ben je?
1985.
Middelbaar onderwijs dan? Dat gebouw waar ze een nieuwbouw aan hebben vast gebouwd. En dat je dan in het oude gebouw naar de 2e verdieping gaat en vervolgens in de nieuwbouw op de 1e verdieping uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
27-05-2021 22:53
1985.
Middelbaar onderwijs dan? Dat gebouw waar ze een nieuwbouw aan hebben vast gebouwd. En dat je dan in het oude gebouw naar de 2e verdieping gaat en vervolgens in de nieuwbouw op de 1e verdieping uitkomt.
Nee ik werk niet in mijn eigen woonplaats :-D. Wel middelbaar onderwijs. Op Trevianum zou ik niet willen werken.

Ah, ik ben een stukje (ahum);ouder dus ik denk niet dat wij elkaar kennen van stappen. Mijn broertje zou je misschien kunnen kennen die is van eind ‘86.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
27-05-2021 23:06
Nee ik werk niet in mijn eigen woonplaats :-D. Wel middelbaar onderwijs. Op Trevianum zou ik niet willen werken.

Ah, ik ben een stukje (ahum);ouder dus ik denk niet dat wij elkaar kennen van stappen. Mijn broertje zou je misschien kunnen kennen die is van eind ‘86.
Oh een broertje van ongeveer mijn leeftijd, nu begin ik echt nieuwsgierig te worden. Ik ga nog regelmatig die kant op om ouder te bezoeken. Vanaf nu zal ik bij iedere mevrouw met honden denken: Is dit Lemoos?
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
27-05-2021 22:39
@nummerzoveel
Ja maar je moet ook tastbaar blijven :-)

Hoe reageert hij eigenlijk op kleine hondjes mèt Napoleoncomplex?

Hij reageert helaas op alle honden nogal debiel (gaat heel nerveus janken). Bij een grote trainhond (in een poging er iets aan te doen) sprong hij er bovenop toen die hond weer weg wilde lopen, dus Napoleonnetjes houden we ver op afstand. Die zouden een dergelijke fysieke uiting van aanhankelijkheid niet overleven.
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
27-05-2021 23:08
Oh een broertje van ongeveer mijn leeftijd, nu begin ik echt nieuwsgierig te worden. Ik ga nog regelmatig die kant op om ouder te bezoeken. Vanaf nu zal ik bij iedere mevrouw met honden denken: Is dit Lemoos?
Roep je gewoon :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven