Nieuwe ergernis

11-06-2021 08:01 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft zo zijn eigen particuliere ergernis maar soms doe je opeens een nieuwe op.

Ik heb sinds januari dit jaar een grote achtertuin en vond het belangrijk om te ontharden dus dacht planten en gras erin.

Maar jezus wat is dat grasmaaien een kutwerk zeg. Word er helemaal gestoord van. Overweeg zelfs kunstgras (kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen maar toch).
Alle reacties Link kopieren
Totaal niet herkenbaar, hier heb ik het uitbesteed aan man. :-D
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alleen maar planten, en dus onkruid. Ik zou kiezen voor gras maaien. Straks hebben wij een vrijstaand huis met grote tuin. Met gras en zo'n apengeile robotmaaier.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tuin van 75m2 met een heleboel planten en bomen, maar ook een aardig terras (20m2). Een stuk van 3m2 kunstgras (strook) en een stuk van 8m2 gazon. Er staat ook nog een schuurtje.
Ik vind die 8m2 gras al vervelend om te maaien. Maar wellicht komt dat omdat er steeds een wieltje van de grasmaaier valt 😂.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nou gestoord worden van grasmaaien? Doe je dat elke dag ofzo? Of zit je te ploeteren met een ouderwetse handmaaier? Een keer per 2 weken is meer dan genoeg en in najaar en winter hoef je het helemaal nauwelijks te doen. Met een simpele elektrieke maaiert is dat echt een fluitje van een cent.

Robotmaaiers zijn egeljongkillers.
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootste ergenis: gillende, krijsende, schreeuwende kinderen. Kunnen die koters van tegenwoordig niet meer spelen zonder de buurt bij elkaar te gillen? En waarom vinden die ouders dat goed?
Alle reacties Link kopieren
Zie het als lichaamsbeweging. Lekker in de buitenlucht. Je doet vitamine D op en een mooi kleurtje. Er zijn geen aerosolen en het is veel goedkoper en minder tijdrovend dan de sportschool.
Ik vind hier dingen van.
suzyqfive schreef:
11-06-2021 10:33
Ik heb een tuin van 75m2 met een heleboel planten en bomen, maar ook een aardig terras (20m2). Een stuk van 3m2 kunstgras (strook) en een stuk van 8m2 gazon. Er staat ook nog een schuurtje.
Ik vind die 8m2 gras al vervelend om te maaien. Maar wellicht komt dat omdat er steeds een wieltje van de grasmaaier valt 😂.
Waarom eigenlijk niet alles kunstgras?
Wij genieten van kunstgras. En ja, ook wij hebben dat kunstgras al eens gestofzuigd!

Hier keek ook iedereen eerst raar. Maar inmiddels hebben de buren en de overburen het ook…en ze zijn bij ons komen vragen voor tips. :hihi:
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 11-06-2021 13:45
78.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maak er een lekker zwembad van!
Heb je geen puber in de buurt die het wil doen voor een kleine vergoeding? Of straks je kinderen laten maaien.
En anders een hoover maaier of robot.
Alle reacties Link kopieren
Is kunstgras milieutechnisch niet net zo slecht als tegels?

Sorry WP, ik vind grasmaaien dus leuk... O.o Overigens totdat mijn man per se een elektrsiche grasmaaier wilde (ons gazonnetje is hooguit 30 vierkante meter), daar had ik geen zin an. Dus nu is het zijn taak. Meer dan een half uur per twee weken (ok, in het echte hoogseizoen misschien iedere week) is het niet.
Maduixa schreef:
11-06-2021 11:47
Is kunstgras milieutechnisch niet net zo slecht als tegels?

Sorry WP, ik vind grasmaaien dus leuk... O.o Overigens totdat mijn man per se een elektrsiche grasmaaier wilde (ons gazonnetje is hooguit 30 vierkante meter), daar had ik geen zin an. Dus nu is het zijn taak. Meer dan een half uur per twee weken (ok, in het echte hoogseizoen misschien iedere week) is het niet.
Milieutechnisch schijnt het wel mee te vallen met kunstgras, maar ik kan me zo ontzettend niet voorstellen dat je dat spul vrijwillig in je tuin wil hebben ;-D
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
11-06-2021 10:39
Mijn grootste ergenis: gillende, krijsende, schreeuwende kinderen. Kunnen die koters van tegenwoordig niet meer spelen zonder de buurt bij elkaar te gillen? En waarom vinden die ouders dat goed?
om de buren te treiteren!
wij gaan lekker binnen liggen en laten de kinderen de buurt bij elkaar gillen
Morgen kopen we een nieuwe trampoline, waarmee ze over de schutting kunnen kijken!
Alle reacties Link kopieren
Beerlover schreef:
11-06-2021 11:29
Maak er een lekker zwembad van!
TO heeft jonge kinderen, kinderlongetjes vullen vrij snel met water
lilalinda schreef:
11-06-2021 15:18
om de buren te treiteren!
wij gaan lekker binnen liggen en laten de kinderen de buurt bij elkaar gillen
Morgen kopen we een nieuwe trampoline, waarmee ze over de schutting kunnen kijken!

:HA:
https://www.tuinstudentaanhuis.nl/goedk ... n-gezocht/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven