In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Nadal schreef:
10-06-2021 15:08
Lois, bedankt.

Redcurls, je hebt gelijk. Ik moest het nog een keer proberen voor die 2 knullen, die kunnen hier hun hele leven door gehinderd worden en dat sucks. Ik hoop dat jij de kracht gaat vinden om straks weer vooruit te kunnen. Je bent goed zoals je bent.
Ik snap je helemaal, lijkt mij ook vreselijk voor die kinderen om dit zo mee te maken.

Dankjewel komt wel goed :hug:
Sterkte dames,

Sandy ik kan alleen maar zeggen. Doe wat met de adviezen.
Ik zit al op 15.000 qua advocaat kosten maar is het mij waard. We hebben 0,0 nog geregeld.
Maar ik merk doordat ik geen contact t meer met hem heb, ik rust in mijn hoofd heb. Alles wat niet over de kinderen gaat gaat via de advocaten.
Kinderachtig, maar het moet.

Betreft je kinderen, begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook echt van de regels, dus ik herken je. Maar kom op? je hebt ze al amper als je ze hebt ga je kennelijke de discussie aan met de kinderen. Ja dan is het ook niet gek als pubers het dan niet zien zitten als ze net een dag met je zijn er al gezeik is.

Ik heb volgende week een rechtzaak voor de verhuizing.
Hier is de rust een beetje weg.
JGT wilt niet verder met ons en heeft zelf een zorgmelding gedaan. En zwart op wit dat ex bezig is met ouderverstoting. En dat de kinderen zich heel anders en veel vrijer bij mij zijn.

Ex zegt nu dat JGT een kant kiest. Terwijl hij die gene is die zoveel meldingen heeft gedaan en ik 0.
De melding die hij via school wilde doen is nooit gelukt. Maar school heeft toen zelf een melding gedaan vanwege hem.
Puntje bij paaltje is dat JGT nooit wist van die melding enkel via mij.

ex heeft ze pas in mei ingelicht over dit incident terwijl dit zogenaamd volgens hem in maart plaats heeft gevonden. Maart is hij dus ook naar school gegaan. Alleen melding heeft zich tegen hem gekeerd.

Er is nooit hulp gestart voor de kids, plan lag al klaar. Ik had al getekend ex weigerde te tekenen.


Het voelt als falen dit. Ex ziet niet wat hij doet.
Kans is groot dat ze volgende week onder toezicht komen te staan. Er is tot heden geen hulp voor de kids.
Ik zal gaan tekenen de vraag is zal hij tekenen.

De grap is nu ook dat hij volledige zorg wilt. En dat ik ze 1 x in de 2 weken mag zien. We hebben nu co.
En ik weet dat dit puur is om mij uit de tent te lokken. Maar leuk is wat anders!
Kuikentje, mss heb ik het gemist hoor, maar heb je al enige duidelijkheid inmiddels?
Ondanks zijn acties.

Ik weet dat het een goede vader is. Hij koestert alleen een wrok naar mij toe denk ik. Dat hij niet ziet dat hij onze kinderen hier mee schaadt.
Ik hoop oprecht dat hij tot in keer komt.
En voor mijn kinderen, zal ik altijd geduldig zijn.
Juist omdat hun het al zo moeilijk hebben. Mijn kinderen zijn getuige van een vechtscheiding waar ze niet om hebben gevraagd.
Wij deden aan birdnesting
het is verschrikkelijk van het ene naar het andere huis!
Maar dit is tijdelijk.
Voor de kinderen niet. En dat is zo zwaar, zwaarder dan je denkt.
Hun moeten zich continue aan passen. Ik lees nu een boek waar ik echt veel aan heb.
Ex heeft de kids meegenomen naar de nieuwe woning. Zonder overleg zonder waarschuwing.
Kids waren er niet op voorbereid en ik ook niet.

In zijn verweer was een enorme verwijt dat ik het adres niet heb gedeeld.
Maar ondertussen weet ik eens niet waar hij nu zit met de kinderen. Terwijl hij er al woont met ze.
Pot verwijt de ketel.

Ik had 2 dingen kunnen doen. Hem een boos apje sturen. Of laten gaan.
En ik kies dan voor het laatste
loisnvt schreef:
10-06-2021 20:02
Kuikentje, mss heb ik het gemist hoor, maar heb je al enige duidelijkheid inmiddels?
Over de verhuizing?
Nee ik heb volgende week een zitting. Waar de raad van kinderbescherming ook bij is.
Kuikentjegek schreef:
10-06-2021 20:04
Over de verhuizing?
Nee ik heb volgende week een zitting. Waar de raad van kinderbescherming ook bij is.

Ah oké, spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Kuiken, co kan hoe dan ook niet meer als jij toestemming krijgt om te verhuizen, dan is het echt bij jou of bij hem. En het lijkt mij niet dat het logisch is dat, mocht je niet gaan verhuizen, ze dan ineens minder bij jou zouden mogen zijn. Heb je de boel al voorbereid met je advocaat en heb je (al is het maar voor jezelf en je advocaat) alles op papier staan wat er gebeurd is, zodat je dat mee kunt nemen? Mijn dikke ordner is niet open geweest maar het voelde wel veilig om ‘m voor me op tafel te hebben.
En als mijn oudste niet inmiddels 16 geweest was en dus zelf kan beslissen over hulpverlening, zou ik OTS niet erg gevonden hebben. Beter dat dan een vader die de hulp blokkeert en frustreert. Alternatief is eenhoofdig gezag vragen maar dat werd mij afgeraden, daar zijn rechters erg terughoudend in.
Succes, ik weet hoe de spanning oploopt voor zo’n rechtszaak!
Hoe is het met eventuele huizerij in de buurt?
:hug:

Ik kreeg vandaag de beschikking van de rechtbank binnen. Staan geen verrassingen in (we hadden immers tijdens de rechtszaak al afspraken gemaakt) maar wel de expliciete uitspraak dat ik ontvankelijk verklaard word in mijn eis rondom het hoofdverblijf van oudste. Hij mag nu nog ingeschreven blijven bij vader, maar als het ouderschapstraject niet lukt of als het contact met de kinderen niet leidt tot weer een 50/50 verblijfsregeling, komt daar een nieuwe beslissing over.
Ik voel me gesteund door de toonzetting van de beschikking!
En inderdaad weer een forse rekening van mijn advocaat, maar dat heb ik echt wel over voor haar hulp en advies!

:hug: voor jullie allemaal! En toch wel even speciaal voor Redcurls en Lila; met pubers is dit hele gedoe al een ellende, maar met een baby moet ik er echt niet aan denken... :heart:!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
@ Caro. Klopt co zou niet mogelijk zijn als ik verhuis en hij blijft.
Ik ben alleen van mening dat hij flexibeler is en meer mogelijk is.
Maar goed zoals anderen hebben gezegd heb ik daar niets over te zeggen. Maar hij blijft een mogelijkheid hebben voor co.

Ik heb zelf alles aan gedaan om daar wat te vinden. Maar ik kom echt niet in aanmerking. Ik sta dus echt over een maand echt op straat of ik moet huidige huis aannemen in een andere stad.
Maar heb ik dus toestemming voor nodig.

Ja ik heb alle bewijzen. Ook hoe hij het contact tegenhoudt als hij de kinderen heeft.
JGT die nu inziet hoe het zit aan de hand van de kinderen.

Hij zegt nu gewoon hoog in dat hij ze volledig wilt. Daar ga ik never nooit mee akkoord.

Maar goed voordat we geholpen worden bij VT duurt het ook weer. Terwijl de kinderen echt hulp nodig hebben. Die zijn de dupe, die hebben het gevoel te moeten kiezen. En krijgen meer mee dan ze zouden moeten.

Caro. Dat is fijn hoop dat er hulp komt nu ook voor jullie. Hier waren de kinderen dus aan mij toevertrouwd en staan ze ingeschreven bij mij ( oude woning nog).
Maar hij wilt ze dus nu volledig en dat er een omgangsregeling komt . Ik ben niet veilig voor hun terwijl JGT letterlijk dat zegt over hem.
Terwijl deze zitting zoals mijn advocaat zegt niet gaat over de omgangs regeling of hoofdverblijf maar over toestemming om ergens anders te wonen. Tuurlijk veranderd de regeling dan wel maar zou een aparte zitting weer voor moeten.

Mijn advocaat zei dus dat het niet kon wat hij wilde gezien het hier ging om de verhuizing. En als hij een andere omgangsregeling wilt moet hij wijziging van de voorlopige voorziening aanvragen
Alle reacties Link kopieren
Kuikentjegek schreef:
10-06-2021 19:56
Sterkte dames,

Sandy ik kan alleen maar zeggen. Doe wat met de adviezen.
Ik zit al op 15.000 qua advocaat kosten maar is het mij waard. We hebben 0,0 nog geregeld.
Maar ik merk doordat ik geen contact t meer met hem heb, ik rust in mijn hoofd heb. Alles wat niet over de kinderen gaat gaat via de advocaten.
Kinderachtig, maar het moet.

Betreft je kinderen, begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook echt van de regels, dus ik herken je. Maar kom op? je hebt ze al amper als je ze hebt ga je kennelijke de discussie aan met de kinderen. Ja dan is het ook niet gek als pubers het dan niet zien zitten als ze net een dag met je zijn er al gezeik is.
Zooo die komt binnen
Heb me niet gerealiseerd dat hun mij ook amper zien en ik dan begin over jas en bord opruimen, dat ga ik vanaf nu anders doen, regels komen wel als ze hier echt wonen .
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, ik meld me weer eens voor advies. Vorige week kwam ex zeer eisend met de vraag dat ik het toestemmingsformulier voor zijn vakantie zou tekenen. Daarop heb ik schriftelijk geantwoord, dat ik dat zou doen, zodra het land geel werd, land was dus oranje.
Laten we zeggen dat het Italië, Duitsland of Oostenrijk is. Hier heb ik geen reactie op gehad, ook niet op mijn vraag of we dit bij een mediator konden bespreken, aangezien dat in het traject waarin we zitten, is afgesproken. Nu kreeg ik eind vorige week een mail van een advocaat, met de eis dat ik het maandag moest hebben gegeven. Ook hierop geantwoord dat ik het zou geven, zodra het geel werd dinsdag werd het geel, woensdag de uitnodiging voor een zitting gekregen.
Hierop weer aangegeven dat de toestemming gegeven gaat worden, ivm de verandering van oranje naar geel over het betreffende land.
Aasdier zitting komt, wel of geen advocaat doen?
Hij heeft het formulier dan al gehad, dus met toestemming. Ik heb ook al oriënterend contact met een advocaat gehad, die heeft me goed advies gegeven, en heeft ook aangegeven dat het zonder mag.
Daarnaast zit ik zelf aan een tussenoplossing te denken, geen advocaat mee te nemen, maar wel een adviserend gesprek aan te vragen, zodat het me 200 ipv 2000 euro kost.
Het gaat dus alleen om een toestemming, die ik ga geven.
Alle reacties Link kopieren
En aan iedereen die ook zo met de rechtbank bezig is, of ook wat lijdt onder negatieve emoties, een dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Niet zonder advocaat gaan, als je het je kan veroorloven. Je weet nooit waar hij nog eens mee komt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Ook niet met een kort geding puur op vakantietoestemming? Hij zal met allerlei smadelijke opmerkingen komen over mijn psychisch welbevinden, maar het gaat alleen over code oranje of geel. En ik ga sowieso aangeven dat ik meerdere malen om een mediatortrsject heb gevraagd en hij dat weigert.
Ik vind het zo jammer van het geld, ik kan het betalen, heb wat spaargeld voor een nieuwe auto, maar dat gaat dan maanden kosten.
Hij heeft een meer dan dubbel inkomen tov mij, dus het is iets of wat ongelijk.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
10-06-2021 21:16
Zooo die komt binnen
Heb me niet gerealiseerd dat hun mij ook amper zien en ik dan begin over jas en bord opruimen, dat ga ik vanaf nu anders doen, regels komen wel als ze hier echt wonen .
Dat is een beginnetje. Ik hoop dat je dit ook doorvoelt en niet tikt om hier...
En ik schreef het weken geleden al aan jou: Je bent furieus. Niet over de scheiding maar over het verlies van jouw macht over jouw ex omdat hij het waagde om (eindelijk) in te stemmen met JOUW (herhaalde) scheidingsdreigement. Dus helemaal niet 'we hebben samen besloten'. Nee, hij ging in op jouw dreigement en toen schreeuwde alles in jou dat je dit niet wil. Niet om de kinderen, niet om de relatie, niet om je man maar enkel en alleen omdat je in die toxische situatie macht dacht te hebben. En door een 'doen we' van hem POEF.... weg macht en invloed. En in dat hele gedoe zet je jezelf als slachtoffer op 1. Over de rug van je kinderen. Dat is niet de schuld van ex. Dat doe jij. Onderzoek waar dit gedrag vandaan komt en pak jezelf aan. Zo niet, eindig je alleen. Echt alleen. Want niemand kan bestendig 'bevriend' zijn met dit gedrag. En dan hou ik de schade die de kinderen nu al opgelopen hebben en nog steeds oplopen nog buiten beschouwing.

(En misschien sta ik op de negeer bij TO omdat ik al kort na haar eerste post zakelijk kritisch reageerde. En zo niet: TO: Opvallend dat je berichten van iedereen met deze strekking steeds straal negeert).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Bloem1970 schreef:
10-06-2021 21:41
Ook niet met een kort geding puur op vakantietoestemming? Hij zal met allerlei smadelijke opmerkingen komen over mijn psychisch welbevinden, maar het gaat alleen over code oranje of geel. En ik ga sowieso aangeven dat ik meerdere malen om een mediatortrsject heb gevraagd en hij dat weigert.
Ik vind het zo jammer van het geld, ik kan het betalen, heb wat spaargeld voor een nieuwe auto, maar dat gaat dan maanden kosten.
Hij heeft een meer dan dubbel inkomen tov mij, dus het is iets of wat ongelijk.
Hangt een beetje af van wat je advocaat zegt, denk ik. Kan hij daar ter plekke nog iets? Ik begrijp überhaupt niet waarom deze zitting nog doorgaat, aangezien je al getekend hebt. Het maakt mij wat wantrouwig.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Oudblond schreef:
10-06-2021 21:47

(En misschien sta ik op de negeer bij TO omdat ik al kort na haar eerste post zakelijk kritisch reageerde. En zo niet: TO: Opvallend dat je berichten van iedereen met deze strekking steeds straal negeert).


Eens met je hele post hoor, maar wat bedoel je met gequote stukje?
Alle reacties Link kopieren
Kuikentjegek schreef:
10-06-2021 20:33

Caro. Dat is fijn hoop dat er hulp komt nu ook voor jullie. Hier waren de kinderen dus aan mij toevertrouwd en staan ze ingeschreven bij mij ( oude woning nog).
Maar hij wilt ze dus nu volledig en dat er een omgangsregeling komt . Ik ben niet veilig voor hun terwijl JGT letterlijk dat zegt over hem.
Terwijl deze zitting zoals mijn advocaat zegt niet gaat over de omgangs regeling of hoofdverblijf maar over toestemming om ergens anders te wonen. Tuurlijk veranderd de regeling dan wel maar zou een aparte zitting weer voor moeten.

Mijn advocaat zei dus dat het niet kon wat hij wilde gezien het hier ging om de verhuizing. En als hij een andere omgangsregeling wilt moet hij wijziging van de voorlopige voorziening aanvragen
Mijn ex had in zijn verweerschrift, dat een paar dagen voor de zitting kwam, ook nog een “zelfstandig verzoek”opgenomen - in ons geval dat hij de rechter vroeg om weer een 50/50 regeling op te leggen. Nou was het contact vader-kinderen en ook het hoofdverblijf sowieso ook onderdeel van mijn verzoekschrift, dus was het niet in die zin een apart punt. Maar blijkbaar kun je dus als verweerder ook nog ‘nieuwe’ onderwerpen inbrengen voor een zitting. Heb je al een verweerschrift gekregen?
De vraag is vervolgens wat de rechter daarmee doet. Maar jouw verhuizing is natuurlijk wel heel rechtstreeks van invloed op de zorgregeling, want als jij mag verhuizen kan co niet en dat is wel wat het nu is. Gezien de betrokkenheid van JGT en de meldingen denk ik niet dat een rechter daarover zomaar even wil beslissen. Maar, technisch kan een verweerder dus blijkbaar wel “zelfstandige verzoeken” inbrengen vlak voor de zitting.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Bloem1970 schreef:
10-06-2021 21:41
Ook niet met een kort geding puur op vakantietoestemming? Hij zal met allerlei smadelijke opmerkingen komen over mijn psychisch welbevinden, maar het gaat alleen over code oranje of geel. En ik ga sowieso aangeven dat ik meerdere malen om een mediatortrsject heb gevraagd en hij dat weigert.
Ik vind het zo jammer van het geld, ik kan het betalen, heb wat spaargeld voor een nieuwe auto, maar dat gaat dan maanden kosten.
Hij heeft een meer dan dubbel inkomen tov mij, dus het is iets of wat ongelijk.
Bloem, eigenlijk heb je maar voor een uur een advocaat nodig: half uur doorspreken en half uur zitting zou toch in dit geval genoeg moeten zijn. Kost 250 euro. Kun je de advocaat niet vragen om dat voor je te doen, zodat je in elk geval iemand naast je hebt zitten voor als er wel gekke dingen gebeuren?
Maar zonder kan ook prima, want die rechter gaat voor deze al gezette handtekening echt niet hele verhalen over andere zaken aanhoren.
Of kun je je advocaat vragen om zijn advocaat te bellen en te vragen of die hele zitting niet gewoon geschrapt kan worden? Dat kan ook nog tot het laatste moment. En mij viel op dat onze advocaten onderling heel makkelijk even iets afspraken voor en tijdens de schorsing van de zitting. Die advocaten zijn professionals, die horen ook te zorgen dat hun cliënten geen onzinnige dingen doen.
(Er zijn ook gele landen die van hieruit wel geel zijn, maar waar je als niet-gevaccineerde (kind dus) ter plekke toch in quarantaine moet - hopelijk geldt dat in dit land niet!)
:hug:
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
https://www.rechtspraak.nl/Voor-advoca ... jeugdrecht
Dit kan wel handig zijn voor vragen over de gang van zaken bij onze rechtszaken.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
10-06-2021 21:47
Dat is een beginnetje. Ik hoop dat je dit ook doorvoelt en niet tikt om hier...
En ik schreef het weken geleden al aan jou: Je bent furieus. Niet over de scheiding maar over het verlies van jouw macht over jouw ex omdat hij het waagde om (eindelijk) in te stemmen met JOUW (herhaalde) scheidingsdreigement. Dus helemaal niet 'we hebben samen besloten'. Nee, hij ging in op jouw dreigement en toen schreeuwde alles in jou dat je dit niet wil. Niet om de kinderen, niet om de relatie, niet om je man maar enkel en alleen omdat je in die toxische situatie macht dacht te hebben. En door een 'doen we' van hem POEF.... weg macht en invloed. En in dat hele gedoe zet je jezelf als slachtoffer op 1. Over de rug van je kinderen. Dat is niet de schuld van ex. Dat doe jij. Onderzoek waar dit gedrag vandaan komt en pak jezelf aan. Zo niet, eindig je alleen. Echt alleen. Want niemand kan bestendig 'bevriend' zijn met dit gedrag. En dan hou ik de schade die de kinderen nu al opgelopen hebben en nog steeds oplopen nog buiten beschouwing.

(En misschien sta ik op de negeer bij TO omdat ik al kort na haar eerste post zakelijk kritisch reageerde. En zo niet: TO: Opvallend dat je berichten van iedereen met deze strekking steeds straal negeert).
Jij was erbij toen WIJ besloten uit elkaar te gaan ? WIJ hebben dit besloten om de kinderen verdere escalaties te besparen .
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
10-06-2021 23:39
Jij was erbij toen WIJ besloten uit elkaar te gaan ? WIJ hebben dit besloten om de kinderen verdere escalaties te besparen .
Hij deed toch aangifte tegen je? Toen je schreeuwend buiten voor het huis stond?
En ondertussen besloten jullie in alle rust en harmonie om uit elkaar te gaan.

Klinkt niet heel aannemelijk.

Maar Sandy, het doet er niet toe. Jullie zijn uit elkaar en nu moet je door. Laat het los, laat alle adviezen tot je doordringen.
Alle reacties Link kopieren
Bloem
Ik vind het advies om contact op te nemen met zijn advocaat het beste advies idd.

Pffff en heel veel sterkte, wat een nare streek levert hij jou zo.
Alle reacties Link kopieren
Kuikentje, heel veel sterkte. Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt. Als je het zo leest kan het haast niet anders dan dat jouw ex doorzien wordt als de zaak voorkomt.
Maar wat een stress moet het je opleveren.
Op hoop dat er snel rustigere tijden voor je aanbreken.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
10-06-2021 21:47
Dat is een beginnetje. Ik hoop dat je dit ook doorvoelt en niet tikt om hier...
En ik schreef het weken geleden al aan jou: Je bent furieus. Niet over de scheiding maar over het verlies van jouw macht over jouw ex omdat hij het waagde om (eindelijk) in te stemmen met JOUW (herhaalde) scheidingsdreigement. Dus helemaal niet 'we hebben samen besloten'. Nee, hij ging in op jouw dreigement en toen schreeuwde alles in jou dat je dit niet wil. Niet om de kinderen, niet om de relatie, niet om je man maar enkel en alleen omdat je in die toxische situatie macht dacht te hebben. En door een 'doen we' van hem POEF.... weg macht en invloed. En in dat hele gedoe zet je jezelf als slachtoffer op 1. Over de rug van je kinderen. Dat is niet de schuld van ex. Dat doe jij. Onderzoek waar dit gedrag vandaan komt en pak jezelf aan. Zo niet, eindig je alleen. Echt alleen. Want niemand kan bestendig 'bevriend' zijn met dit gedrag. En dan hou ik de schade die de kinderen nu al opgelopen hebben en nog steeds oplopen nog buiten beschouwing.

(En misschien sta ik op de negeer bij TO omdat ik al kort na haar eerste post zakelijk kritisch reageerde. En zo niet: TO: Opvallend dat je berichten van iedereen met deze strekking steeds straal negeert).
Ik neem aan dat je dit tegen Sandy zegt? (Ik ben namelijk TO 😉 )
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
11-06-2021 00:32
Kuikentje, heel veel sterkte. Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt. Als je het zo leest kan het haast niet anders dan dat jouw ex doorzien wordt als de zaak voorkomt.
Maar wat een stress moet het je opleveren.
Op hoop dat er snel rustigere tijden voor je aanbreken.
Vooral de doorlooptijden en de onzekerheid die daarbij hoort. Het lijkt me echt vreselijk. @Kuikentje dikke :hug:. Respect voor je rust en je vasthoudendheid.

Caro, fijn dat er een uitspraak ligt. Maar wat een naar traject, vooral ook voor jullie kinderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven