Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positiviteitstopic #2: Nooit genoeg goed nieuws!

03-05-2021 08:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een heel topic vol goed nieuws! We gaan hier nog lekker door!
:cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:



Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdekend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.





Afbeelding

Bij 30% eerste sterke effecten en bij 60% feest!
Bron: www.coronabeeld.nl
anappleaday wijzigde dit bericht op 03-05-2021 12:07
1.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang verwachten jullie dat vaccinaties (of testen) verplicht blijven om te kunnen reizen? Als het in Europa onder controle is, en bijvoorbeeld in de VS, heeft het toch niet zoveel toegevoegde waarde om een vaccinatie te eisen van reizigers uit de VS? Wellicht alleen voor reizigers uit landen waar het niet onder controle is of als je naar een land als Nieuw-Zeeland wil.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
08-06-2021 14:19
ach joh, de dertigers die nu aan de beurt zijn moeten toch ook naar hun werk en zo? Die zijn qua reizen echt een stuk flexibeler dan een 80 jarige die niet naar een dorp verderop wil omdat ze daar de weg niet kennen
Ja de tachtigers wel maar ik vergelijk nu de huidige lichting (30-35) met de afgelopen paar weken (35-50).
Dan zit je nu echt in een fase met heel veel mensen zonder auto, ik denk dat zeker 1/3 van mijn vrienden/kennissen geen eigen auto heeft.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-06-2021 14:23

Dan zit je nu echt in een fase met heel veel mensen zonder auto, ik denk dat zeker 1/3 van mijn vrienden/kennissen geen eigen auto heeft.
ja dus?
die mensen komen toch als ze een feestje hebben, zin hebben om te gaan shoppen of moeten werken ook de deur uit zonder auto?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaan we off topic in dit positiviteitstopic. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Gaan we al wedjes leggen voor wanner er 0 nieuwe IC opnames komen? :proud:
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
08-06-2021 14:29
ja dus?
die mensen komen toch als ze een feestje hebben, zin hebben om te gaan shoppen of moeten werken ook de deur uit zonder auto?
Joh, ik bedoel alleen maar dat dat kan verklaren dat ze 'veeleisend' zijn qua locatie. De meeste prikstraten zijn niet heel makkelijk met het OV te bereiken.

Maar dit is inderdaad nogal off-topic voor dit topic :-)
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
08-06-2021 14:41
Gaan we al wedjes leggen voor wanner er 0 nieuwe IC opnames komen? :proud:
Ik zet in op volgende week maandag.
Niemand wil de IC op als Nederland eindelijk weer eens een EK/WK wedstrijd speelt!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij speelt Nederland bagger op het moment, maar goed, dan zeg ik dinsdag. Zaterdag

Sowieso goed nieuws allemaal. IC is vandaag op niveau waakzaam. :cheer2:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
08-06-2021 14:43
Volgens mij speelt Nederland bagger op het moment, maar goed, dan zeg ik dinsdag.
Maar toch willen we dat graag met z'n allen zien :proud:
En van Oekraine winnen zou wel moeten lukken.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
08-06-2021 08:49
Echt tof.

Wat dat betreft schaam ik mij echt een beetje voor mijn leeftijdsgenoten die zo jammeren over het niet willen van Janssen.

Het is hartstikke mooi dat veel jongeren nu op Janssen afkwamen maar dat wil niet zeggen dat er in die leeftijdsgroep geen mensen zijn die geen Janssen willen. Kan zomaar dat in die groep minsten net zoveel mensen Janssen niet willen als in de andere groepen.


Chumlee schreef:
08-06-2021 13:12
Op 2,1 miljoen gezette AstraZeneca-prikken werd diezelfde bijwerking tot nu toe twintig keer gemeld. Het ging om veertien vrouwen en zes mannen tussen de 20 en 67 jaar, die tussen de zeven en twintig dagen na de eerste prik klachten kregen. Drie mensen overleden na de bijwerking. Bij de vorige update van Lareb was de bijwerking zestien keer gemeld op 1,9 miljoen AstraZeneca-prikken.

Is het ook zo dat die mensen zijn overleden voordat er meer duidelijkheid was over die bijwerking? Dat sinds bekend is dat het om de combi trombose en trombocytopenie gaat én dat je dat niet met heparine moet behandelen er geen mensen meer overleden zijn? Wereldwijd (in NL is het een beetje lastig met zo weinig data) lijkt me sowieso dat overlijdens veel lager zullen zijn sinds die kennis, ben wel benieuwd hoe zich dat verhoudt tot het percentage overlijdens in de beginfase.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-06-2021 14:41
Ik zet in op volgende week maandag.
Niemand wil de IC op als Nederland eindelijk weer eens een EK/WK wedstrijd speelt!
Dat vraag ik mij af, IC is absoluut geen pretje, maar veel mensen hebben ook een hekel aan voetbal.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
08-06-2021 15:11
Dat vraag ik mij af, IC is absoluut geen pretje, maar veel mensen hebben ook een hekel aan voetbal.
Nu je het zegt, wat sommigw mensen al niet doen om geen voetbal te hoeven kijken...
:proud:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-06-2021 15:17
Nu je het zegt, wat sommigw mensen al niet doen om geen voetbal te hoeven kijken...
:proud:

Ik heb ooit een bevalling zo lang gerekt dat ik de halve finale (waar NL in stond) van het EK dat jaar mistte, en mijn vriend en de gynaecoloog idem. Het was het waard. 8-)
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
08-06-2021 15:20
Ik heb ooit een bevalling zo lang gerekt dat ik de halve finale (waar NL in stond) van het EK dat jaar mistte, en mijn vriend en de gynaecoloog idem. Het was het waard. 8-)
Geen schermpje op de verloskamer? :rofl:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-06-2021 14:23
Ja de tachtigers wel maar ik vergelijk nu de huidige lichting (30-35) met de afgelopen paar weken (35-50).
Dan zit je nu echt in een fase met heel veel mensen zonder auto, ik denk dat zeker 1/3 van mijn vrienden/kennissen geen eigen auto heeft.
Appeltje! Nooit gedacht dat ik jou zou kunnen betrappen op N=1. 😉Maar hier doe je het toch.
48% van alle volwassen Nederlanders heeft een auto, dus ongeveer ieder stel eentje. In de leeftijdsgroep van 25 tot 35 jaar is dat 44%. In de groep 35-55 zit dat op 54%. En van de 75plussers heeft 47% een auto.
Je kunt dus onmogelijk jouw waarneming van het autobezit in jouw bubbel extrapoleren naar alle Nederlanders in die categorie.
Ik denk dat het moeilijk doen van deze leeftijdsgroep mbt het maken van een afspraak zit in het feit dat hun leven in de spits zit. Jonge kinderen, stellen werken beide en ze zijn druk met het opbouwen van hun carrière. Het is voor hun lastiger om die afspraak in te plannen, omdat hun agenda al overvol is.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
08-06-2021 15:26
Geen schermpje op de verloskamer? :rofl:

Nope! Wel bij de verpleging, dus daar sneakte mijn vriend steeds heen. Toen heb ik maar gezorgd dat het een keizersnede werd, want de OK kwam hij niet zomaar meer uit.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
08-06-2021 15:43
Appeltje! Nooit gedacht dat ik jou zou kunnen betrappen op N=1. 😉Maar hier doe je het toch.
48% van alle volwassen Nederlanders heeft een auto, dus ongeveer ieder stel eentje. In de leeftijdsgroep van 25 tot 35 jaar is dat 44%. In de groep 35-55 zit dat op 54%. En van de 75plussers heeft 47% een auto.
Je kunt dus onmogelijk jouw waarneming van het autobezit in jouw bubbel extrapoleren naar alle Nederlanders in die categorie.
Ik denk dat het moeilijk doen van deze leeftijdsgroep mbt het maken van een afspraak zit in het feit dat hun leven in de spits zit. Jonge kinderen, stellen werken beide en ze zijn druk met het opbouwen van hun carrière. Het is voor hun lastiger om die afspraak in te plannen, omdat hun agenda al overvol is.
Haha nou ik heb meer dan 1 vriend dus N=ietsje meer.
En 44% is toch wel significant minder dan 54% lijkt me, maar het verschil is wel kleiner dan ik dacht ja.
ninanoname schreef:
08-06-2021 15:43

Ik denk dat het moeilijk doen van deze leeftijdsgroep mbt het maken van een afspraak zit in het feit dat hun leven in de spits zit. Jonge kinderen, stellen werken beide en ze zijn druk met het opbouwen van hun carrière. Het is voor hun lastiger om die afspraak in te plannen, omdat hun agenda al overvol is.
Maar afgezien van dat...

Mijn werk ziet ook liever dat ik prive-afspraken in mijn eigen tijd maak, maar voor dit geval wordt er toch echt een uitzondering gemaakt.

Ik denk dat 30'rs dit dus ook maar moeten doen, een uitzondering maken.

Daarbij is het echt niet zo dat je maar een keuze krijgt. Je krijgt er 3 online en als het echt niet anders kan, kan je bellen.

Dan ben je misschien pas over een maand aan de beurt, maar je kan natuurlijk niet alles hebben.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-06-2021 14:41
Joh, ik bedoel alleen maar dat dat kan verklaren dat ze 'veeleisend' zijn qua locatie. De meeste prikstraten zijn niet heel makkelijk met het OV te bereiken.

Maar dit is inderdaad nogal off-topic voor dit topic :-)
en dan zeg ik positief: het is prachtig fietsweer :D
Ik ben zondagochtend op de fiets naar AFAS gegaan

In stedelijk gebied hebben veel mensen geen auto. Maar daar zijn locaties echt wel met ov of fiets te bereiken. Op platteland van Drenthe zal je niet zoveel mensen zonder eigen vervoer vinden.
smulrol wijzigde dit bericht op 08-06-2021 16:05
19.56% gewijzigd
Ik kon nergens in Amsterdam terecht, anders had ik ook wel de fiets gepakt.

Ik ga donderdag vanuit mijn werk met het autootje..
Ik ben zelf al een tijdje groen maar heb vanavond ook een geel pixeltje thuis op de bank zitten :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overmorgen (ondanks mijn gebroken enkel) 122 collega's vaccineren. 108 Van geel naar groen, 14 van grijs naar geel.
Dit zijn allemaal verpleeghuismedewerkers die in eerste instantie (in januari) niet gevaccineerd wilden worden maar zich de afgelopen tijd bedacht hebben. Dit is ongeveer 5% van het totale personeelsbestand en daarmee komt de geschatte vaccinatiegraad, want we mogen er natuurlijk officieel niet naar vragen, boven de 95%.

Ik vind dat heel positief!
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
08-06-2021 17:27
Ik ga overmorgen (ondanks mijn gebroken enkel) 122 collega's vaccineren. 108 Van geel naar groen, 14 van grijs naar geel.
Dit zijn allemaal verpleeghuismedewerkers die in eerste instantie (in januari) niet gevaccineerd wilden worden maar zich de afgelopen tijd bedacht hebben. Dit is ongeveer 5% van het totale personeelsbestand en daarmee komt de geschatte vaccinatiegraad, want we mogen er natuurlijk officieel niet naar vragen, boven de 95%.

Ik vind dat heel positief!
O wow, fantastisch!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
08-06-2021 17:27
Ik ga overmorgen (ondanks mijn gebroken enkel) 122 collega's vaccineren. 108 Van geel naar groen, 14 van grijs naar geel.
Dit zijn allemaal verpleeghuismedewerkers die in eerste instantie (in januari) niet gevaccineerd wilden worden maar zich de afgelopen tijd bedacht hebben. Dit is ongeveer 5% van het totale personeelsbestand en daarmee komt de geschatte vaccinatiegraad, want we mogen er natuurlijk officieel niet naar vragen, boven de 95%.

Ik vind dat heel positief!
Wat fijn dat zoveel mensen zich toch bedenken. Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Topic vol! :cheer:


coronavirus-covid-19/het-grote-positivi ... #p32967848

(ja, foutje in de titel, maar heb al een aanpassing gevraagd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven