Lijf & Lijn alle pijlers

Nagelbijten

10-06-2021 22:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik bijt heel erg nagels, ze zijn mega kort.
Zelf vind ik het lelijk en doet soms ook erg pijn. Tot nu toe van alles geprobeerd van niets helpt.

Nu wil ik gel of andere soort nagels erop laten zetten zodat ik het niet meer doe. Iemand hier ervaring mee? Heb je tips? En kan het ook als ze heel heel heel kort zijn?
Ik wil mooie nagels en stoppen met bijten maar zelf lukt het mij gewoon niet.

Ik hoor het graag!
Is het puur bijten of pulk je ook aan je nagelriemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik beet de kunstnagels (zowel acryl als gel) ook af...

En alle andere huis tuin en keukentrucs hielpen ook niet.


Heb dan ook geen tips voor je verder...Sorry

*Edit: oh ja, wel, inzichtelijk maken wanneer en waarom ik bijt (in mijn geval: tijdens het autorijden, wanneer ik stress heb of me juist verveel) en op zulke momenten afleiding zoeken voor mijn handen, dat hielp enigszins. Mijn nagels zijn nu niet meer supersuperkort. Maar nog steeds kort en ik bijt nog steeds
barnsteen wijzigde dit bericht op 10-06-2021 23:09
Reden: Toevoeging
49.37% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
10-06-2021 22:43
Is het puur bijten of pulk je ook aan je nagelriemen?
Het is echt alleen puur bijten en dan heel kort.
Alle reacties Link kopieren
Ik bijt echt extreem nagels al vanaf het moment dat ik tanden heb volgens mij. Ik heb de afgelopen jaren van alles geprobeerd maar niet iets hielp: vieze smaakjes niet en acrylnagels werkte niet omdat mijn nagels zo extreem kort waren dat ze te weinig grip hadden. Uiteindelijk ben ik paar maanden geleden begonnen met Biab en voor mij werkt dat echt perfect want ik heb voor eerst lange nagels. Ik ben nog lang niet van het bijten af maar de Biab werkt voor mij goed en wat bij mij ook wel helpt is dat ik een hele fijne nagelstyliste heb die met me meedenkt en meehelpt om van het bijten af te komen. We maken elke keer ook foto’s om zo precies de progressie bij te houden. Het voordeel van Biab is namelijk dat je niet iets op je nagels plakt zoals bij acryl maar het is een soort van hele dikke nagellak wat er ook voor zorgt dat de kwaliteit van mijn eigen nagels beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Gelnagels hielpen bij mij wel, je kan gewoonweg niet meer bijten. Nadeel is dat het heel slecht is voor je nagels en die dus erg slecht (dun) zijn als je met de nepnagels wil stoppen.

Mijn nagels waren ook heel kort en de meesten kunnen daar wel mee werken. Ik heb maar 1 x gehoord dat ze te kort waren en ik ze eerstkomende laten groeien. Ja, als dat nou mogelijk was...

Door de nepnagels ben ik wel een paar jaar van het nagelbijten afgeweest. Paar maanden nepnagels en dan zelf je nagels mooi houden hielp.
Maar nu een paar jaar later ben ik terug bij af.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen extreme nagelbijter, alleen het witte randje er af... sinds een aantal maanden gebruik ik zelf gellak en ik heb nu standaard een mooie lengte, ik bijt zelf niet meer omdat het veel harder is en wie weet doet de kleur wel wat. Misschien is het een idee om een set met verlenging te laten zetten bij een styliste die ook goed is met het zetten van een set bij nagelbijters. En dan kijken of je inderdaad niet meer bijt. Zo niet, steeds weer laten bijvullen of op een gegeven moment zelf gellak gaan zetten. Wel even goed in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Iets gewoon ‘niet meer doen’ lukt vaak niet. Probeer daarom er iets voor in de plaats te doen dat stressreducerend werkt. Bijvoorbeeld een bijtketting, stressballetje of iets anders om te friemelen...
Alle reacties Link kopieren
fashioncolor schreef:
10-06-2021 23:19
Ik bijt echt extreem nagels al vanaf het moment dat ik tanden heb volgens mij. Ik heb de afgelopen jaren van alles geprobeerd maar niet iets hielp: vieze smaakjes niet en acrylnagels werkte niet omdat mijn nagels zo extreem kort waren dat ze te weinig grip hadden. Uiteindelijk ben ik paar maanden geleden begonnen met Biab en voor mij werkt dat echt perfect want ik heb voor eerst lange nagels. Ik ben nog lang niet van het bijten af maar de Biab werkt voor mij goed en wat bij mij ook wel helpt is dat ik een hele fijne nagelstyliste heb die met me meedenkt en meehelpt om van het bijten af te komen. We maken elke keer ook foto’s om zo precies de progressie bij te houden. Het voordeel van Biab is namelijk dat je niet iets op je nagels plakt zoals bij acryl maar het is een soort van hele dikke nagellak wat er ook voor zorgt dat de kwaliteit van mijn eigen nagels beter wordt.
Ik heb ook Biab! En het werkt voor mij ook, ben er zooo blij mee!
Ik was ook een extreme nagelbijter. Jaren geleden begonnen met gelnagels. Soms pulk ik er 1 af en dan app ik snel (en zet ze er een nieuwe op). Ik heb ook eerlijk gezegd dat ik nagelbijter ben en dus soms er aan zit.

Nu jaren verder. De gelnagels heb ik nog regelmatig, maar als ik ze een tijdje niet heb bijt geen nagels meer. Verder pulk ik ze er niet meer af. Het heeft mij ook echt geholpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven