Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
10-06-2021 09:36
Er staat een foutje op weeronline denk ik :P , er staat 'miezerig weertje, het is bewolkt met een spatje regen'
Nou dat zie ik toch niet :sherlock:
Hier is het wel geheel bewolkt, alleen geen regen.
Dit zou de hele ochtend duren, laten we het hopen!
Alle reacties Link kopieren
Lieve sterrenstof, het is ook supermoeilijk en zeker met je klachten van dit moment. Ook van mij een dikke knuffel. Mijn vader overleed ook toen ik jong was en ik kan alleen zeggen het verdriet wordt minder met de jaren echt, en hij is er nog altijd . In je hart, bij een bepaald liedje, in mooie verhalen en herinneringen. Ieder jaar op z’n verjaardag eten we hier nog altijd een tompoes wat hij zo lekker vond en dan zeggen we op jou paps, en elk oud en nieuw toast ik op hem. Veel sterkte Meis en ook alle anderen die last hebben van dit weer…vooral de mensen met pijn, bah…..hier schrijven we lekker van ons af .
Alle reacties Link kopieren
In het weekend even een dipje in de temperatuur. Slechts 23 a 25 graden hier in Limburg maar ik ben er blij mee.

Ga echt slecht op deze temperaturen. Werd vanacht badend in het zweet wakker ondanks dat het raam wagenwijd open stond.

En weet je wat ik misschien nog het ergste vind? De insecten. Ik ben doodsbang voor insecten en heb gister zilvervisjes, oorwormen en mieren in huis gezien. Die gedijen ook zo heerlijk op dat warme vochtige weer. Vind het zo ontzettend vies he :-x en dan ben ik er nog eentje die alles afkit, dagelijks stofzuigt en speciale spray bij deuren en kieren spuit maar dan nog tref ik ze zo nu en dan aan met dit weer. Kapot vies.

Ik wil weer winter....zo dat is eruit :(
Nog 83 dagen tot 1 september. Kan niet wachten. De temperatuur kan dan nog flink stijgen, ik weet het, maar de dagen zijn zo veel korter. Heerlijk. Daar leef ik elke zomer weer naartoe.
Echt balen dat volgende week ma en Di 30 graden wordt. Dan krijgen mijn man en ik onze vaccinatie. Nog meer nek en armpijn en dan in die hitte :cry:
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
10-06-2021 09:36
Er staat een foutje op weeronline denk ik :P , er staat 'miezerig weertje, het is bewolkt met een spatje regen'
Nou dat zie ik toch niet :sherlock:
Echt, welke muts zit daar achter het toetsenbord "het wordt vandaag strááálend zomerweer, dus hup, naar buiten... Aaaaaarrrrrggghhhh!!! Ga iets nuttigs doen met je tijd.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik hou altijd net als Lucifer vast aan 1 oktober. September is het ook nog vaak genoeg veel te warm. Daar vertrouw ik echt allang niet meer op. :P

Hier in huis is het nog lekker maar 22 graden. Goed te doen. :)
Alle reacties Link kopieren
:heart: hartje voor Sterrenstof

Miezerig met een spatje regen? I wish! Ik mis de regen, en de koelte en de rust die dat met zich meebrengt... Voelt zo lamlendig nu en dat staat in schril contrast met iedereen die jubelt dat we "leuke" dingen en terrasjes enzo moeten doen. Veel sterkte weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het weer ontzettend heftig vandaag. De zon schijnt hier al dágen, geen wolkje aan de lucht en ik word er zó ontzettend moe van. Ik wil ook echt niet naar buiten nu, ik kan gewoon niet tegen dat felle licht.

Hoe zit dat met jullie huidtypen? De meeste zomerhaters die ik uit mijn omgeving ken (dat zijn er meer dan ik dacht) zijn allemaal blond of rossigmet een lichte huid. Zelf heb ik dat ook.
Mijn ogen kunnen ook niet tegen de zon, zou dat ook met pigment te maken kunnen hebben? Mijn ex (bruine ogen) liep úren in de zon zonder zonnebril, ik hou het nog geen seconde uit.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ook hier is het lamlendigheid troef, en ik weet niet of het nu komt door mijn long covid, mijn depressie of de hitte, het zal wel een combi van alles zijn. Ik heb wel het 'geluk' dat ik aan de slaapmedicatie zit en dus prima slaap. De reden is niet leuk (ik slaap momenteel heel lastig in ivm de AD die ik slik) maar het werkt iig wel! Het scheelt ook dat ik niet hoef te werken. Ik doe alles op een supertraag tempo en niks moet. Alles wat ik wel doe, is meegenomen.
Ik wou dat ik die luxe altijd had tijdens de hitte.
Hier vandaag ook weer blauwe lucht, maar met een briesje waardoor het in de schaduw redelijk te doen is als je niet teveel moet doen.


@Pingu, mijn huid is vrij wit maar ik verbrand minder snel en word wel heel snel bruin. Ook al zit ik vrijwel altijd in de schaduw.
Heb wel blauwe ogen en kan idd ook absoluut niet tegen fel licht. Als ik buiten ben heb ik vrijwel altijd een zonnebril op, zomer of winter, ook vaak op de dagen dat de lucht 'wit' bewolkt is want ook dat is me te fel. In de zomer meestal ook nog een hoed of pet op buiten.

Ben moed aan het verzamelen om te gaan tanken en naar de bouwmarkt te gaan. Moet iets terugbrengen. Echt zoooo geen zin.
Wie schopt mij even in actie?
Ik raak ook helemaal moedeloos ja, het is net alsof de voorspellingen telkens weer warmer en zonniger worden.

Ik zit ook telkens zo met wat ik moet eten. Ik wil met dit weer echt niet in mijn warme keuken staan. Maar qua salades enzo raakt mijn inspiratie ook een beetje op.
In de winter is dat allemaal veel makkelijk hè, dan is het al lekker donker rond etenstijd en kan je lekker alles maken wat je wil zonder dat je rekening moet houden met het weer.
Alle reacties Link kopieren
Jullie lieve woorden doen me goed.

Over een paar uur nóg dichterbij het afscheid; dan wordt de kist gesloten...Zo vreselijk. Als hij dan niet meer 'levend' bij ons kan zijn, dan zou ik het liefst hebben, dat ik zoals de afgelopen week ieder moment van de dag naar hem toe kan, hem zien en tegen hem praten...Maar helaas.... :cry:
Sterrenstof74 schreef:
10-06-2021 13:30
Jullie lieve woorden doen me goed.

Over een paar uur nóg dichterbij het afscheid; dan wordt de kist gesloten...Zo vreselijk. Als hij dan niet meer 'levend' bij ons kan zijn, dan zou ik het liefst hebben, dat ik zoals de afgelopen week ieder moment van de dag naar hem toe kan, hem zien en tegen hem praten...Maar helaas.... :cry:

Veel sterkte Sterrenstof :( :hug:
Alle reacties Link kopieren
Aaah wat moeilijk zeg Sterrenstof, het is ook echt heel hard, zo'n definitief afscheid, en ik denk dat het alleen maar moeilijker is omdat het zo supersnel is gegaan en je niet hebt kunnen voorbereiden dat dit zou gaan gebeuren.
Ik hoop dat je ook iemand hebt die een beetje voor jou zorgt, een lieve vriend(in) om je te troosten en ook praktisch te helpen met wat er maar nodig is.
Heb het zo met je te doen.
Dikke knuffel :hug:
@Pingu witter dan ik krijg je niet. Ik ben nog nooit bruin(er) geweest in mijn leven. Het is spierwit of vuurrood. Er zit niks tussenin. Dus ik ben de hele dag aan het smeren als ik naar buiten moet. Ik vind zonnebrand echt walgelijk spul, maat zonder zou ik verfikken tot op het bot.

@sterrenstof heel veel sterkte :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik het alweer zat. Ik slaap slecht, mij handen doen zeer en zijn opgezet en ik kan mijn draai totaal niet vinden. Normaal gesproken vind ik het heerlijk om te puzzelen voor mijn ontspanning maar aangezien alles potdicht zit kan ik het niet goed zien. Daarnaast hebben mijn honden het ook erg slecht, dat vind ik zo sneu om te zien. Moest daarnet nog een boodschap halen en dan zie je gewoon mensen buiten lopen (en fietsen!!!!!) met hun hond in de volle zon. Echt wat bezielt hun?! Ik snap dat niet en kan daar zo boos om worden. Arme beesten :"-(

Wat een ellende dit weer. Ik ben echt helemaal uit mijn doen. En iedereen maar vragen of je er ook zo van geniet, nou niet dus. Maar ik zeg maar gewoon ja want anders wordt je toch alleen maar uitgelachen.

:furious:
Sterrenstof74 schreef:
10-06-2021 13:30
Jullie lieve woorden doen me goed.

Over een paar uur nóg dichterbij het afscheid; dan wordt de kist gesloten...Zo vreselijk. Als hij dan niet meer 'levend' bij ons kan zijn, dan zou ik het liefst hebben, dat ik zoals de afgelopen week ieder moment van de dag naar hem toe kan, hem zien en tegen hem praten...Maar helaas.... :cry:
Hè, Sterrenstof toch... :hug: Dit zijn heel moeilijke momenten. Ik zag er ook zo tegenop toen mijn moeder overleed, maar toen het zover was sloeg het om in de wil om haar een mooi afscheid te geven. Dat gun ik je ook. Heel veel sterkte vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook nog om boodschappen.
Vanmiddag dacht ik nog ''oh, doe ik vanavond wel'' Nu heb ik geen zin om in die hitte te fietsen.
Ik zorg morgen wel dat ik er om 08.00 uur al sta.
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
10-06-2021 19:21
Ik moet ook nog om boodschappen.
Vanmiddag dacht ik nog ''oh, doe ik vanavond wel'' Nu heb ik geen zin om in die hitte te fietsen.
Ik zorg morgen wel dat ik er om 08.00 uur al sta.
Groot gelijk heb je! Ik heb ook echt nergens zin in met die warmte... Heb je misschien picnic of iets dergelijks in de regio dat gratis boodschappen bezorgd? Daar maak ik dankbaar gebruik van deze dagen. (Hoewel de airco in de supermarkt ook wel heel fijn is natuurlijk :) )

@Pingu, hier valt het mee. Brunette en niet heel lichte huid. Alsnog te licht voor het meeste commentaar want om nou "lekker" te liggen bakken in de zon... :sun:
Alle reacties Link kopieren
En wéér vinden mijn pauper achterburen dat muziek hoort bij buitenzitten. Ik mag al vanaf 17.00 uur meegenieten.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Pingu... Ik heb bruin haar, bruine ogen, maar wel een vrij lichte huid :)
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
10-06-2021 22:27
En wéér vinden mijn pauper achterburen dat muziek hoort bij buitenzitten. Ik mag al vanaf 17.00 uur meegenieten.
Zo ontzettend aso he. Is wel echt een typische nederlandse eigenschap. Zodra t warm is je hele hebben en houden buiten doen incl muziek
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme het is nog 19 graden nu >:-(
Stephanisaurus schreef:
10-06-2021 22:55
Zo ontzettend aso he. Is wel echt een typische nederlandse eigenschap. Zodra t warm is je hele hebben en houden buiten doen incl muziek
Welnee joh. Ik heb een tijdje in Spanje, Engeland en Ierland gewoond en overal had je bepaalde varianten van geluidsoverlast. In Spanje sloegen ze keihard met de deuren, schreeuwden mensen ( en vooral kinderen want die worden matig opgevoed ) tot diep in de nacht op straat en vloog de muziek je om de oren als je lekker op je balkon zat. In Ierland werd je midden in de nacht wakker gemaakt door dronkenlappen die uit de pub terug kwamen en op straat liepen te lallen en in Engeland idem dito. Al heb ik daar het minst geluidshinder ondervonden.
Spanje was het ergst, daar leeft men echt buiten en op straat. Men loopt daar ook meer de deur bij elkaar plat in grote groepen dus het is vaak rumoerig in de huizen.
Ik vind het altijd zo typisch Nederlands om altijd maar te zeuren over Nederlanders. Alsof we het enige aso volk zijn. Tijdens de corona lockdowns zijn die "brave" Duitsers ook massaal de straat op gegaan om te demonstreren.

Oh en de Spanjaarden zeurden trouwens ook letterlijk elke dag over het weer. Het was altijd of te warm of te koud. Klagen over het weer is ook echt niet typisch Nederlands.

Hier is het heerlijk afgekoeld vannacht en nu super mistig. 19 graden in huis. Er staat hier een redelijk koel weekend voor de boeg, dan drie warme dagen en dan is het zo te zien klaar voorlopig. Veel regen voorspeld en een graad of 19-21.

Sterrenstof, heel veel sterkte met de uitvaart vandaag. Ik denk aan je en ik hoop dat het meevalt en dat je er achteraf goede herinnering aan hebt. :hug:
2 uurtjes geslapen en toen ben ik van ellende maar naar beneden gegaan. Vind niet zo fijn in deze buurt maar ik heb de achterdeur open gehad, aircooler aan voor die deur, zo alle koele lucht naar binnen en heb op de bank gehangen.

Zere handen, dik gezicht en pijn. Overal pijn, vooral de zenuwpijn is echt erger dan normaal. En buikloop, misselijk.

De airco helpt echt beneden voor overdag. Echt fijn. :heart:

Maar moet ook iets voor de nachten gaan verzinnen, anders word ik toch nog te ziek na een weekje warmte. Vanavond een van de wappers proberen en anders beneden slapen en sneller doorsparen voor een vaste airco.
Madrid87 schreef:
11-06-2021 06:12
Welnee joh. Ik heb een tijdje in Spanje, Engeland en Ierland gewoond en overal had je bepaalde varianten van geluidsoverlast. In Spanje sloegen ze keihard met de deuren, schreeuwden mensen ( en vooral kinderen want die worden matig opgevoed ) tot diep in de nacht op straat en vloog de muziek je om de oren als je lekker op je balkon zat. In Ierland werd je midden in de nacht wakker gemaakt door dronkenlappen die uit de pub terug kwamen en op straat liepen te lallen en in Engeland idem dito. Al heb ik daar het minst geluidshinder ondervonden.
Spanje was het ergst, daar leeft men echt buiten en op straat. Men loopt daar ook meer de deur bij elkaar plat in grote groepen dus het is vaak rumoerig in de huizen.
Ik vind het altijd zo typisch Nederlands om altijd maar te zeuren over Nederlanders. Alsof we het enige aso volk zijn. Tijdens de corona lockdowns zijn die "brave" Duitsers ook massaal de straat op gegaan om te demonstreren.

Oh en de Spanjaarden zeurden trouwens ook letterlijk elke dag over het weer. Het was altijd of te warm of te koud. Klagen over het weer is ook echt niet typisch Nederlands.



Haha, ja he?

Juist in landen met nog meer warm weer, leven ze meer op straat. Zeker in de avonden. En dus meer geluid van elkaar.
Lijkt mij de hel. Vind al vervelend als ik op vakantie ben, terwijl ik een nachtdier ben... :-D :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven