Entertainment alle pijlers

Fidan en Renze moeten weg bij de Vooravond

10-06-2021 22:24 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Één van de weinige (lees: de enige) talkshows die ik leuk vond en regelmatig keek. Nu moeten de presentatoren weg en worden ze vervangen door Sophie Hilbrand en Khalid Kasem. Zogenaamd omdat het programma "urgentie miste". Ik vind het juist hartstikke leuk met Fidan en Renze, heel diverse gasten komen aan tafel, verschillende kanten worden besproken, en presentatoren laten mensen gewoon praten ipv een bepaalde kant opduwen. Echt jammer :(
Meer mensen die het jammer vinden? Of begrijp je het juist helemaal en zo ja, waarom?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat ze stoppen! Ben het er niet mee eens en al mail gestuurd aan BNNVara. Hopelijk wordt ook dit teruggedraaid. Net zoals het stoppen van Andere Tijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Fidan een geweldige vrouw en goede presentator.
Haar en Renze zomaar aan de kant zetten is schandalig.
Maar er worden wel meer schandalige beslissingen genomen bij de NPO de laatste tijd. Die bazen zijn echt niet goed wijs.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
10-06-2021 23:58
Zo hebben we allemaal wel wat.
Prima toch, je bent niet verplicht te kijken.
Ik ga zeker niet kijken, maar opmerking dat we allemaal wel wat hebben, slaat natuurlijk nergens op. Het lekken van informatie naar Taghi heeft doden tot gevolg gehad. Dat betekent dat degene die bewust gelekt heeft, bloed aan zijn handen heeft. Ik weet niet waar jij je allemaal mee bezig houdt in het dagelijkse leven, maar ik heb helemaal niets op met criminelen en wil er ook niets mee te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
10-06-2021 23:59
Jij vindt het stom (bah bah) dat boeven zo'n podium krijgen, C (sorry, ik waag me niet aan de nickname uit mn hoofd schrijven) vindt dat ook zij vrijheid van meningsuiting/rechten hebben. Corrigeer me gerust als ik het mis heb.
Je hoeft een dubieus iemand natuurlijk geen podium te geven op tv op prime time. Holleeder in de College Tour vond ik ook al een dieptepunt en blijkbaar is het morele kompas behoorlijk stuk bij de publieke omroep.

Het lekken van vertrouwelijke informatie naar zware criminelen heeft helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te maken.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
10-06-2021 23:59
Jij vindt het stom (bah bah) dat boeven zo'n podium krijgen, C (sorry, ik waag me niet aan de nickname uit mn hoofd schrijven) vindt dat ook zij vrijheid van meningsuiting/rechten hebben. Corrigeer me gerust als ik het mis heb.

Dat bedoelde ik niet, ik vond de tegenstrijdige aannames over alle presentatoren storend. En daarnaast inderdaad: Waarom is een advocaat ineens crimineel? Het bijstaan van verdachten is zijn vak. Welke strafrecht advocaat doet dat niet? En wat wil je dan? Verbieden dat hij een programma mag presenteren? Op welke gronden?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-06-2021 00:08
Dat bedoelde ik niet, ik vond de tegenstrijdige aannames over alle presentatoren storend. En daarnaast inderdaad: Waarom is een advocaat ineens crimineel? Het bijstaan van verdachten is zijn vak. Welke strafrecht advocaat doet dat niet? En wat wil je dan? Verbieden dat hij een programma mag presenteren? Op welke gronden?
Het bijstaan van verdachten is niet crimineel, maar het lekken van vertrouwelijke informatie is dat wel. Heb je het artikel van de link die ik eerder plaatste al gelezen? Hij is echt wel een omstreden advocaat.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
11-06-2021 00:11
Het bijstaan van verdachten is niet crimineel, maar het lekken van vertrouwelijke informatie is dat wel. Heb je het artikel van de link die ik eerder plaatste al gelezen? Hij is echt wel een omstreden advocaat.
Ken jij geen omstreden strafrecht advocaten?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-06-2021 00:13
Ken jij geen omstreden strafrecht advocaten?
Niet als presentator van de NPO/VARA. Jij wel?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
11-06-2021 00:14
Niet als presentator van de NPO/VARA. Jij wel?
Wat maakt dat uit? Ze zijn igg wel regelmatig te gast in menig programma.
En een advocaat die de schijn tegen heeft mag geen presentator worden? Mag hij nog meer niet van je?

Weet jij veel, misschien bakt ie er niets van en is hij al in december niet meer ‘urgent’.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
11-06-2021 00:20
Wat maakt dat uit? Ze zijn igg wel regelmatig te gast in menig programma.
En een advocaat die de schijn tegen heeft mag geen presentator worden? Mag hij nog meer niet van je?

Weet jij veel, misschien bakt ie er niets van en is hij al in december niet meer ‘urgent’.
Wie zijn ze? Ik scheer namelijk niet alle advocaten over één kam. Ik vraag mij alleen af waarom iemand het een goed idee vindt om zo iemand, niet eens een presentator en uiterst dubieus, een programma op een publieke zender een programma te laten presenteren. Alsof er niemand anders te vinden is voor die baan. Ik vond Holleeder in College Tour ook al zo’n beschamende vertoning.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Fidan en Renze een leuk duo. Ook hun eigen inbreng vond ik bij het programma passen.

Sophie boeit mij minder in een talkshowsetting en Khalid, tja, persoonlijk houd ik niet zo van omstreden figuren (zonder presenteerervaring).
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
11-06-2021 01:16
Wie zijn ze? Ik scheer namelijk niet alle advocaten over één kam. Ik vraag mij alleen af waarom iemand het een goed idee vindt om zo iemand, niet eens een presentator en uiterst dubieus, een programma op een publieke zender een programma te laten presenteren. Alsof er niemand anders te vinden is voor die baan. Ik vond Holleeder in College Tour ook al zo’n beschamende vertoning.
Vollédig eens.
Absurd dat zo’n omstreden figuur een podium krijgt. En het ís niet eens een presentator.
Maar ja, álles moet wijken voor de ‘diversiteit’ hè?
Fizz schreef:
10-06-2021 23:51
Nou, er waren wel wat meer aanwijzingen die hem verdacht maken. In een afgetapt telefoongesprek is er ook aan hem gerefereerd als het broertje van Mussa. Hij heeft dus ook een broer die zo heeft. Kasem wilde niet zeggen hoe zijn broer heet.
Jaja, waar rook is is vuur. Tuurlijk. Verdacht is in jouw ogen ook meteen veroordeeld? Dan hebben we geen rechters meer nodig, gewoon het proces door de kranten laten voeren... Gelukkig werkt dat niet zo in een rechtsstaat. Het zou dieptriest zijn als iemand nooit meer aan de slag kan omdat hij ooit ergens van verdacht is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
10-06-2021 23:58
Zo hebben we allemaal wel wat.
Prima toch, je bent niet verplicht te kijken.
Ja, en er zit ook een knop op die TV. Wat een dooddoener.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
11-06-2021 06:52
Jaja, waar rook is is vuur. Tuurlijk. Verdacht is in jouw ogen ook meteen veroordeeld? Dan hebben we geen rechters meer nodig, gewoon het proces door de kranten laten voeren... Gelukkig werkt dat niet zo in een rechtsstaat. Het zou dieptriest zijn als iemand nooit meer aan de slag kan omdat hij ooit ergens van verdacht is geweest.
Lees eens het artikel van de link die ik gisteravond plaatste.
Alle reacties Link kopieren
Fidan was hiervoor ook geen presentator he. Ik weet nog dat voor Op1 startte, haar naam rondging als mogelijke presentator. Nouoouoouou, dat wist ze niet hoor, dat vond ze wel hoog gegrepen voor zichzelf, een dag in de week een talkshow! Dagelijks bij de Vooravond was veel logischer.

En een eigen mening die doorschemert lijkt me niet zo'n punt, dat weet je met Jort Kelder ook. Maar gewoon 10 minuten van het begin van de show opeisen om je mening te ventileren - alsof je de gast bent - is gewoon raar. Ga dan lekker vloggen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
11-06-2021 06:52
Jaja, waar rook is is vuur. Tuurlijk. Verdacht is in jouw ogen ook meteen veroordeeld? Dan hebben we geen rechters meer nodig, gewoon het proces door de kranten laten voeren... Gelukkig werkt dat niet zo in een rechtsstaat. Het zou dieptriest zijn als iemand nooit meer aan de slag kan omdat hij ooit ergens van verdacht is geweest.
De beste man is advocaat, geen talkshowpresentator, dus zo'n vaart zal het niet lopen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
11-06-2021 08:52
Fidan was hiervoor ook geen presentator he. Ik weet nog dat voor Op1 startte, haar naam rondging als mogelijke presentator. Nouoouoouou, dat wist ze niet hoor, dat vond ze wel hoog gegrepen voor zichzelf, een dag in de week een talkshow! Dagelijks bij de Vooravond was veel logischer.
Ze heeft in elk geval wel een journalistieke/tv-achtergrond, ipv alleen maar Omstreden Advocaat zijn.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik was heel blij dat ze de Vooravond niet lieten afwisselen met M. Maar nu zijn Fidan en Renze ineens niet goed genoeg?

Waarom moet iets wat goed loopt toch altijd vervangen worden bij de NPO?

En dan vervangen worden door iemand zonder tv-presentatie ervaring... ik snap best dat Renze daar niet blij van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Bij Renze leidt vooral die plak haar op zijn hoofd heel erg af. Het kapsel van Beatrix heeft meer beweging.

Ik vond het vooral weinig inhoud hebben. Je schakelde er langs...bla bla en dan toch maar door naar RTL nieuws want dat gaat tenminste nog ergens over.

Vooral heel erg niet spannend, veel Jip en Janneke taal en een toontje van wij zullen het jullie even uitleggen allemaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MarindaH schreef:
11-06-2021 08:52
Fidan was hiervoor ook geen presentator he. Ik weet nog dat voor Op1 startte, haar naam rondging als mogelijke presentator. Nouoouoouou, dat wist ze niet hoor, dat vond ze wel hoog gegrepen voor zichzelf, een dag in de week een talkshow! Dagelijks bij de Vooravond was veel logischer.

En een eigen mening die doorschemert lijkt me niet zo'n punt, dat weet je met Jort Kelder ook. Maar gewoon 10 minuten van het begin van de show opeisen om je mening te ventileren - alsof je de gast bent - is gewoon raar. Ga dan lekker vloggen.
Ik vind het bij Margriet (M) erger. Ze ventileert misschien niet haar eigen mening, maar is je wel eens opgevallen hoe lang zij aan het woord is? Echt, als zij begint met het stellen van een vraag kan je ondertussen het hele huishouden doen inclusief de administratie, en dan nog is ze niet klaar. Vind het een prima vrouw hoor ( voor zover ik dat kan beoordelen), maar ik kon het op een gegeven moment niet meer aanhoren.
Alle reacties Link kopieren
M, schreeuwt en dat is sowieso erg onaantrekkelijk om naar te kijken en te luisteren.
Mathijs is gestopt op het hoogtepunt, dat kun je hem niet kwalijk nemen.

Een goede talkshow maken is blijkbaar niet makkelijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De Volkskrant is in elk geval blij:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b74955d4/
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat Fidan en Renze het prima doen, dus wel jammer. Khalid en Sophie lijken me ook wel aardig, dus het liefst zou ik gewoon het hele jaar de Vooravond zien met de helft van het jaar F en R en de andere helft K en S. Ben niet zo'n fan van M :P
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
10-06-2021 22:32
Hij had naar Taghi gelekt ofzoiets, maar ik weet niet precies wat er van waar is.
Dat is dus niet waar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven